Gekwetst voelen
dinsdag 18 april 2023 om 17:46
Ik open weer een topic over mijn ''ex''.
Hij heeft laatst eigenlijk gesms't dat wij nooit een relatie hadden. Dus eigenlijk was onze relatie fake. Zelfs die relatie ontkent hij dus. Ik noem hem dus geen ex meer, maar gewoon P.
Ik moet dit gewoon van mijn afschrijven. Ik snap echt niet hoe ontzettend laag en waardeloos ik word behandeld.
Achtergrondinfo: Eind 2021 was ik de liefde van zijn leven, soulmates, alles etc, hij hield van mij, we kregen een ''relatie'' en na de seks werd hij opeens zo onuitstaanbaar. Hij vond mij toch totaal niet bij hem passen. Ik vond dat zo erg, precies na de seks????
Daarna kregen we gedoe over mannelijke kennissen in mijn telefoon en daarna wilde hij mij alleen voor seks zien met steeds beloftes dat het meer werd totdat ik dat allemaal afkapte in september 2022. Dus dat hij alleen seks met mij had, gaf hij de schuld aan mij omdat ik sletterig zou zijn en mannelijke kennissen had (vriendschappelijk overigens en ken ze al jaren). Plus hij vond me sletterig omdat ik te snel met hem intiem werd, terwijl hij toen echt niet kon wachten! Zo hypocriet.
Desbetreffende P is mijn collega en heb ik sinds eind september 2022 prive niet meer gezien, dus dat heb ik heel goed volgehouden. Toch heeft hij afgelopen maanden herhaaldelijk gevraagd om mij te zien en alleen binnen. Dus niet buiten in een cafe, nooit vragen hoe het met me gaat, nooit zijn huis gezien, niks. Nee alleen voor binnen in mijn huis.
Laatst berichtte hij weer dat ik hem en mij geen kans gaf en dat hij mij de moeder van zijn kind zag. En als ik zwanger zou raken dat hij er dan wel altijd zou zijn. Ik reageerde met dat hij me nooit als relatiemateriaal heeft gezien en me slecht heeft behandeld en ik niet geloof dat hij bij me zou zijn als ik een kind zou hebben. En dat wij niet eens een relatie hebben! Wat wil hij hiermee bereiken, waarom is hij zo met me bezig. Als ik er al over nadenk, word ik weer zo kwaad.
Toch irriteert het me als ik dan in zijn werkagenda zie dat hij dan bijpraatmomenten inplant met vrouwelijke collega's die niet eens op onze afdeling meer werken. Dit deed hij eerst nooit.
Denk ik daarbij ook, met mij zou hij nooit ergens willen bijpraten en vragen hoe het mij gaat. Wilde het van mij afschrijven
Hij heeft laatst eigenlijk gesms't dat wij nooit een relatie hadden. Dus eigenlijk was onze relatie fake. Zelfs die relatie ontkent hij dus. Ik noem hem dus geen ex meer, maar gewoon P.
Ik moet dit gewoon van mijn afschrijven. Ik snap echt niet hoe ontzettend laag en waardeloos ik word behandeld.
Achtergrondinfo: Eind 2021 was ik de liefde van zijn leven, soulmates, alles etc, hij hield van mij, we kregen een ''relatie'' en na de seks werd hij opeens zo onuitstaanbaar. Hij vond mij toch totaal niet bij hem passen. Ik vond dat zo erg, precies na de seks????
Daarna kregen we gedoe over mannelijke kennissen in mijn telefoon en daarna wilde hij mij alleen voor seks zien met steeds beloftes dat het meer werd totdat ik dat allemaal afkapte in september 2022. Dus dat hij alleen seks met mij had, gaf hij de schuld aan mij omdat ik sletterig zou zijn en mannelijke kennissen had (vriendschappelijk overigens en ken ze al jaren). Plus hij vond me sletterig omdat ik te snel met hem intiem werd, terwijl hij toen echt niet kon wachten! Zo hypocriet.
Desbetreffende P is mijn collega en heb ik sinds eind september 2022 prive niet meer gezien, dus dat heb ik heel goed volgehouden. Toch heeft hij afgelopen maanden herhaaldelijk gevraagd om mij te zien en alleen binnen. Dus niet buiten in een cafe, nooit vragen hoe het met me gaat, nooit zijn huis gezien, niks. Nee alleen voor binnen in mijn huis.
Laatst berichtte hij weer dat ik hem en mij geen kans gaf en dat hij mij de moeder van zijn kind zag. En als ik zwanger zou raken dat hij er dan wel altijd zou zijn. Ik reageerde met dat hij me nooit als relatiemateriaal heeft gezien en me slecht heeft behandeld en ik niet geloof dat hij bij me zou zijn als ik een kind zou hebben. En dat wij niet eens een relatie hebben! Wat wil hij hiermee bereiken, waarom is hij zo met me bezig. Als ik er al over nadenk, word ik weer zo kwaad.
Toch irriteert het me als ik dan in zijn werkagenda zie dat hij dan bijpraatmomenten inplant met vrouwelijke collega's die niet eens op onze afdeling meer werken. Dit deed hij eerst nooit.
Denk ik daarbij ook, met mij zou hij nooit ergens willen bijpraten en vragen hoe het mij gaat. Wilde het van mij afschrijven
anoniem_64a272229ddc4 wijzigde dit bericht op 19-04-2023 21:43
18.11% gewijzigd
woensdag 19 april 2023 om 13:18
Waarom geef je geen echt antwoord op de vraag of hij psycholoog is van beroep? Want als dit werkelijk zo is, dan heb je echt wel serieuze mogelijkheden het hem heel moeilijk te maken namelijk.emmiewr schreef: ↑19-04-2023 13:14Hij is nog wel meer dan dat. Hij is een hele goede manipulator. Soms zijn mensen zo gewiekst. Je ziet het niet aankomen,
dat is bij mij gebeurd. Je zou dit totaal niet van hem verwachten, niemand.
Ik zag zijn ware aard alleen heel snel, omdat hij me toch waardeloos vond en me niet als een bedreiging zag
voor zijn positie. Heeft ie wel goed ingeschat inclusief al mijn zwakheden. Ik ben echt heel erg op mijn hoede, zelfs hij kon me overtuigen.
Dat is bij mij echt heel erg zeldzaam. Dus toch sla ik mezelf voor mijn hoofd dat hij me kon mishandelen voor zijn behoeftes.
Live Life to the fullest
woensdag 19 april 2023 om 13:20
Ik ben nu inmiddels wel heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
woensdag 19 april 2023 om 13:21
emmiewr schreef: ↑19-04-2023 09:14Ik heb alle reacties gelezen, dank daarvoor. Ik sta op de wachtlijst voor hulp.
Wat betreft hem: in het begin vroeg hij een relatie met mij en dat bevestigde hij ook een keer buiten aan iemand ''wij hebben een relatie'' en noemde mij zijn vriendin. Nu achteraf ontkent hij dat wij een relatie hadden.
Mijn probleem is eigenlijk dat ik me erg slecht voel dat ik met hem intiem ben geweest en dat meerdere keren. Ik voel me gebruikt. En nog steeds doet hij niet aardig, zelfs nadat ik hem maanden niet heb gezien probeert hij me nog steeds de grond in te drukken. Ik merk dat er bij mij een wraakgevoel aan het ontstaan is. Dat ik hem, na alles wat hij mij heeft gedaan, kapot wil maken. Maar dan geef ik mezelf ook de schuld en denk ik, wat als hij me nou niet heeft gebruikt en wel van me heeft gehouden. Ik merk dat ik hem ook pijn wil doen. Ik ben nu stil en het komt hem goed uit. Enige manier om van mijn slechte gevoel af te komen om hem ook pijn te doen. Ik wil nooit meer dat iemand mij kan gebruiken. Dat het bij mij is gebeurd en hij mij constant omlaag haalt, hoe ik ben als vrouw, hoe mijn verleden is. Hij gooit het constant in mijn gezicht. Ik wilde alleen gerespecteerd worden. Maar ik heb alle troeven in mijn hand, ik heb zijn stem opgenomen toen hij me uitschold, ik heb alle whatsappberichten bewaard, ik was met mijn blauwe oog naar de arts gegaan (maar toen niet gezegd wie het was). Als ik aangifte ga doen, heeft hij een probleem. En ik merk dat waar ik hem eerst wilde beschermen ik nu soort van geniet van het idee om hem te gronde te richten. Dat vind ik dus eng van mezelf, zulke gevoelens heb ik nooit gehad. Dat ik iemand heel graag zou willen zien lijden zoals dat bij mij is geflikt.
Nee, dat is niet wat je probleem is. Jouw probleem is dat je je focus op de verkeerde hebt. Focus je op jezelf! Jij moet jezelf waardevol gaan vinden, dat doe je nu niet en dát is je probleem. De rest is alleen maar ruis.
woensdag 19 april 2023 om 13:26
Zal wel niet, hij is een collega van TO.
Dit leest als een Nicci French romannetje.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
woensdag 19 april 2023 om 13:31
En wat doet to dan?Murgatroyd schreef: ↑19-04-2023 13:26Zal wel niet, hij is een collega van TO.
woensdag 19 april 2023 om 13:35
Murgatroyd schreef: ↑19-04-2023 13:26Zal wel niet, hij is een collega van TO.
Hij kan best een psycholoog zijn, dat is geen beschermde titel dus iedere jan doedel mag zich zo noemen.
woensdag 19 april 2023 om 13:36
Waarom zou TO geen collega kunnen hebben die psycholoog is? Ten eerste weten we niet wat TO doet en ten tweede noem je mensen die voor dezelfde instelling of hetzelfde bedrijf werken maar in een andere functie toch ook gewoon collega's?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 19 april 2023 om 13:41
Waar gebeurt dit in godsnaam allemaal?emmiewr schreef: ↑19-04-2023 13:14Hij is nog wel meer dan dat. Hij is een hele goede manipulator. Soms zijn mensen zo gewiekst. Je ziet het niet aankomen,
dat is bij mij gebeurd. Je zou dit totaal niet van hem verwachten, niemand.
Ik zag zijn ware aard alleen heel snel, omdat hij me toch waardeloos vond en me niet als een bedreiging zag
voor zijn positie. Heeft ie wel goed ingeschat inclusief al mijn zwakheden. Ik ben echt heel erg op mijn hoede, zelfs hij kon me overtuigen.
Dat is bij mij echt heel erg zeldzaam. Dus toch sla ik mezelf voor mijn hoofd dat hij me kon mishandelen voor zijn behoeftes.
Zelfde vragen als anderen hier: werkt ie in een praktijk? Ziekenhuis? En hoe verhoudt zich dit alles tot jou? Ben/was je zijn patiënt? Zijn secretaresse? De schoonmaakhulp? Je kent hem van werk, kan zelfs in zijn agenda....
Zal wel aan mij liggen maar ik snap er niet veel van.
Andere kant van het verhaal zou idd interessant zijn hier.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 19-04-2023 13:48
0.20% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 19 april 2023 om 13:47
De andere kant van het verhaal krijg je hier zelden tot nooit, ik geloof dat ik in al die jaren één keer heb meegemaakt dat de partner mee ging schrijven en zich ging verdedigen. Maar goed, waarom zou dat moeten? Is het zo ongeloofwaardig dat dit kan voorvallen, een affaire/relatie op het werk met volgens mij wel wat machtsverschil, die heel vervelend eindigt en een lange nasleep heeft, een ex die blijf na-etteren en een TO die niet goed weet hoe daarop te reageren? Of is het omdat hij psycholoog is? Je beroep wil toch niet zeggen dat je van onbeschreven gedrag bent, zeker privé?
woensdag 19 april 2023 om 13:48
Dat is waar, alleen lukt het hem niet meer om mij het bed in te praten. Dus ik laat hem niet toe, ondanks
dat hij dat vaak genoeg heeft geprobeerd.
woensdag 19 april 2023 om 13:50
Maar het lukt hem nog wél om naar je uit te slaan, je te vernederen, je te kwetsen.
Dus hij mishandelt je verbaal en emotioneel.
Ook dat mag je afkappen nu.
Iets zegt me dat TO geen psycholoog is
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Patiënt, schoonmaakhulp, secretaresse. Kom ik echt zo ''minder'' opgeleid over?Grobbekuiken_ schreef: ↑19-04-2023 13:41Waar gebeurt dit in godsnaam allemaal?
Zelfde vragen als anderen hier: werkt ie in een praktijk? Ziekenhuis? En hoe verhoudt zich dit alles tot jou? Ben/was je zijn patiënt? Zijn secretaresse? De schoonmaakhulp? Je kent hem van werk, kan zelfs in zijn agenda....
Zal wel aan mij liggen maar ik snap er niet veel van.
Andere kant van het verhaal zou idd interessant zijn hier.
Het zal niet te geloven zijn, maar ik ben hoogopgeleid.
woensdag 19 april 2023 om 13:51
woensdag 19 april 2023 om 13:51
Ik ben inderdaad geen psycholoog
woensdag 19 april 2023 om 13:52
Dat is niet wat ik bedoel, natuurlijk weet ik dat die dingen gebeuren.Susan schreef: ↑19-04-2023 13:47De andere kant van het verhaal krijg je hier zelden tot nooit, ik geloof dat ik in al die jaren één keer heb meegemaakt dat de partner mee ging schrijven en zich ging verdedigen. Maar goed, waarom zou dat moeten? Is het zo ongeloofwaardig dat dit kan voorvallen, een affaire/relatie op het werk met volgens mij wel wat machtsverschil, die heel vervelend eindigt en een lange nasleep heeft, een ex die blijf na-etteren en een TO die niet goed weet hoe daarop te reageren? Of is het omdat hij psycholoog is? Je beroep wil toch niet zeggen dat je van onbeschreven gedrag bent, zeker privé?
Maar dit verhaal loopt via een aantal topics al een hele tijd, en er ontstaan alleen maar meer vragen, waar to nauwelijks op antwoordt. En dan komt het idd bij me op dat er wellicht iets heel anders kan spelen. Shoot me.
woensdag 19 april 2023 om 13:53
Zoals jij je star en stug vast bijt in deze man, kom je niet hoog opgeleid over.
Je laat je vreselijk leiden door emoties, door gevoelens van wraak, van terug willen pakken.
Je zit zo ontzettend in de drama driehoek dat het moeilijk voor te stellen is dat jij dit zelf niet in de gaten hebt.
woensdag 19 april 2023 om 13:57
Dat minderwaardige maak jij er van, dat is niet wat ik zeg. Ik ben zelf nb secretaresse.
Ik probeer duidelijk te krijgen waar zich dit allemaal afspeelt, want is dit op werk waar jullie beiden werknemer zijn en je hebt al die shitberichtjes nog, kún je er iets mee. Gewoon op een legale manier. Trouwens, ook als je wel patiënt zou zijn.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 19-04-2023 14:05
7.11% gewijzigd
woensdag 19 april 2023 om 13:57
Dit.
woensdag 19 april 2023 om 13:58
Wat houdt jou tegen om ander werk te zoeken bij een andere organisatie?
De enige manier om echt goed voor jezelf te zorgen is om zo ver mogelijk van deze man te blijven. Je krijgt geen bevredigend gesprek meer vanuit hem. Je kan je analyseren tot je een ons weegt. Het enige wat je weet, is dat deze man emotioneel niet volwassen is. Het is niet aan jou om daar iets mee te willen. Het is niet jouw schuld dat je in zijn shit geloofde. Het is wel jouw eigen verantwoordelijkheid om wat van je eigen leven te maken, om zelf wel emotioneel volwassen te worden. Is die wachtlijst voor hulp lang? Heb je financiële middelen om eventueel particulier hulp in te schakelen? Wat kun je doen om jezelf op een gezonde manier af te leiden?
Gevoelens van boosheid zijn normaal, dingen denken is wat anders dan doen. Waak ervoor dat je er niet te lang in blijft hangen, dat helpt jou niet. Hoe zou je die energie voor jezelf kunnen omzetten?
Je mag je ratio inzetten om gezonde keuzes voor jezelf te maken. Echt, laat dat die gast los. Tuurlijk is het sneu en onrechtvaardig. Het is aan jou om het halt toe te roepen en hem niet meer te voorzien van aandacht. De man is verrot van binnen, zijn probleem.
De enige manier om echt goed voor jezelf te zorgen is om zo ver mogelijk van deze man te blijven. Je krijgt geen bevredigend gesprek meer vanuit hem. Je kan je analyseren tot je een ons weegt. Het enige wat je weet, is dat deze man emotioneel niet volwassen is. Het is niet aan jou om daar iets mee te willen. Het is niet jouw schuld dat je in zijn shit geloofde. Het is wel jouw eigen verantwoordelijkheid om wat van je eigen leven te maken, om zelf wel emotioneel volwassen te worden. Is die wachtlijst voor hulp lang? Heb je financiële middelen om eventueel particulier hulp in te schakelen? Wat kun je doen om jezelf op een gezonde manier af te leiden?
Gevoelens van boosheid zijn normaal, dingen denken is wat anders dan doen. Waak ervoor dat je er niet te lang in blijft hangen, dat helpt jou niet. Hoe zou je die energie voor jezelf kunnen omzetten?
Je mag je ratio inzetten om gezonde keuzes voor jezelf te maken. Echt, laat dat die gast los. Tuurlijk is het sneu en onrechtvaardig. Het is aan jou om het halt toe te roepen en hem niet meer te voorzien van aandacht. De man is verrot van binnen, zijn probleem.
woensdag 19 april 2023 om 14:49
Ik heb dat topic van januari niet gelezen, maar bedoelde ze niet dat ze hem drie maanden niet privé heeft gezien? Dat zegt niks over werk En ik kan me wel voorstellen dat als je continu met een nare ex wordt geconfronteerd en die laat je oo nog eens niet met rust, het wel erg moeilijk is om closure te vinden.
woensdag 19 april 2023 om 15:35
woensdag 19 april 2023 om 15:44
emmiewr schreef: ↑18-04-2023 18:20Hij zegt ook elke keer dat ik ooit alles zal kwijtraken en tussen 4 muren zal eindigen (gesloten instelling). Dus gek zal worden. En dat ik overal word uitgekotst. Het maakt mij erg onzeker terwijl ik mij niet zo gek voel dat ik door zal draaien.
Is dat dan ook een machtsspelletje en alles het meent, waarom wil hij me per se dan zwanger maken. Ik begrijp er niets van. Als je een vrouw gek en waardeloos vindt, zou je haar toch niet als moeder voor je kind zien?
Ik denk dat je ergens nog hoop hebt, dat je maar wat graag wilt dat hij je als moeder van zijn kind ziet.
Alles wat hij jou aandoet, doe je eigenlijk zelf, je laat het gebeuren.
Want je blokkeert hem niet. Dus wil je graag dat het door gaat.
I wanna live my life with the volume full!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in