Geheim dat je liever niet had willen weten.

07-12-2018 01:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vele van jullie herkennen dat vast wel, iemand verteld je iets in vertrouwen dat je liever helemaal NIET had willen weten..

Mijn beste vriendin, al ruim 30 jaar, vertelde mij dus gister dat ze stiekem gestopt is met de pil en dat ze gaat proberen zwanger te worden. Alles leuk en wel, maar haar partner wil dus helemaal geen kinderen en dat heeft hij van te voren allemaal duidelijk kenbaar gemaakt, en duidelijk koos ze daar dus voor.

Ik had dit zo niet willen weten aangezien we haar partner ook regelmatig zien en ook bevriend mee zijn. Dit heb ik haar uiteraard ook duidelijk gemaakt en gezegd dat dit echt niet de manier is om een baby af te dwingen.

Wat moet ik hier nou mee? Ik bedoel het kwaad is al geschiedt, ik weet het nu helaas, maar nu moet ik dus ook liegen/verzwijgen als ik haar partner zie omdat zij op haar beslissing terug gekomen is en ineens wel een kind wil. Ze wil hem niet kwijt en daarom doet ze het op deze manier :facepalm:
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 01:03
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 17:00
Een verkrachting heeft niets met seks te maken, wel alles met macht.
Dat is hier toch ook van toepassing?
Alle reacties Link kopieren
NineLives schreef:
07-12-2018 17:04
Het heeft o.a. inderdaad met macht te maken, maar ook - vanuit de man gezien - met sex.
Nee, seks is het middel.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 17:00
Een verkrachting heeft niets met seks te maken, wel alles met macht.

En je man erin luizen door stiekem met de pil te stoppen niet? Ik zie wel parallellen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
07-12-2018 17:04
Klopt. En met grof geweld. Nogal een zieke vergelijking.
Een verkrachting gaat echt niet altijd samen met grof geweld hoor.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 17:07
Nee, seks is het middel.
Jouw macht misbruiken om met als middel seks iemand zijn lichamelijke integriteit aan te tasten bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
@Karin6789,

Stel je hebt een on night stand, maar je stond al een tijdje droog en bent niet aan de pil. Je wil eigenlijk geen seks omdat je niet zwanger wil worden. Maar die man zegt dat hij gesteriliseerd is. Je hebt toch seks met hem en wordt zwanger.

Hoe classificeer je dat dan?
NineLives schreef:
07-12-2018 17:06
Waarom is het een zieke vergelijking?
Omdat jij even voor het gemak een ernstig en gewelddadig zedendelict in dezelfde categorie schaart als stoppen met het slikken van de pil zonder dit aan partner te vertellen. Ik vind het schrikbarend dat jij niet snapt dat het één vele malen erger is dan het ander. En dat je niet inziet dat deze vergelijking ongelofelijk smakeloos, tactloos en misplaatst is.
Ik vind de vergelijking met (een bepaalde soort) verkrachting ook zo gek nog niet. Het is hetzelfde verhaal als een vrouw die nee zegt, en en kerel die denkt: als ik het doe krijgt ze er vanzelf wel zin in.
En die vrouw kan daar vervolgens de rest van haar leven de gevolgen van dragen.

Net als een man die duidelijk aangeeft: nee, ik wil geen kinderen, de vrouw gaat toch bewust zwanger worden, want als het kindje er is komt t vast wel goed.
En vervolgens kan de man de rest van zijn leven de gevolgen dragen.
Stampertje12 schreef:
07-12-2018 17:07
Een verkrachting gaat echt niet altijd samen met grof geweld hoor.
Ben jij weleens verkracht? Of ken je iemand die verkracht is? Hoe denk je dat dat voelt? Verkrachting “onvrijwillige seks” noemen vind ik misselijkmakend. Verkrachting is geen seks, verkrachting is geweld. Altijd.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
07-12-2018 17:14
Omdat jij even voor het gemak een ernstig en gewelddadig zedendelict in dezelfde categorie schaart als stoppen met het slikken van de pil zonder dit aan partner te vertellen. Ik vind het schrikbarend dat jij niet snapt dat het één vele malen erger is dan het ander. En dat je niet inziet dat deze vergelijking ongelofelijk smakeloos, tactloos en misplaatst is.
Jij haalt er geweld bij, dat is volgens mij helemaal niet van toepassing in de vergelijking. Ik vind het schrikbarend dat jij niet kunt inzien hoe het nemen van zo'n beslissing vergelijkbaar kan zijn met een verkrachting. Dat betekent dat jij namelijk vindt dat je als vrouw dit maar moet kunnen beslissen en je man maar een kind aan moet kunnen smeren.

Ik vind het bovendien tactloos en misplaatst dat jij probeert om hier te framen dat verkrachting altijd gewelddadig is. Dat is het helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
07-12-2018 17:16
Ben jij weleens verkracht? Of ken je iemand die verkracht is? Hoe denk je dat dat voelt? Verkrachting “onvrijwillige seks” noemen vind ik misselijkmakend. Verkrachting is geen seks, verkrachting is geweld. Altijd.
Ik noem verkrachting geen onvrijwillige seks. Je leest wat je wil lezen, niet wat er daadwerkelijk geschreven wordt.

"Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander."

Staat daar geweld bij? Nee. Zo, zijn we even klaar met die rare discussie van je. Ongewenst is iets anders dan met geweld. En hoewel een vrouw het lichaam van de man dan niet binnendringt is natuurlijk de seks op het moment dat zij die seks gebruikt om tegen de zin van de man een kind te verwekken ongewenst. Dus vandaar de vergelijking.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 17:23
25.73% gewijzigd
Lotus90 schreef:
07-12-2018 17:16
Ben jij weleens verkracht? Of ken je iemand die verkracht is? Hoe denk je dat dat voelt? Verkrachting “onvrijwillige seks” noemen vind ik misselijkmakend. Verkrachting is geen seks, verkrachting is geweld. Altijd.
Nou mag ik even vanuit mijn 'verkrachtingservaring' spreken? Want er is maandenlang geen fysiek geweld aan te pas gekomen. Mij groomen en psychologisch afbreken was al genoeg.
Waarschijnlijk spreek je vanuit je eigen ervaring, maar door je opmerking ontken je de verkrachting van vele andere slachtoffers. Er hoeft niet altijd geweld aan te pas te komen.
We verschillen duidelijk van mening. Iemand fysiek pijn doen noem ik geweld. Het heet niet voor niets seksueel geweld. Fijn als het bij jullie geen pijn deed. Maar ik durf er vanuit te gaan dat het bij de meeste anderen wel degelijk veel pijn heeft gedaan. En dan hebben we het nog niet eens over de emotionele schade. Ik blijf het een zieke vergelijking vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dit kan en mag je toch niet voor je houden? Ik vind het bijna gelijk staan aan een misdrijf plannen. Als iemand mij verteld dat ze bij haar ouders ( die ik ook regelmatig zie) in gaat breken, omdat ze een viool van 50.000 in de woning hebben staan, en ze die al sinds kleins af aan wil hebben, dan zou ik dat ook niet accepteren. En dan hebben we het nog wel over een object. Hier komt ook nog eens een levend wezen in de mix. Daar ga je toch verdorie niet aan mee doen? Want ja, niet bemoeien is ook meedoen, al dan wel passief, dan nog.

Er zijn bepaalde dingen in het leven waar je een belangrijke keuze moet maken. Daar komen normen en waarden bij kijken. Wat laf om dan je mond te houden. Ik vind de vergelijking met een verkrachting ook helemaal niet zo vreemd. Misschien nog wel erger op een bepaalde manier, want dit wordt je aangedaan door iemand waarvan je houdt, iemand die je denkt te kennen en vertrouwd. Iemand de rest van zijn leven met een mens opzadelen die hij niet wil. Het zou strafbaar moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
07-12-2018 17:27
We verschillen duidelijk van mening. Iemand fysiek pijn doen noem ik geweld. Het heet niet voor niets seksueel geweld. Fijn als het bij jullie geen pijn deed. Maar ik durf er vanuit te gaan dat het bij de meeste anderen wel degelijk veel pijn heeft gedaan. En dan hebben we het nog niet eens over de emotionele schade. Ik blijf het een zieke vergelijking vinden.
Je kunt je niet inbeelden hoeveel pijn het een vader en een kind kan doen in de situatie van TO?

Wauw...
Stampertje12 schreef:
07-12-2018 17:19
Ik noem verkrachting geen onvrijwillige seks. Je leest wat je wil lezen, niet wat er daadwerkelijk geschreven wordt.

"Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander."

Staat daar geweld bij? Nee. Zo, zijn we even klaar met die rare discussie van je. Ongewenst is iets anders dan met geweld. En hoewel een vrouw het lichaam van de man dan niet binnendringt is natuurlijk de seks op het moment dat zij die seks gebruikt om tegen de zin van de man een kind te verwekken ongewenst. Dus vandaar de vergelijking.
Wat een gezeik, en niet alleen van jou. Misschien gewoon on topic blijven in plaats van hier en zedendelict met de haren bij te slepen?
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
07-12-2018 17:37
Wat een gezeik, en niet alleen van jou. Misschien gewoon on topic blijven in plaats van hier en zedendelict met de haren bij te slepen?
Ben ik helemaal met je eens. Helaas is het nu eenmaal zo dat als mensen je bericht quoten en proberen je iets in de schoenen te schuiven dat je niet hebt gezegd dat je snel een pagina aan posts verder bent.


On topic: ik hoef geen geheimen te weten van mensen die dat alleen vertellen om hun eigen schuldgevoel kwijt te raken. Dus iemand die vreemdgaat of iets gedaan heeft wat niet mag. Kap iemand die zoiets wil vertellen ook altijd af.
Alle reacties Link kopieren
Lieve vriendin.

Ik vond je altijd een lief mens.
Maar dit vind ik een schandalige rotstreek.
Tegenover iemand van wie je zegt te houden en die jou zou moeten kunnen vertrouwen.
Tegenover iemand van wie je zegt te gaan houden, en van wie je zou moeten houden en wie je de beste start zou moeten gunnen.
En tegenover mij. Je brengt me in een onmogelijke situatie waarin ik iemand die ik waardeer niet meer recht in de ogen kan kijken en iemand van wie ik hou veel minder waardeer.

Het was een grote vergissing van je om mij met dit geheim op te zadelen. Als je het deed om een soort goedkeuring te krijgen: dat kan ik je niet geven.

Ik ben benieuwd naar je reactie,

Tattoo.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 14:31
Dat kan best zijn, maar door het haar partner te vertellen, bemoei je je er wel degelijk mee.
Dat is ook zo, maat dat is dan het gevolg van haar keuze om het haar vriendin te vertellen. Tuurlijk hoort een vriendin soort van een geheim te bewaren, maar er zijn ook grenzen vind ik. Zij is nu niet de enige in dit verhaal, maar ook haar man en straks misschien een kind.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
07-12-2018 17:42
Dat is ook zo, maat dat is dan het gevolg van haar keuze om het haar vriendin te vertellen. Tuurlijk hoort een vriendin soort van een geheim te bewaren, maar er zijn ook grenzen vind ik. Zij is nu niet de enige in dit verhaal, maar ook haar man en straks misschien een kind.
En voor die man en eventueel kind draag ik, als vriendin, geen verantwoordelijkheid.
Dus nee, ik zou het niet vertellen, wel een gesprek met mijn vriendin aangaan, maar het daarbij houden.
Alle reacties Link kopieren
Wat voelt iedereen zich enorm verantwoordelijk voor die relatie. Je weet niet hoe de relatie in elkaar zit, je weet niet hoe die man gaat reageren en dan kom je daar als bemoeial van een vriendin wel eens even vertellen hoe de vork in de steel zit.
Dat soort vriendinnen zou ik eerlijk gezegd ook niet in mijn leven willen.
...
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 17:48
En voor die man en eventueel kind draag ik, als vriendin, geen verantwoordelijkheid.
Dus nee, ik zou het niet vertellen, wel een gesprek met mijn vriendin aangaan, maar het daarbij houden.
Ja dat kan ook. De ene zou het wel zeggen denk ik en de ander niet. En dat is ook prima. Ik zou haar denk ik zeggen van luister hoe lullig het ook is of jij zegt het en anders doe ik het. Het ligt er denk ik ook wel aan hoe goed ik de man zou kennen..
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
07-12-2018 17:52
Ja dat kan ook. De ene zou het wel zeggen denk ik en de ander niet. En dat is ook prima. Ik zou haar denk ik zeggen van luister hoe lullig het ook is of jij zegt het en anders doe ik het. Het ligt er denk ik ook wel aan hoe goed ik de man zou kennen..
Maar wie ben jij om zo'n ultimatum te stellen? Ze had het in eerste instantie nooit moeten vertellen, maar je gaat je daar toch niet in mengen? Laat die vrouw het lekker uitzoeken.
...
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
07-12-2018 17:54
Maar wie ben jij om zo'n ultimatum te stellen? Ze had het in eerste instantie nooit moeten vertellen, maar je gaat je daar toch niet in mengen? Laat die vrouw het lekker uitzoeken.
Vind ik nou ook.
De pretentie dat je de zedenmeester uit moet gaan hangen voor je vriendin.
Die man is ook een vriend van ze. Zou je bewust dit soort informatie voor je vrienden achterhouden? Heeft die man niet het recht om te weten dat hij tegen zijn wil in misschien wel vader wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven