Geloven jullie in horoscopen?

01-11-2018 08:18 70 berichten
Ik ben gewoon even nieuwsgierig, geloven jullie in horoscopen? En denk je dat sommige sterrenbeelden beter geen vriendschap of relatie kunnen aangaan?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-11-2018 08:56
daar ben ik net te intelligent voor

Ik hoop ik ook. Maar genoeg mensen die dat wel belangrijk vinden. En als je vroeger een niche-geloof aanhing, was je de enige, via het internet kom je nu in aanraking met andere mensen die ook zo denken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bee_Kind schreef:
01-11-2018 08:53
Nee. Waarom zou je dezelfde karaktertrekken hebben puur omdat je in eenzelfde periode (en ook nog verschillende jaartallen) geboren bent?!
Precies dus net of elke tweelingen en vissen hetzelfde zouden zijn.

Volgens dat principe had ik man moeten laten gaan. 28 jaar geleden...
Een horoscoop wordt zo opgesteld dat er altijd wel iets klopt, en de menselijke geest werkt zo dat hetgeen wat niet klopt volledig wordt genegeerd.

Dus nee, horoscopen slaan nergens op. Maar als mensen er kracht of troost ui halen: prima toch?
Natuurlijk niet. Horoscopen zijn net als Astro TV waanzin.

Kijk voor de geïn eens de aflevering van rambam en je ziet dat het onzin is.

Daarna bestaat er een soort cold-reading. Dan lijkt het net alsof je een onbekende heel goed kent door een par vragen te stellen.

Pure onzin is het allemaal.
dianaf schreef:
01-11-2018 09:06
Ik hoop ik ook. Maar genoeg mensen die dat wel belangrijk vinden. En als je vroeger een niche-geloof aanhing, was je de enige, via het internet kom je nu in aanraking met andere mensen die ook zo denken.
in sommige gevallen Levensgevaarlijk!
dolfje schreef:
01-11-2018 09:07

Ja, toch bizar als je iemand daarop moet afschieten? En dan hebben we het nog niet eens gehad over nature-nurture waar zo'n horoscoop ook geen rekening mee houdt
Nee ik geloof er geen snars van.

Vroeger geloofde ik er wél half/half in, althans...Ik twijfelde.
Maar tegenwoordig niet meer.

Ik geloof ook niet in numerologie.
dolfje schreef:
01-11-2018 09:07

Toevallig ken ik twee anderen die van dezelfde dag + maand zijn, alleen zijn ze 1 en 2 jaar jonger. We komen alledrie uit dezelfde omgeving (geboren binnen een straal van 10 km). Dan zou je obv astologie toch denken dat onze levens enigszins gelijk op gaan...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nee.

Wel denk ik dat het een ‘kapstok’ kan zijn om je leven een beetje te analyseren. Kan je aanzetten tot nadenken. Net als een dromenwoordenboek.

Trouwens, wel eens gelezen dat de periode waarin je geboren wordt de gevoeligheid voor een bepaalde aandoening kan voorspellen. Allergie, depressie, etc. Dat is wel interessant.
Ik vind het zelf heel irritant als iemand vraagt welk sterrenbeeld ik ben.

Het is niet fijn om daarop beoordeeld te worden. Ik heb geen zin in zulke vooroordelen.
RogerPriddy schreef:
01-11-2018 09:24
Nee.

Wel denk ik dat het een ‘kapstok’ kan zijn om je leven een beetje te analyseren. Kan je aanzetten tot nadenken. Net als een dromenwoordenboek.

Trouwens, wel eens gelezen dat de periode waarin je geboren wordt de gevoeligheid voor een bepaalde aandoening kan voorspellen. Allergie, depressie, etc. Dat is wel interessant.

Maar dat is dan weer vaak biologie!
RogerPriddy schreef:
01-11-2018 09:24
Nee.

Beter letten de ouders dus een beetje op de kalender wanneer ze een kind proberen te ‘maken’. Gewoon 9 maand vooruit tellen en je kunt het karakter van je kind gewoon bepalen.

(Onzin dus).
Horoscopie en astrologie zijn verschillende zaken. Een geboortehoroscoop is ook iets anders dan een bullshitvoorspelling in eoa tijdschrift. Astrologie is een feit. Bestaat al duizenden jaren oa in oude beschavingen waar we zowat de hele moderne beschaving uit ontstaan is. Wordt je duizenden jaren later geboren en dan ignorant beweren het bestaat niet of is niks. Overal in de samenleving is astrologie terug te vinden. De bijbel bv zit er vol mee...
Waarom zijn de namen van de dagen op planeten gebaseerd. Waarom niet op kinderboerderijdieren? Waarom is de zodiac in de gouden koets verwerkt? Om ermee door de poep re rijden?
Ik had een keer een afspraak met een businesscoach. Begint ze met een heel verhaal over mijn geboortedag en welke invloed dat heeft op mijn karakter. Ik moest mijn lachen inhouden. Ze had er uren werk aan gehad.
sugarmiss schreef:
01-11-2018 08:47
Verder heb ik een vrouw gekend die vermoord is.

Ook ken ik een andere vrouw die een dag eerder in dat zelfde jaar geboren is.

Zij is de eerste de beste keer dat ze seks heeft gehad zwanger geraakt en ze heeft daarna nooit meer een relatie kunnen krijgen terwijl ze dat wel wilde.

Een andere vrouw die geboren is een dag later in dat zelfde jaar heeft in haar leven te maken met veel tegenslag, ernstige ziekte, financiële tegenslagen, te maken gehad met geweld in haar relatie.

Als je in die periode bent geboren ben je blijkbaar geboren voor tegenslag.

Terwijl ik ook 2 mensen ken die een week na elkaar jarig zijn. Uit het zelfde jaartal komen en echt voor het geluk geboren lijken te zijn.

Nou ik geloofde er nooit in maar ben nu net live op het forum op 1 november (schorpioen dus?) bevallen van een heel nieuw inzicht dankzij Sugarmiss.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Totaal niet. Haal je van 1 dag alle horoscopen samen. Staat er in de 1 dat je een goede dag krijgt, in de ander dat je pech hebt, in de één dat je vandaag iemand moet spreken en in de ander dat je beter iedereen ontwijkt vandaag
dianaf schreef:
01-11-2018 08:27
Daarnaast is de huidige dierenriem ook totaal niet meer courant aangezien de perioden bijna niet meer overeenkomen met de sterrenbeelden.
Dit. Zou het fenomeen wel waar zijn (dat afhankelijk van in welk sterrenbeeld de zon stond toen je geboren werd, je leven beïnvloedt). Dan zou iedereen nog steeds de verkeerde horoscoop rondlopen. De draaiing van de hemel tov de aarde zorgt ervoor dat de indeling via de maanden niet meer overeenkomt met de sterrenbeelden.

https://www.livescience.com/4667-astrological-sign.html
Duidelijke onzin wat in die tijdschriften verschijnt. Vaak zijn ze zo algemeen geschreven dat mensen er altijd menen iets in te herkennen dat klopt.
Magister schreef:
01-11-2018 09:31
Horoscopie en astrologie zijn verschillende zaken. Een geboortehoroscoop is ook iets anders dan een bullshitvoorspelling in eoa tijdschrift. Astrologie is een feit. Bestaat al duizenden jaren oa in oude beschavingen waar we zowat de hele moderne beschaving uit ontstaan is. Wordt je duizenden jaren later geboren en dan ignorant beweren het bestaat niet of is niks. Overal in de samenleving is astrologie terug te vinden. De bijbel bv zit er vol mee...
Waarom zijn de namen van de dagen op planeten gebaseerd. Waarom niet op kinderboerderijdieren? Waarom is de zodiac in de gouden koets verwerkt? Om ermee door de poep re rijden?
Het bewijst enkel dat de mensen al eeuwenlang gefascineerd zijn door de sterrenhemel en al eeuwenlang probeert erachter te komen waarom het leven zo is zoals het is.
Dus het feit dat horoscopie en astrologie al eeuwenlang deel uitmaken van menselijk beschaving, is waar. Maar oud/traditie/eeuwenoud geloof is geen valide argument als het gaat of iets waar is of niet.
Dan is het eigenlijk de waarheid dat de aarde plat is.
dianaf wijzigde dit bericht op 01-11-2018 10:02
3.71% gewijzigd
Magister schreef:
01-11-2018 09:31
Alleen al het feit dat de sterrenbeelden van nu heel anders zijn dan de sterrenbeelden van vroeger zou je een belletje moeten laten rinkelen dat de voorspellende waarde van de stand van de sterren nihil is.

Dat mensen al vanaf de eerste mens bezig zijn met de sterrenhemel is logisch. Er waren sterren te zien, men wist verder niets over de kosmos, dus waren sterren mystiek en bijzonder.

Wat dat betreft is astrologie niet anders dan de gemiddelde religie. Je kan erin geloven, maar logisch is het niet.
Ik ben er een keer achter gekomen dat de horoscoop in 'de spits' elk jaar een sterrebeeld opschuift. Dus wat er op 1 november 2017 bij de ram staat, staat op 1 november 2018 bij de stier.
Dit viel mij toen op omdat er een spreekwoord in het latijn stond. Door de betekenis te googlen ontdekte ik dat precies een jaar eerder iemand dezelfde vraag had :)

Grote onzin dus ;)
Charles_Gentle28 schreef:
01-11-2018 09:56
Duidelijke onzin wat in die tijdschriften verschijnt. Vaak zijn ze zo algemeen geschreven dat mensen er altijd menen iets in te herkennen dat klopt.
Ik heb ze wel eens geschreven trouwens, voor een blad
Pure duimzuigerij
max27 schreef:
01-11-2018 10:02
Ik ben er een keer achter gekomen dat de horoscoop in 'de spits' elk jaar een sterrebeeld opschuift. Dus wat er op 1 november 2017 bij de ram staat, staat op 1 november 2018 bij de stier.
Dit viel mij toen op omdat er een spreekwoord in het latijn stond. Door de betekenis te googlen ontdekte ik dat precies een jaar eerder iemand dezelfde vraag had :)

Grote onzin dus ;)

o_o :rofl:
Les 1 voor horoscoopschrijver: gebruik geen opvallende zinnen/woorden, anders kun je je voorspelling niet hergebruiken.
Wel tof, schrijf je één keer zo'n horoscoop, heb je er 12 jaar plezier van.
shisha schreef:
01-11-2018 09:28
Ik vind het zelf heel irritant als iemand vraagt welk sterrenbeeld ik ben.

Het is niet fijn om daarop beoordeeld te worden. Ik heb geen zin in zulke vooroordelen.

Ja ik had collega's (en dat waren (niet?) toevallig altijd hindoestaanse Surinamers, dus in die cultuur is het blijkbaar een ding) die daar dan over begonnen. Oh, je bent dan en dan jarig, dus je bent een Weegschaal, blablabla. Zó irritant, want het gaat zo nergens over.
RégineFilange schreef:
01-11-2018 10:11
Ja ik had collega's (en dat waren (niet?) toevallig altijd hindoestaanse Surinamers, dus in die cultuur is het blijkbaar een ding) die daar dan over begonnen. Oh, je bent dan en dan jarig, dus je bent een Weegschaal, blablabla. Zó irritant, want het gaat zo nergens over.
Dat is juist grappig. 'O, welk sterrenbeeld ben jij dan? O jee, was Hitler niet ook een Ram?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven