Geen zin in feest van "peetoom" !

17-05-2009 13:33 85 berichten
Vanwege herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon iets later heen en iets eerder weer weg

(is leuk liedje van De Dijk)

En dan kunnen jullie voor of na het feest misschien samen iets leuks doen.

Voor jou misschien verloren uren op zo'n feestje, maar voor zo'n oude man betekent het waarschijnlijk veel als je even je gezicht laat zien.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
En zeker met een grote (schoon)familie snap ik het wel.

Ben je bijna elk weekend onder de pannen met verplichte verjaardagsfeestjes. En als daar dan ook nog de ooms en tantes bijkomen hou je geen vrij weekend meer over.

Wél samen gaan kan natuurlijk toch leuk zijn.

Samenzweerderige verleidelijke knipoogjes naar elkaar en ondertussen braaf op het feest, op tijd naar huis en dan dampende seks!
Ik zou gewoon niet gaan. Zo'n enorme band heb je toch niet met die mensen (aangezien je ze nooit ziet)?

En er komen vast meer mensen dan alleen jullie neem ik aan, dus zo erg is dat toch allemaal niet?
Ik heb me nog nooit laten verplichten om op feestjes te komen van mensen met wie ik niets heb, dus als je geen zin hebt - hoe egoïstisch ook - moet je niet gaan. Verder zou ik mijn besluit ook niet laten afhangen van een 'dreigement' van partner...
Als je nu toegeeft en mee gaat naar het feest van deze oom, dan krijg je weer gezeik als je naar al die andere 86 familieleden en hun feestjes niet mee wil. Gewoon voet bij stuk houden en niet gaan dus.

Ik heb zelf ook 'n hekel aan verplichte nummertjes en ga als 't ff kan ook niet naar feesten van tantes, ooms, neven en nichten. Laat staan schoonfamilie waar ik nog minder mee te maken heb.
Jullie hebben allebei geen zin in dat feest,waarom voel je je dan verplicht om te gaan .? Omdat het je peetoom is ? En omdat het nu eenmaal zo hoort? En van je verwacht wordt?

Gewoon niet gaan
Ik vind het een beetje een kinderachtige reactie 'bah heb geen zin!'. Zijn wel vaker dingen in het leven niet zo leuk, soms moet je je ook ergens overheen kunnen zetten, uit respect naar je man en die peetoom bijvoorbeeld. Snap niet dat je je niet over één zo'n feestje heen kunt zetten.
Trouwens, er is niets zo vervelend als genodigden op je feest hebben, die er helemaal geen trek in hebben, dus je doet peetoom nog een plezier ook...
quote:Liv schreef op 17 mei 2009 @ 14:25:

Ik zou gewoon niet gaan. Zo'n enorme band heb je toch niet met die mensen (aangezien je ze nooit ziet)?

En er komen vast meer mensen dan alleen jullie neem ik aan, dus zo erg is dat toch allemaal niet?Liv, dit vind ik namelijk ook, als het nu de zus of broer van mijn man was of een goede kennis van mijn man die bijvoorbeeld al op leeftijd is en waar mijn man een hechte band mee heeft dan vind ik dit anders.
Dus knoop doorhakken of zo lang door blijven bakkeleien dat het feest vanzelf weer voorbij is!...
quote:Pien252 schreef op 17 mei 2009 @ 14:31:

Ik vind het een beetje een kinderachtige reactie 'bah heb geen zin!'. Zijn wel vaker dingen in het leven niet zo leuk, soms moet je je ook ergens overheen kunnen zetten, uit respect naar je man en die peetoom bijvoorbeeld. Snap niet dat je je niet over één zo'n feestje heen kunt zetten.Als je goed gelezen had, wist je dat ze een grote schoonfamilie heeft. Het blijft niet bij één verplicht nummertje. Als ze haar neus laat zien bij deze oom, dan gaan de andere familieleden waar ze niet mee naartoe gaat lopen zeiken dat ze wel naar die ene is geweest, maar niet naar hen. Bij zulke dingen moet je gewoon niet toegeven, want het merendeel van de uitnodigingen worden ook voornamelijk gegeven wegens het zich verplicht voelen naar elkaar ipv dat men echt 'n goeie band heeft en elkaar graag wil zien. Dus gewoon 'n eind maken aan die flauwekul van verplichtingen, daar doe je jezelf en je schoonfamilie die zich verplicht voelde je uit te nodigen vast 'n groot plezier mee.
quote:Ligeia schreef op 17 mei 2009 @ 14:30:

Ik heb me nog nooit laten verplichten om op feestjes te komen van mensen met wie ik niets heb, dus als je geen zin hebt - hoe egoïstisch ook - moet je niet gaan. Verder zou ik mijn besluit ook niet laten afhangen van een 'dreigement' van partner...Idem. Als we het nou toch over kinderachtig gedrag heb is dát pas kinderachtig.
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 14:35:

[...]

Als je goed gelezen had, wist je dat ze een grote schoonfamilie heeft. Het blijft niet bij één verplicht nummertje. Als ze haar neus laat zien bij deze oom, dan gaan de andere familieleden waar ze niet mee naartoe gaat lopen zeiken dat ze wel naar die ene is geweest, maar niet naar hen. Bij zulke dingen moet je gewoon niet toegeven, want het merendeel van de uitnodigingen worden ook voornamelijk gegeven wegens het zich verplicht voelen naar elkaar ipv dat men echt 'n goeie band heeft en elkaar graag wil zien. Dus gewoon 'n eind maken aan die flauwekul van verplichtingen, daar doe je jezelf en je schoonfamilie die zich verplicht voelde je uit te nodigen vast 'n groot plezier mee.

Ik vind dit ook elninjoo, ik wil ECHT geen gelijk hebben maar gewoon mijn mening delen, soms denk ik dat ik de enigste ben.

Ja inderdaad verplichtingen omdat de ander het ook zo doet.
quote:Ligeia schreef op 17 mei 2009 @ 14:30:

Ik heb me nog nooit laten verplichten om op feestjes te komen van mensen met wie ik niets heb, dus als je geen zin hebt - hoe egoïstisch ook - moet je niet gaan. Verder zou ik mijn besluit ook niet laten afhangen van een 'dreigement' van partner...

Ach weet je, ik probeer me altijd in die oom van 85 te verplaatsen. Die vindt het waarschijnlijk fantastisch om peetneef even te zien. Even praten over vroeger en ouwe koeien enzo. Als ik zelf 85 ben hoop ik ook dat er nog wat mensen op m'n verjaardag komen.

Dat laatste ben ik trouwens wel met je eens. Dreigement van partner is een beetje kinderachtig.

Kun je niet gewoon afspreken om een uurtje heen te gaan? Dat je zegt dat jullie meer afspraken hebben? Een uurtje kun je je vast wel "groothouden"
TO: je reageert alleen op posts die bevestigen wat je al zei. Waarom dan een topic openen?

Denk eens na over wat het voor de peetoom betekent als jullie zouden komen. Heeft je man vroeger een bijzondere / goede band met zijn peetoom gehad? Misschien zou je het vanuit dat oogpunt toch kunnen doen. En ach, een paar uurtjes op zo'n feestje wat toch een heel belangrijke gebeurtenis vertegenwoordigd (immers 85 jarige peetoom), daar kom je wel overheen toch? Wie weet is het toch heel gezellig.
Fortis et liber
quote:leeuwenwelp schreef op 17 mei 2009 @ 14:43:

[...]

Ik vind dit ook elninjoo, ik wil ECHT geen gelijk hebben maar gewoon mijn mening delen, soms denk ik dat ik de enigste ben.

Ja inderdaad verplichtingen omdat de ander het ook zo doet.maar het is toch niet een gewonen oom? Het is de peetoom? Blijkbaar vonden de ouders van jouw man die oom vroeger dusdanig belangrijk dat hij tot peetoom benoemd is.
Wij hadden een tijdje terug hetzelfde met mijn opa, die werd 80. We zien hem nooit (lees; 1x per 3 jaar of minder) en moesten nu opdraven. Beide geen zin. Om wel iets te verduidelijken, opa is geen 'familie man' maar een 'wat zullen de mensen wel niet denken' type. Mijn beide nichtjes en mijn zus hadden hetzelfde dilemma.

We zijn uiteindelijk kort gegaan. Feliciteren, kadobon gegeven, gegeten en weg, onder het mom van geen oppas kunnen regelen, dochterlelie alleen thuis dus niet te laat maken.

Hier wordt erg makkelijk gezegd dat je dan maar zin moet maken, en dat je maar 1x 85 wordt en meer van dat soort onzin. Maar ik ben zelf van mening; die zaait zal oogsten. Als je je niks van de familie aantrekt, kan het zijn dat de familie op een dag zich ook niks meer van jou aantrekt.

Maar ik vind ook; ofwel je gaat samen wel, ofwel je gaat samen niet. Je laat je man niet alleen gaan.

Het dreigement van je man is dubbel. Jij wilt 1 ding niet en er komen 2 voor in de plaats. Iets leuks doen én een bezoekje aan je zus. Plus dat zijn familie groter is, dus dan zou dat andersom moeten zijn. Ik vind het dreigement an sich een beetje kinderachtig. Als jij mijn autootje niet leuk vindt, speel ik ook niet met jouw knikkers. En ik vind jouw mama dan ook niet lief. Lekker puh.

Ik zou eens een goed gesprek voeren met manlief.
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 14:30:

Als je nu toegeeft en mee gaat naar het feest van deze oom, dan krijg je weer gezeik als je naar al die andere 86 familieleden en hun feestjes niet mee wil. Gewoon voet bij stuk houden en niet gaan dus.

Ik heb zelf ook 'n hekel aan verplichte nummertjes en ga als 't ff kan ook niet naar feesten van tantes, ooms, neven en nichten. Laat staan schoonfamilie waar ik nog minder mee te maken heb.Dat kan je zelf wel allemaal (niet) willen en vinden, maar je lijkt te vergeten dat de partner ook nog wensen kan hebben. Levert dat bij jou dan geen problemen op? Mijn ervaring is dat het niet bevorderlijk voor de relatie is als je vooral voet bij stuk gaat zitten houden en de schoonfamilie vooral als een last definieert. Hoe pak jij dat dan aan?
Maar als je niet met je man mee gaat, omdat je vrij wilt zijn, geen verplichtingen blahdieblah enzo, dan moet je ook niet zeiken als hij ook vrij wilt zijn en geen verplichtingen wilt hebben.

Niet meegaan prima hoor, maar dan niet zeiken ook dus.
quote:thaisweetchili schreef op 17 mei 2009 @ 14:44:

TO: je reageert alleen op posts die bevestigen wat je al zei. Waarom dan een topic openen?

Denk eens na over wat het voor de peetoom betekent als jullie zouden komen. Heeft je man vroeger een bijzondere / goede band met zijn peetoom gehad? Misschien zou je het vanuit dat oogpunt toch kunnen doen. En ach, een paar uurtjes op zo'n feestje wat toch een heel belangrijke gebeurtenis vertegenwoordigd (immers 85 jarige peetoom), daar kom je wel overheen toch? Wie weet is het toch heel gezellig.Ze houdt haar vriend toch niet tegen om te gaan? Als die oom en hij echt zo'n goeie band hebben, dan zou hij er gedurende het jaar wel vaker naartoe gaan en zou hij meer qualitytime zien in alleen naar oom gaan dan z'n vriendin ook nog mee op sleeptouw te moeten nemen. Wat is dat toch met die stelletjes die niets meer afzonderlijk van elkaar willen ondernemen, maar die de partner als 'n soort aangegroeid aanhangsel overal mee naartoe willen slepen? Bah! Ben blij dat ik single ben!
quote:Soundpost schreef op 17 mei 2009 @ 14:47:

[...]

Dat kan je zelf wel allemaal (niet) willen en vinden, maar je lijkt te vergeten dat de partner ook nog wensen kan hebben. Levert dat bij jou dan geen problemen op? Mijn ervaring is dat het niet bevorderlijk voor de relatie is als je vooral voet bij stuk gaat zitten houden en de schoonfamilie vooral als een last definieert. Hoe pak jij dat dan aan?Ik heb nu geen partner, maar als ik in 'n relatie zit dan geef ik al in 'n vroeg stadium aan dat ik niet van de familiebezoekjes ben. Ja, ik zie mijn ouders elke week en dat zal ik ook zo houden als ik 'n vriend heb, maar hij hoeft van mij niet mee als ie niet wil. En zoals ik hem niet zou verplichten mee naar mijn ouders te gaan, laat ik me door hem niet verplichten mee naar zijn familie te gaan. Ik bezoek mijn ooms en tantes ook niet, laat staan dat ik dat dan wel zou gaan doen bij allerlei schoonfamilie. No way!
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 14:47:

[...]

Ze houdt haar vriend toch niet tegen om te gaan? Als die oom en hij echt zo'n goeie band hebben, dan zou hij er gedurende het jaar wel vaker naartoe gaan en zou hij meer qualitytime zien in alleen naar oom gaan dan z'n vriendin ook nog mee op sleeptouw te moeten nemen. Wat is dat toch met die stelletjes die niets meer afzonderlijk van elkaar willen ondernemen, maar die de partner als 'n soort aangegroeid aanhangsel overal mee naartoe willen slepen? Bah! Ben blij dat ik single ben!

Nou ja, TO vindt het opeens wel een issue als hij ook doet waar hij zin in heeft en laat waar hij geen zin in heeft, als het haar familie betreft.

Mijn familie hoort bij mijn leven en mijn man ook, ik vind het fijn als ik niet twee gescheiden levens hoef te leven. Vandaar dat ik wil dat ie regelmatig mee gaat (hij gaat gerust niet altijd mee, ik bij hem ook niet).
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2009 @ 14:35:

[...]

Als je goed gelezen had, wist je dat ze een grote schoonfamilie heeft. Het blijft niet bij één verplicht nummertje. Als ze haar neus laat zien bij deze oom, dan gaan de andere familieleden waar ze niet mee naartoe gaat lopen zeiken dat ze wel naar die ene is geweest, maar niet naar hen. Bij zulke dingen moet je gewoon niet toegeven, want het merendeel van de uitnodigingen worden ook voornamelijk gegeven wegens het zich verplicht voelen naar elkaar ipv dat men echt 'n goeie band heeft en elkaar graag wil zien. Dus gewoon 'n eind maken aan die flauwekul van verplichtingen, daar doe je jezelf en je schoonfamilie die zich verplicht voelde je uit te nodigen vast 'n groot plezier mee.Voor mij (en voor mijn vriend ook trouwens) maakt het wel een verschil of het 'zomaar een oom is' of peetoom. Maar dat is waarschijnlijk persoonlijk.
quote:krokusje schreef op 17 mei 2009 @ 14:45:

[...]

maar het is toch niet een gewonen oom? Het is de peetoom? Blijkbaar vonden de ouders van jouw man die oom vroeger dusdanig belangrijk dat hij tot peetoom benoemd is.Daar heb je als kind toch geen zeggenschap over en het zegt dus ook niets over hoe de band uiteindelijk wordt. Het feit dat haar vriend die oom ook nauwelijks opzoekt geeft al aan dat hij niet zo belangrijk voor hem is, anders zou ie wel 'n uitgebreider contact met 'm onderhouden ipv het van verplichte nummertjes als 'n feestje af te laten hangen.
En trouwens, waarom geeft die peetoom eigenlijk een feest?Zou bij mij ook nog wel wat uitmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven