gevoelens m.b.t. SV

26-11-2008 11:59 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-forummers,

ik lees al een hele tijd op dit forum mee, maar heb nooit echt de behoefte gevoeld om zelf te posten, tot vandaag.

Ik wil jullie iets voorleggen waar ik zelf niet meer uitkom. Ik kan wel wat objectieve meningen gebruiken.....

Ik heb 8 jaar een relatie; het is heel vertrouwd, ik hou van hem, we hebben redelijk dezelfde interesses, geen grote conflicten, zelfde toekomstperspectief, etc. Het verloopt allemaal soepel en iedereen vind ons een fantastisch stel. We staan op het punt van samenwonen, we hebben een heel leuk huis gehuurd. Voor ons allebei is dit echt een grote stap, we hechten veel waarde aan onze vrijheid en waren er niet eerder aan toe.

Naast mijn vriend, heb ik nu ongeveer 3 jaar een SV. Deze 'relatie' verloopt heel wisselend. Uitgangspunt was duidelijk: lekkere vernieuwende sex naast onze eigen relaties (hij heeft ook al 7 jaar een vriendin). Meestal gaat dit goed, maar achteraf gezien is er bij vlagen wel eens meer geweest dan alleen sex (ga nu niet teveel uitwijden, misschien komt het nog ter sprake in een eventuele discussie).

Vorige week hebben we een 'serieus' gesprek gehad, waarin we voor het eerst tegen elkaar hebben gezegd; 'ik hou van je'. Het gesprek begon ermee dat we samen tegen elkaar aan slapen zo lekker vonden, en dat we meer met elkaar hebben dan alleen sex. Het was een heel intiem gesprek waar ik me heel prettig bij voelde op het moment zelf. Achteraf voelde ik me natuurlijk schuldig, ik deed nu net zo tegen m'n SV als ik tegen m'n vriend doe. Ik heb naast m'n vriend, nog nooit tegen een man gezegd dat ik van hem hou, dat geeft wel aan hoeveel die woorden betekenen.

Sinds het bewuste gesprek heb ik meerdere keren (msn+telefonisch) contact gehad, en eigenlijk allemaal als vanouds (vooral over sex). Ik wilde denk ik een beetje vergeten wat er allemaal was gezegd en ik kreeg de indruk hij ook. We 'praatten ER een beetje over heen'. Tot gisteren, toen zei hij weer dat hij van me hield (weliswaar op msn, dus wel minder heftig dan eerst). Ook stuurt hij vaak in de richting dat hij met me wil trouwen, ik zijn ideale vrouw ben, maar dit is meer 'geinen' (althans, zo vatte ik het altijd op).

Ik weet het nu dus echt niet meer. Wat moet ik hiermee? Ik wil hem niet kwijt, ben echt gek op hem, maar dit gaat zo niet werken. We hebben allebei een partner waar we dit speciale gevoel mee delen, we hadden elkaar voor iets anders. Ik weet dat hij ook bezig is met een huis met z'n vriendin (hij weet niet dat ik dit weet), dus misschien is het bij ons allebei wel het besef dat we nu echt definitief voor onze partners kiezen (=heel eng) en dat we daarom zo raar doen Bindingsangst ofzo?!

Ben benieuwd hoe jullie dit zien? Ooit in een soortgelijke situatie gezeten?

(ik snap dat een SV hebben als je een relatie hebt not done is dus dat soort reacties zit ik niet op te wachten)

xx Raspberry
Raspberry28: ik zal, aangezien je zegt dat je daar geen behoefte aan hebt, niet gaan zeggen dat ik het niet zo netjes vind dat je er al 3 jaar een SV op nahoudt, zonder dat je vriend dit weet (of weet hij het wel?).

Ik snap alleen niet zo goed hoe je zo simpel kunt denken dat het allemaal strict te scheiden is: je SV heb je alleen voor de S en je vriend voor meer dingen...Volgens mij werkt sex redelijk verwarrend, zeker als je niet aan een one night stand doet maar structureel 3 jaar sex hebt met iemand! Dat bindt toch? Ok, soms ook niet, maar vaak wel! Misschien hadden jullie uberhaupt al een geweldige klik naast de sex, dan is de vraag of je niet eigenlijk liever verder wilt voor een serieuze relatie met je SV. Heb je dat wel eens overwogen?

Het kan ook heel goed dat doordat jullie sex hebben er steeds meer intimiteit ontstaat.

Ik zou in ieder geval een keuze gaan maken en zeker niet doorgaan met twee relaties-erg verwarrend allemaal!

En welke keuze je maakt kun je alleen zelf bepalen..misschien dat een tijd rust (geen contact met SV) je kan helpen duidelijk te krijgen wat je wilt? De combi vriend en SV werkt in ieder geval niet, is wel gebleken!
Even voorop gesteld: ik ben tegen vreendgaam!!

Maar, waarom moet er iets veranderen nu je gaat samen wonen, ja het zal wat moeilijker worden om af te spreken met je sv!!
ik zou me vooral om mijn vriend richten als ik jou was. Met hem heb je tenslotte een relatie en ga je samenwonen.

(maar goed, als ik jou was zou er überhaupt geen SV zijn, maar dat terzijde)
Heel herkenbaar. Mijn sv (meer minnaar) en ik hebben ook gevoelens voor elkaar maar hebben allebei een gezin.

Wij weten van elkaar dat we nooit ons gezin zullen verlaten en dat geeft een hoop duidelijkheid.
Bindingsangst?? Jij lijkt je prima aan twee mensen te kunnen binden...
hahahahaah helly, een goeie!!!!

weet je vriend idd af van je SV (heeft jouw échte vriend al 7 jaar naast jou een vriendin, of je SV, dat is mij niet helemaal duidelijk) Als jullie allebei een SV ernaast hebben, dan is de situatie al veel evenwichtiger...

Als je vriend niet van je SV afweet, dan vind ik het heel erg dat je met hem gaat 'binden' terwijl jij je met twee mannen 'verbindt' en waar wil je je SV dan gaan ontmoeten????
Waar kan ik mijn oude topic 'Minnaressenmoraal' vinden? Het wordt tijd voor een update!! Het wordt steeds leuker.

Vindt het niet eerlijk tegenover je vriend, als hij zou weten dat jij er al 3 jaar een SV op nahoudt, zou hij misschien helemaal niet met je willen samenwonen, waar ik 'm groot gelijk in zou geven ook! Draai het eens andersom. Als hij er al 3 jaar stiekem een minnares op na zou houden, hoe zou jij je daarbij voelen? Denk daar maar eens over na...

En wb dat iedereen jullie zo'n fantastisch stel vindt, das dan ook maar schone schijn natuurlijk...
Raspberry, je vriendje is je beste raadgever in deze zaken. Praat met hem. Vraag hem hoe hij het een en ander ziet.

Fuckeroni, ik dacht dat ik milder geworden was. Ik begreep dat mensen uit pure wanhoop, na jaren slechte seks en een onbegrijpende boer zonder enig fingerspitsengefuhl als partner, wel eens naast de pot kunnen piesen. Maar hier was ik nog niet klaar voor. Ik lees aandachtig mee
Vind dat sv gedoe op zijn zwakst gezegd zwaar onderschat door de sv ers zelf.
is dat sv gedoe tegenwoordig net als dat bi-curious?!

ik begrijp het echt niet.. kan er gewoon met mijn pet niet naar.. vind het vreselijk hypocriet en tevens erg gemeen tegenover je vriend of man..

als mijn man een SV zou hebben en ik kom er achter.. dan zal ik echt verscheurd van verdriet zijn, ik vind dat je dan gewoon geen respect hebt voor je partner... en vind het heel egoistisch, omdat je behoefte heb aan spanning ga je dat maar buiten de deur zoeken...
Wil je eigenlijk wel echt met je vriend verder? Ik lees wel dat je gelukkig bent, maar vraag me af of je vriend 'het' wel echt voor je is. En het kan idd zijn dat je bang bent voor de verandering die er komt als je eenmaal gaat samenwonen.

Maar wat zal er dan denk je echt veranderen voor jou en je SV als je samen gaat wonen? Ben je wel echt gelukkig met je vriend? Ik zou hier maar heel goed over nadenken voordat je gaat samenwonen enz.

Bedenk ook dat het gras aan de overkant altijd groener lijkt en als je wel voor je SV kiest hij misschien ook niet zo geweldig lijkt te zijn om een relatie mee te hebben.

En wat is trouwens de reden dat je een SV hebt; is dat omdat je thuis iets mist of meer ter 'aanvulling'?
Hmmmm, in mijn relatie is helemaal geen sv nodig! Misschien ook niet in die van jou?

In mijn opinie heb je gewoon 2 relaties. En dat lijkt mij lastig en vermoeiend om goed te kunnen onderhouden.

Bovendien...ik zou het ook niet accepteren als mijn man een sv-tje had. Ik alleen en niemand ernaast!! Daarvoor ben ik teveel waard om op wat voor een manier ergens ook maar op de 2e plaats te komen.
ja maar 2italy2 je vergist je nu,degene komt niet op nr twee in de dedachtengang van de to en alle andere vreemdgangers,maar op nr 1 (kromme gedachte)
Ergens was dit te verwachten...het gras lijkt bij iemand anders altijd groener.

En dan blijkt na 3 jaar dat ook deze lover scheten laat onder de dekens, vieze sokken heeft kortom minpunten.

Tijd dus voor sv nr.3
@TO. Wellicht kun je je vraag op het topic Minnaar op de sekspijler stellen. Daar zul je andere antwoorden krijgen.
quote:daisybloempje schreef op 26 november 2008 @ 14:20:

ja maar 2italy2 je vergist je nu,degene komt niet op nr twee in de dedachtengang van de to en alle andere vreemdgangers,maar op nr 1 (kromme gedachte)

Inderdaad Italy, je snapt het niet. De echtgenoot/vriend komt altijd op nummer 1! 'En hij wordt er gelukkiger van ondanks dat hij het niet weet, want nu heb ik meer zin in seks met hem dan zonder minnaar.'

Toch?

Tja, ergens zegt het ook wel wat dat to het na 8 jaar nog steeds een enge stap vindt, om te gaan samenwonen. In die zin kan ik me nog wel indenken dat zij zelf de term bindingsangst in de mond neemt (enzo.)

Maar ja, twee relaties naast elkaar hebben gaat uiteindelijk mis. Ik heb medelijden met de vriend van to, die misschien niet eens weet dat zijn vriendin al jaaaren een ander erbij heeft. Als hij dat zou weten, dan zou het samenwonen ook van de baan kunnen zijn. Dus eerst daarover opheldering, en als hij de feiten kent, dan kan hij een keuze maken. Want reken maar dat jij niks meer te kiezen hebt straks. Het is wel heel luxe, om die keuze te hebben, maar de pret is snel over. Dit kun je mi nooit meer goed maken, we praten hier niet echt over een slippertje, maar over een hele relatie erbij. En het feit dat to er ook nog eens serieus over nadenkt wat ze nu moet, zegt wat over haar gevoelens mbt haar vriend. Ik zou er niet eens over nádenken, om er een ander bij te willen. En ik mag wel. Geen haar op mijn hoofd, want ik wil alleen hem. En zo hoort het ook.
Johnny, dat is dus de reden waarom hun relatie zo goed loopt! Is dat ook weer duidelijk. Ik zou het eens een tijdje zonder sv proberen, kijken hoelang het dan nog duurt. En we hebben hier ook nog eens te maken met een andere partij die thuis de boel ook loopt te flessen. Ook daar een gelukkige relatie? Jaja, my ass.
Sommige mensen zijn van nature monogamer dan anderen. Er zijn mensen die heel gelukkig worden van polyamory. het verschil tussen die mensen en TO is echter dat zij elkaar uit liefde en respect voor elkaar ook en keuze geven. To geeft har vriend geen enkele keuze. Hij moet haar delen zonder dat ie het weet. Dat lijkt me geen gelukkige relatie en al helemaal niet getuigen van liefde en respect voor je partner. maar van egoisme.

Als mijn partner sex met anderen zou willen is dat bespreekbaar, als ik er achter kom dat ie me al 3 jaar achter mijn rug om belazert, dan komt dat nooit meer goed. Niet vanwege die sex met een ander, maar wegens gebrek aan vertrouwen in liefde voor elkaar, aan respect voor mijn wensen en gevoelens en eerlijkheid.
Dus weet de vriend van to dit, en weet de vriendin van haar sv dit? Denk dat ik het antwoord al weet...ohoh.
@ Julus: nee, zowel mijn vriend als zijn vriendin weten het niet.

In algemeen: ik weet dat ik niet eerlijk bezig ben, daar ben ik me echt wel van bewust. Ik kies er voor om het niet te delen met mijn vriend, omdat ik inderdaad hem dan kwijt ben, zoals sommigen al insinueerden. Heb namelijk wel eens eerder een foutje gemaakt en dit eerlijk opgebiecht aan hem, en hij heeft het me vergeven, maar het was eens maar nooit weer.

Er was ook iemand die vroeg of ik wel eens heb overwogen om met SV verder te gaan. Tuurlijk heb ik hier wel eens over nagedacht, buiten de sex om hebben we namelijk ook een enorme klik, ik zie hem inmiddels ook als een goede vriend. Toch zie ik een relatie met hem niet zitten. Ik ken alleen zijn leuke kanten, en daar wil ik wel een relatie mee. Ik ken hem niet goed genoeg om zijn mindere kanten te (her)kennen. Bovendien zou ik hem niet vertrouwen (klinkt misschien stom uit de mond van iemand die zelf ook niet te vertrouwen is, maar so be it).

Zoals ik het zie heeft hij, net als ik, ook een goede relatie met zijn vriendin, en ziet hij mij als aanvulling (meest op sexgebied, en misschien ook wel een klein beetje op interesse-gebied/ denknivo). De stap voor ons allebei om uit een goede relatie te stappen is veel te risicovol, want met elkaar weten we niet waar we aan toe zijn, dit is althans hoe ik het voel.

Dank voor alle reacties so far....
Heb medelijden met je vriend, en zelf ben je ontzettend egoistisch, zeker omdat je weet dat,als je vriend zou weten dat jij er al 3 jaar een ander op nahoudt, je hem kwijt bent!!

Hij verdient zo'n stiekeme vriendin niet denk ik dan, hij die van niks weet! Sorry als ik bot overkom, maar ik walg van zulke stiekemerds.....
quote:Raspberry28 schreef op 26 november 2008 @ 17:10:

@ Zoals ik het zie heeft hij, net als ik, ook een goede relatie met zijn vriendin, en ziet hij mij als aanvulling (meest op sexgebied, en misschien ook wel een klein beetje op interesse-gebied/ denknivo).Sex op hoog niveau.. Het standje van Pythagoras?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven