Geen zin in vakantie met schoonmoeder

08-05-2009 14:08 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder heeft met veel enthousiasme bedacht dat het wel leuk zou zijn om met mij + vriend en zwager + vrouw een weekje op vakantie te gaan. Ze wil graag een huisje huren, waar we dan met z'n vijven zullen gaan slapen. Ik durf niet zo goed te zeggen dat ik daar helemaal geen behoefte aan heb. Ik kan het goed met haar en zwager en zijn vrouw vinden, maar vind een week veel te lang en al helemaal als we met z'n allen in een huis gaan zitten. Mijn schoonmoeder is nogal een ondernemend type, dus veel tijd samen met mijn vriend zal ik niet hebben. Mijn vriend vindt het juist een erg leuk idee en vindt dat we het voor haar moeten doen. Ik moet er niet aan denken om ze een week lang iedere dag te zien, ik ben niet echt een sociaal type en ben graag op mezelf. Ben zelfs bang dat ik zo'n hele week niet ga trekken. Wat moet ik nou doen? Ik wil haar ook niet kwetsen en de enige negatieve persoon zijn.
Het is maar een week, stel je niet zo aan!
Lijkt mij ook helemaal niks, een week. Vele te lang! En zonde van mijn vrije dagen.

Misschien toch proberen of je er een weekend van kan maken? Ik heb eens een weekend met schoonfamilie in groot huis gezeten. Een weekend is voor mij het maximum (en mijn schoonfamilie is best aardig).
Poeh, het lijkt me ook vreselijk. Kan je geen smoesje verzinnen? Dat je dolgraag zou willen, maar helaas niet kan omdat je op familiebezoek moet in Zaïre, twijfelt aan je relatie i.v.m. ploteseling opkomende lesbische gevoelens, of gewoon iets ongeloofwaardigs als 'geen vakantiedagen'.

Ik zou 't echt héél zonde vinden van m'n vakantiedagen.
Bij ons stond het ook op de planning, en dan niet 1 week, maar 2 weken kamperen in het buitenland. Zag dat echt niet zitten. Schoonfamilie is best aardig, maar 2 weken?!! Bovendien zou ik dan niet meer met vriend op vakantie kunnen ivm vakantiedagen die dan op waren.

2 weken werd 1 week, 1 week werd n lange city trip. Dat had ik nog wel getrokken, ware het niet dat ik vliegangst heb. (echt hoor!) en schoonouders perse met zn allen naar Barcelona wilden. Heb gezegd dat ze best mochten gaan, maar dat ik dan niet mee ging. Dat kon natuurlijk niet, want dat was niet gezellig. Dus nu is het even helemaal van de baan.

1 week met zn allen in n huisje zou me ook veel te lang zijn. Lang weekend zou nog gaan. Dan kost het je ook minder vrije dagen. Die zou ik liever voor mezelf gebruiken.
Overigens wil ik nog even melden dat ik dol ben op m'n schoonouders, en dat ik zo'n week met m'n eigen ouders minstens even erg vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven