Geloven jullie in horoscopen?

donderdag 1 november 2018 om 10:59

donderdag 1 november 2018 om 12:03
Ik geloof er zeker in en ben er ook heel erg in geïnteresseerd, ik geloof dat een horoscoop zeker tot bepaalde hoogte iets over je karakter zegt. Ik heb ook vaak opgezocht hoe het zit met een combinatie tussen mij en mijn vriend, en het grappige is dat de mogelijke problemen die daar beschreven worden ook echt voorvallen.
Ik weet dat ik nu waarschijnlijk allerlei cynische reacties zal krijgen, moeten mensen allemaal zelf weten. Maar ik geloof wel in meer spirituele dingetjes, het moet een beetje in je zitten denk ik.
By the way; die dag- of weekhoroscopen zijn allemaal wél vreselijke bullshit.
Ik weet dat ik nu waarschijnlijk allerlei cynische reacties zal krijgen, moeten mensen allemaal zelf weten. Maar ik geloof wel in meer spirituele dingetjes, het moet een beetje in je zitten denk ik.

donderdag 1 november 2018 om 12:03
Magister schreef: ↑01-11-2018 09:31Horoscopie en astrologie zijn verschillende zaken. Een geboortehoroscoop is ook iets anders dan een bullshitvoorspelling in eoa tijdschrift. Astrologie is een feit. Bestaat al duizenden jaren oa in oude beschavingen waar we zowat de hele moderne beschaving uit ontstaan is. Wordt je duizenden jaren later geboren en dan ignorant beweren het bestaat niet of is niks. Overal in de samenleving is astrologie terug te vinden. De bijbel bv zit er vol mee...
Waarom zijn de namen van de dagen op planeten gebaseerd. Waarom niet op kinderboerderijdieren? Waarom is de zodiac in de gouden koets verwerkt? Om ermee door de poep re rijden?
Nee hoor, het is gewoon allemaal gebaseerd op dezelfde onzin.
Dat iets al duizenden jaren onzin is maakt het niet minder onzinnig. Dat de huidige beschaving voortkomt uit oude beschavingen is natuurlijk ook een open duh-deur. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de onzin die men vroeger voor waar aannam nu nog steeds waar moet zijn. De aarde is niet plat en de zon draait ook niet om de aarde. Dat heeft men ook duizenden jaren geloofd.
De namen van de dagen zijn ook helemaal niet op planeten gebaseerd. De maan en de zon zijn geen planeten. En de rest is gebaseerd op een stapeltje Germaanse goden. Bovendien is dit in andere talen ook weer anders en dus juist geheel willekeurig en hadden het inderdaad net zo goed boerderijdieren kunnen zijn.
En daarnaast de bijbel, de gouden koets en poep aanhalen als onderbouwing voor het waarheidsgehalte van wat je zegt is op z'n minst onnozel te noemen.
Het is haast knap hoeveel onzin je in 1 post kan krijgen

anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 01-11-2018 20:06
0.51% gewijzigd
donderdag 1 november 2018 om 12:11
Ik geloof het alleen als het positief is, bij negatieve horoscopen doe ik het af als onzin. Ze komen trouwens nooit uit, de positieve ook niet.
Ik leg ook tarotkaarten, en die geloof ik ook alleen als ze positief zijn.
En andere mensen maar denken dat ik een pessimist ben... Tsss.
Ik leg ook tarotkaarten, en die geloof ik ook alleen als ze positief zijn.
En andere mensen maar denken dat ik een pessimist ben... Tsss.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
donderdag 1 november 2018 om 12:23
Elenadem schreef: ↑01-11-2018 12:03Ik geloof er zeker in en ben er ook heel erg in geïnteresseerd, ik geloof dat een horoscoop zeker tot bepaalde hoogte iets over je karakter zegt. Ik heb ook vaak opgezocht hoe het zit met een combinatie tussen mij en mijn vriend, en het grappige is dat de mogelijke problemen die daar beschreven worden ook echt voorvallen.
Mogelijke problemen in een relatie, tja, die zijn best wel voorspelbaar lijk mij en hoogstens een variatie op een hoofdoorzaak. En helaas afhankelijk van meer dingen dan slechts een sterrenbeeld.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 1 november 2018 om 12:35
En dat zijn heel specifieke problemen die alleen in jouw relatie voorkomen?Elenadem schreef: ↑01-11-2018 12:03Ik geloof er zeker in en ben er ook heel erg in geïnteresseerd, ik geloof dat een horoscoop zeker tot bepaalde hoogte iets over je karakter zegt. Ik heb ook vaak opgezocht hoe het zit met een combinatie tussen mij en mijn vriend, en het grappige is dat de mogelijke problemen die daar beschreven worden ook echt voorvallen.
Uiteraard volg je zelf alleen de echte horoscoop. Hoeveel betaal je daar nou voor?Ik weet dat ik nu waarschijnlijk allerlei cynische reacties zal krijgen, moeten mensen allemaal zelf weten. Maar ik geloof wel in meer spirituele dingetjes, het moet een beetje in je zitten denk ik.

vrijdag 2 november 2018 om 00:07
Je moet niet de standaard horoscopen hebben van zes regeltjes per sterrenbeeld, dat is meestal gewoon onzin. Maar er zijn goede bronnen online. Zoals mysticmamma en op Instagram kan ik je er ook een aantal aanwijzen (kosmic Alignment. Ethereal culture. astrologywave. holistic astrology). Astro.com is een leuk startpunt waar je je data en tijden kan invullen en chart maken en aan de hand daarvan kun je leuke info vinden. Bv over je north en south node lezen, maanteken etc etc. Boeken van Linda goodman ook.
vrijdag 2 november 2018 om 00:43
[quote=julius post_id=29194865 time=1541072117 user_id=132925]
En dat zijn heel specifieke problemen die alleen in jouw relatie voorkomen?
Het zijn vrij specifieke problemen ja, maarja, aangezien er miljoenen relaties zijn in de wereld sluit het niet uit dat het inderdaad in meerdere relaties zal voorkomen. Sommige mensen vinden dit gewoon interessant en besluiten het serieus te nemen. Ik kan inderdaad niet bewijzen dat het echt ergens op is gebaseerd en vind ik het helemaal prima als mensen er cynisch over doen, maakt me niet zoveel uit.
En dat zijn heel specifieke problemen die alleen in jouw relatie voorkomen?
Het zijn vrij specifieke problemen ja, maarja, aangezien er miljoenen relaties zijn in de wereld sluit het niet uit dat het inderdaad in meerdere relaties zal voorkomen. Sommige mensen vinden dit gewoon interessant en besluiten het serieus te nemen. Ik kan inderdaad niet bewijzen dat het echt ergens op is gebaseerd en vind ik het helemaal prima als mensen er cynisch over doen, maakt me niet zoveel uit.
vrijdag 2 november 2018 om 08:03
Vroeger zeiden we dat je niet alles moest geloven wat je in de krant (toen het belangrijkste medium) las. Tegenwoordig geldt hetzelfde voor het www.vanillevlinder schreef: ↑02-11-2018 00:07Je moet niet de standaard horoscopen hebben van zes regeltjes per sterrenbeeld, dat is meestal gewoon onzin. Maar er zijn goede bronnen online. Zoals mysticmamma en op Instagram kan ik je er ook een aantal aanwijzen (kosmic Alignment. Ethereal culture. astrologywave. holistic astrology). Astro.com is een leuk startpunt waar je je data en tijden kan invullen en chart maken en aan de hand daarvan kun je leuke info vinden. Bv over je north en south node lezen, maanteken etc etc. Boeken van Linda goodman ook.
Dat ene Linda Goodman iets in een boek heeft geschreven, wil nog niet zeggen dat het waar is.
Echt hoor, er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing beschikbaar, waarin haarfijn wordt uitgelegd hoe je in de sterren kunt lezen hoe iemands leven gaat verlopen. En dat er eens één op de miljoen voorspellingen wel uitkomt, is natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs dat een horoscoop en/of astrologie geen onzin is.

vrijdag 2 november 2018 om 14:23
Alle horoscopen zijn onzin. Ook de "serieuze" waar sommigen het hier over hebben.
Echt...wat zou in hemelsnaam het directe verband zijn tussen gloeiende vuurballen op miljoenen kilometers ver weg en jouw karakter?
Mensen willen graag magisch denken, want het geeft het leven inhoud. En het zorgt ervoor dat we iets hebben om 't met z'n allen over te hebben. En sommige mensen kunnen er dan weer leuk aan verdienen. Maar er is natuurlijk nul bewijs voor en het slaat nergens op.
Echt...wat zou in hemelsnaam het directe verband zijn tussen gloeiende vuurballen op miljoenen kilometers ver weg en jouw karakter?
Mensen willen graag magisch denken, want het geeft het leven inhoud. En het zorgt ervoor dat we iets hebben om 't met z'n allen over te hebben. En sommige mensen kunnen er dan weer leuk aan verdienen. Maar er is natuurlijk nul bewijs voor en het slaat nergens op.
vrijdag 2 november 2018 om 14:39
Dit is inderdaad wel logischer, net als dat het invloed zou kunnen hebben of je een avond/ochtend mens ben enz.RogerPriddy schreef: ↑01-11-2018 09:24Nee.
Wel denk ik dat het een ‘kapstok’ kan zijn om je leven een beetje te analyseren. Kan je aanzetten tot nadenken. Net als een dromenwoordenboek.
Trouwens, wel eens gelezen dat de periode waarin je geboren wordt de gevoeligheid voor een bepaalde aandoening kan voorspellen. Allergie, depressie, etc. Dat is wel interessant.
Maar dat heeft dan te maken met de lengte van de dagen en/of de omgeving buiten in je eerste maanden.

dinsdag 6 november 2018 om 16:29
shifty schreef: ↑01-11-2018 12:03Nee hoor, het is gewoon allemaal gebaseerd op dezelfde onzin.
Dat iets al duizenden jaren onzin is maakt het niet minder onzinnig. Dat de huidige beschaving voortkomt uit oude beschavingen is natuurlijk ook een open duh-deur. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de onzin die men vroeger voor waar aannam nu nog steeds waar moet zijn. De aarde is niet plat en de zon draait ook niet om de aarde. Dat heeft men ook duizenden jaren geloofd.
De namen van de dagen zijn ook helemaal niet op planeten gebaseerd. De maan en de zon zijn geen planeten. En de rest is gebaseerd op een stapeltje Germaanse goden. Bovendien is dit in andere talen ook weer anders en dus juist geheel willekeurig en hadden het inderdaad net zo goed boerderijdieren kunnen zijn.
En daarnaast de bijbel, de gouden koets en poep aanhalen als onderbouwing voor het waarheidsgehalte van wat je zegt is op z'n minst onnozel te noemen.
Het is haast knap hoeveel onzin je in 1 post kan krijgen![]()
Je laatste zin is zelfreflectie neem ik aan? Niet dat ik in discussie wens te treden met onwetende blabla figuren...
Tip: niet praten over dingen waar je niets over weet...

dinsdag 6 november 2018 om 16:44
Je neemt inderdaad correct aan dat ik wel over zelfreflectie beschik.
En ik neem dan weer aan dat jij inderdaad nooit praat over dingen die je niet al denkt te weten.