Gevoelens voor oudere man

18-04-2023 17:06 52 berichten
Tja, en dan?
Nooit wilde ik meer een man; genoeg mee gemaakt. Ondertussen in een traject bij de GGZ en laat ik hem daar nou hebben leren kennen.
Hij wilde ook nooit meer een vrouw.
En dan 17 jaar leeftijdsverschil: ik 53 en hij 70 jaar.
Dan overkomt het je en wat nu dan?
Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, het lijkt wel alsof we beiden een “probleem”erbij hebben.
Samen hebben we het super leuk, maar vooral voor mij die worsteling met het leeftijdsverschil.
Heeft iemand iets dergelijks mee gemaakt?
Adviezen, tips?
Nou, ik zou maar niet al te lang twijfelen, want nu is hij nog goed. Halverwege de 70 volgen toch vaak veel gebreken en gekrakkemik met de gezondheid.

Die dingen van nooit meer een man willen lijken me niet relevant op je 53e. Ik weet niet waarom je je dat ooit hebt voorgenomen en wat voor ellende je achter de rug hebt. Maar nu moet een relatie leuk zijn. Op het moment dat het dat niet meer is, sluit je het af. Op deze leeftijd heb je toch geen tolerantie meer voor ook maar enig drama. Dus dat is lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat deze meneer nooit meer een vrouw wil vind ik zelf dan weer moeilijk te geloven eigenlijk. Meestal is de wat oudere man geen toonbeeld van zelfstandigheid.
TanteJuut schreef:
18-04-2023 17:15
Geeft die nog kopjes? Dan zou ik vooral plezier hebben. Lekker toch...

Serieus. Wat zijn je gedachten over het leeftijdsverschil? Aftakeling? Wat anderen denken? Bang voor een 'korte toekomst'?
Kan de lamme de blinde helpen of juist niet?
Jezus wat ordinair! Wat een domme reactie
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Doreia* schreef:
18-04-2023 17:08
Niets mee doen.
Jullie vinden waarschijnlijk herkenning in elkaar bij waarvoor jullie elk bij de GGZ zijn.

Heb het leuk en gezellig en fijn in de klik.
Maar vlucht niet in nieuwe gevoelens. Je bent daar om oude gevoelens op te ruimen en een plek te geven. Dit is niet meer dan een vorm van ontwijken van je traject.
Eens
70 is het nieuwe 60. Ik vind het altijd wel mooi dat oudere mensen ook weer opnieuw de liefde vinden. Als jullie blij van elkaar worden gewoon lekker met elkaar om blijven gaan. Je hoeft er toch niet gelijk een label aan te hangen.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Geniet ervan! :) :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Lorrelies schreef:
18-04-2023 18:58
Maak je niet zo druk.
Damned if I don’t
Ik zou me niet laten tegenhouden door het leeftijdsverschil als ik hem erg leuk zou vinden.

Zo oud is 70 niet als je 53 bent.

Maar misschien wel handig om met de behandelaar te spraken wat dit betekent voor de therapie. Misschien doe je groepstherapie ofzo. Dan lijkt me het wel handig als men van de romance op de hoogte is.
Doreia* schreef:
18-04-2023 17:08
Niets mee doen.
Jullie vinden waarschijnlijk herkenning in elkaar bij waarvoor jullie elk bij de GGZ zijn.

Heb het leuk en gezellig en fijn in de klik.
Maar vlucht niet in nieuwe gevoelens. Je bent daar om oude gevoelens op te ruimen en een plek te geven. Dit is niet meer dan een vorm van ontwijken van je traject.
Fikse aannames op basis van een heel kort stukje tekst. Gewoon niet doen. Erg misplaatst.
Ik zou het zelf niet zo zwaar maken TO. Geniet er gewoon van :)

Het leeftijdsverschil vind ik niet zo shockerend hoor. Op jullie leeftijd.
Lorrelies schreef:
18-04-2023 18:58

Verrassend dat je het eerste je zo triggert. :nooo:
tantejuut wijzigde dit bericht op 18-04-2023 20:17
7.51% gewijzigd
'balans leidt tot glans'
ViezeHond schreef:
18-04-2023 19:22
Maak je niet zo druk.
Dat bepaal ik zelf wel
Als ik een tip mag geven: ga niet samenwonen als je dit niet per se zelf wilt.
Niet onaardig bedoeld, maar door schade en schande wijsgeworden maak ik deze opmerking.
Als er ook maar íets gaat mankeren aan je vriend, wordt jij nl bestempeld als mantelzorger als je samenwoont. En dat kan jarenlang, dag en nacht, doorgaan, en is veel en veel zwaarder dan je je kan indenken. Zeker als het gaat om iemand, waar je natuurlijk wel om geeft, maar niet een heel verleden mee hebt.
Nogmaals niet onaardig bedoeld, maar hou het in je achterhoofd, want dit kan je voorland zijn.
Je kunt toch gewoon gezellig een vriend hebben zonder samenwonen en toestanden? Is de lol er vanaf, dan scheiden jullie wegen. Heel eenvoudig.
Lorrelies schreef:
18-04-2023 20:17
Dat bepaal ik zelf wel
Kalmeer toch
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
18-04-2023 20:27
Kalmeer toch
Volgens mij hoef jij dat echt niet te bepalen. Dus hou op met deze onzin.
Lorem_Ipsum schreef:
18-04-2023 20:24
Je kunt toch gewoon gezellig een vriend hebben zonder samenwonen en toestanden? Is de lol er vanaf, dan scheiden jullie wegen. Heel eenvoudig.
Ja, dit dus. Gewoon lekker gaan daten :) Zonder al teveel plannen en verwachtingen.
dweedledee schreef:
18-04-2023 20:28
Volgens mij hoef jij dat echt niet te bepalen. Dus hou op met deze onzin.
Doe eens rustig
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
18-04-2023 20:27
Kalmeer toch
Grappig. Zuig lekker verder
ViezeHond schreef:
18-04-2023 20:30
Doe eens rustig
Blijft je plaat hangen? Kinderachtig gedoe. Heb je wellicht nog nuttig advies voor TO? Dan draag je iig iets bij hier.
Lorrelies schreef:
18-04-2023 20:33
Grappig. Zuig lekker verder
Dat bepaal ik zelf wel.
Damned if I don’t
dweedledee schreef:
18-04-2023 20:34
Blijft je plaat hangen? Kinderachtig gedoe. Heb je wellicht nog nuttig advies voor TO? Dan draag je iig iets bij hier.
Driewerf nee
Damned if I don’t
dweedledee schreef:
18-04-2023 20:34
Ik zou zeggen. Ga niet drooggekookt door het leven en geniet van het gezelschap in plaats van te leven met anticipatieangst (tegenovergestelde van voorpret).
'balans leidt tot glans'
Maak je in ieder geval geen zorgen om het leeftijdsverschil!
Ik vind 17 jaar leeftijdsverschil parten spelen wanneer iemand net volwassen is en de ander zich mentaal, fysiek, sociaal en emotioneel op een heel ander level bevind.
Wanneer een jong persoon nog vollop in zijn ontwikkeling zit dus.
Dan vind ik echt dat verstand en voorzichtigheid geboden zijn.

In jullie situatie vind ik dat echt niet van toepassing op verstandelijk vlak.
Ik kan me voorstellen dat er mischien lichamelijk zaken zijn waar hij wat meer mee worstelt gezien zijn leeftijd.
Maar zelfs dat kan ook andersom zijn.
Nee, de leeftijdskloof is mijn inziens hier geen issue.

Jullie zijn beide wijs genoeg.
Vind je het mischien eng wat de omgeving ervan vind?
Of wellicht heb je zelf nooit verwacht dat je op een ouder iemand zou kunnen vallen?

Die gedachtens en gevoelens zijn begrijpelijk.
Maar laat jou lekker jouw leven leiden en wanneer je vlinders mag voelen, omarm ze en geniet er van!

De enige ‘maar’ waar ik je op wil wijzen is dat je omschrijft dat jullie beide in een GGZ traject lopen en elkaar daar hebben leren kennen.
Laat mij dat toelichten:
Het komt zeer vaak voor dat liefde zich vind tijdens een GGZ traject waarin je iemand tegenkomt net zo verslagen door het leven en de liefde als wat jij wellicht op dat moment ervaard.
Ik heb het vaak zien gebeuren.
Zo’n band is dan opeens het lichtpuntje in je leven! Wat natuurlijk mooi is.

Maar dit kan ook betekenen dat 2 mensen zich op de liefde storten en daarmee voor hun de innerlijke heling plaats heeft gevonden.

Nu ben ik daar niet zo fan van.
Want dat betekent dat je onbedoeld elkaar weerhoud van jullie eigen persoonlijke traject naar jullie individuele heling.

Alle problemen lijken mischien verdwenen en je zit samen op die roze wolk.
Maar feit is dat er op individueel vlak niet gewerkt is aan je eigen issues en die van een ander.

Uiteindelijk komen die toch weer boven water drijven in jullie relatie.
En omdat je er nooit goed therapeutisch doorheen gegaan bent kan dit een explosief negatief effect hebben in deze nieuwe relatie.

Dus mijn advies, deze nieuwe relatie mag je ontdekken, maar vergeet je eigen pad en missie niet! ❤️
lucy1981,

Wow wat een bijzonder bericht wat je schrijft!
Dit moet ik even een paar keer nalezen.

Verder ieder ander natuurlijk ook bedankt voor de input!
Ik ben er voor mezelf nog niet uit.

Verdere tips en/of ervaringen zijn welkom.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven