Gevoel weg bij vriend

07-08-2009 11:46 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Een jaar geleden kwam mijn (nu) ex-vriend bij de club waar ik bij zit. Ik vond hem een mooie man, maar hij had de uitstraling en reputatie nogal een versierder te zijn, dus ik gaf hem tot een paar maanden geleden niet meer dan de normale aandacht.

In mei kwamen we elkaar een paar keer met uitgaan tegen en de voelbare spanning resulteerde in een kus en daarna direct behoorlijk heftige relatie. Heftig in die zin dat hij me constant om zich heen wilde. Ik bleef elke nacht bij hem slapen, had na een week de sleutel van zijn huis en na drie weken zijn ouders, broer en beste vrienden ontmoet. Hij zei tegen me dat hij na een wilde periode nu echt gevonden had waar hij naar had gezocht, dat ik het helemaal was, dat het tien jaar geleden was dat hij zo'n verliefdheid gevoeld had, dat er niks of niemand tussen ons zou komen en dat hij me nooit meer zou laten gaan. Nu hoor ik jullie denken: jaja, gladde praatjes. Dat zou ik normaal ook denken, maar hij kwam én oprecht over én hij gedroeg zich er helemaal naar. Dus door me aan iedereen voor te stellen etc. wat hij normaal nooit deed. Ook zijn vrienden zeiden tegen me dat hij écht heel erg verliefd was en dat ze zo blij voor hem waren dat hij eindelijk rust had gevonden.

Dus. Tot twee weken geleden ik merkte dat er iets was en het hoge woord eruit kwam: hij was zijn gevoel voor mij helemaal kwijt. Hij had geen idee waarom. Hij heeft wel gezegd dat hij het nu heerlijk vindt dat ie (weer) geen rekening met iemand hoeft te houden en dat de intensiteit hem wel wat beklemd had. De laatste weken irriteerde ik me aan hem omdat hij vaak later kwam dan afgesproken en we daar wat woorden over hadden. We hadden sowieso de laatste weken af en toe wat gekibbel, maar dat lijkt me niet een reden om dan maar direcht de stekker eruit te trekken.

Ik snap totaal niet wat hier gebeurd is. Ik geloof namelijk dat hij echt smoorverliefd was en dat dat nu inderdaad helemaal weg is. Hoe kan dat? Heb ik hier te maken met een gevalletje bindingsangst? Hij is 36.
Beetje vreemd van deze meneer...eerst loopt hij zélf nogal hard van stapel (vind ik) en nu wordt het hem allemaal te benauwend...typisch geval van bindingsangst!

Of hij was niet echt smoorverliefd (want dat kan niet ineens helemaal weg zijn) of hij is gewoon bang voor zijn eigen gevoel...

Hoe dan ook....laat hem lekker even uitzoeken wat hij nu eigenlijk wil. Ik zou er niet teveel moeite in stoppen of hem achterna lopen, want hij zal toch zelf iets aan die bindingsangst moeten doen...

Wees blij dat dit al na een paar maanden gebeurt, en niet pas na 2 jaar....
Misschien is het een type man van alles of niets ; zolang er hevige vlinders fladderen is het voor hem een teken dat het een goede relatie is . Strijken die vlinders neer is het voor hem over en uit .

En misschien vond hij dat er niet genoeg was , nadat de verliefdheid weg was .

In het geval van bindingsangst zou hij niet zo voortvarend te werk zijn gegaan , met sleutels en voorstellen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Nammma schreef op 07 augustus 2009 @ 11:52:

Of hij was niet echt smoorverliefd (want dat kan niet ineens helemaal weg zijn)

:Verliefdheid kan júist zomaar ineens ophouden is mijn ervaring .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bindingsangst, nee hoor, dat niet. Bindingsangst is heel iets anders.

Ik denk dat het is, wat hij zegt dat het is. Zijn gevoel voor jou is niet meer wat het was. Hij is niet meer verliefd en er is niks voor in de plaats gekomen, geen 'houden van'. Of in ieder geval niet voldoende om de relatie voort te zetten.

Verliefdheid heeft - als state of mind - een houdbaarheidsdatum, jammer genoeg is erg verliefd zijn op elkaar geen garantie voor een langdurige relatie als die verliefdheid eenmaal over is.

Je vriend heeft een vrij korte spanningsboog denk ik en voor hem is het over als de vlinders zijn gaan liggen. In ieder geval nu, met jou.

Heel naar voor je meid, vooral als je het niet aan zag komen....

Nee hoor geen bindingsangst.

Gewoon heel erg laten meeslepen met verliefdheid.

Meestal overkomt vrouwen dat gek genoeg, maar nu dus een meneer.

Hij zal best heel erg verliefd geweest zijn, maar net als BGB al zegt, dat kan ineens over zijn.

Soms verdiept een relatie zich en soms houdt tie op.

Denk dat bij jullie het laatste het geval is...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dank jullie voor de reacties! Nee, ik zag het niet aankomen, althans niet voor die weken waarin ik merkte dat hij anders deed. Ik vind het moeilijk te begrijpen dat je gevoel ineens zo weg kan zijn, terwijl het eerst zóóó heftig was. Maar volgens jullie kan dit dus.... Ik heb het zelf nooit meegemaakt.

Ik hoef hem ook niet meer, al zou hij erop terugkomen (wat ik niet geloof, want hij was wel heeeel duidelijk: "ik heb je in de afgelopen week helemaal niet gemist, dat is voor mij echt een teken dat ik niet meer verliefd bent" SLIK) Mijn vertrouwen in mannen wordt nu ondermijnd. Wanneer weet je het als iemand wel echt voor je wil gaan?
Ach lieve Breaky, dat is nou juist het lastige van de liefde, je moet haar blijven vertrouwen, ook als ze je soms in je billen bijt...

Je weet nooit hoe het gaat lopen in een relatie maar dit, deze relatie, was mooi, echt mooi, zo lang als het duurde, dat schreef je tenminste, dat jullie blij en gelukkig waren samen. Hoe moeilijk ook nu, met je pijnlijke hart, koester dat. Want ook deze relatie was er een en hopelijk duurt de volgende veel en veel langer.

Maar zekerheid heb je nooit. Vertrouwen hebben en genieten van de liefde als ze zich aandient, dat is eigenlijk het enige wat je kunt doen.

Verder denk ik dat je bij je ex wel wist dat het een snelle jongen was, een player zelfs. Dat is natuurlijk wel een teken aan de wand. Het feit dat hij een jaar met je samen is geweest, was voor hem misschien wel heel lang, terwijl het voor jou van korte duur was.

Goed kijken wat voor mannen je je hart geeft meid. Een vlotterik waar iedereen mee wegloopt (letterlijk) en die het niet zo nauw neemt, dat is natuurlijk wel een extra risico. Wat vind jij?
Zeker is dat een risico! Werkelijk alle vrouwen vinden hem aantrekkelijk (hoewel hij echt niet zó extreem knap is). Ik denk dat zijn zelfverzekerdheid en bravoure daar een groot aandeel in heeft. Daarom heb ik me in het begin ook terughoudend opgesteld en de eerste keren dat we afspraken steeds gezegd: "ik vind jou een player en fout, en ik wil niks met je". Maar.... hij wist me dus te overtuigen dat ie het met mij echt meende. DOM. Nu weet ik trouwens wel dat hij de vrouwen die hij gewoon voor de leuk versierde op een andere manier behandelde en niet deze dingen tegen zei, dus dat zijn intentie goed was, geloof ik op zich wel.

We hebben trouwens maar twee maanden wat gehad, geen jaar. Daarom vind ik het ook raar dat de verliefdheid zo plots weg is. Hij zei echt dat ie de ene week nog over de top verliefd was en toen ineens niet meer??? Al weg na zo'n korte tijd????

Ik ken hem wel een jaar, van die club. Dat vind ik ook het moeilijke, we zullen elkaar maandelijks zien en soms zelfs wel vaker. We hebben net binnen de club verteld dat we verliefd zijn en dan nu weer uit.. Ik vind het maar pijnlijk.

Maar, zoals hier gezegd wordt: ik ben blij dat het dan maar zo kort was en niet veel langer.
quote:[message=3677042,noline]Breaky schreef op 07 Mijn vertrouwen in mannen wordt nu ondermijnd. Wanneer weet je het als iemand wel echt voor je wil gaan?Ik denk dat het vertrouwen in mannen nu juist niet ondermijnd moet worden. Hij is wel eerlijk tegen je geweest, eerlijk over zijn gevoel en eerlijk naar jou toe. Je weet nooit wanneer iemand echt voor je gaat.. want je weet nooit of iemand in de loop der tijd verandert, of je zelf verandert. Dus niet te veel proberen vooruit te denken want je weet gewoonweg nooit en te nimmer hoe iets op de langere termijn gaat lopen.
quote:Breaky schreef op 07 augustus 2009 @ 13:50:

wist me dus te overtuigen dat ie het met mij echt meende. DOM. Nu weet ik trouwens wel dat hij de vrouwen die hij gewoon voor de leuk versierde op een andere manier behandelde en niet deze dingen tegen zei, dus dat zijn intentie goed was, geloof ik op zich wel.

En misschien was jij wel extra interessant omdat je 'hard to get' was. Dat heeft denk ik toch een bepaald respect afgedwongen.
Weten jullie: eigenlijk hou ik gewoon mezelf een beetje voor de gek.. Ik probeer een excuus voor hem te verzinnen dat het wat minder erg maakt dat ie me keihard gedumpt heeft (normaal zou ik twee maanden niet direct "relatie" noemen, maar we zagen elkaar zo bijna 24/7, ook lekker slim ja.. )

Naakte waarheid is dat ie gewoon al op me uitgekeken was en weer wat nieuws te neuken wil. Of ben ik nu te grof in de mond?
Daar komt het op neer, maar dat zegt meer over hem dan over jou.
quote:Breaky schreef op 07 augustus 2009 @ 11:46:

Hallo allemaal,

Een jaar geleden kwam mijn (nu) ex-vriend bij de club waar ik bij zit. Ik vond hem een mooie man, maar hij had de uitstraling en reputatie nogal een versierder te zijn, dus ik gaf hem tot een paar maanden geleden niet meer dan de normale aandacht.

In mei kwamen we elkaar een paar keer met uitgaan tegen en de voelbare spanning resulteerde in een kus en daarna direct behoorlijk heftige relatie. Heftig in die zin dat hij me constant om zich heen wilde. Ik bleef elke nacht bij hem slapen, had na een week de sleutel van zijn huis en na drie weken zijn ouders, broer en beste vrienden ontmoet. Hij zei tegen me dat hij na een wilde periode nu echt gevonden had waar hij naar had gezocht, dat ik het helemaal was, dat het tien jaar geleden was dat hij zo'n verliefdheid gevoeld had, dat er niks of niemand tussen ons zou komen en dat hij me nooit meer zou laten gaan. Nu hoor ik jullie denken: jaja, gladde praatjes. Dat zou ik normaal ook denken, maar hij kwam én oprecht over én hij gedroeg zich er helemaal naar. Dus door me aan iedereen voor te stellen etc. wat hij normaal nooit deed. Ook zijn vrienden zeiden tegen me dat hij écht heel erg verliefd was en dat ze zo blij voor hem waren dat hij eindelijk rust had gevonden.

Dus. Tot twee weken geleden ik merkte dat er iets was en het hoge woord eruit kwam: hij was zijn gevoel voor mij helemaal kwijt. Hij had geen idee waarom. Hij heeft wel gezegd dat hij het nu heerlijk vindt dat ie (weer) geen rekening met iemand hoeft te houden en dat de intensiteit hem wel wat beklemd had. De laatste weken irriteerde ik me aan hem omdat hij vaak later kwam dan afgesproken en we daar wat woorden over hadden. We hadden sowieso de laatste weken af en toe wat gekibbel, maar dat lijkt me niet een reden om dan maar direcht de stekker eruit te trekken.

Ik snap totaal niet wat hier gebeurd is. Ik geloof namelijk dat hij echt smoorverliefd was en dat dat nu inderdaad helemaal weg is. Hoe kan dat? Heb ik hier te maken met een gevalletje bindingsangst? Hij is 36.

Lijkt me wel.

Paar weken samen, al zo benauwend als maar kan, irritaties en gekibbel. Alle redenen om de stekker er uit te trekken. Ik bedoel te zeggen dat het op deze manier nogal makkelijk is om een verliefdheid te laten verdwijnen.

Het kan goed gaan hoor, maar dan moeten er geen irritaties, benauwing en gekibbel zijn.
Hij is van zijn roze wolk afgedonderd... Die dingen gebeuren. Neem het hem niet kwalijk hij is ook maar eens mens, bovendien is hij eerlijk tegen je geweest. Die dingen gebeuren nou eenmaal. Zou nou niet meteen bedenken dat hij nu weer 'wat nieuws te neuken wil' of dat het aan jou ligt.
Je had het niet aan kunnen zien komen. Ik denk ook niet dat hetgeen hij zei in die periode niet oprecht was. Op dat moment voelde hij dat ws echt zo.

Alleen nu niet meer. En dat is heel zuur, met name voor jou, want jij voelde inmiddels ws ook wel het eea voor hem.

Wat ik wel kan waarderen is dat hij open en eerlijk tegen je is geweest dat het gevoel over is. Er zijn ook heel veel mannen die het zo half dood laten bloeden en uiteigenlijk 'vreemdgaan' waarmee de relatie dan over is. Hij rondt het naar mijn mening wel netjes af. En als het gevoel echt over is, is dat wel het eerlijkst en misschien maar beter dat het nu al gebeurt en niet na een paar jaar....
Hallo dames!

Tja, het is zoals het is, ik heb het er wel moeilijk mee, want ik was juist écht verliefd geworden. Vorige week heb ik mijn spullen opgehaald en toen wilde hij er een "leuke avond" van maken met champagne. Ik was te zwak om er niet op in te gaan (geen echte sex geweest, wel blijven slapen). Toen hij maandag (op mijn vraag) aangaf dat het echt niet meer goed kwam en me niet gemist had, kwam dat toch wel hard aan. Dus tja, of hij echt zo eerlijk is.. En hij wil ook geen ruzie omdat we elkaar dus geregeld zullen zien. Ik moet toch zeggen dat ik het raar blijf vinden dat je zo ineens helemaal niks meer voelt voor iemand. Maar ja, ik zal maar ophouden met zeuren..
Je zeurt niet hoor. Het is voor jou ook verbijsterend. Bij jou bouwt verliefdheid en alles wat daarbij hoort zich anders op dan bij hem. Ik denk nogmaals dat hij een korte spanningsboog heeft. Wat hij voelde was oprecht, hij wilde best maar zijn hart deed na een korte tijd alweer niet meer mee. Zulke mensen heb je er bij, heel vervelend voor de partners van die mensen.

Ik heb zelf een vriendin die stelselmatig relaties heeft die drie jaar duren. Daarna is het over. Ook al is de man in kwestie nog zo leuk. Het is wel voorgekomen dat ik verdrietiger was om een break-up van haar dan zij zelf.

Bij haar is het na drie jaar klaar. Ik kan me daar niks bij voorstellen maar ik ken haar al 20 jaar en ze is bijna 40 en ik zie het ie-de-re keer weer gebeuren.

Jouw vriendje is ook iemand die het gewoon snel gezien heeft. Of dat altijd zo is weet ik niet (ik dacht aan je OP te lezen dat hij een versierder is, dat is meestal wel een teken aan de wand en berust op waarheid, al denk jij dat je het kunt en zult veranderen) maar in ieder geval is het nu met jou zo.

Heel rot voor je, het zal best even slikken zijn. Het lijkt me prettig dat de verhouding niet zo lang geduurd heeft, dat scheelt ook tijd in de verwerking. Met iemand die zó oppervlakkig is en die zo snel klaar is met dingen lijkt me een relatie trouwens ook helemaal niet leuk en ontspannen. Probeer het dus ook een beetje te relativeren als je kunt.

Sterkte!

Hey,

Een tijdje terug is hier nog een topic over geweest 'begrijp er niets van' (kan je mss ff opzoeken). Ik heb daar toen ook op gereageerd, ik heb dit namelijk ook eens meegemaakt. En laat die man ook een zwaar vrouwenverleden gehad hebben, ook al merkte ik daar met hem niets van en kwam hij ook heel oprecht over. Schrok ook enorm toen, want had het ook echt niet zien aankomen en hij ging er meteen fel voor. Ben er ook een tijdje niet goed van geweest. Had ondertussen ook al zijn familie ontmoet ed.

Maar ik denk dus dat zo mannen heel graag voor je willen gaan (op dat moment menen ze waarschijnlijk ook wel wat ze zeggen), op papier ben je perfect voor hen, maar toch na een tijd blijkt het niet goed te zitten bij hen (ook wat Eleonora zegt, zijn hart wilt niet meer mee, zoiets denk ik). Da's niet leuk en ergens onbegrijpelijk, maar het bestaat dus wel. Was ook de eerste keer dat ik dat meemaakte.

Maar idd., het was per geluk maar kort, dat maakt het wat draaglijker, voor mij toen ook.
Wat een herkenbaarheid Breaky. Het 2 maanden geleden hetzelfde meegemaakt. Ook een 'relatie' van een maand of 2. Ook hij die er in het begin volledig voor ging en ook hij die na die 2 maanden aangaf dat het gevoel 'veel minder' was en er een punt achter heeft gezet.

Is wist net als jij niet dat verliefdheid zo ineens weg kon zijn, maar het kan dus... Harde waarheid, maar ik heb me toen getroost met wat hier ook al gezegd is 'wees blij dat hij het eerlijk tegen je zegt en ermee stopt'. Mijn ex deed dat gelukkig ook en daardoor kijk ik er met een goed gevoel op terug en heb ik niet de deur naar m'n hart gelijk weer dicht gegooid.

Oh en ik ben nu 2 maanden verder en het gaat uitstekend met me! Misschien dat dat je helpt.
quote:Breaky schreef op 08 augustus 2009 @ 11:45:

Hallo dames!

Tja, het is zoals het is, ik heb het er wel moeilijk mee, want ik was juist écht verliefd geworden. Vorige week heb ik mijn spullen opgehaald en toen wilde hij er een "leuke avond" van maken met champagne. Ik was te zwak om er niet op in te gaan (geen echte sex geweest, wel blijven slapen). Toen hij maandag (op mijn vraag) aangaf dat het echt niet meer goed kwam en me niet gemist had, kwam dat toch wel hard aan. Dus tja, of hij echt zo eerlijk is.. En hij wil ook geen ruzie omdat we elkaar dus geregeld zullen zien. Ik moet toch zeggen dat ik het raar blijf vinden dat je zo ineens helemaal niks meer voelt voor iemand. Maar ja, ik zal maar ophouden met zeuren..

Hij is eerlijk geweest toch? Jij hebt er zelf voor gekozen om die leuke avond te hebben met hem ook al wist je hoe hij er tegenover stond. Het is je eigen hoop geweest waar je verdrietig om werd achteraf. Niet zijn (afwezige) oneerlijkheid.

Nu je voor jezelf weet dat jij hier niet zo relativerend mee om kunt gaan, weet je dat je dit dus niet meer moet doen. Dat maakt je sterker voor een volgende keer dat je jezelf in die situatie zet.
Mellie en Loekie, ergens is het wel fijn te lezen dat jullie ook zoiets hebben meegemaakt. En dat het nu goed met jullie gaat!

Ik ga zo dat oude topic eens lezen, eens kijken of ik dat herken..

Overigens heeft meneer vannacht niet thuis geslapen (hij woont zo ongeveer aan de overkant dus toen ik terugkwam van stappen kwam ik langs zijn huis). Heb er een knoop van in mijn maag dat ie nu waarschijnlijk alweer met een ander in bed ligt.

Madhe; ik denk niet dat het klopt dat ik ervoor koos om wat met hem te beginnen terwijl ik wist hoe hij erin stond. Hij zei namelijk tegen mij dat zijn gevoel voor mij totaal anders was dan voor die andere vrouwen. Ik geloofde hem. Dat vind ik nu erg dom van mezelf. Ik realiseerde me niet dat hij dat toen misschien wel echt meende en daarna niet meer.

Ik ga eens even verder speuren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven