Geheim dat je liever niet had willen weten.

07-12-2018 01:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vele van jullie herkennen dat vast wel, iemand verteld je iets in vertrouwen dat je liever helemaal NIET had willen weten..

Mijn beste vriendin, al ruim 30 jaar, vertelde mij dus gister dat ze stiekem gestopt is met de pil en dat ze gaat proberen zwanger te worden. Alles leuk en wel, maar haar partner wil dus helemaal geen kinderen en dat heeft hij van te voren allemaal duidelijk kenbaar gemaakt, en duidelijk koos ze daar dus voor.

Ik had dit zo niet willen weten aangezien we haar partner ook regelmatig zien en ook bevriend mee zijn. Dit heb ik haar uiteraard ook duidelijk gemaakt en gezegd dat dit echt niet de manier is om een baby af te dwingen.

Wat moet ik hier nou mee? Ik bedoel het kwaad is al geschiedt, ik weet het nu helaas, maar nu moet ik dus ook liegen/verzwijgen als ik haar partner zie omdat zij op haar beslissing terug gekomen is en ineens wel een kind wil. Ze wil hem niet kwijt en daarom doet ze het op deze manier :facepalm:
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 01:03
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
Lullig voor mij dat ze het mij vertelde, ik zou het liever niet geweten hebben.
Maar ik zou me geen medeplichtige voelen van haar snode plannen door het niet te vertellen.
Ik zou het denk ik toch aan die vriend vertellen
*Labalade* schreef:
07-12-2018 09:27
Geen slachtoffers? En de baby die ongewenst is door vader en door moeder willens en wetens toch op de wereld wordt gezet? Leuke start van je leventje..
Lees aub eerst.....heel andere situatie. Het betreft een verhouding, geen baby.
Ik ben een keer (in het MSN tijdperk) in vertrouwen genomen door meisje wat ik kende via het internet. Ze moest nodig iets kwijt maar wilde het niet aan haar vriendinnen vertellen en dus koos ze mij uit want ik was ouder en stond wat meer van haar af. Ze was net 15 en haar vriendje 16 en ze waren gisteren erachter gekomen dat ze zwanger was. Kortom paniek want ze was veel te jong maar weghalen kon ze niet. Week later kreeg ze een miskraam en dat vond ze ook wel raar want was ze nou verdrietig of juist opgelucht? 1,5 jaar later vertelde ze dat ze weer zwanger was van vriendje maar dat het dit keer wel min of meer gepland was maar dit keer voelde ze dat het niet goed ging en ze was bang dat ze een miskraam zou krijgen wat uiteindelijk gebeurde. Na een tijdje werd ze weer zwanger en dit keer ging het wel goed maar ouders vonden het niks etc. Vond het wel ongemakkelijk dat ze zo jong al serieus bezig waren terwijl veel mensen incl. ouders dus werd verteld dat het niet gepland was. Maar toen ik zag hoe blij de oma's en opa's uiteindelijk waren tijdens kraamvisite dacht ik van ach wat maakt het ook uit.
Stampertje12 schreef:
07-12-2018 17:06
Ja, er zijn vast vrouwen die dat doen. Zelf zou ik ook altijd voor sterilisatie kiezen als je als man absoluut geen kinderen wil.

Maar een kind krijgen is niet iets dat je als een ouder zou moeten beslissen. Zeker niet als de andere ouder het absoluut niet wil. Het is een beslissing die enorme impact heeft op beider levens. Extreem duur is en veel tijd kost.

Stel je je eens voor dat jouw partner jou opeens dwingt om iedere maand 20% van je netto-inkomen weg te gooien en iedere werkdag 2 uur en in het weekend de hele verplicht een rotklus laat doen. Oh en zo af en toe je even nachten wakker te houden. Zou je dat leuk vinden?
Mooie insteek Stampertje. Dit ga ik onthouden.

Een vriendin die mensen zulke naaistreken levert zou van mij geen vriendin meer zijn. Ze zou van mij 24 uur krijgen om het hem te vertellen en anders doe ik het.
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
karin6789 schreef:
07-12-2018 12:34
Je moet er als man op kunnen vertrouwen, dat een vrouw haar pil regelmatig volgens aanwijzing inneemt.
Condoomgebruik is dus gewoon raar bij een vrouw die de pil slikt, behalve als middel om geen geslachtsziekten op te lopen.
Hoezo? Toen wij nog geen kinderen wilden en zelfs al getrouwd waren namen we het zekere voor het onzekere, dus én de pil, én condoom.

Onze tweede is een ongelukje, maar wel één waar we bewust risico bij namen, geen anticonceptie maar dagen tellen. We hebben het dus maar omgedoopt naar 'gelukje', je bent er tenslotte zelf bij.
April2018april schreef:
07-12-2018 14:53
Ik zou helemaal niks doen. Ondanks dat het niet de schoonheidsprijs wint.

Zij zegt dat hij geen kind wil maar misschien heeft hij hier en daar anders laten vallen (als wij een kind krijgen, bijvoorbeeld of: als ik wel een kind wil) of het doen laten blijken destijds (bij kennismaking) van wel. Of gezegd: ooit in de toekomst of: als je onverwachts zwanger raakt.

Een situatie als deze is meestal niet zo zwart-wit. Jij hoort alleen maar dit en je bent er niet bij als zij met elkaar in privé praten. Het zijn jouw zaken niet en ik vind het vooral een naaistreek dat jij haar persoonlijk verhaal online gooit en doet alsof dit van invloed is op jou en dat is totaal niet zo. Het is haar situatie, haar vriend en haar kind. Als zij straks er alleen voor staat of haar vriend vindt haar een rotwijf, dan is het haar probleem. Jij kan alleen de beslissing maken of je hiermee kan leven als vriendin en that’s it.

Het is rot voor het mogelijke kind dat zijn vader hem misschien niet wil zien. (Mogelijk en misschien!) maar in ieder geval wil zijn moeder hem heel graag. Beetje te graag.
Helemaal mee eens.
TsumTsum schreef:
07-12-2018 18:26
Ik ben een keer (in het MSN tijdperk) in vertrouwen genomen door meisje wat ik kende via het internet. Ze moest nodig iets kwijt maar wilde het niet aan haar vriendinnen vertellen en dus koos ze mij uit want ik was ouder en stond wat meer van haar af. Ze was net 15 en haar vriendje 16 en ze waren gisteren erachter gekomen dat ze zwanger was. Kortom paniek want ze was veel te jong maar weghalen kon ze niet. Week later kreeg ze een miskraam en dat vond ze ook wel raar want was ze nou verdrietig of juist opgelucht? 1,5 jaar later vertelde ze dat ze weer zwanger was van vriendje maar dat het dit keer wel min of meer gepland was maar dit keer voelde ze dat het niet goed ging en ze was bang dat ze een miskraam zou krijgen wat uiteindelijk gebeurde. Na een tijdje werd ze weer zwanger en dit keer ging het wel goed maar ouders vonden het niks etc. Vond het wel ongemakkelijk dat ze zo jong al serieus bezig waren terwijl veel mensen incl. ouders dus werd verteld dat het niet gepland was. Maar toen ik zag hoe blij de oma's en opa's uiteindelijk waren tijdens kraamvisite dacht ik van ach wat maakt het ook uit.
Wat heeft dit te maken met het verhaal van TO? Beide mensen in de relatie wisten er toch van? Beide hebben dus zelf kunnen beslissen.

Wat ik nog gekker vind, is dat mensen hier gewoon eventjes luchtig invullen voor de man van die vriendin. En waarom iemand zich niet moet bemoeien met de zaak in kwestie. Dat hij het vast stiekem wel wil, dat hij er wel aan went, dat het nooit zwart wit is als iemand dit soort dingen zegt. WAT versta je niet onder IK WIL GEEN KIND. Jij hebt daar helemaal niets over te speculeren. NEE is NEE. Nee is niet nee.....maar, of misschien wel. Iemand die geen kind wil, wil gewoon echt geen kind. En als iemand zich bedenkt, dan doet iemand dat zelf, en niet onder dwang. Ik kan haast niet geloven dat sommige mensen dit gewoon recht durven te praten, hoe bizar :facepalm:
Kiiroitori schreef:
07-12-2018 18:29
Mooie insteek Stampertje. Dit ga ik onthouden.

Een vriendin die mensen zulke naaistreken levert zou van mij geen vriendin meer zijn. Ze zou van mij 24 uur krijgen om het hem te vertellen en anders doe ik het.
Stoer hoor, met je 24 uur, je zit niet in een soapserie hoor. Ik vind jouw actie net zo onsympathiek als die van die vrouw.
...
Anárion schreef:
07-12-2018 17:54
Maar wie ben jij om zo'n ultimatum te stellen? Ze had het in eerste instantie nooit moeten vertellen, maar je gaat je daar toch niet in mengen? Laat die vrouw het lekker uitzoeken.
Schijnbaar haar beste vriendin. En ook als je vind dat je je beste vriendin dat niet aan kan doen had ze het in eerste instantie niet moeten vertellen. Als ze zelf een beetje na kan denken als persoon snap je dat dat niet normaal is om je vriend dat aan te doen. Dan heb je geen respect voor de ander en de keuzes van de ander. Zij bepaald toch ook voor haar vriend hoe zijn leven eruit gaat zien terwijl hij duidelijk heeft aangegeven geen kinderen te willen. En misschien is dat hard maar jaa..
Universeinmotion schreef:
07-12-2018 19:20
Ik kan haast niet geloven dat sommige mensen dit gewoon recht durven te praten, hoe bizar :facepalm:

Ik vraag me af of die mensen nog steeds zo reageren als het om een zoon of broer gaat die tegen z'n zin in vader wordt.
Is dit nu die Viva pil waar iedereen dwars doorheen zwanger schijnt te worden?

Verder: Wat een rotstreek. Als ik haar man was zou ik haar het kanaal in jonassen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Universeinmotion schreef:
07-12-2018 19:20
Wat heeft dit te maken met het verhaal van TO? Beide mensen in de relatie wisten er toch van? Beide hebben dus zelf kunnen beslissen.

Wat ik nog gekker vind, is dat mensen hier gewoon eventjes luchtig invullen voor de man van die vriendin. En waarom iemand zich niet moet bemoeien met de zaak in kwestie. Dat hij het vast stiekem wel wil, dat hij er wel aan went, dat het nooit zwart wit is als iemand dit soort dingen zegt. WAT versta je niet onder IK WIL GEEN KIND. Jij hebt daar helemaal niets over te speculeren. NEE is NEE. Nee is niet nee.....maar, of misschien wel. Iemand die geen kind wil, wil gewoon echt geen kind. En als iemand zich bedenkt, dan doet iemand dat zelf, en niet onder dwang. Ik kan haast niet geloven dat sommige mensen dit gewoon recht durven te praten, hoe bizar :facepalm:
Grappig, er komt een hele metoo beweging omdat o.a. "nee" niet altijd als "nee" wordt opgevat, maar als het om een kinderwens gaat is blijkbaar alles geoorloofd en hebben de mannen het maar te slikken. Ik kots ervan dat er onder zulke achterlijke omstandigheden kinderen ter wereld komen.
Trotter schreef:
07-12-2018 19:34
Ik vraag me af of die mensen nog steeds zo reageren als het om een zoon of broer gaat die tegen z'n zin in vader wordt.
Ja of een man die zegt dat hij zich laat steriliseren, maar dit niet doet en dan zijn vrouw zwanger maakt die aan de pil is.

Al kan die er dan nog vanaf...
Anárion schreef:
07-12-2018 17:51
Wat voelt iedereen zich enorm verantwoordelijk voor die relatie. Je weet niet hoe de relatie in elkaar zit, je weet niet hoe die man gaat reageren en dan kom je daar als bemoeial van een vriendin wel eens even vertellen hoe de vork in de steel zit.
Dat soort vriendinnen zou ik eerlijk gezegd ook niet in mijn leven willen.
Niet voor die relatie! Die relatie zou me aan m'n reet roesten ;-). Voor dat kind.
Ttroeteltje schreef:
07-12-2018 08:28
Eva, naar hoor.

In jouw specifieke situatie zou ik mijn mond wel houden.

Machtsverhouding, niet je beste vriendin of beste vriend en buiten oneerlijkheid mbt eigen relatie geen slachtoffers anderszins. Dat zou voor mij wel een verschil zijn in deze.
Ja precies!
Ik ga het ook niet vertellen, te riskant voor mezelf.
Neemt niet weg dat ik het een smerig spelletje vind.
Anárion schreef:
07-12-2018 17:51
Wat voelt iedereen zich enorm verantwoordelijk voor die relatie. Je weet niet hoe de relatie in elkaar zit, je weet niet hoe die man gaat reageren en dan kom je daar als bemoeial van een vriendin wel eens even vertellen hoe de vork in de steel zit.
Dat soort vriendinnen zou ik eerlijk gezegd ook niet in mijn leven willen.
Goh, de feiten staan gewoon in de OP: Hij wil GEEN kind dus stopt ze STIEKEM net de pil. En vriendin meldt dat doodleuk bij TO. daar mag je dus wel degelijk wat van vinden. Al zou ik die moeite niet eens nemen en de vriendschap verbreken. Wat een psycho.
Cafetière schreef:
07-12-2018 19:47
Grappig, er komt een hele metoo beweging omdat o.a. "nee" niet altijd als "nee" wordt opgevat, maar als het om een kinderwens gaat is blijkbaar alles geoorloofd en hebben de mannen het maar te slikken. Ik kots ervan dat er onder zulke achterlijke omstandigheden kinderen ter wereld komen.
Ja, mijn mond valt ook open als ik sommige reacties lees. Het stemt me een beetje somber dat die dames dus ook wel eens in de toekomst 'door de pil heen' zwanger zouden kunnen worden. Als je goedkeurt of begrip hebt voor wat de vriendin van TO heeft gedaan, dan ben je of gewoon vals, of je spoort niet helemaal.
Het valt echt niet goed te keuren wat de vriendin van TO gaat doen.

Ineens bedenk ik me, dat het sowieso riskant is voor een man die geen kinderen wil en geen condoom gebruikt en niet gesteriliseerd is; je moet er namelijk sowieso maar vanuit gaan dat je vriendin de pil correct inneemt en niet vergeet oid.
Eva_1983 schreef:
07-12-2018 20:35
Het valt echt niet goed te keuren wat de vriendin van TO gaat doen.

Ineens bedenk ik me, dat het sowieso riskant is voor een man die geen kinderen wil en geen condoom gebruikt en niet gesteriliseerd is; je moet er namelijk sowieso maar vanuit gaan dat je vriendin de pil correct inneemt en niet vergeet oid.
Niet elke vrouw is zo gehaaid als de vriendin van TO. In een relatie mag je er toch wel vanuit gaan dat je eerlijk tegen elkaar bent. Met one night stands vind ik het wat anders.
kadanz schreef:
07-12-2018 16:49
Absoluut mee oneens.
Dit is heel zwart wit.
Er is geen enkel excuus mogelijk.
Je partner belazeren met een kind is op geen enkele manier goed te praten.
Je gebruikt mijn zwart-wit verkeerd.
Ik bedoel dat partners soms dubbele signalen geven. Dat het vaak niet zwart wit is hoe mensen dit soort dingen bespreken. Hij zegt bv: áls ik ooit een kind wil dan met jou. Zij hoort: oh zie je het valt allemaal mee. Hij wil wel een kind.

Daarbij, dat vind jij. Dat is je goed recht maar er zijn heel veel mensen die wat minder hard denken.
anoniem_353175 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 20:53
Reden: Te persoonlijk
19.01% gewijzigd
Cafetière schreef:
07-12-2018 19:47

Nou, dit inderdaad. Ik zou wel eens willen weten hoeveel vrouwen dit hun man flikken. Hier komt een enkeling reageren dat we het niet zo donker moeten zien, maar hoeveel zijn er in werkelijkheid.

Ik denk dat het er veel meer zijn dan we ooit denken.

Het is egoistisch en dom gedrag.
*delete*
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 22:11
Reden: deel quote weggehaald. reactie sloeg nergens meer op dus verwijderd.
98.82% gewijzigd
Cafetière schreef:
07-12-2018 20:52
Dat is toch een compleet ander verhaal. Het gaat er niet om of die kerel wel of niet blij gaat zijn met een kind, het gaat erom dat die vriendin hem BEWUST BELAZERD.

Mooi weer, hoe sommige dit verhaal op zichzelf betrekken maar volledig voorbij gaan aan de kern.
Ja ik snap wel dat het een verschil is maar ik bedoelde dat die man misschien ook wat milder gaat reageren dan wij denken. Ik ben het ermee eens hoor dat het niet de schoonheidsprijs wint. Zie ook mijn eerste post.

Zou je alsjeblieft dat laatste willen weghalen? Ik deelde mijn ervaring met goede bedoelingen maar vind het toch niet fijn. Bedankt alvast.
Cafetière schreef:
07-12-2018 20:52
Dat is toch een compleet ander verhaal. Het gaat er niet om of die kerel wel of niet blij gaat zijn met een kind, het gaat erom dat die vriendin hem BEWUST BELAZERD.

Mooi weer, hoe sommige dit verhaal op zichzelf betrekken maar volledig voorbij gaan aan de kern.
Natuurlijk gaat het er ook om of ie blij zal zijn met zijn kind. Dan is het een stuk minder erg namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven