Gelijkgestemden vinden

20-01-2026 12:29 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik heb een heel fijn en leuk leven met lieve kinderen en een vriend waar ik gek op ben. Ik heb hem een paar jaar geleden leren kennen en hij is op elk vlak de perfecte match.

Nu was ik al sinds mijn jongste kind wat zelfstandiger was weer wat meer aan het genieten van festivals en feestjes maar door mijn nieuwe partner is dat nog wat meer aangewakkerd. Het liefst heb ik elk weekend een feestje of concert maar omdat we allebei met heel veel liefde de zorg dragen voor onze kinderen is dat beperkt tot twee keer per maand. Wat op zich ook helemaal prima is.

Maar ik merk dat ik met vriendinnen die match niet meer zo heb. Ze houden zich voornamelijk bezig met werken, sporten en Netflixen en dat lijkt het te zijn. En dat is natuurlijk helemaal prima maar ik vind het zo jammer dat er nog maar weinig mensen van mijn leeftijd (46) zijn die lijken te houden van een feestje of avonden borrelen en ouwehoeren. En ik heb ook geen idee waar ik die zou kunnen vinden. Op de festivals waar ik kom (metal) zijn het voornamelijk mannen van mijn leeftijd die daar komen en hun partners zijn meestal thuis omdat ze er geen zin meer in hebben. Dat geldt niet alleen voor de partners met nog wat jongere kinderen maar ook die met kinderen die al zelfstandig zijn. Facebookgroepen lijken verkapte dating plekken en apps om vriendschappen te vinden sluiten niet echt aan.

Ik ben verder heel blij met de vriendinnen die ik heb want ik weet dat ze er altijd voor mij zijn. Maar ik mis echt het lang leve de lol wat ze vroeger wel hadden. En nee, het is geen midlifecrisis haha want ik voel dit al jaren en mijn moeder was ook zo, alleen had zij wel altijd gelijkgestemden om haar heen. En ik snap dat veel mensen geen zin meer hebben in het gedoe van uitgaan en in de kater, maar ik dus wel. En dan twijfel ik weleens aan mezelf of ik nou zo'n uitzondering ben of dat ik gewoon in de verkeerde bubbel zit. Maar het is iets waar ik steeds tegenaan blijf lopen...
Alle reacties Link kopieren Quote
alouette schreef:
21-01-2026 17:02
Wat vind je confronterend aan het omgaan met (te?) jonge mensen? Ik heb zelf sinds een paar jaar een nieuwe hobby/sport waar ik mensen tref van alle leeftijden, dus veel jonger dan ik en veel ouder dan ik, en ik vind het juist echt een leuke energie geven (zowel de jongeren als de ouderen).
Nee hoor, was niet serieus. Maar soms voel ik mij gewoon 26 en doe ik net zo hard mee met mensen van die leeftijd en dan besef je je dat je hun moeder had kunnen zijn terwijl dat helemaal niet zo voelt. Maar verschillende leeftijden geeft een leuke energie ja!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven