Genoeg! nieuwe start

31-03-2011 19:46 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay,

Ik begon net een heel verhaal over mijn ex-en die mij heel veel pijn hebben gedaan, maar dat is nou altijd mijn valkuil. De slachtofferrol. Ik begin dus even overnieuw...

Ik heb een aantal hele domme keuzes gemaakt, naïef geweest, veel te veel romantische films gekeken en daardoor de afgelopen 7 jaar eigenlijk nonstop op mijn b*k gegaan. Ik ben 27 trouwens.

Ik sta erbij en ik kijk ernaar, op de 1 of andere manier ben ik een sucker voor mooie woorden, trap ik er elke x weer in. Dit jaar is heel heftig gestart, heb lange tijd in het ziekenhuis gelegen en heb op het randje gelegen. Veel tijd gehad om na te denken. Ik was er helemaal uit! De man die mij zoveel pijn deed zou ik per direct uit mijn leven bannen, ik zou dit en ik zou dat. Allemaal heel positief, standvastig enzo. Ik was al heel blij dat ik het uberhaupt nog na kon vertellen, ik dacht dat dit echt eindelijk mijn lifechanging moment was. Mezelf aanpakken en op andere voet door, niet zo destructief.

Nou 5 weken laten is er nog geen bil van terecht gekomen. Ik ken de man in kwestie nou ruim een jaar. Na een paar maanden bleek dat hij nog samenwoonde met zijn ex en het was echt echt echt uit. Ik werd geheim gehouden omdat het huis nog verkocht moest worden en hij de lieve vrede thuis wilde bewaren. Het is een hele turbulente relatie geweest waarin hele vreemde dingen zijn gebeurd. Herstel: ik heb dat laten gebeuren. Wat hij tegen mij zegt heb ik altijd al willen horen. De mooiste en de liefste woorden heeft hij. Maar de daden zijn er nooit echt geweest. Zal ook verder niet het hele verhaal vertellen, samenvattend: hij zegt dat ik alles voor hem ben, woont nog samen met zijn ex en heeft pas onlangs aangegeven bij haar dat het zo niet langer kan. Hij heeft een bizarre sexvoorkeur en is niet te vertrouwen.

Ik ben dus gewoon een reboundvrouw. Meer niet. Ik bood spannende sex, gezelligheid, alleen de lusten, zodra ik met lasten kwam hadden we de grootste bonje.

Het is me tot op heden niet gelukt om hem eruit te bonjouren. Inmiddels al een keer of 6 de stekker eruit getrokken, maar elke keer ga ik weer door de knieën. Ik laat me helemaal kapot maken door die man en ik moet er NU mee stoppen.

Alle alarmbellen rinkelen al tijden,ik WEET dat ik heel ongelukkig zou worden als ik ooit met hem een volwaardige relatie heb, maar ik hou van de aandacht die hij me geeft, het gevoel en ik verwar dat met echte liefde. Ik romantiseer en zie ons liefdevol samenwonen, genieten van het leven, maar het is allemaal onzin. Ik neig dus ontzettend naar handelen op basis van sprookjesfantasieën, en negeer de realiteit.

Ik weet dat ik gewoon een keuze heb, een vrij makkelijke ook nog, maar op de 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar.

Ja, het ontbreekt me klaarblijkelijk aan genoeg eigenwaarde en ruggengraat.

Graag een paar ontzettende confronterende opmerkingen, schoppen onder mijn hol, zit hier al een tijdje (andere nick) en heb altijd veel gehad aan de no nonsense power uitspraken.

Shoot en hou je vooral niet in!
1 vraag: waarom?

Waarom neem he genoegen met deze kruimels?

Vind je echt dat je niet meer waard bent dan dat?

(oh, dat waren 2 vragen)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je weet zelf al heel goed hoe het zit. Kappen dus! Helemaal als je weet dat het leven zo voorbij kan zijn, heb wat meer respect voor jezelf en gun jezelf dan ook echt geluk. Want zo word je dus niet gelukkig.

Zoiets? ;)
SCHOP!!!!

je weet het allemaal al.

Waarom neem jij jezelf niet serieus?
Wat is het dat je tegenhoudt? Gezond verstand lijk je wel te hebben...

Ik vind trouwens (ook?) dat sprookjesboeken verboden moeten worden (maar goed) ;)
dubbel
Het klinkt als een soort verslaving. Je weet wel, wat je ook met chocola, alchol en drugs hebt. Het beste manier is afkicken. En niet verwarren met echte liefde enzo. Want dat heb je ook niet met chocola, alchol en drugs........

Ps: een paar confronteerde woorden? Ik heb wel een confronterende verhaal voor je. Lees ff je eigen verhaal terug....
quote:Summerdance schreef op 31 maart 2011 @ 19:51:

1 vraag: waarom?

Waarom neem he genoegen met deze kruimels?

Vind je echt dat je niet meer waard bent dan dat?

(oh, dat waren 2 vragen)

3.

En het antwoord staat in de OP. Ze houdt van de aandacht die ze krijgt.
en is de aandacht van iemand die je niet teleurstelt en niet liegt niet veel waardevoller (goh, dat is vaak het wordt niet)

Van jezelf? Van je vrienden? Van je familie?
Hee Bzent, been there. Op alle (!) fronten. En ik ben een stuk ouder dan jij. Ik heb er nog niet zo lang geleden een punt achter gezet en mijn eigen pad gekozen. Maar ik weet hoe het werkt.

Afstand nemen en NOOIT meer contact met hem willen/zoeken. En naarmate de tijd vordert en het verdriet slijt, ga je inzien hoe fout je bezig was. En dan kom je weer bij jezelf.
Oh harde woorden wilde je, dat is waar ook. Had ik nou gezegd dat je gezond verstand leek te hebben? Dan heb ik mij toch vreselijk vergist. De woorden die hij zegt wil je zo graag horen ookal betekenen ze NIKS NOPPES NADA. Is je hoofd mss een vergiet? Zodra meneer aankomt dan sijpelt al het gezonde verstand weg.

Doe es effe normaal en kies voor jezelf!
Meid, je bent 27 en morgen is de eerste dag van de rest van je leven, echt waar! Je klinkt zó verstandig in je OP, kan je dat nou écht niet aan jezelf verkopen?

Woon je in je eigen huis? Wat heb je nodig om deze eikel definitief eruit te schoppen? Woont hij eigenlijk bij jou?

Kun je geen stappenplan maken dat je hier neer zet, zodat wij je er stap voor stap doorheen kunnen sleuren?
quote:bloedzweettranen schreef op 31 maart 2011 @ 19:46:

Ik ben dus gewoon een reboundvrouw. Meer niet. Ik bood spannende sex, gezelligheid, alleen de lusten, zodra ik met lasten kwam hadden we de grootste bonje.

Lijkt me waarschijnlijker dat 'ie nooit plannen heeft gehad om uit zijn relatie te stappen. Ook nu niet. Niks rebound.

http://www.youtube.com/watch?v=ZFjfa_RB6Pc
Dank voor de reacties.

Ja het is de aandacht. Meer is het ook niet, want ik vind het net zo goed een ontzettende eikel. Hij is zo lomp, gemeen, gewoon echt een vervelend mens. Hij heeft zo'n grote mond, weet altijd alles beter, overal commentaar op...Denk dat hij veel te luidruchtig en sterk is voor mij, ik kan er niet tegen opboksen en ben duidelijk de underdog. Ik sta bij elk gesprek op het punt om te zeggen dat ik ermee kap, maar weet ook dat ik dat al vaker heb gedaan en weer terug ben gegaan...Ergens ben ik (hoe sneu ook) bang dat als ik er nou weer een punt achter zet, dat HIJ er dan ook helemaal klaar mee is. Dan hij dan ineens niet meer met zn mooie woorden mij terug probeert te winnen. Echt bang om die aandacht dan te verliezen. Ik besef me dat dit natuurlijk een dieptriest uitgangspunt is en dat ik zo ver heen ben dat alle aandacht wel goed is, negatief of positief.

Ik heb mezelf een overtuiging aangepraat dat ik een man nodig denk ik. Ik voel me ook oprecht heel sneu en alleen als ik geen man in mijn leven heb, daarom heb ik ook altijd wel iemand. Daar zit dus mijn major issue, familie en vrienden lijken dat gat niet op te kunnen vullen. STOM!!!

Ik heb de zelfkennis wel, nou nog de ruggengraat. Moet echt van die domme gedachten af want het breekt me op.
En nee, we wonen niet samen, zelfs in een andere provincie. Zie hem ook niet veel meer, 1 x in de 2 weken. Maar wel de hele dag door nonstop contact, bellen, smsen, msnen...

Een plan...dat klinkt wel als een idee. Is het wijs om gewoon een dag te kiezen en dan alles eruit te gooien? En tot die tijd mezelf moed inpraten? Of is dat stom.
jij hebt zelf een gat op te vullen, heb je daar wel eens hulp bij gehad?
nee liselore, ik worstel ook wel met e.e.a. Zoek teveel bij een ander en niet bij mezelf. Ben me daar wel heel erg bewust van en ook op zoek naar een weg daarin.
quote:liselore schreef op 31 maart 2011 @ 21:01:

jij hebt zelf een gat op te vullen, heb je daar wel eens hulp bij gehad?Ben bang dat hij die hulp al veel te goed aan TO verleent...
Lees je OP nog even terug... je hebt het op een rijtje... schop onder je billen dus... ... (hier op 40 en nogmaals op 47e het roer totaal omgegooid... nooooit spijt van gehad) ... Panta rhei...
quote:bloedzweettranen schreef op 31 maart 2011 @ 21:06:

nee liselore, ik worstel ook wel met e.e.a. Zoek teveel bij een ander en niet bij mezelf. Ben me daar wel heel erg bewust van en ook op zoek naar een weg daarin.Je lijkt het redelijk helder te hebben in het hier en nu... weet je ook wat het is wat je zoekt en wat je een man voor nodig hebt? En waarom je dat niet bij jezelf kan vinden?
zoek ander leuk man-materiaal en ga vrolijk daten, ik stel me wel beschikbaar, ik ben een nette en wel eerlijke man:)
quote:bloedzweettranen schreef op 31 maart 2011 @ 20:56:

Ja het is de aandacht. Meer is het ook niet, want ik vind het net zo goed een ontzettende eikel. Hij is zo lomp, gemeen, gewoon echt een vervelend mens. Hij heeft zo'n grote mond, weet altijd alles beter, overal commentaar op...Je weet wat je zoekt, wilt en hebt daarvoor iemand nodig (schijnbaar) maar waarom van deze man?
Het feit dat je niet reageert op mijn post zegt alles over het punt waar je nu bent. Dat bedoel ik niet boos hoor. Ik praatte echt alles wat krom is recht. Ik begrijp het zo goed en ik zou je zo graag willen helpen. Maar girl, je zal het echt zelf moeten doen.
Waarom zou je een dag afspreken en niet gewoon nú? Wat let je, om hem uit je telefoon/msn/wat dan ook te gooien, een paar dagen bij een goede vriendin/je ouders te gaan zitten die je helpen om je handen vast te houden als je toch wilt mailen, andere leuke dingen te gaan doen en met iedere dag dat je geen contact hebt, te ontdekken dat het makkelijker wordt, en je jezelf meer terug vindt?

Geloof me, je leven zou er een stuk leuker van worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven