gevoelens m.b.t. SV

26-11-2008 11:59 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-forummers,

ik lees al een hele tijd op dit forum mee, maar heb nooit echt de behoefte gevoeld om zelf te posten, tot vandaag.

Ik wil jullie iets voorleggen waar ik zelf niet meer uitkom. Ik kan wel wat objectieve meningen gebruiken.....

Ik heb 8 jaar een relatie; het is heel vertrouwd, ik hou van hem, we hebben redelijk dezelfde interesses, geen grote conflicten, zelfde toekomstperspectief, etc. Het verloopt allemaal soepel en iedereen vind ons een fantastisch stel. We staan op het punt van samenwonen, we hebben een heel leuk huis gehuurd. Voor ons allebei is dit echt een grote stap, we hechten veel waarde aan onze vrijheid en waren er niet eerder aan toe.

Naast mijn vriend, heb ik nu ongeveer 3 jaar een SV. Deze 'relatie' verloopt heel wisselend. Uitgangspunt was duidelijk: lekkere vernieuwende sex naast onze eigen relaties (hij heeft ook al 7 jaar een vriendin). Meestal gaat dit goed, maar achteraf gezien is er bij vlagen wel eens meer geweest dan alleen sex (ga nu niet teveel uitwijden, misschien komt het nog ter sprake in een eventuele discussie).

Vorige week hebben we een 'serieus' gesprek gehad, waarin we voor het eerst tegen elkaar hebben gezegd; 'ik hou van je'. Het gesprek begon ermee dat we samen tegen elkaar aan slapen zo lekker vonden, en dat we meer met elkaar hebben dan alleen sex. Het was een heel intiem gesprek waar ik me heel prettig bij voelde op het moment zelf. Achteraf voelde ik me natuurlijk schuldig, ik deed nu net zo tegen m'n SV als ik tegen m'n vriend doe. Ik heb naast m'n vriend, nog nooit tegen een man gezegd dat ik van hem hou, dat geeft wel aan hoeveel die woorden betekenen.

Sinds het bewuste gesprek heb ik meerdere keren (msn+telefonisch) contact gehad, en eigenlijk allemaal als vanouds (vooral over sex). Ik wilde denk ik een beetje vergeten wat er allemaal was gezegd en ik kreeg de indruk hij ook. We 'praatten ER een beetje over heen'. Tot gisteren, toen zei hij weer dat hij van me hield (weliswaar op msn, dus wel minder heftig dan eerst). Ook stuurt hij vaak in de richting dat hij met me wil trouwen, ik zijn ideale vrouw ben, maar dit is meer 'geinen' (althans, zo vatte ik het altijd op).

Ik weet het nu dus echt niet meer. Wat moet ik hiermee? Ik wil hem niet kwijt, ben echt gek op hem, maar dit gaat zo niet werken. We hebben allebei een partner waar we dit speciale gevoel mee delen, we hadden elkaar voor iets anders. Ik weet dat hij ook bezig is met een huis met z'n vriendin (hij weet niet dat ik dit weet), dus misschien is het bij ons allebei wel het besef dat we nu echt definitief voor onze partners kiezen (=heel eng) en dat we daarom zo raar doen Bindingsangst ofzo?!

Ben benieuwd hoe jullie dit zien? Ooit in een soortgelijke situatie gezeten?

(ik snap dat een SV hebben als je een relatie hebt not done is dus dat soort reacties zit ik niet op te wachten)

xx Raspberry
Omdat jullie nu "ik hou van jou" gezegd hebben kan het opeens niet meer zo doorgaan?

Ik kan me voorstellen dat het samenwonen een reden is dat je er niet mee door kan gaan. Of dat je het niet volhoudt om tegen je vriend te liegen ofzo. Maar dat "ik hou van jou" zeggen lijkt me geen issue. Je zegt het wel, maar hoeveel betekenis heeft dat? Ik zou gewoon doorgaan. Als je had kunnen stoppen had je het ook al eerder gedaan denk ik zo.

Je ziet wel waar het schip strandt toch?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Wat je hier mee aan moet, geen idee. Als ik lees hoe je over je vriend schrijft lijkt het alsof je over een leuk huisdier schrijft. Lief, aanhankelijk en makkelijk. Je SV is de passievolle lekkere man die geen relatiemateriaal is. Hij gaat nu een beetje dwarsliggen omdat het lijkt alsof hij meer van je wilt dan alleen sex en hoog denkniveau.

Ik zou in ieder geval niet gaan samenwonen met dit geheim. Is gewoon niet zo eerlijk naar je vriend toe. Je kan het altijd op bindingsangst gooien. Naar je sv kan je je van de domme houden en net doen alsof het allemaal een grapje is.

Je zal zien als je naar beide heren eerlijk bent, ik heb al drie jaar een sv en jij bent voor de sex en goed gesprek dat er veel beslissingen voor jou worden genomen, maar of je hier zin in hebt betwijfel ik.
Misschien kan je naar aanleiding van plannen om te trouwen eerst beginnen over zijn SV. Hoe zijn zijn plannen tegenover zijn sv als jullie gaan trouwen? Stopt hij daar dan mee?

Misschien kan je de vraag hypothetisch maken , van stel nou dat ik ook een SV had, hoe hij dat zou vinden. Het zou oneerlijk zijn om te binden (trouwen, huis kopen) met een leugen. Behalve dat hij zich belaserd voelt als hij het te weten komt is je eigen gevoel ook niet zuiver en dat breekt je vroeg of laat op.
quote:JohnnyCake schreef op 26 november 2008 @ 14:49:

[...]

Inderdaad Italy, je snapt het niet. De echtgenoot/vriend komt altijd op nummer 1! 'En hij wordt er gelukkiger van ondanks dat hij het niet weet, want nu heb ik meer zin in seks met hem dan zonder minnaar.'

Toch?

Ik snap het wel maar kan het niet rijmen met mijn idee van lief hebben, "houden van". Als ik mijn man zou bedriegen met een ander stel je hèm toch niet op nummer 1 maar enkel en alleen je eigen lusten?

Blijkbaar wil/kan je niet in hem investeren wat je wel in een ander wil doen. En dat vind ik vreemd, kan ik niet snappen.
quote:Helly007 schreef op 26 november 2008 @ 17:25:

[...]

Sex op hoog niveau.. Het standje van Pythagoras?

@Helly: LOL, nooit geprobeerd zeker?

Misschien niet helemaal duidelijk geformuleerd van mijn kant uit... alhoewel de sex ook van hoog niveau is bedoelde ik de gesprekken. Hij heeft een vriendin (en dat bedoel ik echt helemaal niet lullig) die gewoon niet intelligent is en met wie hij niet zo kan praten als met mij. Wij hebben beiden een soortgelijke opleiding gedaan (univ.) en allebei een hele leuke baan waar we ons heel prettig bij voelen en vol voor willen gaan. Onze geprekken hebben ook best wel diepgang, we praten over van alles. Ik heb dit gelukkig met mijn eigen partner ook, vind dit toch wel heel belangrijk en kan me voorstellen dat hij dit mist in z'n eigen relatie.

Nog even over de relatie met mijn vriend; ik heb m'n eigen post teruggelezen en ik lees nu ook dat ik misschien niet heel enthousiast overkwam. Maar ik ben echt wel gek op hem hoor, hij is lief, slim, grappig, knap, ga zo maar door. Is echt een superman!
oke klopt er is ook eigenlijk sprake van een nr 1 2 en 3,nr een is de to natuurlijk zelf,die toch eigenlijk haar eigen belang boven dat van haar vriend stelt.

Ik snap het ook niet hoor,zal wel met dna of zo te maken hebben,je bent monogaam of niet.maar doe niet net alsof,vind ik.
Je hebt een superman en een supersv, je gaat samewonen, hebt een leuke baan en je bent heel intelligent. De wereld ligt voor je open.

Leg even aan slimme sexvriend uit dat hij in jou leven is voor sex en diepgaande gesprekken maar dat je je leven wilt delen met superman. Je sexvriend doet een stap terug en jullie gaan gezellig verder. Je sexvriend wil meer dan stop je met hem.

Wat ik niet begrijp, je stelt al drie jaar jouw plezier boven eerlijkheid voor je vriend. Waarom heb je nu an ineens een dilemma, je kiest toch al jaren lang voor jezelf. Je wilt geen relatie met sv dus op dat gebied geen onduideljkheden. Kies gewoon net als altijd voor jezelf.

Besef je wel dat je vriend heel veel gaat opgeven om met jou in een leugen te leven. Als hij echt zo´n superman is wil je hem dat toch niet aandoen, gewon omdat je degeen van wie je houdt geen onnodig verdriet wilt doen.
Het is best mogelijk om van meer mensen tegelijk te houden hoor. Als moeder kun je toch ook van je kinderen houden, en niet uitsluitend en exclusief van je man?? En je kunt nou wel zeggen dat het in onze cultuur not done is om vreemd te gaan, maar naar het schijnt gaat 25 tot 50% van de gebonden Nederlanders wel eens vreemd, toch behoorlijk veel voor een land die er qua normen en waarden prat op gaat op joods-christelijke fundament te zijn gebouwd.
Helly, dat is imho het probleem ook niet. Wel dat TO haar vriend laat denken dat ie een leuke en monogame partner heeft. Dat is dus al 3 jaar niet meer het geval.
Dat weet ik, maar hoeveel mensen zullen er vreemdgegaan zijn terwijl de partner het niet weet?? Denk niet dat TO zo'n uitzondering op de regel is. En ik ken er wel die vreemdgaan afkeuren, maar het zelf ook doen of hebben gedaan. Als je ze daarmee confronteert, hoor je altijd dat het bij hun "anders" is. Het plaatsen van dit topic impliceert denk ik wel dat het haar niet zo lekker zit? Ik kan alleen maar constateren dat TO in ieder geval op het forum heel eerlijk is, en dat is ook wat waard. Misschien wordt ze straks nog eens eerlijk tegen zichzelf.
anoniem_7509 wijzigde dit bericht op 26-11-2008 19:34
Reden: kleine nuance
% gewijzigd
Sja ooit in een ver verleden heb ik ook wel eens een vriendje bedrogen. Het enige wat "anders"was, is dat ik dirct de volgende ochtend die relatie beeindigd heb, omdat ik het niet naar mezelf kon verkopen dat ik imand die zoveel van me hield belazerd had, en dat het feit dat ik dat gedaan had, voor mij betekende dat ik niet genoeg van m hield.

En ja veel mensen gaan vreemd, maar dat maakt het nog niet OK. Veel mensen liegen, stelen, slaan wel eens iemand, omdat niemand perfect is. Op zich is dat niet zo erg, maar iemand waarvan je zegt te houden en je leven mee wilt delen 3 jaar lang al voorliegen en in een sprookje van monogamie en de enige voor elkaar zijn laten geloven, vind ik onacceptabel.

Helemaal als je samen een huis wilt gaan kopen of zelfs wil trouwen, en je die ander dus ook met een mogelijke finaciele schuld opzadelt, terwijl je al weet dat die persoon niet met je verder zou willen als ie de waarheid wist.

Betekent ook dat je de rest van je leven een toneelstukje aan het opvoeren zult zijn, dat je vriend nooit zal weten wie jij echt bent en je altijd zal moeten oppassen dat je geheim iet uitkomt. Hoop dat je het wel veilig doet met je SV-tje, want je zult niet de eerste zijn die een Soa oploopt ( en leg dan maar eens aan je vriend uit waarom ie zich moet laten testen/behandelen) of zwanger wordt.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan bovenstaand.
@return of kreng: Ik heb nergens iets gelezen over trouwplannen, maar dan nog. Jouw huidige partner zou dus, volgens sommige andere mensen hier, ook niet met je verder kunnen gaan, want ook jij bent op een zwak moment een keer vreemdgegaan (en dus ben je niet te vertrouwen, toen niet en nu dus ook niet). Nou is dit heel zwart-wit gesteld, maar ik vind wel dat de reacties op dit soort ook altijd heel eenzijdig negatief wordt benaderd, overgoten met een sterk moralistisch sausje. Eén keer fout = voor altijd fout?

Ik denk dat de bom onder deze relatie allang is gelegd: hij is alleen nog niet afgegaan. Om dan, met dat gegeven, ook nog eens met het vingertje te gaan wijzen, is een goedkope vorm van moralisme.
Mijn huidige partne heb ik pas een maand, en hij weet wel dat mijn eerste relatie 15 jaar geleden op deze manier is geeindigd. als dat voor hem een reden zou zijn om me nooit meer te vertrouwen, so be it, maar dan moet ie geen relatie met me aangaan.

Ik zeg ook helemaal niet dat de TO altijd fout zal zijn, alleen dat ze nu al 3 jaar fout bezig is. ( Zij is zelf degene die zegt dat ze haar SV nooit zal vertrouwen omdat ie nu zijn vriendin bedriegt met haar).Ben het met je eens dat de bom onder de relatie is gelegd en dat het wachten is tot ie afgaat. Denk ook dat doorgaans vreemdgaan het gevolg is van onvrede in de relatie, en dat deze relatie al heel lang niet goed zit, want het was niet de eerste keer dat To in de fout gaat.

Ik vind dat je vooral jezelf voor de gek houdt dor in een relatie te blijven als je weet dat die gebaseerd is op en leugen, en ik vind het vooral immorreel om iemand zo lang al voor te liegen, en die persoon ook nog eens op te zadelen met een schuld, wanmner het bedrog uitkomt. Als je je partner al eens belazerd hebt en die heeft je duidelijk gemaakt dat dat "eens maar nooit weer"was. Getuigd het dan niet van ontzettend disrespect naar die partner toe om m doodleuk nog een keer structureel 3 jaar lang te bedriegen. Als je wet dat je partner wel een monogame relattie wil en jij wil dat niet, ben je dan beiden niet beter af als je hem de kans geeft om die monogame relatie wel te vinden bij en ander, terwijl jij een niet-monogame relatie kan hebben met iemand die dat accepteerd?
Ik lees hier meerdere reacties over samen een schuld aangaan/ huis kopen. We hebben geen huis gekocht, we hebben een huis gehuurd. Dit heb ik in openingspost geschreven.
Hoe kun je hem een superman vinden, maar toch al drie jaar lang er een ander bij hebben? Ben je wel eerlijk naar jezelf toe?

Ben je bang om de schijnzekerheid op te geven, want dat jullie in een schijnrelatie leven is duidelijk. Die is begonnen op het moment dat jij er een ander bij nam. Ik kan je zeggen dat als het uitkomt, hij dit niet zal kunnen verkroppen. Niet het vreemdgaan, maar het idee dat hij al jarne voor de gek is gehouden door degene van wie hij houdt. Dat is zo pijnlijk.

Jij hebt je lol gehad, nu zul je de minder leuke kant moeten aanvaarden. Het gaat uitkomen, hoe dan ook, dan maar liever zelf vertellen, toch?
Raspberry, zoals je zelf zegt heb je een supermannetje en met je SV zou je geen relatie willen.

Wat is nu eigenlijk het probleem dan? Twijfel je of je er nog wel mee door moet gaan nu je gaat samenwonen?
Raspberry, er zijn hordes mannen die zich best kunnen identificeren met jouw levensstijl. Waarom neem je er niet zo eentje? Niemand die er van om zal kijken. Het enige wat ik zeg is, geef je vriend een eerlijke kans om zelf te beslissen met wat voor een persoon hij zijn leven opbouwt. Is hij dat niet waard? Is hij niets meer dan een speelbal voor jou? Wil je niet met iemand zijn die oprecht gelukkig is, met jou, met jullie huis, met jullie leven?

Ik ben bang dat je het bovenstaande niet zult begrijpen. Als je in alle onschuld al zegt dat het 'maar om een huurhuis gaat en niet om een koophuis' dan zegt dat mij dat je heel anders in het leven staat dan ik. Prima! Het gaat mij niet echt om jou, het gaat mij om je vriend. Hij verdient dit niet. Of heb je een reden om hem zo gemeen te behandelen?

Tsja, ik zei het eerder al. Ik heb hier geleerd begrip op te brengen voor schrijnende situaties, zielige echtgenoten die niet aan hun trekken komen na jaren proberen. Maar jij bouwt zonder blikken of blozen op een leugen. Dat snap ik niet.
Even een update:

Ik had SV nog niet verteld over de samenwoonplannen van mij en m'n vriend. Ik weet niet precies waarom, maar zag daar echt tegenop. Gisteravond heb ik het toch maar verteld, ook zo lullig als ik straks al lang en breed daar woon en hij weet als enige van niks. Hij reageerde (zoals ik al had verwacht) allesbehalve enthousiast. Heeft me niet eens gefeliciteerd, integendeel. Hij begon meteen over 'ons', hoe dat dan moest als ik ging samenwonen, dat ik dan minder tijd voor hem heb, etc. Wat moet ik hier toch mee? Ik weet dat hij ook bezig is met huizen zoeken samen met z'n vriendin (hij weet niet dat ik dit weet). Dat heeft hij dus ook niet aan mij verteld. En dan die liefdesverklaring van laatst. Ik weet het allemaal niet meer. Hij gaat door met z'n eigen leven, maar als ik dat ook doe, is hij opeens van de leg. Wat wil hij van mij? Ik neig er steeds meer naar om ermee te stoppen. Ik beleef er momenteel niet echt veel plezier aan, en daar is het me toch om te doen :-) Waarom kan alles niet lekker ongecompliceerd blijven, zoals het al 3 jaar was.....
[quote]JohnnyCake schreef op 27 november 2008 @ 13:07:

Raspberry, er zijn hordes mannen die zich best kunnen identificeren met jouw levensstijl. Waarom neem je er niet zo eentje?

Ik weet dat er hordes mannen zijn die zo denken, o.a. m'n SV, maar ik wil al die anderen niet. Ik ben dol op m'n eigen vriend en wil met hem samen oud worden. Dat is de simpele reden...

Ik hoor veel mensen zeggen dat ik niet echt om m'n vriend geef, dat ik hem misschien wel helemaal niet zo leuk vind als ik zelf denk; ik ben het hier niet mee eens. Ben al 8 jaar dolgelukkig met hem.
Na alle reacties ( waar je volgens mij niet warm of koud van wordt) krijg ik steeds meer het idee, dat je het wel grappig vindt, om de forummers beetje op stang te jagen, want er kunnen er maar weinig begrip voor je opbrengen incl me!

En universitaire opleiding?! zo wijs kom je anders niet over....
quote:Raspberry28 schreef op 27 november 2008 @ 15:24:

[quote]JohnnyCake schreef op 27 november 2008 @ 13:07:

Raspberry, er zijn hordes mannen die zich best kunnen identificeren met jouw levensstijl. Waarom neem je er niet zo eentje?

Ik weet dat er hordes mannen zijn die zo denken, o.a. m'n SV, maar ik wil al die anderen niet. Ik ben dol op m'n eigen vriend en wil met hem samen oud worden. Dat is de simpele reden...

Ik hoor veel mensen zeggen dat ik niet echt om m'n vriend geef, dat ik hem misschien wel helemaal niet zo leuk vind als ik zelf denk; ik ben het hier niet mee eens. Ben al 8 jaar dolgelukkig met hem.Tsja, ik ben ook dolgelukkig met mijn kat die ik als het effe niet uit komt bij mijn buurvrouw parkeer. We hebben het echter over je vriend met wie je, samen, iets opbouwt. Ik twijfel er niet aan dat je gek bent op je vriend. Maar je schroomt er niet voor een web van bedrog te spinnen om hem heen. Hoe doe je dat? Hoe werkt zo iets? Ik ben daar echt (bijna oprecht ) benieuwd naar.
Wat wil je precies weten? Ik doe niets speciaals ofzo hoor Heb gewoon een leuke relatie met m'n vriend, en af en toe sex met die ander, zo ingewikkeld is dat toch niet? Zoveel hoef je daar trouwens niet voor te liegen en een web van bedrog is mijns inziens enigszins overdreven...

Of heb ik je vraag niet goed opgevat en wil je iets anders weten?
Raspberry heel grofweg heb je twee soorten mensen, zij die liefde en sex kunnen scheiden en zij die dat niet kunnen. Ik kan het niet en kan jouw handelen gevoelsmatig niet begrijpen.

Belangrijk is denk ik de vraag, hoe zit het met je mannen, kunnen zij sex en liefde scheiden of niet.

Als je die 2 zaken niet kan scheiden zie en voel je hele andere problemen. Ik denk dat je SV aan het ontdekken is dat hij het minder goed kan scheiden.
Wat ga jij onrespectvol met je superman om. Dit soort verraad komt toch vroeg of laat altijd uit?

Als je iets ongecompliceerds wilt, is eerlijkheid altijd wel handig.. Jij hebt een superman nodig die ook een open relatie wil.. (of mag alleen jij?) Ik zou deze superman de kans geven zijn supervrouw te vinden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven