Genegenheid
woensdag 21 juli 2010 om 16:21
Hoe staat het met genegenheid in een relatie? mijn hubbie heeft dat niet echt in zich naar mij toe. Ik wil af en toe het kleine meisje zijn (niet in bed ) dus een aai over mijn bol, lieve woordjes, wegkruipen in zijn armen. Maar ook wil ik wel wat meer enthousiasme zien van zijn kan voor mij, t voelt vaak wat vlak en plichtmatig. Krijg wel een knuffel, een zoen, kadootjes, dus hij is ook geen botte boer. Hij is altijd ontzettend druk met werk en hobbies, ik heb gevoel dat er geen plek in zijn hoofd is en de rust om eens goed naar mij te kijken en van me te genieten. Hij ontkent dat, ben nr 1, genegenheid zit gewoon niet in hem, blabla. Ben ik de zeur? wil ik teveel? ik kan me zo eenzaam voelen.
woensdag 21 juli 2010 om 16:26
Ik denk dat dat wel klopt hoor, dat moet in je zitten, dat knuffelige, ik ben zelf ook niet zo aanhalig. Ik denk dat liefde in zoveel dingen zit, samen eten, praten, samen iets doen wat je allebei leuk vindt om te doen. Aandacht hoeft voor mij niet altijd lichamelijk te zijn (behalve sex dan, dan moet het wel). Maar als hij erg druk is met zijn hobbies kun je wel aangeven dat je wil dat hij wat meer tijd aan jullie samen besteed.
O en een tip; misschien eerst eens wat minder verkleinwoorden gebruiken, hubbie, meisje, woordjes, kadootjes
O en een tip; misschien eerst eens wat minder verkleinwoorden gebruiken, hubbie, meisje, woordjes, kadootjes
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 21 juli 2010 om 16:27
woensdag 21 juli 2010 om 16:31
Ik snap het niet zo goed. Wat bedoel je precies met genegenheid? Je schrijft dat hij je knuffelt en kust e.d. Is dat niet genoeg? Wat moet er dan anders of meer? Waarom voel je je eenzaam dan?
Ik denk afgezien daarvan dat je wel van alles kunt willen maar als het knuffelige niet echt in hem zit, is er niks aan te doen. Hij lijkt je al wel tegemoet te komen op dit gebied. Is het hem wel duidelijk wat je precies van hem verwacht?
Ik denk afgezien daarvan dat je wel van alles kunt willen maar als het knuffelige niet echt in hem zit, is er niks aan te doen. Hij lijkt je al wel tegemoet te komen op dit gebied. Is het hem wel duidelijk wat je precies van hem verwacht?
woensdag 21 juli 2010 om 16:31
quote:RoseTea schreef op 21 juli 2010 @ 16:21:
Hoe staat het met genegenheid in een relatie? mijn hubbie heeft dat niet echt in zich naar mij toe. Ik wil af en toe het kleine meisje zijn (niet in bed ) dus een aai over mijn bol, lieve woordjes, wegkruipen in zijn armen. Maar ook wil ik wel wat meer enthousiasme zien van zijn kan voor mij, t voelt vaak wat vlak en plichtmatig. Krijg wel een knuffel, een zoen, kadootjes, dus hij is ook geen botte boer. Hij is altijd ontzettend druk met werk en hobbies, ik heb gevoel dat er geen plek in zijn hoofd is en de rust om eens goed naar mij te kijken en van me te genieten. Hij ontkent dat, ben nr 1, genegenheid zit gewoon niet in hem, blabla. Ben ik de zeur? wil ik teveel? ik kan me zo eenzaam voelen.
Hij is al aanhaliger dan die van mij Heb nog nooit een cadeautje tussendoor gekregen en om knuffels en zoenen moet ik 9 van de 10 keer vragen. Hij is nu eenmaal niet zo, maar laat op genoeg andere manieren zijn liefde voor mij blijken. Dat is toch waar het om gaat? Iedereen is anders en iedereen laat op een andere manier zijn liefde zien.
Misschien is hij inderdaad te druk in zijn hoofd, of misschien is hij gewoon niet zo. Misschien is het boek 'vijf talen van de liefde' iets voor je? Dan zie je dat geen genegenheid tonen niet hoeft te betekenen dat hij niet van je houdt of niet aan jou denkt, of dat jij niet zijn nr1 bent.
Hij is al aanhaliger dan die van mij Heb nog nooit een cadeautje tussendoor gekregen en om knuffels en zoenen moet ik 9 van de 10 keer vragen. Hij is nu eenmaal niet zo, maar laat op genoeg andere manieren zijn liefde voor mij blijken. Dat is toch waar het om gaat? Iedereen is anders en iedereen laat op een andere manier zijn liefde zien.
Misschien is hij inderdaad te druk in zijn hoofd, of misschien is hij gewoon niet zo. Misschien is het boek 'vijf talen van de liefde' iets voor je? Dan zie je dat geen genegenheid tonen niet hoeft te betekenen dat hij niet van je houdt of niet aan jou denkt, of dat jij niet zijn nr1 bent.
woensdag 21 juli 2010 om 16:43
Heb 'm al eens eerder in soortgelijk topic geplakt
Het is niet met vuurwerk en violen
Het is niet met goud en diamant
Niet met een duel en met pistolen
Het is niet met palmen en een strand
Het is niet met een jacht in Porto Fino
Het is niet met champagne bij een haard
Het is niet met een Griek of een Latino
't Is niet meet een prins of met een paard
Het is met zijn sokken in je wasmand
Met zijn hemden aan je lijn
't Is met z'n strepen in je pleepot
Die ook niet meer weg te krijgen zijn
Maar ook met ontbijt op zondagmorgen
Als hij roer ei voor je maakt
En als hij met een rare muts op
Op je bed springt poedelnaakt
Het is niet meer met vuurwerk en violen
't Is niet met goud en diamant
Het is met de kranten die hij wegbrengt
Met het grasveld dat hij maait
't Is met als die in de trein voorbij komt
Dat ie dan nog even naar je zwaait
En het is met de paling die hij meeneemt
Van de beste palingtent
En met een glaasje koude Riesling
Op precies het goede moment
Het is wel niet met vuurwerk en violen
Het is met de trui die hij je omslaat
Als het koud is op het strand
't Is met: kom we gaan uit eten
Als je piepers zijn verbrand
Het is met zijn adem in het donker
Als je thuis komt in de nacht
Als je stil bij hem in bed kruipt
En hij is helemaal warm en zacht
Het is niet met vuurwerk en violen
Het is met zijn sokken in je wasmand
Met zijn hemden aan je lijn
't Is met z'n strepen in je pleepot
Die ook niet meer weg te krijgen zijn
Maar ook met ontbijt op zondagmorgen
Als hij roer ei voor je maakt
En als hij met een rare muts op
Op je bed springt poedelnaakt
Het is niet meer met vuurwerk en violen
't Is niet met goud en diamant
Het is met de kranten die hij wegbrengt
Met het grasveld dat hij maait
't Is met als die in de trein voorbij komt
Dat ie dan nog even naar je zwaait
En het is met de paling die hij meeneemt
Van de beste palingtent
En met een glaasje koude Riesling
Op precies het goede moment
Het is wel niet met vuurwerk en violen
Het is met de trui die hij je omslaat
Als het koud is op het strand
't Is met: kom we gaan uit eten
Als je piepers zijn verbrand
Het is met zijn adem in het donker
Als je thuis komt in de nacht
Als je stil bij hem in bed kruipt
En hij is helemaal warm en zacht
woensdag 21 juli 2010 om 16:50
Klopt, knuffel een zoen en kado is al aandacht en genegenheid. Tis dus ook lekker vaag en vandaar dat ik er maar mee rondloop en niet kan bedenken wat ermee te doen of het te negeren. Maar genegenheid zou je toch moeten opladen, je geliefd doen voelen, blij en geborgen, weet ik het. Dat heb ik bij andere mannen wel, maar bij man veel minder.
Ik heb me er eigenlijk ook al bij neergelegd, maar kun je dan dat genegenheidgat ook anders opvullen? want áls ik het krijg voel ik me zo goed.
Ik heb me er eigenlijk ook al bij neergelegd, maar kun je dan dat genegenheidgat ook anders opvullen? want áls ik het krijg voel ik me zo goed.