gestalkt

17-11-2017 16:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

begin dit jaar heb ik mijn relatie beeindigt.
nu word ik sinds die tijd herhaaldelijk anoniem gebelt in het begin 1x op een dag en werd van kwijt tot erger.
s’ochtends als ik wakker word heb ik 20 gemiste oproepen anoniem berichtjes als ik kom je volgende week tegen..
internetprofielen die worden aangemaakt van mij, mijn ex doet zich dus voor als mij
ik word er gek van de politie doet er niks aan..

heeft iemand tips hoe ik dit kan laten stoppen?

groetjes
Sein ten eerste je naasten in over dit gedrag, zodat ze weten wat er speelt. Heb je je ex al duidelijk en ondubbelzinnig laten weten dat hij moet stoppen met dit gedrag? Zo ja, en gaat hij door, doe aangifte bij de politie, ook al wordt er geen actie ondernomen door ze. Ga op je strepen staan ga indien nodig nogmaals langs. Stalking is strafbaar. Sterkte!
Schrijf alles op, houdt een dagboek bij met data en wat er inhoudelijk gebeurd. Blijf keer op keer melden bij de politie. Wanneer je een dossier hebt overleg dan met rechtshulp of een advocaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe weet je dat je ex het is ??
mijn naasten weten overal van! Ik heb al meerdere keren aangegeven dat het moet stoppen maar het houd niet op..
ik ben al meerdere keren bij de politie geweest er moet eerst wat gebeuren voordat ze actie ondernemen!
Inderdaad je familie en kennissen informeren. En met alle informative aangifte doen bij de politie. Hoe meer info hoe beter. Succes!!!
aatjuhh123 schreef:
17-11-2017 16:30
Hoe weet je dat je ex het is ??
omdat die meerdere keren heeft toegegeven dat hij het is!
daisx schreef:
17-11-2017 16:31
mijn naasten weten overal van! Ik heb al meerdere keren aangegeven dat het moet stoppen maar het houd niet op..
ik ben al meerdere keren bij de politie geweest er moet eerst wat gebeuren voordat ze actie ondernemen!
Dat is echt onzin. Als er sprake is van strafbare feiten dan kan de politie ingrijpen en daar mag je best op staan. Ze geven het zelf ook aan op hun website: https://www.politie.nl/themas/stalking.html Ik lees in je bericht dat hij jou onder andere bedreigt, op internet pest en identiteitsdiefstal pleegt, dus dat is reden genoeg voor de politie om deze man aan de tand te gaan voelen. Mochten ze dat niet willen doen, dan kun je hier terecht: https://www.politie.nl/contact/klachtfo ... 9e85f6837c
daisx schreef:
17-11-2017 16:32
Helder.

Tja, is wel vervelend dan. Mss als eerste een ander nummer nemen ? Is wel ff een gedoe maar ben je al wel van die foonterreur af.

En als ie echt bedreigend wordt dan elke weer plietie inschakelen.

Wens je wel veel wijsheid toe want stalkende ex's kunnen de hel op aarde zijn.
Je zou ook slachtofferhulp kunnen bellen, zij kunnen je ook advies geven.

Lijkt me erg rot, vooral omdat de politie niets kan doen.
Nummer*Zoveel schreef:
17-11-2017 16:43
Dat is echt onzin. Als er sprake is van strafbare feiten dan kan de politie ingrijpen en daar mag je best op staan. Ze geven het zelf ook aan op hun website: https://www.politie.nl/themas/stalking.html Ik lees in je bericht dat hij jou onder andere bedreigt, op internet pest en identiteitsdiefstal pleegt, dus dat is reden genoeg voor de politie om deze man aan de tand te gaan voelen. Mochten ze dat niet willen doen, dan kun je hier terecht: https://www.politie.nl/contact/klachtfo ... 9e85f6837c
Dit +1
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
aatjuhh123 schreef:
17-11-2017 16:45
Mss als eerste een ander nummer nemen ? Is wel ff een gedoe maar ben je al wel van die foonterreur af.

Ik zou een nieuw nummer naast het oude nummer nemen. Dan kan hij op het oude nr blijven appen, zonder dat je er nog naar hoeft te kijken verder. Als hij doorkrijgt dat er een nieuw nummer is, zal hij moeite gaan doen om dat nummer weer te achterhalen of andere manieren zoeken om TO's aandacht te krijgen.

En als ie echt bedreigend wordt dan elke weer plietie inschakelen.
Nee, TO moet elke keer de politie informeren, ook als het niet direct bedreigend is. Ze wil juist dat de politie de omvang van het probleem gaat inzien.
Ten eerste: wat super vervelend!!

Heb je je telefoonnummer al een keer gewijzigd? Zo niet, zou ik dat i.i.g. gelijk doen.
Verder alles bij gaan houden met data's etc. en inderdaad bij de politie aan blijven kloppen! Op een gegeven moment zullen ze wat moeten gaat doen!
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Heb je niet een grote broer/neef die ff langs kan gaan?
de politie kan je wel helpen, volhouden

bij mij hebben ze uiteindelijk mijn ex opgebeld, op zijn werk, omdat hij het vooral overdag leek te doen en toen hebben ze gezegd dat als hij door zou gaan ze zijn werkgever zouden inlichten over wat hij tijdens werktijd deed
Lorem Ipsum
yoshe schreef:
17-11-2017 17:03
Heb je niet een grote broer/neef die ff langs kan gaan?
Nooit doen want dat word je dader ipv slachtoffer en sta je stukken minder sterk bij een eventuele rechtszaak!
nou ik moet zeggen... het kon ook geen kwaad dat ik een nieuwe vriend kreeg die en grote groep vrienden had en dat hij dat alvast even meldde bij mijn ex

toegegeven ; het is niet chic; maar dat waren de teksten van ex ook niet
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
17-11-2017 17:37
de politie kan je wel helpen, volhouden

bij mij hebben ze uiteindelijk mijn ex opgebeld, op zijn werk, omdat hij het vooral overdag leek te doen en toen hebben ze gezegd dat als hij door zou gaan ze zijn werkgever zouden inlichten over wat hij tijdens werktijd deed
Ik heb destijds een anti-stalkingsbrief opgesteld voor mijn stalker en daarvan eerst een kopie bij oom agent afgegeven voordat ik het origineel aan hem overhandigde. Zodra ik weer weg was, is oom agent erheen gegaan om nog even toe gaan lichten wat er nou precies in die brief stond en dat hij die maar beter serieus kon nemen. Dat maakte wel indruk geloof ik, want daarna heb ik sporadisch nog eens wat gehoord en nu is het al een paar jaar stil.
daisx schreef:
17-11-2017 16:32
Trouwens, nu ik dit nog eens lees, wanneer heeft hij dat toegegeven? Spreek je hem nog?

Het is stalkers altijd te doen om het uitlokken van een reactie en krijgen van aandacht, dus laat nooit merken dat je überhaupt nog iets van zijn bestaan weet!

Denk maar aan ze als aan kleine kinderen. Kinderen die hun zin krijgen na vervelend gedrag (huilen, dreinen, boos worden, driftig doen), die gaan nog meer vervelend gedrag vertonen omdat ze hebben geleerd dat ze uiteindelijk hun zin wel krijgen als ze maar lang genoeg vervelend doen. Stalkers zijn dat denkniveau nooit ontgroeid en blijven dus ook vervelend doen als hen dat uiteindelijk aandacht oplevert.
Waar bestaat zo'n anti-stalkingsbrief uit? De (juridische) stappen die je gaat ondernemen als het stalken doorgaat?
@Lemoos, zie hier een voorbeeld van zo’n brief: https://www.huiselijkgeweld.nl/dossiers ... f_verboden
Bedankt voor de link. Ik zie dat het onderdeel is van een stappenplan. Fijn dat er nu meer aandacht voor is dan een aantal jaar geleden (zelf nooit een stalker gehad maar iemand die mij heel dierbaar is helaas wel).
ik ben er meerdere keren op in gegaan zonder resultaat ik dacht misschien helpt het om te negeren maar daardoor stopt het ook niet ik. bedankt voor het advies allemaal ik ga nogmaals contact opnemen met de politie hopen dat ze het serieus gaan nemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven