Gelovige vriend

07-11-2018 01:49 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nu 5 maanden samen met mijn vriend. Ik ben zelf 20 en mijn vriend ook. In het begin heeft hij wel eens verteld dat hij gelovig is. Hier heb ik echter verder nooit wat van gemerkt. Gaat niet naar de kerk, niet bidden etc. Nu begon mijn vriend laatst dat hij er mee zit dat ik niet geloof en dus 'hierna' niet goed terechtkom. Nu begint hij hier steeds vaker over en merk ik dat hij er meer mee bezig is. Hij vindt het jammer dat ik niet gelovig ben en hij zegt dat hij mij hier voor heeft gewaarschuwd (voor de gevolgen). Ook op het gebied van seks begint hij steeds vaker over het feit dat hij eigenlijk geen seks voor het huwelijk wilde. Nou hebben wij dus best vaak seks. Hij wil opeens het liefst geen seks meer, of in elk geval minder. Ik heb hierbij aangegeven dat dat nogal een verandering is. Ik weet niet goed wat ik hier mee moet. Ik heb zelf aangegeven dat ik dit belangrijk vindt in een relatie. Ook begint hij steeds over dat hij bang is dat ik het uitmaak, hij meer van mij houdt dan ik van hem, dat we snel moeten trouwen (ik ben net 20). Hij zei hierbij; 'zeg dat je met mij wil trouwen'. Ook noemde hij dat niemand anders mij ooit meer liefde zou gaan geven dan hij en ik niemand ooit zou tegenkomen die beter voor mij is dan hij. Al deze uitspraken hebben mij best wel benauwd en ik kreeg er een naar gevoel bij. Ook via de app zegt hij dan 'zeg dat je van me houdt'. Ik begin steeds meer na te denken of dit wel past bij mij. Ik moet steeds mijn liefde tonen, hem hier van overtuigen en eigenlijk botst dit met mijzelf. Ik loop zelf een beetje vast en ben eigenlijk gewoon benieuwd hoe jullie zouden handelen of reageren in deze situatie. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet doen...
Ik zou t uitmaken, dit klinkt helemaal niet goed. Pas goed op jezelf.
Hello, can you hear me?
Je kan zeggen dat het maar beter is dat je niet gelooft, omdat je dan ook niet in de hel kan komen vanwege de seks voor het huwelijk.

Ik zou het niet kunnen, samen zijn met iemand die z'n geloof gebruikt als argument om z'n zin te krijgen.
Volg je gevoel MDM98!
Dit klinkt helemaal niet goed. En waarschijnlijk gaat dat alleen nog maar erger worden. Hij zit behoorlijk vast in zijn geloof en overtuigingen.
Hier zit totaal geen vrijheid in. Alleen maar enorme beperking naar jou toe.

Jouw gevoel is juist!
Ik zou zijn gedrag lekker spiegelen.
No brainer, uitmaken.
Dit verstikkende gedrag gaat alleen maar erger worden, zeker als je getrouwd bent.
What have we done....
Wat een engerd
Ik ben ook gelovig, maar zijn gedrag heeft hier niks mee te maken. Of hij spoort niet of hij is niet helemaal goed in zn hoofd. Als ik jou was zou ik het zo snel mogelijk uitmaken, en alle contact verbreken. Succes!
Maloochem schreef:
07-11-2018 04:03
Ik ben ook gelovig, maar zijn gedrag heeft hier niks mee te maken. Of hij spoort niet of hij is niet helemaal goed in zn hoofd. Als ik jou was zou ik het zo snel mogelijk uitmaken, en alle contact verbreken. Succes!
Ik ben niet gelovig maar vind dit wel een goed punt. Dat gepush hoort niet bij een religie. Dat hij morele principes heeft die te maken hebben met zijn geloof kan natuurlijk, en of jij (TO dus) die acceptabel vindt moet je zelf beslissen. Maar dat geduw met wat jij moet zeggen en dat je hem constant moet bevestigen hoort daar niet bij en dat is echt gewoon karakter. Ik zou oppassen want het klinkt benauwend.
Hypocriet. Lekker seks hebben en dan ineens klagen dat dat eigenlijk niet mag en dan nu minder seks willen.....maakt onze-lieve-heer niet uit hoor. Seks voor het huwelijk mag -volgens zijn geloof- niet. Of dat nou 1 keer, 10 keer of 100 keer gebeurt.
Ik zou er gauw klaar mee zijn, met dat gezeur over dat je ook maar moet geloven.
Ik zou het uitmaken, niet alleen voor jezelf, maar ook zodat die jongen eens goed tot rust kan komen en na kan denken welke kant hij eigenlijk op wil in zijn leven. (Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten rond mijn 20e, ook gelovig opgevoed en in een relatie was ik een heel verwarrend jongmens.)
Als gelovige kan ook ik je vertellen dat dit soort gedrag niets met geloof te maken heeft. Dit soort gedrag is niet goed te praten, persoonlijk zou ik snel wegwezen!
Misschien veel druk vanuit ouders? Komen jullie uit dezelfde cultuur? Ik vind hem iig veel te dwingend dus op basis van dit karaktertrekje zou ik hem al de deur wijzen. brrr
Uitmaken en contact volledig verbreken.
Wat een vreselijke eigenschap van je vriend. Mijn vriend is ook gelovig, maar heeft nog nooit zulke uitspraken gedaan.

Ik zou het wel uitmaken als ik jou was. Jullie passen in dat opzicht totaal niet bij elkaar en dat levert in de toekomst alleen maar meer problemen op.

Laat je niet dwingen!
Maken dat je weg komt meid, dit voelt niet goed.
Klinkt als mijn eerst vriendje van toen ik 16 was.
Was geen succes. Constant maar mekkeren over geloof dit, Jezus dat, zijn ouders lazen voor uit de bijbel na het eten.
We mochten niet bij elkaar op de kamer slapen. Niet dat het uitmaakte want hij wilde toch geen seks voor het huwelijk, maar uiteindelijk ging hij toch voor de bijl hoor, na een paar maanden. En mekkeren daarna, hoe schuldig hij zich voelde, dat ik moest bekeren om gered te worden. Ik vond het allemaal doodvermoeiend.
Voor mij was het gauw klaar na al die hypocrisie. Na het lezen van jouw verhaal zou ik snel de benen nemen.
Uitmaken! Zonder enige twijfel.

Als jij mijn dochter zou zijn, dan zou ik je een leuke, ontspannen relatie gunnen waarin jij gewoon goed bent zoals je bent en waar geen gedram als 'Zeg dat je van me houdt' is.

Het werkt nu niet en het gaat ook nooit werken tussen jullie. Je vriend is een hypocriete lambal en wist van te voren dat jij niet gelovig bent. Het is dan ook hypocriet dat hij daar nu ineens zo mee zit.

Het gedrag van die knul riekt naar bekeringsdrang. Wat je ook doet, het zal nooit goed genoeg zin.

Gun jezelf een leukere relatie dan dat je met hem ooit zal hebben.
Run Forrest, run.
Wat een hypocriet en eng mannetje. Heel gauw wegwezen.
Je vriend klinkt als een manipulatieve godsdienstfanaat. Wil je met zo'n type oud worden?
Overdat geloof zou Ik me niet zo druk maken, wel hoe hij daar mee omgaat en wat hij je nou al op probeert te leggen.
Serieus?
Na de seks bedenkt hijnzich ineens dat hij geen seks wil voor het huwelijk?
Of in ieder geval minder???
En toen?
Toen ben je heel hard gaan lachen toch?

Of je hebt seks voor het huwelijk....of niet

Maar dit is wel heel lafjes
Ik zou deze man zo vreselijk niet serieus meer kunne nemen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Uitmaken en nooit meer contact opnemen met 'm. Ik krijg last van plaatsvervangende benauwdheid, bah.
Misschien voelt hij zich schuldig over jullie seks voor het huwelijk en wil hij daarom 'zeker weten' dat je ooit met hem zult trouwen. Dan maakt het minder erg ofzo ....

Ik zou met hem praten over wat het geloof voor hem betekent, wat hij voor zichzelf daaruit haalt. Op jonge leeftijd heb je dat vaak meegenomen uit je opvoeding en doe je dingen omdat dat nou eenmaal zo hoort of omdat de kerk dat voorschrijft. Als hij daar zelf over na heeft gedacht en echt zich aan de regels van de kerk wil houden moet jij dat ook weten.

Het klinkt in mijn oren een enorm schuldgevoel naar ouders/kerk/jezus. Je vriend zal zelf keuzes daarin moeten maken want wel seks met je hebben en vervolgens zeggen dat hij dat eigenlijk niet wil of mag is niet eerlijk en respectvol naar jou toe.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven