Geluidsoverlast

24-01-2010 10:53 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Mijn vriend en onze dochtertje van 2 jaar wonen in een portiek flat van 3 hoog. Wij wonen op de 2e etage en sinds kort zijn er boven ons op de 3e etage, een nieuw jong stel komen wonen.

Nu is het zo dat zij (de nieuwe bovenburen) elk weekend altijd best vroeg om 10.00/10.30 hard muziek draaien.

Dat duurt meestal een half uurtje tot 45 min lang.

Ze wonen ongeveer net een jaartje zo ongeveer hier en wij wonen al 4 jaartjes hier.

Nou is het op zich niet erg dat er af en toe hard muziek word gedraaid maar niet een half uur tot 3 kwartier lang op zondag of zaterdag morgen.

Ik ben net naar boven geweest, het muziek stond zo hard dat ze de deurbel niet eens hoorden, vervolgens heb ik maar geklopt.

De hoogzwangere buurvrouw deed open en ik vroeg of de muziek een beetje wat zachter kon, en hup ze smeet de deur gelijk dicht, oh oke......

Stel ik mij aan of vinden jullie dat ik er misschien toch wel wat mag zeggen?

Groetjes!
Je stelt je niet aan! Het is rete irritant als je elke zaterdag/zondag morgen steevast wordt getracteerd op herrie waar je zelf niet voor kiest. En als je je er eenmaal aan ergert wordt het alleen maar irritanter. Ook het feit dat er blijkbaar geen dialoog mogelijk lijkt is vervelend. Volhouden, en aangeven dat je de herrie op zich niet erg vind, maar niet elke weekend dag. Ik zou gewoon elke keer als je je eraan stoort aan gaan bellen.
Gewoon lawaai terug maken.

Is echt het enige wat helpt.
Ze liet mij niet echt verder uit praten en smeet de deur al dicht. Het is alleen in de weekenden dus eigenlijk zo.

Ik heb er juist last van dat als ik normaal stilletjes zachtjes de t.v. aan zet en de muziek van de bovenburen die komt er gewoon bovenuit.

Als het volgende weekend weer zo is, dan bel ik gewoon weer aan en vraag ik gewoon weer netjes of het ietsjes zachter kan.

Ik blijf gewoon netjes tegen hun.

Elk weekend hard muziek aan horen is ook gewoon rete irritant en dat klopt wat Sim69 zegt je gaat je er alleen maar meer aan irriteren.
Sorha klopt het dat de politie de geluidsapparatuur mee neemt?

Want volgens mijn vriend is het zo dat je vanaf 10.00 uur smorgens tot 10.00 uur savonds muziek mag draaien etc.
Het is toch niet vroeg? Je schrijft 10 uur. Da's wel de normale tijd om geluid te mogen maken. Wie weet hoeveel last zij hebben van geluidsoverlast door anderen op onchristelijke tijdstippen (door jankende babies bijv.) Als je geen last van buren wil hebben moet je lekker vrijstaand gaan wonen en zeker niet kiezen voor iets met zowel zij- onder- en bovenburen. Dan is er altijd wel iemand die herrie maakt.
quote:Sorha schreef op 24 januari 2010 @ 11:37:

gewoon politie bellen 0900-8844

bij overlast van geluid gaan ze na 2x melden de geluidsapparatuur van de overlaster weghalenNou, ik denk dat een half uur a 3 kwartier overlast om 10 a 10.30 uur niet echt als 'overlast' wordt aangemerkt door de politie hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 24 januari 2010 @ 11:58:

[...]

Nou, ik denk dat een half uur a 3 kwartier overlast om 10 a 10.30 uur niet echt als 'overlast' wordt aangemerkt door de politie hoor.

misschien nieuw beleid hier in r'dam, maar ze komen echt en voeren het uit.

Geen last meer van buren
@ Sorha

Ik woon ook in Rotterdam komt dat even goed uit haha.

Ze treden in Rotterdam wel wat harder op dan in andere steden, dat valt mij wel op.

De politie dan he.....
quote:elninjoo schreef op 24 januari 2010 @ 11:56:

Het is toch niet vroeg? Je schrijft 10 uur. Da's wel de normale tijd om geluid te mogen maken. Wie weet hoeveel last zij hebben van geluidsoverlast door anderen op onchristelijke tijdstippen (door jankende babies bijv.) Als je geen last van buren wil hebben moet je lekker vrijstaand gaan wonen en zeker niet kiezen voor iets met zowel zij- onder- en bovenburen. Dan is er altijd wel iemand die herrie maakt.

\Wat een onzin. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om vrijstaand te wonen! Mensen moeten gewoon rekening met elkaar houden!! Wat is dat nou? Als het nou een keertje was ofzo.. Maar het is steevast elk weekend. Dat zou ik ook irritant vinden.

Ja, ik zou elke keer weer aan de deur staan. Misschien helpt het niet, maar wellicht worden ze het een keertje zat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven