Geen tot weinig privacy met vriend

23-09-2008 17:06 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik lees hier al een tijdje mee maar heb nu een advies nodig.

Ik heb sinds een week of 5 een vriend en alles is erg goed samen.

Eris alleen een maar.....

Hij woont samen met een vriendin [heeft een vriend] Het is een hele leuke meid waar ik het mee kan vinden maar omdat ze samenwonen en die vriendin haar vriend niet vaak ziet. zit ze dus als ik bij mijn vriend thuis ben er vaak/altijd bij..... huis is trouwens van vriend.....

Maarja we hebben eigenlijk nooit eens het huis alleen en als ik iets wil bespreken ofzo met vriend moet ik wachten tot we naar bed gaan want dan zijn we eindelijk alleen....

iemand tips wat ik ermee kan doen/hoe ik ermee om kan gaan?

alvast bedankt
toen ik nog niet beeld was en die vriendin had ook niks met haar vriend toen sliepen ze elke nacht samen blijkbaar en volgens mijn vriend is er toen niks gebeurd... ze sliepen samen omdat di vriendin schijnbaar enge stemmen op de slaapkamerhoorde...

toch zie ik haar niet als bedreiging, misschien wil ik het niet zien?

hij komt overigens wel naar mij toe maar laat liever hond thuis terwijl dat hond hier best mag komen van mij
ik kan natuurlijk ook voorstellen om ergens gaan andelen, mits goed weer, dan kunnen zoontje en hond beide mee
ik begin ook die alarmbellen te horen hoor zo zoetjes aan.

Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
ik ben 25 vriend bijna 32 en die vriendin is 23...

in welk opzicht horen jullie dn alarmbellen? of ben ik zo naief?
quote:liefkatje schreef op 23 september 2008 @ 18:34:

ik ben 25 vriend bijna 32 en die vriendin is 23...

in welk opzicht horen jullie dn alarmbellen? of ben ik zo naief?Beetje wel meisje Je pikt veel te veel en je past je teveel aan..
quote:LinLin182 schreef op 23 september 2008 @ 18:42:

[...]

Beetje wel meisje Je pikt veel te veel en je past je teveel aan..klopt ook wel, doe ik helaas altijd in een relatie... en het ergste is misschien nog wel dat mijn zoontje eronder lijdt, door hem elke keer mee te sjouwen. het is nl. een uurtje rijden.... vandaar dat ik hem zondag pas zie.
Ik vind het ook een beetje raar.

Hoezo hij laat de hond liever thuis?? En als jij dan zegt dat je je zoontje liever thuis houd? Komt hij dan niet? Als jij gewoon het rijk voor je alleen heb waarom zouden jullie dan altijd bij hem moeten zitten?? En zegt die vriendin nou nooit eens uit zichzelf, ik laat jullie wel even lekker alleen.

Ja mij rinkelen ook alarmbellen. Je past je veel te veel aan. Kom voor jezelf op, en zeg hem wat je dwars zit.
quote:dolce vita26 schreef op 23 september 2008 @ 19:20:

Ik vind het ook een beetje raar.

Hoezo hij laat de hond liever thuis?? En als jij dan zegt dat je je zoontje liever thuis houd? Komt hij dan niet? Als jij gewoon het rijk voor je alleen heb waarom zouden jullie dan altijd bij hem moeten zitten?? En zegt die vriendin nou nooit eens uit zichzelf, ik laat jullie wel even lekker alleen.

Ja mij rinkelen ook alarmbellen. Je past je veel te veel aan. Kom voor jezelf op, en zeg hem wat je dwars zit.

die vriendin gaat heel soms een paar uurtjes naar haar vriend en soms zit ze ook wel op haar slaapkamer te computeren maar altijd met de deur open zodat wij nog niet veel privacy hebben [klein huis en erg gehorig]

heb net gevraagd of hij op msn wil komen... kan ik alvast een beetje wat zeggen.... al is het absoluut geen goed comm. middel
En mijn andere vragen??

Ik zelf zou het never nooit accepteren. Als het een keer voorkomt is het niet zo erg, maar praktisch elke keer. Daar zou ik mij echt aan irriteren, en als ik mij irriteer dan ben ik geen fijn persoon.

En helemaal als jij gewoon een eigen plek hebt.

Msn is niet echt een goed middel daarvoor. Al durf je misschien wel meer te zeggen. Bellen zou misschien beter zijn. Maar waarom kan hij niet voor zondag naar jou komen?

Sorry hoor voor al mijn vragen, maar ik probeer te begrijpen waarom je het accepteerd terwijl het je zo een rot gevoel geeft.
quote:dolce vita26 schreef op 23 september 2008 @ 19:39:

En mijn andere vragen??

Ik zelf zou het never nooit accepteren. Als het een keer voorkomt is het niet zo erg, maar praktisch elke keer. Daar zou ik mij echt aan irriteren, en als ik mij irriteer dan ben ik geen fijn persoon.

Msn is niet echt een goed middel daarvoor. Al durf je misschien wel meer te zeggen. Bellen zou misschien beter zijn. Maar waarom kan hij niet voor zondag naar jou komen?

Sorry hoor voor al mijn vragen, maar ik probeer te begrijpen waarom je het accepteerd terwijl het je zo een rot gevoel geeft.wij komen ongeveer evenvaak bij elkaar... om het weekend of 2 weekenden bij hem 2 bij mij.. en ja, hij is maandag altijd vrij maar doet dan altijd samen met die vriendn boodschappen en oet dan altijd huishouden. als hij naar mij komt moet hij zondag al naar huis en als ik daar ben kan ik maandag ook nog blijven. al stel ik daar soms ook mijn vragen bij omdat zij bijna niet werkt , alleen af n toe oppassen, dus zij zou genoeg tijd hebben om dat alleen op een andere dag tedoen.. maarja daar mag ik natuurlijk niks van zeggen....
quote:dolce vita26 schreef op 23 september 2008 @ 19:39:

En mijn andere vragen??

Sorry hoor voor al mijn vragen, maar ik probeer te begrijpen waarom je het accepteerd terwijl het je zo een rot gevoel geeft.oeps wat vergeten...maar hij kan niet komen omdat hij moet werken 9u p/dag... en is pas laat hier en moet dan ook weer heel vroeg op, want het is een uur rijden en met files langer
Wat ik niet begrijp...je zegt dat MSN geen goed communicatie middel is...helemaal mee eens

Maar wat is er verkeerd aan ouderwets bellen?

Wij horen de alarmbellen omdat wij geen emotionele band hebben met jouw lief

Probeer het eens anders te zien

Wat zou jij zeggen (voelen) als je beste vriendin met precies dit verhaal aankwam

Wat zou jij adviseren?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ok dus hij komt wel af en toe naar jou toe? Met zijn hond?

Ik vind het nog steeds niet goed klinken. Ze zijn huisgenoten/vrienden. Tuurlijk hou je dan op een bepaalde manier rekening met elkaar, maar dit gaat te ver. Ze gedragen zich alsof ze een relatie hebben. Het zou mij ook helemaal niet verbazen als ze sex hebben, of hebben gehad.

Ik ken jullie natuurlijk niet dus ik baseer het op wat jij verteld.

Het komt op mij over dat hij het wel gezellig vind zo 2 vriendinnen, en je zit erbij en je kijkt er naar.

Sterket meid, en een knuffel. Ik hoop dat het gesprek met hem iets uithaald.
Liefkatje, dus jouw vriend is iedere maandag vrij maar als hij bij jou is moet hij al op zondag weg want hij gaat met haar boodschappen doen??? En zij slaapt soms bij hem in bed en dat accepteer jij???

Pfoe. Die alarmbellen, die rinkelen bij mij zo hard dat ik er bijkans oorpijn van krijg....

Bij mijn vriend woont nu ook iemand in huis, maar dat is dus een man. En ook ik erger me aan de weinige privacy, ben altijd blij als de heer in kwestie eigen bezigheden heeft (terwijl ik het een heel geschikte kerel vind). Maar zou het een vrouw zijn... die dan ook nog weleens bij mijn vriend in bed kruipt... NO WAY.
even een korte update,

ik heb net 5 kwartier met vriend aan telefoon gezeten. heb hem mijn problemen voorgelegd [kon ook echt niet tot zondag wachten]

allereerst natuurlijk over dat slapen bijelkaar.... hij vind helaas de normaalste zaak van de wereld omdat er nog nooit iets is gebeurd en ook nooit zal gebeuren. ik heb gezegd dat ik het echt respectloos vind naar mij toe, hij zei wel dat het nog nooit is vorgekomen terwijl hij een relatie had. ik weer aangegeven dat ik het gewoon niet wil hebben! hij zei; als jij dat niet wil dan doe ik dat niet.... maar helaas is mijn vertrouwen ver te zoeken [ook a.g.v. exen die het niet nouw nemen] ik heb hem dat ook gezegd maar dat begreep hij wel. alleen begreep hij niet echt waarom ik hem nietvertrouwde... duhhh vind je het gek?

vrderhebben we het over elkaars verwachtingen enzo gehad en over het feit dat we [vooral ik] te snel vanalles willen en verwachten van elkaar en dat we eigenlijk al vanaf het begin al te hard van stapel lopen....

hij zal ook net als ik voor de relatie willen gaan want we vinden elkaar te leuk om het bijltje erbij neer te gooien. ook gaan we vanaf nu gewoon zeggen als ons iets dwars zit, daar ben ik wel blij mee...

heb trouwens ook meteen benadrukt dat ik geen kartonnen doos zonder gevoel!

en heb gezegd dat ik me buitengesloten voelde bij hun maar hun [jaja, hij had het aan vrienin gevraagd] vonden dat ze dat niet deden. maarja da is mijn gevoel op dat moment daar kunnen ze toch niks aan veranderen.... vriend zou nuook proberen om mij meer aandacht te geven, ben benieuwd!

ohja en hij was bereidt om vaker hierheen te komen ivm zoontje enzo....

al met al heb ik het idee dat ik wat heb gewonnen met dit gesprek...
Goed dat je er een goed gevoel bij hebt!

Maar echt (sorry, het is al vaker gezegd) laat jezelf niet ondersneeuwen meis! Het is niet normaal dat jij een uur moet rijden en vervolgens half genegeerd wordt, dat jij met je zoontje gaat wandelen zodat hij met huidgenoot kan computeren. Dat is toch van de zotte?

Waarom ga je niet eens een gesprek aan met haar erbij? Prima dat ze goede vrienden zijn maar begrijpt die meid zelf ook niet dat een stel weleens privacy wil? Ze heeft zelf toch ook een vriend?

Succes.
quote:liefkatje schreef op 23 september 2008 @ 22:52:

en heb gezegd dat ik me buitengesloten voelde bij hun maar hun [jaja, hij had het aan vrienin gevraagd] vonden dat ze dat niet deden.

Alleen al de opmerking dat zíj vinden dat zíj jou niet buitensluiten (oftewel, dat dat blijkbaar is besproken en dan nog in de "zij vindt dit, wat vinden wíj"-vorm), zou al maken dat ik me buitengesloten voelde als ik jou was.

Dus nogmaals, ik vind echt niet dat je te veel verlangt of te snel wil gaan of wat dan ook, integendeel zelfs.

Hoop echt dat de situatie zal verbeteren en ja, als ik jou was zou ik anders zelf ook een keer met die vriendin praten. Als zij bij háár vriend is, dan zou ze zelf toch ook niet daar continu een ander bij willen hebben? Of wel? Gaat jouw vriend soms ook mee naar haar vriend, en dat ze dan daar gezellig samen gaan zitten computeren.. nee toch?
En jullie hebben nog maar 5 weken een relatie? En dan al zulke problemen. Lekker alleen blijven met je kindje totdat er een man komt die helemaal voor jou gaat
Ik vind een heleboel raar in dit verhaal, maar wat ik echt stuitend vind is dat hij in een gesprek met jou die vriendin vraagt of jij gelijk hebt of niet. Wiens gevoel vindt hij nou belangrijker? Het jouwe of het hare?

En bovendien: jullie hebben toch met z'n tweeën een relatie?

Ik vind het hele verhaal klinken alsof jullie een relatie met z'n drieën hebben. Natúúrlijk voel je je buitengesloten. Hij betrekt haar in jullie relatie en drie is teveel!
quote:liefkatje schreef op 23 september 2008 @ 17:49:

Even voor de volledigheid; toen de vorige relatie van vriend uit was 3 jaar erug moest hij een ander huis kopen. dat heeft hij toen gedaan maar omdat die vriendin problemen thuis had moccht ze voor een klein bedrag bij hem wonen,,, en was hij ook meteen niet meer alleen, ze woont er al zolang hij daar ook woont. ik heb ook soms het idee dat ik daar teveel ben omdat hun het samen gezellig hebben en ik eigenlijk 3e wiel.

zaterdag was ook al een rare situatie... vriendin belde op dat ze bij vriend bleef slpen omdat ze een enge film had gezien... dag later zeize tegen mij; als jij er niet was had ik wel thuis geslaen want dan was bij [mijn] vriend in bed gaan liggen, lekker hoor! ik ben opzich niet snel jaloers ofzo... maar hun hebben zoveel smen dat ik me soms afvraag wat ik daar doe...

Lekker hoor? Was je vriend erbij toen ze die opmerking maakte?

Apart dat t normaal is dat ze even lekker bij jouw vriend in bed kruipt, want ik neem aan dat ze een eigen bed heeft daar.

Heb je t hier wel eens met je vriend over gehad al?
Ik snap er echt helemaal niks van. Hij moet op zondag naar huis zodat hij met zijn huisgenote boodschappen kan gaan doen? Vindt hij het niet leuk bij jou ofzo? Zij slaapt bij hem in bed 'omdat ze enge stemmen hoort'? Dan kan ze beter eens een afspraak maken met een psychiater lijkt me, in plaats van bij de vriend van een ander in bed te kruipen. Of zouden ze toch meer doen dan alleen maar slapen??? Hij bespreekt jou en jullie relatie met haar, laat haar mening meespelen in wat hij vindt? Die gozer is totaal onrespectvol tegenover jou en eet gewoon van twee walletjes; hij heeft zowel met jou als met haar een soort relatie. Jij bent er voor de leuke dingen in het weekend, zij voor het samen een huishouden voeren en het bij elkaar slapen als jij niet in de buurt bent. En dat jij je het vijfde wiel aan de wagen voelt als jullie met z'n drieën zijn, dat vind ik echt van de zotte! Als dit nu al zo gaat, in het begin van jullie relatie, wanneer jullie nog verliefd zouden moeten zijn en elke vrije minuut samen zouden willen zijn, dan klopt er toch iets niet? Waarom brengt hij niet liever tijd met jou door dan met haar, beteken jij dan zo weinig voor hem? Je stelt je veel te onderdanig op. Hij bepaalt (al dan niet onder invloed van of in samenspraak met zijn huisgenote) hoe jullie je relatie vormgeven. Ik zou maar maken dat ik wegkwam als ik jou was, voor je jezelf nog meer kwijtraakt. En je zoontje daarmee schaadt, ook nog eens.
quote:Capibara schreef op 25 september 2008 @ 07:33:

Ik snap er echt helemaal niks van. Hij moet op zondag naar huis zodat hij met zijn huisgenote boodschappen kan gaan doen? Vindt hij het niet leuk bij jou ofzo? Zij slaapt bij hem in bed 'omdat ze enge stemmen hoort'? Dan kan ze beter eens een afspraak maken met een psychiater lijkt me, in plaats van bij de vriend van een ander in bed te kruipen. Of zouden ze toch meer doen dan alleen maar slapen??? Hij bespreekt jou en jullie relatie met haar, laat haar mening meespelen in wat hij vindt? Die gozer is totaal onrespectvol tegenover jou en eet gewoon van twee walletjes; hij heeft zowel met jou als met haar een soort relatie. Jij bent er voor de leuke dingen in het weekend, zij voor het samen een huishouden voeren en het bij elkaar slapen als jij niet in de buurt bent. En dat jij je het vijfde wiel aan de wagen voelt als jullie met z'n drieën zijn, dat vind ik echt van de zotte! Als dit nu al zo gaat, in het begin van jullie relatie, wanneer jullie nog verliefd zouden moeten zijn en elke vrije minuut samen zouden willen zijn, dan klopt er toch iets niet? Waarom brengt hij niet liever tijd met jou door dan met haar, beteken jij dan zo weinig voor hem? Je stelt je veel te onderdanig op. Hij bepaalt (al dan niet onder invloed van of in samenspraak met zijn huisgenote) hoe jullie je relatie vormgeven. Ik zou maar maken dat ik wegkwam als ik jou was, voor je jezelf nog meer kwijtraakt. En je zoontje daarmee schaadt, ook nog eens.Helemaal mee eens.
quote:qwertu schreef op 25 september 2008 @ 00:15:

Ik vind een heleboel raar in dit verhaal, maar wat ik echt stuitend vind is dat hij in een gesprek met jou die vriendin vraagt of jij gelijk hebt of niet. Wiens gevoel vindt hij nou belangrijker? Het jouwe of het hare?

En bovendien: jullie hebben toch met z'n tweeën een relatie?

Ik vind het hele verhaal klinken alsof jullie een relatie met z'n drieën hebben. Natúúrlijk voel je je buitengesloten. Hij betrekt haar in jullie relatie en drie is teveel!Ook helemaal mee eens dus. Goed verwoord ook.
Ik zou de man 'n ultimatum geven, zij er uit of ik er uit. Goed kans dat ie voor haar kiest, maar dan weet je dat tenminste ook weer en hoef je verder geen tijd meer aan die loser te verdoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven