Genegeerd worden, hoe mee om te gaan

10-06-2023 09:43 102 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat niet om een vriendin of goede kennis gelukkig, maar iemand die ik regelmatig tegen kom en die ik helaas niet altijd kan ontwijken, negeert me. Het gaat echt om opzettelijk negeren: voor me of in mijn buurt gaan staan en dan net doen alsof diegene me niet ziet, gewoon echt dwars door me heen kijken, rug naar me toedraaien als ik eraan kom, weglopen, etc.. Het is niet iemand met wie ik veel te maken heb (gelukkig), maar ik kom haar wel tegen en ik wil/kan die plek ook niet ontwijken.

Het is iemand met wie ik weinig heb, maar toch raakt het me heel erg. Omdat het echt opzettelijk is en het duidelijk gedaan wordt om me te pesten/een rotgevoel te geven.

Ze doet het heel subtiel, ik ben denk ik de enige die dit merkt/ziet, dat maakt het lastig. Het heeft best een impact op me, ook al wil ik dat helemaal niet. Zoals ik al zei heb ik weinig met die persoon, maar gewoon het feit dat iemand dit expres doet vind ik echt lastig.

Wat kan ik het beste doen? Haar ermee confronteren misschien? Ze zal alles ontkennen of net doen alsof er niets aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je het durft, dan zou ik haar erop aan spreken. Als mensen echt voor je gaan staan, kan je daar best wat van zeggen. Vooral in een groep werkt dat lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou ze dit doen, denk je? Weet je wel zeker dat ze je (her)kent?

Ik zou haar denk ik terug neregen
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Leer het loslaten.
Je kunt de ander niet veranderen, alleen hoe jij erop reageert.

Je laat je elke keer weer verrassen door deze persoon dat je weer genegeerd word.

De volgende keer dat je daar weer bent weet je dat je genegeerd gaat worden. Schouders ophalen, er zijn vast andere mensen om mee om te gaan.

Laat het werk van het negeren helemaal bij die persoon. Deze wil jou actief negeren. Dat is veel werk. Steeds op jou moeten opletten is hard werken. Die persoon is dus oneindig veel meer met jou bezig dan jij ook met deze persoon.

Dat is eigenlijk best grappig, op een sneue manier.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het om iets als werk gaat: aanspreken.

Als je eigenlijk niks van elkaar bent of nodig hebt: negeren.
Het hangt een beetje van de omgeving af waarin dit zich afspeelt. Maar ik ben het type mens dat iemand dan elke keer super enthousiast gaat begroeten. Uit puur sadisme.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 10-06-2023 10:04
1.51% gewijzigd
Ik vind het helemaal niet subtiel.

Ik zou denk ik heel overdreven gaan zwaaien. Als zij debiel doet dan kan ik het ook.


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, lekker luid gedag zeggen en als je durft goed op de rug kloppen/slaan, zodat als ze dan je wil negeren, ze dat zo openlijk moet doen dat anderen dat ook opvalt.

Hee truusje, ben jij er ook weer zo gezellig zeg!!
Luidkeels.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 10-06-2023 10:45
Reden: Niet doen, niet aanraken dus.
1.51% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
10-06-2023 09:48
Leer het loslaten.
Je kunt de ander niet veranderen, alleen hoe jij erop reageert.

Je laat je elke keer weer verrassen door deze persoon dat je weer genegeerd word.

De volgende keer dat je daar weer bent weet je dat je genegeerd gaat worden. Schouders ophalen, er zijn vast andere mensen om mee om te gaan.

Laat het werk van het negeren helemaal bij die persoon. Deze wil jou actief negeren. Dat is veel werk. Steeds op jou moeten opletten is hard werken. Die persoon is dus oneindig veel meer met jou bezig dan jij ook met deze persoon.

Dat is eigenlijk best grappig, op een sneue manier.
Dit zou ik doen. Als je doet alsof het je totaal niet raakt, sterker nog, alsof je het volstrekt niet merkt, is al haar moeite voor niets. En ze kan er niet eens wat van zeggen. Dat zou voor mij meer bevredigend zijn dan háár de bevrediging geven door te bevestigen dat het je raakt.

Als je dat echt niet kan, is het ook nog een mogelijkheid om te kijken wat ze doet als je gewoon in de groep hard zegt 'hoi Gerda!'
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar even de checkvraag. Maar negeert ze je echt? Het is dus geen vriendin of kennis, dus waar ken je deze persoon van? En waarom zou ze je zo actief negeren?

Ik ben soms ook heel erg met mijn eigen gezelschap bezig, soms komt er dan iemand naar mij toe van "hallo" en dan heb ik je echt niet gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
10-06-2023 09:48
Leer het loslaten.
Je kunt de ander niet veranderen, alleen hoe jij erop reageert.

Je laat je elke keer weer verrassen door deze persoon dat je weer genegeerd word.

De volgende keer dat je daar weer bent weet je dat je genegeerd gaat worden. Schouders ophalen, er zijn vast andere mensen om mee om te gaan.

Laat het werk van het negeren helemaal bij die persoon. Deze wil jou actief negeren. Dat is veel werk. Steeds op jou moeten opletten is hard werken. Die persoon is dus oneindig veel meer met jou bezig dan jij ook met deze persoon.

Dat is eigenlijk best grappig, op een sneue manier.
Dat sowieso.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat heb ik ook wel eens gehad. Was een moeder van de peuterspeelzaal die echt demonstratief haar hoofd wegdraaide als ze me zag. Ik kwam haar ook nog eens continu overal tegen, niet alleen bij de peuterspeelzaal, maar ook in de rest van de stad. Ik heb geen idee waarom ze het deed, op een gegeven moment ben ik maar gaan proberen zo weinig mogelijk op haar te letten. Vervelend is het wel, zeker als je niet weet wat je in vredesnaam hebt misdaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je haar iets aangedaan, zelfs als jij vindt dat het niet zo heel erg was?
Dat weet ik haast wel zeker, anders doen mensen namelijk niet zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
10-06-2023 10:20
Heb je haar iets aangedaan, zelfs als jij vindt dat het niet zo heel erg was?
Dat weet ik haast wel zeker, anders doen mensen namelijk niet zo.
Nou ja, wat is dat nou weer voor aanmatigende onzin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
10-06-2023 10:20
Heb je haar iets aangedaan, zelfs als jij vindt dat het niet zo heel erg was?
Dat weet ik haast wel zeker, anders doen mensen namelijk niet zo.

Bah, dat is ook niet erg hulpvol.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vermoed eerder dat het hier ook gaat om iemand van het schoolplein o.i.d. Iemand die je helemaal niet goed genoeg kent om haar 'iets aangedaan te hebben' maar wel goed genoeg om even te groeten en niet je hoofd weg te draaien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
KamilleT schreef:
10-06-2023 10:20
Heb je haar iets aangedaan, zelfs als jij vindt dat het niet zo heel erg was?
Dat weet ik haast wel zeker, anders doen mensen namelijk niet zo.
Jij kent weinig mensen, denk ik.

TO: Misschien helpt het je om erbij stil te staan dat wat ze doet echt heel raar is. Het is een zwaktebod en ontzettend kinderachtig. Ik heb medelijden met iemand die zo vastzit in raar gedrag.

En realiseer je dat iedereen die het wél doorheeft, ervan uitgaat dat zij raar doet. En niet dat jij iets raars hebt gedaan. Behalve KamilleT, maar mijn ervaring is dat het overgrote deel van de mensen niet zo in elkaar steekt. Gelukkig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het kost waarschijnlijk veel energie en oplettendheid om iemand bewust zo te negeren, best zielig om daar zoveel energie in et steken.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
10-06-2023 10:02
Ja, lekker luid gedag zeggen en als je durft goed op de rug kloppen/slaan, zodat als ze dan je wil negeren, ze dat zo openlijk moet doen dat anderen dat ook opvalt.

Hee truusje, ben jij er ook weer zo gezellig zeg!!
Luidkeels.
Als je dit bij mij doet als vage bekende heb je echt een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
10-06-2023 10:31
Als je dit bij mij doet als vage bekende heb je echt een probleem.
Eens. Aanraken gaat echt over de grens, zeker 'hard op de rug slaan'.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kent haar toch niet goed? Waarom mag ze je niet negeren?
Ik denk niet per se dat je haar iets hebt aangedaan, maar wel dat ze jou misschien een keer iets heeft horen zeggen wat helemaal verkeerd gevallen is bij haar. Dat zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je chihuahuas zulke suffe hondjes vindt en zij heeft er misschien drie. Of dat je e-bikes stom vindt en dat zij er één heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
10-06-2023 10:31
Als je dit bij mij doet als vage bekende heb je echt een probleem.
Ow, eens hoor. Ik ga er even vanuit dat geen vage kennis is, omdat TO er zo last van heeft dacht ik juist aan een redelijke bekende.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helpt het om te denken: oh, lekker rustig!
Of iets van die strekking?

Nu ben je waarschijnlijk onbewust best o haar gefocust. Door er iets positiefs van te maken haal je dat er misschien vanaf
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren Quote
Altea schreef:
10-06-2023 10:36
Ik denk niet per se dat je haar iets hebt aangedaan, maar wel dat ze jou misschien een keer iets heeft horen zeggen wat helemaal verkeerd gevallen is bij haar. Dat zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je chihuahuas zulke suffe hondjes vindt en zij heeft er misschien drie. Of dat je e-bikes stom vindt en dat zij er één heeft.
Misschien heeft haar man ooit in een dronken bui gezegd dat 'ie TO zou doen. Of halen haar kinderen altijd betere cijfers.
You're not wrong, you're an asshole

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven