Geen zin in feest van "peetoom" !

17-05-2009 13:33 85 berichten
Vanwege herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 14:47:

[...]

Wat is dat toch met die stelletjes die niets meer afzonderlijk van elkaar willen ondernemen, maar die de partner als 'n soort aangegroeid aanhangsel overal mee naartoe willen slepen? Bah! Ben blij dat ik single ben!Dat heeft hier toch niets mee te maken? Het gaat helemaal niet om niets meer afzonderlijk van elkaar te willen ondernemen. Het gaat over de verjaardag van peetoom (1 activiteit dus). Als je hier samen naartoe gaat, betekent dat niet dat je alles wat je in je leven nog wilt ondernemen samen moet doen.
Fortis et liber
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 14:53:

[...]

Daar heb je als kind toch geen zeggenschap over en het zegt dus ook niets over hoe de band uiteindelijk wordt. Het feit dat haar vriend die oom ook nauwelijks opzoekt geeft al aan dat hij niet zo belangrijk voor hem is, anders zou ie wel 'n uitgebreider contact met 'm onderhouden ipv het van verplichte nummertjes als 'n feestje af te laten hangen.Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn peet-oom en -tante wonen ver weg. Ik zie ze dus maar heel weinig. Maar als zij een feest geven, worden niet altijd alle neven en nichten uitgenodigd, maar wél peetkinderen. Ik ga er dan ook wél heen, ookal heb ik ze dan misschien al wel 1,5 jaar niet gezien!
@elninjoo. Dat is denk ik ook de reden waarom jij een happy single bent. Ik vind het niet meer dan normaal dat je in een relatie dingen doet of laat omdat de ander dat heel erg zou waarderen. Dat betekent niet dat je totaal overgeleverd bent aan de wil van de ander, maar dat je zo af en toe je eigen ding opzij kunt zetten om iemand anders een plezier te doen.

Als je single bent, hoef je in principe geen rekening te houden met anderen. Hoewel ik als single in sommige gevallen ook mijn eigen ding opzij zet om een ander een plezier te doen.
Een peetoom kan trouwens ook 'zomaar een oom' zijn of iemand met wie je niets hebt en vice versa...
Het zou mij niets uitmaken, als mijn graag heen wilt, ook al kan hij geen argumenten onder woorden brengen, dan ga ik gewoon met hem mee als hij dat op prijs stelt. Is het nou zo vreselijk om iets voor een ander te doen?

Mensen die alleen maar aan zichzelf denken blijven uiteindelijk toch alleen en hebben uiteindelijk niemand om negatieve dingen mee te delen en erger nog, niemand om positieve dingen mee te delen, zodat je leven maar een aaneenschakeling wordt van dezelfde saaie dingen en je verbitterd en eenzaam wordt.
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 14:47:

[...]

Ze houdt haar vriend toch niet tegen om te gaan? Als die oom en hij echt zo'n goeie band hebben, dan zou hij er gedurende het jaar wel vaker naartoe gaan en zou hij meer qualitytime zien in alleen naar oom gaan dan z'n vriendin ook nog mee op sleeptouw te moeten nemen. Wat is dat toch met die stelletjes die niets meer afzonderlijk van elkaar willen ondernemen, maar die de partner als 'n soort aangegroeid aanhangsel overal mee naartoe willen slepen? Bah! Ben blij dat ik single ben!

Ik ben lang single geweest en toen ik mijn huidige man leerde kennen heb ik vrij snel aangeven dat ik geen familie mens ben en ook dingen alleen wil doen of met vriendinnen.

Ik ook geen kinderen wil, ook al heb ik echt geen hekel aan kinderen.

Ik moet er ook niet aan denken om alles samen te doen, je hebt toch ook je eigen leven.

We hebben een apart TV kamertje, heerlijk om als ik dit voel lekker ALLEEN met mezelf TV te kijken!!!
En 'stelletjes die niets meer afzonderlijk willen ondernemen'?? Vind ik ook beetje vreemd in dit geval. Ik zou in dit geval meegaan voor mijn vriend, je hebt een relatie dus het is 'geven en nemen'. En in dit geval dus een beetje 'geven'.
quote:thaisweetchili schreef op 17 mei 2009 @ 14:55:

[...]

Dat heeft hier toch niets mee te maken? Het gaat helemaal niet om niets meer afzonderlijk van elkaar te willen ondernemen. Het gaat over de verjaardag van peetoom (1 activiteit dus). Als je hier samen naartoe gaat, betekent dat niet dat je alles wat je in je leven nog wilt ondernemen samen moet doen.Maar het blijft vast niet bij één verplicht nummertje. De familie is groot en nu is het deze peetoom en zometeen is het weer 'n ander die 25 jaar getrouwd is of met pensioen gaat of gaat trouwen of die 50 wordt. Als je naar 't één gaat, dan wordt vaak automatisch van je verwacht dat je ook naar de andere gelegenheden gaat.
Ja ik snap Elninjoo wel, maar Vlinder ook. Misschien voor dingen waar je eigenlijk echt aanwezig moet zijn een policy instellen dat je zin maakt voor elkaar, en bij gewone visites en verjaardagen het moment laten beslissen?
quote:elninjoo wrote on 17 May 2009 @ 15:03:

[...]

Maar het blijft vast niet bij één verplicht nummertje. De familie is groot en nu is het deze peetoom en zometeen is het weer 'n ander die 25 jaar getrouwd is of met pensioen gaat of gaat trouwen of die 50 wordt. Als je naar 't één gaat, dan wordt vaak automatisch van je verwacht dat je ook naar de andere gelegenheden gaat.En waarom zou je je daar iets van aan moeten trekken dan?...
quote:Vl43inder schreef op 17 mei 2009 @ 15:00:

Mensen die alleen maar aan zichzelf denken blijven uiteindelijk toch alleen en hebben uiteindelijk niemand om negatieve dingen mee te delen en erger nog, niemand om positieve dingen mee te delen, zodat je leven maar een aaneenschakeling wordt van dezelfde saaie dingen en je verbitterd en eenzaam wordt.Krijg eerder 't idee dat vaak relaties een grote bron van ongenoegen worden voor veel mensen waardoor ze verbitterd raken omdat ze niet meer de vrijheid hebben te doen wat ze écht willen. Als ze beiden elke keer een stukje van hun kostbare vrije tijd in verplichte nummertjes moeten investeren waar ze eigenlijk helemaal geen trek in hebben, dan breekt dat vroeg of laat op.
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 15:03:

[...]

Maar het blijft vast niet bij één verplicht nummertje. De familie is groot en nu is het deze peetoom en zometeen is het weer 'n ander die 25 jaar getrouwd is of met pensioen gaat of gaat trouwen of die 50 wordt. Als je naar 't één gaat, dan wordt vaak automatisch van je verwacht dat je ook naar de andere gelegenheden gaat.Dan zou ik nu naar peetoom wel samen gaan, en mochten er nog feesten volgen van andere familieleden, afzeggen. Kaartje, bloemetje of wat dan ook sturen (ligt aan t soort feestje).
quote:Ligeia schreef op 17 mei 2009 @ 15:04:

[...]

En waarom zou je je daar iets van aan moeten trekken dan?...Precies. Daarom moet ze zich nu ook niets aantrekken van deze gelegenheid. Want waarom zou ze hier toe moeten geven als je vindt dat ze bij alle nog komende gelegenheden af mag haken.
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 14:51:

[...]

Ik heb nu geen partner, maar als ik in 'n relatie zit dan geef ik al in 'n vroeg stadium aan dat ik niet van de familiebezoekjes ben. Ja, ik zie mijn ouders elke week en dat zal ik ook zo houden als ik 'n vriend heb, maar hij hoeft van mij niet mee als ie niet wil. En zoals ik hem niet zou verplichten mee naar mijn ouders te gaan, laat ik me door hem niet verplichten mee naar zijn familie te gaan. Ik bezoek mijn ooms en tantes ook niet, laat staan dat ik dat dan wel zou gaan doen bij allerlei schoonfamilie. No way!

Tja, dat kan. Ik zie mezelf ook niet als iemand van de familiebezoekjes, maar voor mij hoort dat er op zekere hoogte gewoon bij. Mijn vriend en kennen elkaar lang genoeg om te weten wanneer het wel of niet van belang is dat de ander meegaat naar wat voor gelegenheid dan ook. We doen dat soort dingen eigenlijk vooral voor elkaar, en niet voor de familie (ja, via een omweg dan) en dat maakt dat ik het nooit zo'n probleem vind.

Maar eigenlijk komt 'geen zin' ook niet ons woordenboek voor omdat we elkaar daarvoor te goed kennen. Want meestal is er dan nog een andere reden (te moe, echt de behoefte om even alleen te zijn oid) om niet mee te willen te gaan, en dan hoeft dan verder ook niet. Maar we maken er geen stelregel van en ik streep ook niet af (ik wel mee naar oom dus jij ook mee naar tante).

Het wordt denk ik een probleem als er te makkelijk gezegd wordt dat je niet mee gaat, alsof het van geen enkel belang is. Terwijl je dat belang voor de ander misschien niet eens goed in kan schatten, tenminste niet als je het al meteen afketst en zegt dat je geen zin hebt, zonder verder te vragen. Maar nogmaals, ik doe dat soort dingen ook niet voor mijzelf maar voor mijn partner, en vice versa. Op de een of andere manier maakt dat het minder vervelend.
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 15:06:

[...]

Precies. Daarom moet ze zich nu ook niets aantrekken van deze gelegenheid. Want waarom zou ze hier toe moeten geven als je vindt dat ze bij alle nog komende gelegenheden af mag haken.Omdat het voor die mensen blijkbaar belangrijk is. Ze nemen ook de moeite om bij TO haar man op de verjaardag te komen. Ik zou onderscheid maken in 'gewone ooms/tantes' en 'peetoom/tante' maar nogmaals, dat is waarschijnlijk in elke familie en voor iedereen anders.
quote:elninjoo wrote on 17 May 2009 @ 15:04:

[...]

Krijg eerder 't idee dat vaak relaties een grote bron van ongenoegen worden voor veel mensen waardoor ze verbitterd raken omdat ze niet meer de vrijheid hebben te doen wat ze écht willen. Als ze beiden elke keer een stukje van hun kostbare vrije tijd in verplichte nummertjes moeten investeren waar ze eigenlijk helemaal geen trek in hebben, dan breekt dat vroeg of laat op.Vrijheid is het sleutelwoord. Wij doen beide niets tegen onze zin en dat is ook gewoon bespreekbaar. Maar goed, mijn partner ís gewoon een feestje op zich, waar hij ook gaat...
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 15:03:

[...]

Maar het blijft vast niet bij één verplicht nummertje. De familie is groot en nu is het deze peetoom en zometeen is het weer 'n ander die 25 jaar getrouwd is of met pensioen gaat of gaat trouwen of die 50 wordt. Als je naar 't één gaat, dan wordt vaak automatisch van je verwacht dat je ook naar de andere gelegenheden gaat.Ik weet niet wat voor beeld jij van relaties hebt, maar automatische verwachtingen vliegen toch snel de deur uit als je gewoon met elkaar blijft praten over wat je wel en niet belangrijk vindt. Het is geen strijd waarin je voet bij stuk moet houden omdat anders het einde zoek is. Het is een relatie, waarin je -als het goed is- elkaar steeds beter leert kennen en op basis daarvan besluit wat je wel of niet voor de ander over hebt.
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 15:04:

[...]

Krijg eerder 't idee dat vaak relaties een grote bron van ongenoegen worden voor veel mensen waardoor ze verbitterd raken omdat ze niet meer de vrijheid hebben te doen wat ze écht willen. Als ze beiden elke keer een stukje van hun kostbare vrije tijd in verplichte nummertjes moeten investeren waar ze eigenlijk helemaal geen trek in hebben, dan breekt dat vroeg of laat op.

Als je eerlijk bent tegen je partner en duidelijk aangeeft wat je echt niet wil dan hoeft het geen ongenoegen te zijn.

Maar omdat je de partner bent van en dan maar altijd mee naar verplichte nummertjes moet investeren vind ik ook triest.

Is het zo erg als je partner een keer alleen naar een feest gaat, hij ziet toch zijn familie!!!!!!!
Kennelijk vind jouw partner het in dit geval wel erg Leeuwenwelp, anders had hij zijn 'dreigement' niet geuit. Ik zou voor een andere keer kiezen om niet mee te gaan, als je hem een keer alleen naar een feest wilt laten gaan.

Als een betere gelegenheid niet komt dan zitten jullie waarschijnlijk toch niet zo op 1 lijn wat betreft het respecteren van elkaar wensen en de verwachtingen naar elkaar toe. Dan kun je er beter een keertje over gaan praten op een moment dat er geen uitnodiging op de mat ligt.
Waarom vinden sommige op dit forum het een "dreigement" van mijn man betreft wat hij zei dan ga ik de volgende keer niet mee naar je zus!!!!!
quote:leeuwenwelp schreef op 17 mei 2009 @ 15:28:

Waarom vinden sommige op dit forum het een "dreigement" van mijn man betreft wat hij zei dan ga ik de volgende keer niet mee naar je zus!!!!!Door de manier waarop het er staat waarschijnlijk. Je geeft aan dat ie wat boos was toen ie het zei, en je vertelt dat je het niet leuk vindt dat hij zo gereageerd heeft...
En het komt ook wel een beetje zo over: 'Als jij dit niet doet, dan doe ik dat lekker niet!'
Ik zeg 'dreigement' omdat ik geen zin had om alle woorden die Pien wel heeft ingetypt in te typen. Bedankt Pien
quote:Soundpost schreef op 17 mei 2009 @ 15:12:

[...]

Ik weet niet wat voor beeld jij van relaties hebt, maar automatische verwachtingen vliegen toch snel de deur uit als je gewoon met elkaar blijft praten over wat je wel en niet belangrijk vindt. Het is geen strijd waarin je voet bij stuk moet houden omdat anders het einde zoek is. Het is een relatie, waarin je -als het goed is- elkaar steeds beter leert kennen en op basis daarvan besluit wat je wel of niet voor de ander over hebt.Het gaat niet om voet bij stuk willen houden, maar het gaat over je eigen welbevinden. Zelf ben ik graag alleen. Een partner (als in 'n lat-relatie) kan er eventueel wel bij, maar als daar dan ook nog allerlei bezoekverplichtingen aan andere mensen bijkomen, dan trek ik dat gewoon niet. Daar voel ik mij niet goed bij. Als 'n partner dat niet kan accepteren, dan is hij 't gewoon niet voor mij. Kijk, een keertje ergens mee naartoe gaan zou ik geen probleem vinden, maar als het op verplichte nummertjes van verjaardagen uitdraait dan haak ik af.
quote:leeuwenwelp schreef op 17 mei 2009 @ 15:28:

Waarom vinden sommige op dit forum het een "dreigement" van mijn man betreft wat hij zei dan ga ik de volgende keer niet mee naar je zus!!!!!

Hoe zie jij het dan? Als jij dat doet ............. dan doe ik dit ...........

Oh, had vergeten eerst te F5 en. Mosterd.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven