Geen succes met internetdaten
maandag 10 juli 2017 om 08:48
Hi allemaal!
Ik heb een klein "probleempje" waar ik tegen aanloop. Ik ben nu zo'n 5 jaar vrijgezel (29 jaar). In het begin vond ik het heerlijk en was ik niet bezig met mannen of daten. De laatste 3 jaar ben ik wel actiever gaan daten. Soms iemand ontmoet in de kroeg of ergens anders real life, soms via internet (lexa, rp, tinder, happn). Nu heb ik ondertussen rond de 25 unieke internetdates gehad en ik heb bij al die 25 nooit het gevoel gehad: "JA! Die is echt leuk!" Neemt niet weg dat ik wel gewoon leuke dates heb gehad en leuke mannen hebt ontmoet en dat is natuurlijk ook wat waard, maar toch vraag ik me steeds meer af of het aan mij ligt dat er nooit wat uit voort is gekomen. Ik heb meestal 1 of 2 dates met iemand en daarna kap ik het (netjes) af. Ik zie vriendinnen soms verliefd worden en relaties krijgen via internetdating en mijzelf lukt dat dus niet.
Zaterdag weer een hele leuke dag gehad met een nieuwe internetdate, zijn dagje weggegaan en hebben gepicknickt. Was echt leuk, maar die jongen zelf vond ik gewoon wel prima, maar geen vlinders of enorme aantrekkingskracht. En zo gaat het dus bijna altijd. In de kroeg is het vaak wel anders; daar gaat het meer om "het spel" van verleiden en verleid worden en voel ik sneller kriebels maar gaat het weer minder om de inhoud. De jongens die ik van de kroeg heb leren kennen bleken later eigenlijk niet zo goed bij me te passen en die vonden mij vaak dus niet leuk. Dus opzich is internetdating dan juist wel goed, omdat je iemand al eerder wat beter leert kennen voor je elkaar ontmoet.
Verder vind ik het alleen-zijn ook wel prima, maar toch baal ik ervan dat ik nooit weer eens lekker verliefd word enzo.
Herkent iemand dit? En hebben jullie tips? Is internetdating dan niks voor mij bv of moet ik gewoon stug verderdaten
Of zou ik de kritisch zijn en zoek ik teveel spanning bij een jongen? Moet wel eerlijk zeggen dat ik vaak op de wat foutere types val en de lieve jongens minder zie staan... zou willen dat het andersom was maar ja, mijn gevoel zegt wat anders helaas.
Thanks!
Ik heb een klein "probleempje" waar ik tegen aanloop. Ik ben nu zo'n 5 jaar vrijgezel (29 jaar). In het begin vond ik het heerlijk en was ik niet bezig met mannen of daten. De laatste 3 jaar ben ik wel actiever gaan daten. Soms iemand ontmoet in de kroeg of ergens anders real life, soms via internet (lexa, rp, tinder, happn). Nu heb ik ondertussen rond de 25 unieke internetdates gehad en ik heb bij al die 25 nooit het gevoel gehad: "JA! Die is echt leuk!" Neemt niet weg dat ik wel gewoon leuke dates heb gehad en leuke mannen hebt ontmoet en dat is natuurlijk ook wat waard, maar toch vraag ik me steeds meer af of het aan mij ligt dat er nooit wat uit voort is gekomen. Ik heb meestal 1 of 2 dates met iemand en daarna kap ik het (netjes) af. Ik zie vriendinnen soms verliefd worden en relaties krijgen via internetdating en mijzelf lukt dat dus niet.
Zaterdag weer een hele leuke dag gehad met een nieuwe internetdate, zijn dagje weggegaan en hebben gepicknickt. Was echt leuk, maar die jongen zelf vond ik gewoon wel prima, maar geen vlinders of enorme aantrekkingskracht. En zo gaat het dus bijna altijd. In de kroeg is het vaak wel anders; daar gaat het meer om "het spel" van verleiden en verleid worden en voel ik sneller kriebels maar gaat het weer minder om de inhoud. De jongens die ik van de kroeg heb leren kennen bleken later eigenlijk niet zo goed bij me te passen en die vonden mij vaak dus niet leuk. Dus opzich is internetdating dan juist wel goed, omdat je iemand al eerder wat beter leert kennen voor je elkaar ontmoet.
Verder vind ik het alleen-zijn ook wel prima, maar toch baal ik ervan dat ik nooit weer eens lekker verliefd word enzo.
Herkent iemand dit? En hebben jullie tips? Is internetdating dan niks voor mij bv of moet ik gewoon stug verderdaten
Thanks!
maandag 10 juli 2017 om 08:55
Jullie lijken bij elkaar te passen: relaties/geen-hoop-online-dating-een-ke ... ges/386083
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 10 juli 2017 om 08:57
maandag 10 juli 2017 om 09:04
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben me er tegewoordig ook meer van bewust en probeer die lieve jongens ook een kans te geven, maar mijn gevoel is dan gewoon een stuk minder. Aan de andere kant voel ik me bij die jongens vaak wel veel meer op mijn gemak en verloopt alles gewoon fijn. Met die gladdere types is het vaak een en al heftigheid.
maandag 10 juli 2017 om 09:28
Tja moeilijk, ik ben nog van de generatie dat er niet eens internet bestond.
Ik ging uit, had een groep vrienden. Zaten er lekkertjes tussen, Ja echt wel, iets voor de toekomst??, daar dacht je niet aan.
Ondertussen kregen m'n vriendinnen serieuze verkering, werd er verloofd , getrouwd en binnen de kortste keren waren er kinderen.
Ik maar vrijgezel blijven................. zucht...............
Tot ik van baan veranderde. Ik werd voorgesteld aan een voor mij niet interessante kerel, daar moest ik mee samen werken.
We eerden elkaar beter kennen, ik lachte mij rot om hem. Was het de man waar ik voor zou vallen ???? andersom precies het zelfde...
Onze zakelijke relatie ontwikkelde zich en we begonnen elkaar wel leuk te vinden.
we spraken privé af, Wouzers een andere kant van deze meneer. IK werd verliefd, hij ook.
Nu 37 ja later 35jaar getrouwd, 2 prachtige dochters. en nog steeds verliefd.
Is dit een sproookje ??? Neee ook ik was zoekende, al m'n vriendinnen ondertussen getrouwd, ik bleef over (dacht ik)
In mijn tijd was iedereen al getrouwd voor z'n20ste en ik was al 25 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Misschien op een plek waar je het minst verwacht, kan iets opbloeien.............
Voor mij klinkt internet daten als iets plastieks. , de verhalen of het chatten zal hee vrij en gemakkelijk gaan, denk ik zo.
Maar real life, valt anders................
Mijn inziens komt dit doordat er tegenwoordig maar weinig meer in real life afspeelt.
Er wordt geleefd via het www........ We kunnen niet meer zonder................ Althans ik wel maar de nwe generatie niet meer.
Kan ik je advies geven................ Nee niet echt.............
Koester real life................... Ben niet zo hard opzoek............Wie weet woont je aanstaande net om de hoek, of werkt hij bij jou .
Datingsites voelt voor mij als krampachtig.
Wat is er mis met the old fasion way?
Ik ging uit, had een groep vrienden. Zaten er lekkertjes tussen, Ja echt wel, iets voor de toekomst??, daar dacht je niet aan.
Ondertussen kregen m'n vriendinnen serieuze verkering, werd er verloofd , getrouwd en binnen de kortste keren waren er kinderen.
Tot ik van baan veranderde. Ik werd voorgesteld aan een voor mij niet interessante kerel, daar moest ik mee samen werken.
We eerden elkaar beter kennen, ik lachte mij rot om hem. Was het de man waar ik voor zou vallen ???? andersom precies het zelfde...
Onze zakelijke relatie ontwikkelde zich en we begonnen elkaar wel leuk te vinden.
we spraken privé af, Wouzers een andere kant van deze meneer. IK werd verliefd, hij ook.
Is dit een sproookje ??? Neee ook ik was zoekende, al m'n vriendinnen ondertussen getrouwd, ik bleef over (dacht ik)
In mijn tijd was iedereen al getrouwd voor z'n20ste en ik was al 25 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Misschien op een plek waar je het minst verwacht, kan iets opbloeien.............
Voor mij klinkt internet daten als iets plastieks. , de verhalen of het chatten zal hee vrij en gemakkelijk gaan, denk ik zo.
Mijn inziens komt dit doordat er tegenwoordig maar weinig meer in real life afspeelt.
Er wordt geleefd via het www........ We kunnen niet meer zonder................ Althans ik wel maar de nwe generatie niet meer.
Koester real life................... Ben niet zo hard opzoek............Wie weet woont je aanstaande net om de hoek, of werkt hij bij jou .
anoniem_121993 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 15:39
0.03% gewijzigd
maandag 10 juli 2017 om 09:39
Je verward drama met verliefdheid. Jij denkt dat het aantrekken en afstoten en al de 'spanning' eromheen verliefdheid is. Neeeeuh.
Verliefdheid is het gevoel heel veel van iemand te houden of veel bij hem of haar willen zijn. Erg dol zijn op iemand of naar hem of haar verlangen. Veel aan die ene persoon denken..
Al dat drama heeft niets met verliefdheid of liefde te maken. Dat heb jij jezelf wijs gemaakt. Tijd om die overtuiging los te laten.
Verliefdheid is het gevoel heel veel van iemand te houden of veel bij hem of haar willen zijn. Erg dol zijn op iemand of naar hem of haar verlangen. Veel aan die ene persoon denken..
Al dat drama heeft niets met verliefdheid of liefde te maken. Dat heb jij jezelf wijs gemaakt. Tijd om die overtuiging los te laten.
maandag 10 juli 2017 om 09:56
Thanks voor je reactie. Ja klopt idd wel wat je zegt. Ik vind het alleen moeilijk me echt helemaal open te stellen voor iemand, ook op seksueel gebied, en heb vaak het idee dat ja na een aantal dates wel echt met iemand naar bed zou moeten. Rare kronkel, I know, maar toch weerhoudt dat me dan om verder te daten omdat ik bang ben vanalles te "moeten". Dus dan kap ik het maar af want hoef ik daar niet doorheen. Ik zit toch wel raar in elkaar bedenk ik me nu als ik dit zo lees haha
maandag 10 juli 2017 om 09:57
maandag 10 juli 2017 om 09:59
Wat bedoel je met moeilijk open te stellen? Angst?lievekleine schreef: ↑10-07-2017 09:56Thanks voor je reactie. Ja klopt idd wel wat je zegt. Ik vind het alleen moeilijk me echt helemaal open te stellen voor iemand, ook op seksueel gebied, en heb vaak het idee dat ja na een aantal dates wel echt met iemand naar bed zou moeten. Rare kronkel, I know, maar toch weerhoudt dat me dan om verder te daten omdat ik bang ben vanalles te "moeten". Dus dan kap ik het maar af want hoef ik daar niet doorheen. Ik zit toch wel raar in elkaar bedenk ik me nu als ik dit zo lees haha
maandag 10 juli 2017 om 10:06
Fysieke aantrekkingskracht is wel een must, als die er niet is, gaat ie ook niet komen. Dat is wel een legitieme reden om het na een paar dates af te kappen. Je moet natuurlijk niks, maar als je die fysieke klik niet voelt dat je hem zou willen zoenen bijvoorbeeld, houdt het op. Niet raar dus, hoor.
En dat helemaal openstellen hoeft ook niet in 1-2 dates, dat komt naarmate je elkaar leert kennen.
En dat helemaal openstellen hoeft ook niet in 1-2 dates, dat komt naarmate je elkaar leert kennen.
maandag 10 juli 2017 om 10:11
Ik ben het op een gegeven moment maar gewoon gaan regelen voor mezelf, ik screende op echt aardige jongens die zich fatsoenlijk gedragen tijdens dates, date daar vervolgens meerdere keren mee zonder al te enthousiaste vorderingen qua sex.
Ik leg vervolgens aan de braverd uit dat ik eigenlijk wat minder brave voorkeuren heb en of ze dat ook wat lijkt en als ze dan niet gillend wegrenden dat begon fase twee van wat serieuzer daten met de leukste lieverd.
Het schijnt ook trouwens dat als je tijdens daten 'spannende dingen' doet en dan denk ik aan een enge film, achtbaan ingaan of weet ik het abseilen ofzo je de kriebels sneller krijgt omdat je lichaam de spanning verward met verliefd zijn. Hihi... Doe er je voordeel mee.
Ik leg vervolgens aan de braverd uit dat ik eigenlijk wat minder brave voorkeuren heb en of ze dat ook wat lijkt en als ze dan niet gillend wegrenden dat begon fase twee van wat serieuzer daten met de leukste lieverd.
Het schijnt ook trouwens dat als je tijdens daten 'spannende dingen' doet en dan denk ik aan een enge film, achtbaan ingaan of weet ik het abseilen ofzo je de kriebels sneller krijgt omdat je lichaam de spanning verward met verliefd zijn. Hihi... Doe er je voordeel mee.
Lorem Ipsum
maandag 10 juli 2017 om 10:24
Ja klopt. Alleen voel ik die fysieke aantrekkingskracht altijd veel meer voor die wat foutere, gladdere types die me niet zo goed behandelen. Raar en stom eigenlijk. Iemand die onbereikbaar is vind ik zoveel meer aantrekkelijk dan iemand die gewoon lief en duidelijk is.canvas schreef: ↑10-07-2017 10:06Fysieke aantrekkingskracht is wel een must, als die er niet is, gaat ie ook niet komen. Dat is wel een legitieme reden om het na een paar dates af te kappen. Je moet natuurlijk niks, maar als je die fysieke klik niet voelt dat je hem zou willen zoenen bijvoorbeeld, houdt het op. Niet raar dus, hoor.
maandag 10 juli 2017 om 10:26
Dank voor je reactie. Probeer jij het nu ook meer een kans te geven, ook al sta je niet echt te springen? Of hoe ga jij daar mee om? En heb je weleens gehad dat je iemand toch steeds leuker begon te vinden naarmate er meer dates waren geweest?Sereia schreef: ↑10-07-2017 09:57Je moet het inderdaad een kans geven. Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, ik mis altijd een echte klik of spanning met internet dates. Ik heb er al heel gauw geen zin meer in en het kost me dan teveel energie.. Dus dat ligt wel aan mij. Daarnaast vind ik het ook leuker iemand irl te ontmoeten.
maandag 10 juli 2017 om 13:55
Als je dit soort teleurstellingen wil voorkomen, kun je overwegen iets beter te kijken naar iets degelijker mannen. Deze zijn misschien niet direct woest aantrekkelijk, maar dat worden ze vanzelf zodra je ze beter leert kennen en er meer gevoelens voor krijgt. Over het algemeen weten deze mannen iets beter hoe zij een vrouw moeten behandelen en is de kans op een langdurige en vruchtbare relatie een stuk groter.
maandag 10 juli 2017 om 14:50
Ik ben juist voor de opkomst van Internet op mijn 29e van de markt geraakt maar ik heb hier al eens geschreven er een moord voor te hebben gedaan het te hebben gehad want ik was er behoorlijk wanhopig over. Ben het helemaal met je eens dat in real life schitterend mooi is maar dan moet het je dus wel overkomen of het ook durven!leclair schreef: ↑10-07-2017 09:28Tja moeilijk, ik ben nog van de generatie dat er niet eens internet bestond.
Ondertussen kregen m'n vriendinnen serieuze verkering, werd er verloofd , gerouwd en binnen de kortste keren waren er kinderen.
Ondertussen heb ik meerdere mensen in mijn omgeving gelukkige relaties zien krijgen door Internet en zie daarin een bevestiging van de grote waarde ervan.
Wat ik hier lees klinkt voor mij aanvankelijk als een luxe probleem, teveel keus. Dat kan evengoed moeilijk zijn maar er zijn al heel goede adviezen gegeven. Ik weet wel zeker dat liefde moet groeien en dat is waarschijnlijk weer eenvoudiger als je iemand in real life tegenkomt en je niet bezig hoeft te houden met keuzes maken.
maandag 10 juli 2017 om 16:00