Genderverwarring

27-07-2022 14:28 1473 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in mijn omgeving wat mensen die zich identificeren als non-binair. Voorheen gingen zij door het leven als lesbische vrouwen. Ik probeer er nu zoveel mogelijk op te letten dat ik hen goed benoem, de juist voornaamwoorden gebruik, maar ze zijn niet echt genegen om een uitleg te geven over waarom deze omslag (dat is hun goed recht natuurlijk, maar we zijn wel dermate verwant dat ik dacht daar iets over te mogen vragen). Ik doe dus mijn best, maar het is wel lastig. Voor een feestje kleden ze zich in een mooie jurk en zijn opgemaakt, maar een van de mensen wil benoemd worden als ‘hij’ (de ander hen/hun). Gender bepaalt niet je kleding en vice versa, maar ik vraag me dan toch af wat het ‘nut’ is.
Zijn hier mensen die er meer verstand van hebben? Waarom is er de wens om een non-binaire gender te hebben, terwijl je ongeacht je geslacht kunt leven zoals je wenst, houden van wie je wilt en al dan niet een jurk of een tuinbroek te dragen?
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
27-07-2022 16:47
Je moet wel met de trends meegaan hoor.
Net als Famke Louise. Ze gaat haar kind totaal genderneutraal opvoeden maar geeft wel een genderreveal party :rofl: :bonk:
Sorry hoor, maar dit is niet mijn quote. Dit is de quote van Poldervrouw waar ik op .

Ik ben juist voorstander van genderneutrale scholen, dat had m.i. altijd al zo moeten zijn.

En idd ;) Famke Louise was idd een beetje gek bezig, ik neem aan zij dat ook met de stereotype roze/blauwe kleuren deed.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
WeBey schreef:
27-07-2022 16:54
Dit idd. Ik ben zelf redelijk ruimdenkend en zal nooit iemand voorschrijven hoe die zijn/haar/hen leven moet leiden. Maar er wordt idd veel aanpassingsvermogen gevraagd van de meerderheid.
Zo was ik laatst in Tivoli, Utrecht, waar sinds Corona niet meer ben geweest. Alle wc's genderneutraal en deel je dus met mannen en vrouwen.
Welk probleem is daar exact mee opgelost?

En ik kan me voorstellen dat veel vrouwen liever daar geen mannen hebben.
Vooral het probleem dat er voor de vrouwen-wc's altijd rijen wachtenden staan, terwijl bij de mannen-wc's plek genoeg is.

En waarom zouden vrouwen daar geen mannen willen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Famke is gewoon dom, daar kan ze dan ook weer niet zo veel aan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
27-07-2022 16:52
Wie zegt dat ik daar geen last van heb? Ik heb er juist heel veel last van en voel me niet passen in het tegenwoordig zeer bekrompen hokje 'vrouw'.

Ik verbaas me er steeds weer over hoe blind veel mensen zijn voor alle onuitgesproken regels die er aan het biologische geslacht hangen.
Ik ga uit van wat je zelf schreef: pas toen je kinderen kreeg zag je hoe krapper die hokjes tegenwoordig zijn.

Maar waarom noem je het hokje vrouw dan ‘tegenwoordig zeer bekrompen’? Dat is toch niet veranderd?
fairway wijzigde dit bericht op 27-07-2022 16:59
1.93% gewijzigd
Solomio schreef:
27-07-2022 16:57
Vooral het probleem dat er voor de vrouwen-wc's altijd rijen wachtenden staan, terwijl bij de mannen-wc's plek genoeg is.

En waarom zouden vrouwen daar geen mannen willen?
Ik ging best vaak al gewoon naar de mannenplee's. Zeker op festivals en bij concerten. Ideaal dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
27-07-2022 16:56
Welke regels dan?
Ik ben me totaal niet bewust van onuitgesproken regels en heb er dus ook totaal geen last van.
Misschien sta ik gewoon wat meer relaxed in het leven en maak ik me minder druk om wat anderen van me denken.
Je bent je er niet van bewust, exact wat ik zeg.

Ik ben me er wel van bewust, omdat ik in de loop van mijn leven ontelbare keren ben aangesproken met 'mijnheer'. Omdat mijn zoon ontelbare malen gehoord heeft dat hij 'een halve meid' is. Uitsluitend omdat we zo relaxt in het leven staan dat we ons niet druk maken om wat anderen van ons denken, maar dat wel met grote regelmaat moeten aanhoren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
27-07-2022 16:58
Ik ga uit van wat je zelf schreef: pas toen je kinderen kreeg zag je hoe krapper die hokjes tegenwoordig zijn.

Maar waarom noem je het hokje vrouw dan ‘tegenwoordig zeer bekrompen’? Dat is toch niet veranderd?
Wel dus, dat is wat ik beweer iig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
27-07-2022 16:53


Wie heeft hier daadwerkelijk baat bij het benoemen van de precieze hokjes?
In dit geval Ryan en haar man want ze krijgen aandacht. In het geval van "Louisa en Rowan" Louisa en Rowan want ze krijgen aandacht. In het geval van het kindje van Famke Louise, Famke Louise want ze krijgt aandacht.
Er zullen er heus tussen zitten bij wie het echt is (Raven van Dorst) maar het grootste deel doet het echt om de aandacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
27-07-2022 16:58
Ik ging best vaak al gewoon naar de mannenplee's. Zeker op festivals en bij concerten. Ideaal dus.
Ja, ik ook.
Daar zagen ze dan ineens weer wel dat ik een vrouw ben. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
27-07-2022 16:54
Medelijden omdat het kind genderneutraal wordt opgevoed?
Dan begrijp je duidelijk ook niet wat genderneutraal betekent.
Lezen!
Medelijden met het kind omdat die vaak uit moet leggen dat zijn ene vader eigenlijk zijn moeder is.
granny71 schreef:
27-07-2022 17:02
Lezen!
Medelijden met het kind omdat die vaak uit moet leggen dat zijn ene vader eigenlijk zijn moeder is.
Maar als mensen niet zo moeilijk doen ( en blijven doen) hoeft dat dus niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
27-07-2022 17:02
Lezen!
Medelijden met het kind omdat die vaak uit moet leggen dat zijn ene vader eigenlijk zijn moeder is.
Pardon?
Mss duidelijker schrijven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
ik vind gender neutrale scholen idd overdreven ja.. klopt.. En omdat ik niet alle ins en outs omschrijf van wat ik gender neutraal vind en hoe ik opvoed.. tja.. ik heb me op dit forum al vaker over uitgesproken. Dat het verder gaat dan een jurkje wel of niet dat is toch evident ? Ik zie oprecht het nut niet van gender neutrale scholen. Kinderen zijn daar niet mee bezig. Waarom moet het zo benadrukt worden ? Wat is daar het nut van ?


En die Famke Louise, daar wil ik liever niet mee vergeleken worden.. domme doos.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
27-07-2022 17:00
Je bent je er niet van bewust, exact wat ik zeg.

Ik ben me er wel van bewust, omdat ik in de loop van mijn leven ontelbare keren ben aangesproken met 'mijnheer'. Omdat mijn zoon ontelbare malen gehoord heeft dat hij 'een halve meid' is. Uitsluitend omdat we zo relaxt in het leven staan dat we ons niet druk maken om wat anderen van ons denken, maar dat wel met grote regelmaat moeten aanhoren.
Wat is daar in godsnaam mis mee?
Ik ben ook meerdere malen aangesproken met "mijnheer" want ik heb een zware stem en ik ben ook meerdere malen aangesproken met "mevrouw" want ik heb flinke borsten.
Totaal geen probleem mee.
Vroeger was ik een meisje dat in overall op de boerderij rondliep en werd ik een "halve jongen" genoemd.
Totaal geen probleem mee.
Maak je niet zo druk, dat maakt het leven een stuk aangenamer.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
27-07-2022 17:02
Lezen!
Medelijden met het kind omdat die vaak uit moet leggen dat zijn ene vader eigenlijk zijn moeder is.
ik denk dat het kind dat zich in eerste instantie niet realiseert dat het anders is.. dat komt pas op het moment als het naar school gaat etc. en door reacties van buitenaf.. Als de ouders zelf er relaxed over zijn (ik ken de docu niet) dan is het kind er vaak ook relaxed over.. En als de omgeving waarin ze wonen niet al te bekrompen is dan zal het allemaal wel los lopen. Voor kind is de situatie namelijk compleet normaal. En ik vind het niet zielig, onhandig naar de buitenwereld dan weer wel.. maar he.. je leeft niet voor de buitenwereld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
27-07-2022 16:57
Vooral het probleem dat er voor de vrouwen-wc's altijd rijen wachtenden staan, terwijl bij de mannen-wc's plek genoeg is.
Wouww echt een wereldprobleem opgelost. :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Als de rij te lang was ging ik 30 jaar geleden al naar het heren toilet. Geen hond die daar problemen mee had.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
27-07-2022 17:01
In dit geval Ryan en haar man want ze krijgen aandacht. In het geval van "Louisa en Rowan" Louisa en Rowan want ze krijgen aandacht. In het geval van het kindje van Famke Louise, Famke Louise want ze krijgt aandacht.
Er zullen er heus tussen zitten bij wie het echt is (Raven van Dorst) maar het grootste deel doet het echt om de aandacht.
nou kan me niet voorstellen dat je in transitie gaat vanwege de aandacht.. is nogal ingrijpend om dit te doen voor de aandacht..
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
27-07-2022 17:08
Wat is daar in godsnaam mis mee?
Ik ben ook meerdere malen aangesproken met "mijnheer" want ik heb een zware stem en ik ben ook meerdere malen aangesproken met "mevrouw" want ik heb flinke borsten.
Totaal geen probleem mee.
Vroeger was ik een meisje dat in overall op de boerderij rondliep en werd ik een "halve jongen" genoemd.
Totaal geen probleem mee.
Maak je niet zo druk, dat maakt het leven een stuk aangenamer.
Hou es op met dat denigrerende toontje.

Het geeft dus aan hoe beperkt die hokjes zijn: draag je een overall? Jongen.
Draag je oranje sandalen? Meisje.

Dat je er geen last van hebt betekent niet dat het niet bestaat.

En veel jongeren passen dus niet in die beperkte hokjes.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
27-07-2022 17:08
Wat is daar in godsnaam mis mee?
Ik ben ook meerdere malen aangesproken met "mijnheer" want ik heb een zware stem en ik ben ook meerdere malen aangesproken met "mevrouw" want ik heb flinke borsten.
Totaal geen probleem mee.
Vroeger was ik een meisje dat in overall op de boerderij rondliep en werd ik een "halve jongen" genoemd.
Totaal geen probleem mee.
Maak je niet zo druk, dat maakt het leven een stuk aangenamer.
Voila, ik snap niet waarom het allemaal zo moeilijk wordt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
27-07-2022 17:08
Wat is daar in godsnaam mis mee?
Ik ben ook meerdere malen aangesproken met "mijnheer" want ik heb een zware stem en ik ben ook meerdere malen aangesproken met "mevrouw" want ik heb flinke borsten.
Totaal geen probleem mee.
Vroeger was ik een meisje dat in overall op de boerderij rondliep en werd ik een "halve jongen" genoemd.
Totaal geen probleem mee.
Maak je niet zo druk, dat maakt het leven een stuk aangenamer.
Voila, ik snap niet waarom het allemaal zo moeilijk wordt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
27-07-2022 17:08
Wat is daar in godsnaam mis mee?
Ik ben ook meerdere malen aangesproken met "mijnheer" want ik heb een zware stem en ik ben ook meerdere malen aangesproken met "mevrouw" want ik heb flinke borsten.
Totaal geen probleem mee.
Vroeger was ik een meisje dat in overall op de boerderij rondliep en werd ik een "halve jongen" genoemd.
Totaal geen probleem mee.
Maak je niet zo druk, dat maakt het leven een stuk aangenamer.
Voila, ik snap niet waarom het allemaal zo moeilijk wordt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
27-07-2022 17:11
nou kan me niet voorstellen dat je in transitie gaat vanwege de aandacht.. is nogal ingrijpend om dit te doen voor de aandacht..
Welnee, dat is natuurlijk je reinste kolder.

Sommige mensen willen graag aandacht, zie alle reality-series.
En sommige mensen gaan in transitie.
En in dit ene geval komen die twee dingen samen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
27-07-2022 17:10
Wouww echt een wereldprobleem opgelost. :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Als de rij te lang was ging ik 30 jaar geleden al naar het heren toilet. Geen hond die daar problemen mee had.
Blijkbaar merk jij heel veel dingen niet op.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Poker schreef:
27-07-2022 17:13
Voila, ik snap niet waarom het allemaal zo moeilijk wordt gemaakt.
Dat zou ook niet moeten, maar dat is nu eenmaal wel zo.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
En daar moet dan alle meningen op gebaseerd worden. Vooral omdat zo lekker uitkomt.

Kijk daar heb je een aandachtstrekker. Dus zijn ze allemaal zo. :wtf:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven