Gevoelens delen

31-03-2012 00:12 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lieve meiden, lees al een tijdje mee maar nog niet gepost. Heb nu ongeveer een jaartje een relatie, niet altijd even goed gegaan we hebben wat ups en downs gekend maar het gevoel is altijd sterk genoeg geweest. Ik heb het gevoel dat hij me wegduwt (niet zijn telefoon opnemen, minder zien etc) en het gevoel dat het komt omdat we niet genoeg praten. Wil graag dit aan hem vertellen, in woorden of op papier. Maar graag eerst met jullie delen;

Liefje,

Waarom duw je mij van je weg. Ik heb het gevoel dat je nu even niet lekker in je vel zit en wil je juist helpen. Ik weet niet hoe en dat maakt ook niet uit, daar heb ik jou voor nodig.

Ik denk dat je in een relatie elkaar de ruimte moet kunnen en willen geven op momenten dat je die nodig hebt. Ik ben harstikke trots op je dat je het nu zo goed doet op je werk en wanneer jij daar helemaal achter staat zal ik je alleen maar steunen om ook voor te knokken.

Ik weet hoe belangrijk vrienden zijn, want niet alleen jij vindt dat maar ik ook. Soms heb ik het gevoel dat je bang bent dat ik je leven wil veranderen, iemand zei tegen mij dat het misschien juist werkt tussen ons omdat we beiden juist zo veel waarde hechten aan ons eigen leven. Dit kan en moet je ook houden, maar belangrijk is wel je gedachten hier over uit te spreken. Dat hoeft niet elke week elke maand of wanneer dan ook, maar we moeten wel weten wat onze verwachtingen zijn. Misschien zitten deze op 1 lijn, misschien niet, maar juist dan kunnen we daar samen een weg in vinden.

Geef het aan als je eventjes de tijd voor jezelf, werk, je vrienden of wat dan ook nodig hebt. Dat hoeft niet met heel veel woorden, met een kort sms is dan al voldoende. Ik hecht geen waarde aan kwantiteit, maar wel aan kwaliteit. Als jij mij laat weten als je dat graag wilt dan kan ik je ook die ruimte geven. Op dit moment wordt ik er alleen verdrietig van en dat is niet eerlijk. Ik kan op een afstand niet aanvoelen waar jij behoefte aan hebt, maar als je dat aangeeft heb ik daar begrip voor. Het is zo belangrijk om open en eerlijk naar elkaar te blijven als we dit een kans willen geven, en als ik voor mezelf spreek; ik wil dat!

Ik weet dat het werkt tussen ons, ik wil ervoor gaan. Ik wil je alleen 1 ding vragen, praat asjeblieft met me en stel je open voor mij…

Xxxx

Ik snap dat jullie het verhaal niet kennen, is waarschijnlijk ook te veel. Maar wat ik graag wil weten is of ik op een rustige niet dwingende manier helder over kom op hem.

Hoop dat jullie de tijd hier even voor nemen!

liefs
Als mijn vriend me de hele week negeert dan mag hij dat de rest van zijn leven blijven doen. Kom nou! Het is je vriend! Geen vervelend klasgenootje of iets dergelijks. Als hij de ruimte wil kan hij die krijgen maar je bent nu vanalles voor hem in aan het vullen zodat hij je misschien, alsjeblieft betrekt in zijn leven. Zoiets moet vanzelfsprekend zijn...
quote:huismuts schreef op 31 maart 2012 @ 00:24:

Mijn ervaring is dat je bij een 'confrontatie', want dat is het eigenlijk wel, je niet aanvallend moet zijn. Plus duidelijk maken waar jij mee zit, het bij jezelf houden. Dus niet gaan invullen voor hem, maar hem wel laten weten wat het met jou doet. En open vragen stellen, waarop hij wel moet antwoorden. Als je in de aanval gaat, gaat hij in de verdedeging en gaat het gesprk meestal een andere richting op dan jij wilt.Dat wil ik ook proberen idd! Wel lastig altijd maar vindt je me aanvallend in de brief?
quote:ing85 schreef op 31 maart 2012 @ 00:12:

Hi lieve meiden, lees al een tijdje mee maar nog niet gepost. Heb nu ongeveer een jaartje een relatie, niet altijd even goed gegaan we hebben wat ups en downs gekend maar het gevoel is altijd sterk genoeg geweest. Ik heb het gevoel dat hij me wegduwt (niet zijn telefoon opnemen, minder zien etc) en het gevoel dat het komt omdat we niet genoeg praten.

Ik vind niet dat wat je hier schrijft ook heel helder overkomt in je brief eerlijk gezegd.

Het kan trouwens best zo zijn dat hij jou wegduwt omdat jullie niet genoeg praten, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn natuurlijk. Het is een aanname van jou, maar ik heb er mijn twijfels bij.
quote:ster89 schreef op 31 maart 2012 @ 00:25:

Als mijn vriend me de hele week negeert dan mag hij dat de rest van zijn leven blijven doen. Kom nou! Het is je vriend! Geen vervelend klasgenootje of iets dergelijks. Als hij de ruimte wil kan hij die krijgen maar je bent nu vanalles voor hem in aan het vullen zodat hij je misschien, alsjeblieft betrekt in zijn leven. Zoiets moet vanzelfsprekend zijn...Klopt, ik weet dat hij daar moeite mee heeft. Heb ik ooit geaccepteerd en of zeiken en verlaten of accepteren en doorgaan. Dit gaat alleen een beetje te ver ...
Doe DE negeertest;

Text hem dat je zo geil als Gruizige Greetje bent en alles met hem wilt doen waar hij maar zin in heeft .

Moet je eens kijken hoe snel hij iets terug stuurt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2012 @ 00:27:

Doe DE negeertest;

Text hem dat je zo geil als Gruizige Greetje bent en alles met hem wilt doen waar hij maar zin in heeft .

Moet je eens kijken hoe snel hij iets terug stuurt.
quote:_lupine_ schreef op 31 maart 2012 @ 00:27:

[...]

Ik vind niet dat wat je hier schrijft ook heel helder overkomt in je brief eerlijk gezegd.

Het kan trouwens best zo zijn dat hij jou wegduwt omdat jullie niet genoeg praten, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn natuurlijk. Het is een aanname van jou, maar ik heb er mijn twijfels bij.Klopt vul dat inderdaad in, misschien moet ik dat niet doen. Maar ik kan gewoon niets anders bedenken, hiervoor was er nog niets aan de hand en nu opeens dit? Misschien zit ik ernaast maar heb wel het gevoel dat ik hem een beetje ken plus zijn gedrag...
quote:ing85 schreef op 31 maart 2012 @ 00:27:

[...]

Klopt, ik weet dat hij daar moeite mee heeft. Heb ik ooit geaccepteerd en of zeiken en verlaten of accepteren en doorgaan. Dit gaat alleen een beetje te ver ...Tsja.. Het is maar waar je zin in hebt. Dus jij vind dat je nu op je blote knietjes naar hem toe moet kruipen met allerlei sussende woorden dat hij bij je terecht kan terwijl hij je al een week negeert? Want hij is nou eenmaal zo? Ik bedoel dit minder lullig dan dat het waarschijnlijk overkomt maar waarom in hemelsnaam? Ik begrijp dat echt niet.....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2012 @ 00:27:

Doe DE negeertest;

Moet je eens kijken hoe snel hij iets terug stuurt.Denk dat hij dan wel reageert ;) mag ik hopen in ieder geval!! hahah ga dit alleen niet afkopen met seks
quote:ing85 schreef op 31 maart 2012 @ 00:26:

[...]

Dat wil ik ook proberen idd! Wel lastig altijd maar vindt je me aanvallend in de brief?Je mag hem best een beetje aanvallen hoor. Jij bent er ook nog, het gaat niet alleen om hem. Hij negeert je week hè, dat is gewoon een klotestreek van hem, en dan maakt het niks uit of hij al dan niet goed in zijn vel zit.
quote:ing85 schreef op 31 maart 2012 @ 00:26:

[...]

Dat wil ik ook proberen idd! Wel lastig altijd maar vindt je me aanvallend in de brief?Passief agressief. Dat zijn - sorry, bedoel het niet lullig - " ik schrijf het lief en begripvol ,maar ik moet er zo van hiuilen " -brieven eigenlijk haast altijd.
quote:ster89 schreef op 31 maart 2012 @ 00:29:

[...]

Tsja.. Het is maar waar je zin in hebt. Dus jij vind dat je nu op je blote knietjes naar hem toe moet kruipen met allerlei sussende woorden dat hij bij je terechtkan terwijl hij je al een week negeert? Want hij is nou eenmaal zo? Ik bedoel dit minder lullig dan dat het waarschijnlijk overkomt maar waarom in hemelsnaam? Ik begrijp dat echt niet.....Snap dat je dat misschien niet begrijpt, zit natuurlijk ook meer achter dan een paar woorden hier op het forum. Hij zit me heel diep en geef heel veel om hem. Hebben naast mindere momenten natuurlijk veel meer pieken! Dit is alleen iets wat er altijd in mindere mate was en nu extreem is...
quote:ing85 schreef op 31 maart 2012 @ 00:29:

[...]

ga dit alleen niet afkopen met seks

Dat zei ik toch ook niet?

Maar dan weet je dat A. hij nog leeft, B. zijn mobiel het nog doet en C. hij zich pas om jou bekommert als hij er zelf baat bij heeft.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2012 @ 00:29:

[...]

Passief agressief. Dat zijn - sorry, bedoel het niet lullig - " ik schrijf het lief en begripvol ,maar ik moet er zo van hiuilen " -brieven eigenlijk haast altijd.Probeer ook lief en begripvol te zijn en moet er ook van huilen, zou dat het verklaren ? ;)
quote:ing85 schreef op 31 maart 2012 @ 00:30:

[...]

Snap dat je dat misschien niet begrijpt, zit natuurlijk ook meer achter dan een paar woorden hier op het forum. Hij zit me heel diep en geef heel veel om hem. Hebben naast mindere momenten natuurlijk veel meer pieken! Dit is alleen iets wat er altijd in mindere mate was en nu extreem is...Dat geloof ik wel... Maar ik heb helaas ook ervaring met mannen die niet met emoties kunnen omgaan en je dan in de negeerstand zetten. Dat zijn mannen die (hoe leuk de pieken ook mogen zijn) niet goed zijn voor je zelfvertrouwen. Als jij je eigen vriend moet smeken om in zijn leven betrokken te worden en die je een week (!) negeert dan is er iets mis in je relatie..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2012 @ 00:31:

[...]

Dat zei ik toch ook niet?

Maar dan weet je dat A. hij nog leeft, B. zijn mobiel het nog doet en C. hij zich pas om jou bekommert als hij er zelf baat bij heeft.

Dat hij leeft lijkt me wel (raar om dat uberhaupt op te schrijven heel creapy!) geen nieuws goed nieuws wat dat betreft..

Hij zou zich dan nu voor eigen belang bekommeren, maarja... weet ook niet eens of hij dan wel zou reageren dus laten we geen aannames maken!
Ik denk dat er of... iets met hem gebeurt is, als je niet gewent bent aan dit soort gedrag van zijn kant... OF je bent te lief en hij maakt gebruik van zijn "langloop riem" haha:)

Geintje natuurlijk die riem... maar wonen jullie apart? hoe vaak belde hij anders?
quote:ster89 schreef op 31 maart 2012 @ 00:32:

[...]

Dat geloof ik wel... Maar ik heb helaas ook ervaring met mannen die niet met emoties kunnen omgaan en je dan in de negeerstand zetten. Dat zijn mannen die (hoe leuk de pieken ook mogen zijn) niet goed zijn voor je zelfvertrouwen. Als jij je eigen vriend moet smeken om in zijn leven betrokken te worden en die je een week (!) negeert dan is er iets mis in je relatie..Klopt, maar is er niet in veel relaties 'iets mis'? Het gebeurd nu 1 x, heb het ook niet eerder meegemaakt. Vaker zou ik het op deze manier niet pikken ieg!
quote:dolores007 schreef op 31 maart 2012 @ 00:33:

Ik denk dat er of... iets met hem gebeurt is, als je niet gewent bent aan dit soort gedrag van zijn kant... OF je bent te lief en hij maakt gebruik van zijn "langloop riem" haha:)

Geintje natuurlijk die riem... maar wonen jullie apart? hoe vaak belde hij anders?

Denk niet dat er iets gebeurd is, is wel online op whatsapp (ja heel triest dat ik dat check maarja ;))

Normaal elke dag of om de dag? wel eens om de drie dagen maar eigenlijk bijna nooit. Vind ik verder zelf ook prima! maar dit vind ik wel raar, zeker omdat ik me zorgen maak en hem ook gewoon heel erg mis...
quote:ing85 schreef op 31 maart 2012 @ 00:33:

[...]

Klopt, maar is er niet in veel relaties 'iets mis'? Het gebeurd nu 1 x, heb het ook niet eerder meegemaakt. Vaker zou ik het op deze manier niet pikken ieg!Nogmaals, ik bedoel het niet lullig maar je OP zegt veel over jullie verhoudingen binnen de relatie. Ik snap dat we niet het hele verhaal kennen maar als je zo'n brief/mail moet gaan sturen naar je eigen vent vraag ik me gewoon heel erg af waar je mee bezig bent.. Ik zie dan mezelf als puber van 15 weer zitten die exact zo'n mail typte naar mijn 17-jarige vriendje.. Je bent toch beiden volwassen?
quote:ster89 schreef op 31 maart 2012 @ 00:35:

[...]

Nogmaals, ik bedoel het niet lullig maar je OP zegt veel over jullie verhoudingen binnen de relatie. Ik snap dat we niet het hele verhaal kennen maar als je zo'n brief/mail moet gaan sturen naar je eigen vent vraag ik me gewoon heel erg af waar je mee bezig bent.. Ik zie dan mezelf als puber van 15 weer zitten die exact zo'n mail typte naar mijn 17-jarige vriendje.. Je bent toch beiden volwassen?

Yup eind twintig / begin dertig...

Lastige mannen, val er op geloof ik?
quote:ing85 schreef op 31 maart 2012 @ 00:31:

[...]

Probeer ook lief en begripvol te zijn en moet er ook van huilen, zou dat het verklaren ? ;)

In die sfeer moet je niet - na een week negeren - zo'n brief schrijven.

Dat gaat de boel geen goed doen, ben ik bang.
quote:ster89 schreef op 31 maart 2012 @ 00:29:

[...]

Tsja.. Het is maar waar je zin in hebt. Dus jij vind dat je nu op je blote knietjes naar hem toe moet kruipen met allerlei sussende woorden dat hij bij je terecht kan terwijl hij je al een week negeert? Want hij is nou eenmaal zo? Ik bedoel dit minder lullig dan dat het waarschijnlijk overkomt maar waarom in hemelsnaam? Ik begrijp dat echt niet.....

Dat probleem heb ik ook vaak, terwijl ik het goed bedoel... dat ik dan toch botterig overkom.

Vervelend is dat.

Ik cind dit een mooie reactie.. en helemaal waar!
Ik zou een week genegeerd worden niet pikken. Waarom sta je al niet op zijn voordeur te bonken?
quote:dolores007 schreef op 31 maart 2012 @ 00:37:

[...]

Dat probleem heb ik ook vaak, terwijl ik het goed bedoel... dat ik dan toch botterig overkom.

Vervelend is dat.

Ik cind dit een mooie reactie.. en helemaal waar!Wat moet ik doen? Ga hem natuurlijk ook niet aan de kant zetten hierdoor! respecteer hem als persoon en ik kies ervoor om met hem te zijn. Dan zal ik ook zijn mindere 'kant' moeten accepteren. Denk je niet dat we hier als volwassen mensen over moet praten? Woede zit gewoon niet echt in me..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven