Gentstudent(en) op Tinder

05-12-2018 23:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals velen maak ik sinds kort gebruik van Tinder. Nu zie ik dat veel mannen (en een tijdje geleden hoorde ik dat vrouwen dit ook doen) in hun bio 'gentstudent 42.2' hebben gezet. Ik weet dat 'gentstudent' verwijst naar een of ander pikant Snapchat account waar mensen spannende/niet veel verhullende kiekjes op plaatsen, dus het is vrij duidelijk waar de mannen op uit zijn die dat in hun bio plaatsen.
Het enige wat ik me afvraag, en wat ik op internet ook niet kan vinden, is waar het gebruik van dit woord vandaan komt. Het kan ook aan mij liggen, maar ik heb de indruk dat dit woord een soort codewoord is voor mensen op Tinder die niet op zoek zijn naar iets dat enigszins serieus is. En ik ben er ook nog niet achter gekomen waar die 42.2 naar verwijst.

Daarom ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die toevallig weten hoe dit woord uiteindelijk terecht is gekomen in de Tinder bio van veel mensen.

Ik ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Snapchat.
Alle reacties Link kopieren
Je Google is stuk?
¡Apagando las luces!
Wat een behulpzame antwoorden! :proud:
Het is gewoon een snapchataccount waar studenten hun filmpjes over vanalles en nogwat naartoe kunnen sturen. Het account is in het begin meerdere malen geblokkeerd en verwijderd door Snapchat. De 42.2 betekend niks, is gewoon een nummer omdat vorige accounts buiten gebruik zijn. Zie het maar als maar als versienummer.

Naar wat ik weet is het geen codewoord voor mensen die geen serieuze relatie willen. Er wordt op het account altijd gevraagd om te promoten dus ik denk dat dat is wat ze doen.
Ik heb dus precies dezelfde vraag.

Via Google kwam ik er wel achter dat het door Gentse studenten (duh) opgezet is, maar of het dan een soort code is.. geen idee. Zie ze ook wel met 42.0 oid.
Alle reacties Link kopieren
laurajh schreef:
05-12-2018 23:42
Het enige wat ik me afvraag, en wat ik op internet ook niet kan vinden



Hoe heb je dan gezocht, vraag ik me af. Als je googlet heb je toch binnen twee seconden het antwoord?
Trotter schreef:
06-12-2018 08:34
Hoe heb je dan gezocht, vraag ik me af. Als je googlet heb je toch binnen twee seconden het antwoord?
Ze vraagt niet naar hoe het gebruikt wordt maar naar de herkomst en betekenis van de term/code.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-12-2018 08:36
Ze vraagt niet naar hoe het gebruikt wordt maar naar de herkomst en betekenis van de term/code.

Dat zeg ik, dat kun je dus binnen twee seconden vinden.
Trotter schreef:
06-12-2018 08:38
Dat zeg ik, dat kun je dus binnen twee seconden vinden.
Negen van de tien vragen hier kan je binnen 10 minuten googelen, zullen we dit forum maar sluiten?
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
06-12-2018 08:48
Negen van de tien vragen hier kan je binnen 10 minuten googelen

Ten eerste is dat natuurlijk niet waar, en ten tweede gaf TO zelf aan dat ze het niet kon vinden. Dan vraag ik me dus af hoe ze heeft gezocht.
Gentstudent staat bekend om 'pikante' foto's/filmpjes, maar je kan het ook vergelijken met jackass. Jongeren doen gekke/domme dingen en zenden dat in om op gentstudent te komen.
Meestal zetten ze dat - bijv in een tinderbio - neer als hun foto/filmpje ooit gedeeld is door gentstudent.
Daar zijn ze trots op. :bonk:
Trotter schreef:
06-12-2018 08:38
Dat zeg ik, dat kun je dus binnen twee seconden vinden.
Nee die vraag is nog niet beantwoord.
Alle reacties Link kopieren
Aha?
Eyeofthetiger schreef:
06-12-2018 08:31
De 42.2 betekend niks, is gewoon een nummer omdat vorige accounts buiten gebruik zijn. Zie het maar als maar als versienummer.
Was al wel beantwoord ;)
BaronTrump schreef:
06-12-2018 08:57
Meestal zetten ze dat - bijv in een tinderbio - neer als hun foto/filmpje ooit gedeeld is door gentstudent.
Daar zijn ze trots op. :bonk:
Dit is gewoon totaal niet waar. Wanneer mensen het benoemen is het puur om het account te promoten.
Disastermind schreef:
06-12-2018 10:32
Dit is gewoon totaal niet waar. Wanneer mensen het benoemen is het puur om het account te promoten.
Knap dat je kan zeggen dat dat 'totaal niet waar' is. Dus je hebt iedereen op tinder gesproken?
Misschien is dat in de gevallen die jij kent zo, ik hoor vaak dat dat wel de reden is. :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven