Gevoelens delen

31-03-2012 00:12 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lieve meiden, lees al een tijdje mee maar nog niet gepost. Heb nu ongeveer een jaartje een relatie, niet altijd even goed gegaan we hebben wat ups en downs gekend maar het gevoel is altijd sterk genoeg geweest. Ik heb het gevoel dat hij me wegduwt (niet zijn telefoon opnemen, minder zien etc) en het gevoel dat het komt omdat we niet genoeg praten. Wil graag dit aan hem vertellen, in woorden of op papier. Maar graag eerst met jullie delen;

Liefje,

Waarom duw je mij van je weg. Ik heb het gevoel dat je nu even niet lekker in je vel zit en wil je juist helpen. Ik weet niet hoe en dat maakt ook niet uit, daar heb ik jou voor nodig.

Ik denk dat je in een relatie elkaar de ruimte moet kunnen en willen geven op momenten dat je die nodig hebt. Ik ben harstikke trots op je dat je het nu zo goed doet op je werk en wanneer jij daar helemaal achter staat zal ik je alleen maar steunen om ook voor te knokken.

Ik weet hoe belangrijk vrienden zijn, want niet alleen jij vindt dat maar ik ook. Soms heb ik het gevoel dat je bang bent dat ik je leven wil veranderen, iemand zei tegen mij dat het misschien juist werkt tussen ons omdat we beiden juist zo veel waarde hechten aan ons eigen leven. Dit kan en moet je ook houden, maar belangrijk is wel je gedachten hier over uit te spreken. Dat hoeft niet elke week elke maand of wanneer dan ook, maar we moeten wel weten wat onze verwachtingen zijn. Misschien zitten deze op 1 lijn, misschien niet, maar juist dan kunnen we daar samen een weg in vinden.

Geef het aan als je eventjes de tijd voor jezelf, werk, je vrienden of wat dan ook nodig hebt. Dat hoeft niet met heel veel woorden, met een kort sms is dan al voldoende. Ik hecht geen waarde aan kwantiteit, maar wel aan kwaliteit. Als jij mij laat weten als je dat graag wilt dan kan ik je ook die ruimte geven. Op dit moment wordt ik er alleen verdrietig van en dat is niet eerlijk. Ik kan op een afstand niet aanvoelen waar jij behoefte aan hebt, maar als je dat aangeeft heb ik daar begrip voor. Het is zo belangrijk om open en eerlijk naar elkaar te blijven als we dit een kans willen geven, en als ik voor mezelf spreek; ik wil dat!

Ik weet dat het werkt tussen ons, ik wil ervoor gaan. Ik wil je alleen 1 ding vragen, praat asjeblieft met me en stel je open voor mij…

Xxxx

Ik snap dat jullie het verhaal niet kennen, is waarschijnlijk ook te veel. Maar wat ik graag wil weten is of ik op een rustige niet dwingende manier helder over kom op hem.

Hoop dat jullie de tijd hier even voor nemen!

liefs
Eerlijk gezegd krijg ik nogal jeuk van je brief. Te bemoederend en teveel vertellen wat hij moet doen.
En wat zegt hij als je vraagt waarom hij zijn telefoon niet opneemt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind je wel lief overkomen.

Heel lief.

Niet opdringerig enzo..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2012 @ 00:15:

En wat zegt hij als je vraagt waarom hij zijn telefoon niet opneemt?Ik heb hem niet niet gesproken helaas... ik heb het hem nog niet kunnen vragen dus en wil me niet opdringen en hem even wat ruimte geven. Als hij behoefte heeft en daar voor open staat kan hij me bellen en wil ik dit tegen hem vertellen
quote:nellaaa schreef op 31 maart 2012 @ 00:15:

Eerlijk gezegd krijg ik nogal jeuk van je brief. Te bemoederend en teveel vertellen wat hij moet doen.Ik ook beetje. Maar jij kent hem het beste dus waarom nu voorleggen aan zoveel mensen. Dit is toch iets wat vanuit jou moet zijn?
Hoe vaak heeft hij je belletjes genegeerd, dan?
quote:nellaaa schreef op 31 maart 2012 @ 00:15:

Eerlijk gezegd krijg ik nogal jeuk van je brief. Te bemoederend en teveel vertellen wat hij moet doen.Misschien heb je gelijk en ja ik wil ook vragen naar hoe hij erin staat maar dat is juist de strekking, misschien verwoord ik het dan niet goed?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2012 @ 00:18:

Hoe vaak heeft hij je belletjes genegeerd, dan?Eigenlijk al de hele week...
Ik zou een tussenweg proberen tussen de brief die je al had en

" hé, Oetlul!

Neem op als ik je bel. Als er wat is moet je het zeggen en anders doen we gewoon effe lekker normaal, ja!? "
quote:ing85 schreef op 31 maart 2012 @ 00:19:

[...]

Eigenlijk al de hele week...En nee.. heb hem niet honderd x gebeld ;)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2012 @ 00:19:

" hé, Oetlul!

Neem op als ik je bel. Als er wat is moet je het zeggen en anders doen we gewoon effe lekker normaal, ja!? "Hahha geloof dat ik zo niet helemaal in elkaar zit
Hoi Inge, ik vind jouw brief heel mooi, echt waar, maar wel wat wollig overkomen. Ik moest het echt 3 keer overlezen, zonder af te dwalen. Ik ken je vriend niet, maar ik begrijp dat hij niet echt iemand is die over gevoelens praat. Zou je niet gewoon kort en bondig kunnen zeggen hoe zijn gedrag naar jou toe op jou overkomt en dan vragen waarom hij dit doet?

[...]

Eigenlijk al de hele week...

Je belt hem al een week en hij neemt niet op, belt niet terug en SMS't/ pingt / etc. niet?

En daarvoor toevallig ruzie gehad?
quote:ing85 schreef op 31 maart 2012 @ 00:20:

[...]

Hahha geloof dat ik zo niet helemaal in elkaar zit Nee, maar daarom laat hij misschien ook weer een week niets van zich horen..........
Mmm..

Zou je dan niet gewoon wachten totdat hij contact opneemt?

Als je het over ruimte geven hebt is dat denk ik wat je het beste kan doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:huismuts schreef op 31 maart 2012 @ 00:20:

Hoi Inge, ik vind jouw brief heel mooi, echt waar, maar wel wat wollig overkomen. Ik moest het echt 3 keer overlezen, zonder af te dwalen. Ik ken je vriend niet, maar ik begrijp dat hij niet echt iemand is die over gevoelens praat. Zou je niet gewoon kort en bondig kunnen zeggen hoe zijn gedrag naar jou toe op jou overkomt en dan vragen waarom hij dit doet?Kort en bondig zou idd beter zijn.. Zelf vindt ik het moeilijk dat zo te verwoorden! Heb dit zeg maar in 1 ruk opgeschreven.. Wil de brief ook niet 'sturen' eerder tegen hem vertellen. Heb het vaak nodig het op te schrijven om het te kunnen verwoorden.
Ik zou het mog meer bij jezelf houden bijvoorbeeld in de zin: is het wel belangrijk je gedachten uit te spreken. Correctie, dat zou jij fijn vinden.

En hele week genegeerd? Bah, wat rot

[...]

Eigenlijk al de hele week...In dit geval zou ik naar hem toe gaan en hem recht op de man af vragen waarom hij zijn telefoon niet opneemt als jij belt. Recht in de ogen kijken.
" Als je het druk hebt, meer tijd met je vrienden/ je vieze boekkies en je rechterhand wilt, zég het dan gewoon ipv me een week te negeren.

Is er soms iets? "

Die al beter?
quote:Enn schreef op 31 maart 2012 @ 00:21:

Mmm..

Zou je dan niet gewoon wachten totdat hij contact opneemt?

Als je het over ruimte geven hebt is dat denk ik wat je het beste kan doen.Yes zeker! Maar er moet wel wat veranderen want ik wordt hier ook verdrietig van.. Je kan en mag iemand niet negeren, in ieder geval niet je partner? Geloof dat het dan ergens niet helemaal lekker zit... Ga hem dus ook niet versturen maar wacht tot hij contact met mij opneemt!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2012 @ 00:22:

" Als je het druk hebt, meer tijd met je vrienden/ je vieze boekkies en je rechterhand wilt, zég het dan gewoon ipv me een week te negeren.

Is er soms iets? "

Die al beter?Hahhah denk niet dat hij gelooft dat dat mijn teksten zouden zijn, dan kent hij me net iets te goed ;)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2012 @ 00:19:

" hé, Oetlul!

Neem op als ik je bel. Als er wat is moet je het zeggen en anders doen we gewoon effe lekker normaal, ja!? "Hey... dat klinkt al mij...:P
Mijn ervaring is dat je bij een 'confrontatie', want dat is het eigenlijk wel, je niet aanvallend moet zijn. Plus duidelijk maken waar jij mee zit, het bij jezelf houden. Dus niet gaan invullen voor hem, maar hem wel laten weten wat het met jou doet. En open vragen stellen, waarop hij wel moet antwoorden. Als je in de aanval gaat, gaat hij in de verdedeging en gaat het gesprk meestal een andere richting op dan jij wilt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2012 @ 00:22:

Is er soms iets? "

Die al beter?Ja... dat zou ik ook zeggen... hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven