Geloven jullie in horoscopen?

01-11-2018 08:18 70 berichten
Ik ben gewoon even nieuwsgierig, geloven jullie in horoscopen? En denk je dat sommige sterrenbeelden beter geen vriendschap of relatie kunnen aangaan?
Alle reacties Link kopieren
Nee
Er staat altijd zoveel, dat er altijd wel iets klopt. Het is geen wetenschap.
Alle reacties Link kopieren
Nee tuurlijk niet.
Been there, done that, got the T-shirt.
Als je gaat rondneuzen kom je heel veel tegen over welk sterrenbeeld het beste bij je past. En dat sommige relaties met bepaalde horoscopen gedoemd zijn om te mislukken.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Het is inderdaad geen wetenschap.
Daarnaast is de huidige dierenriem ook totaal niet meer courant aangezien de perioden bijna niet meer overeenkomen met de sterrenbeelden.
Daarnaast er zijn zoveel verschillende manieren om een horoscoop te trekken. Vergeet niet dat elke beschaving zijn eigen interpretatie heeft van wat de sterren verbeelden.

Daarin geloven staat voor mij gelijk aan; niet in staat zijn om zelf beslissingen te nemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
nee joh, gekkie
Alle reacties Link kopieren
heideroos2211 schreef:
01-11-2018 08:24
Als je gaat rondneuzen kom je heel veel tegen over welk sterrenbeeld het beste bij je past. En dat sommige relaties met bepaalde horoscopen gedoemd zijn om te mislukken.
Tja, is het niet gewoon verstandiger om je gezonde verstand te gebruiken?
Misschien dat een Leeuw wel goed bij jou zou passen, maar als het een hufter is, dan ga je er toch niet mee door.

En als je gaat rondneuzen, zeker op internet, dan is er altijd wel iemand die jouw theorie/geloof/idee ondersteunt. Maar dat maakt het dan nog niet echt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
nee
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
heideroos2211 schreef:
01-11-2018 08:24
Als je gaat rondneuzen kom je heel veel tegen over welk sterrenbeeld het beste bij je past. En dat sommige relaties met bepaalde horoscopen gedoemd zijn om te mislukken.
als je gaat rondneuzen kom je ook tegen, dat de aarde plat zou zijn
Als je gelooft in horoscopen, mag je ook geloven in spoken en aardstralen. Dus als een horoscoop negatief is over je relatie dan hef je dat gewoon op door te kussen op de juiste aardstraal en neem je een spook in dienst voor de verdere afhandeling.

Probleem opgelost. :blob:
Alle reacties Link kopieren
heideroos2211 schreef:
01-11-2018 08:24
Als je gaat rondneuzen kom je heel veel tegen over welk sterrenbeeld het beste bij je past. En dat sommige relaties met bepaalde horoscopen gedoemd zijn om te mislukken.
Als ik loep en ik neus rond dan zie ik dat je, in elk geval tot dit voorjaar, een moeizame relatie hebt. Heeft dit jouw interesse voor astrologie aangewakkerd?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Wilhetnietweten schreef:
01-11-2018 08:21
Nee
Er staat altijd zoveel, dat er altijd wel iets klopt. Het is geen wetenschap.
Dit dus. Vind het wel altijd grappig om te lezen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
heideroos2211 schreef:
01-11-2018 08:24
Als je gaat rondneuzen kom je heel veel tegen over welk sterrenbeeld het beste bij je past. En dat sommige relaties met bepaalde horoscopen gedoemd zijn om te mislukken.
Ja, daar is veel over geschreven ja. Maar waarom zou je geloven dat dat klopt? Denk je dan dat er geen enkele relatie op de hele wereld is tussen 'niet-matchende' sterrenbeelden die gewoon goed is? En geloof je dan ook echt dat, bijvoorbeeld, ie-de-re Ram ter wereld erg koppig van aard is? En mensen met hetzelfde sterrenbeeld allemaal wel op bepaalde punten op elkaar lijken?

Ik maak me altijd zorgen als mensen hierin gaan geloven. In mijn omgeving zat daar altijd iets van wanhoop, verdriet of ongelukkigheid achter.
Het feit al dat je het zelf over geloven hebt, toont al aan dat er weinig wetenschappelijks aan is.
Alle reacties Link kopieren
Ja.

Niet in de horoscoop pagina's in kranten en tijdschriften. Die verhaaltjes worden gewoon verzonnen.

Maar ik geloof zeker dat bepaalde karakter eigenschappen bij bepaalde sterrenbeelden vaker voorkomen.

Verder heb ik een vrouw gekend die vermoord is.

Ook ken ik een andere vrouw die een dag eerder in dat zelfde jaar geboren is.

Zij is de eerste de beste keer dat ze seks heeft gehad zwanger geraakt en ze heeft daarna nooit meer een relatie kunnen krijgen terwijl ze dat wel wilde.

Een andere vrouw die geboren is een dag later in dat zelfde jaar heeft in haar leven te maken met veel tegenslag, ernstige ziekte, financiële tegenslagen, te maken gehad met geweld in haar relatie.

Als je in die periode bent geboren ben je blijkbaar geboren voor tegenslag.

Terwijl ik ook 2 mensen ken die een week na elkaar jarig zijn. Uit het zelfde jaartal komen en echt voor het geluk geboren lijken te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Waarom zou je dezelfde karaktertrekken hebben puur omdat je in eenzelfde periode (en ook nog verschillende jaartallen) geboren bent?!
Alle reacties Link kopieren
Sugarmiss, tja, dat soort zaken zie ik als toeval. Want als je naar het grotere plaatje kijkt (wereldbreed), dan wordt er wel op elke dag iemand vermoord en die zijn niet bijvoorbeeld allemaal uit de 2e week van januari.

Iemands ongeluk of geluk afschuiven op de geboortedatum is raar. Want daarmee geef je eigenlijk aan dat iemand niet zelf medeverantwoordelijk is voor het eigen geluk/ongeluk. Dat zou betekenen dat het niet uitmaakt wat je doet, het werkt of het werkt niet want je bent nu eenmaal op een bepaalde datum geboren...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-11-2018 08:34
als je gaat rondneuzen kom je ook tegen, dat de aarde plat zou zijn

Nou, als je dat denkt, is het fijn dat iemand dat idee steunt toch?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder gelooft hierin. Ik niet. Ze legt ook tarotkaarten. Ze is door het dolle als ik een man leuk vindt met bepaalde sterrenbeelden. Een boogschutter of een leeuw mag ik vermijden. Ik ben geboren door middel van keizersnee en ze kon kiezen uit 2 datums waardoor ik net een ander sterrenbeeld zou krijgen. Ze wou graag dat ik een kreeft zou zijn. Shit gaat ver. Ik geloof er niet in.
Nee, ik denk wel dat het erg goed werkt om bij jezelf te rade te gaan waarover je naar aanleiding van een horoscoop associeert. Het heeft me weleens geholpen om gewoon even serieus na te denken over wat me bezighoudt. Alsof het me even over een drempeltje hielp.

Dus nee :) , maar wel lekker af en toe, zo'n suf verhaaltje in de trein...
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er wel in. Dat wil zeggen; in een goede, serieuze berekening. Ooit gedaan en ongeveer vier uur mee bezig geweest. Dan gaat het niet alleen om sterrenbeeld en maanstand, maar ook om geboortetijd en geboorteplaats. En dan berekend tot op de plek waar het bed stond.

De dingen die daaruit kwamen (ik was veertien ofzo) zijn in de loop der jaren wel uitgekomen. Voor een deel althans, dus dat geeft mij goede hoop dat ik nog een paar jaar te leven heb.

Horoscopen in tijdschriften neem ik altijd met twee kilo zout. Die moeten passen bij pakweg 10% van de bevolking, dus áls iemand al echt berekent, dan toch heel algemeen.

Maar leuk zijn ze wel. Vooral de jaarhoroscopen. Lees ze vooral achteraf ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk geloofde ik er nooit in, maar als ik bijvoorbeeld naar mijn gezin kijk en naar ieders horoscoop en eigenschappen van onze sterrenbeelden, klopt het wel heel erg. En dus niet dat er zoveel staat dat er altijd wel iets klopt, maar de dominante eigenschappen van onze sterrenbeelden kloppen precies met hoe we zijn. Of dat toeval is of niet? Geen idee.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
01-11-2018 08:53
Nou, als je dat denkt, is het fijn dat iemand dat idee steunt toch?
daar ben ik net te intelligent voor
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex is een leeuw en dat was als water en vuur. Dus nee.
Alle reacties Link kopieren
heideroos2211 schreef:
01-11-2018 08:24
Als je gaat rondneuzen kom je heel veel tegen over welk sterrenbeeld het beste bij je past. En dat sommige relaties met bepaalde horoscopen gedoemd zijn om te mislukken.

Een familielid de relatie ging uit. Ze kreeg toen commentaar; dat wist ik wel, want jullie horoscopen passen totaal niet bij elkaar. Ze moest toen wel heel hard lachen om die opmerking. Haar nieuwe partner is 3 dagen eerder jarig (zelfde sterrenbeeld), dat wist die persoon niet. Ze zijn ondertussen al meer dan 30 jaar gelukkig samen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven