Gewoon botweg zeggen of niet?

02-12-2008 11:25 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren heb ik een groepje vrienden. Waarvan ik met een aantal nog steeds heel fijn contact heb ook al ben ik een aantal jaren geleden naar de andere kant van het land verhuisd.

Maar met een van hen, een jongen met wie ik vroeger echt een geweldig leuke vriendschap had, is het contact echt verslechterd, vind ik... Hij blijft bellen en vragen of we af kunnen spreken. We komen elkaar toch met regelmaat tegen op feestjes van wederzijds vrienden. Dan zoek ik hem daar op en blijkt dat we elkaar helemaal niks te melden hebben, dat is nu al 5x voorgekomen (let wel: dit zijn het aantal keren dat we elkaar gezien hebben in 2 jaar, ook bellen gaat behoorlijk stroef).

Ondertussen blijft hij bellen en vindt dat we af moeten spreken. Ik zie het niet zitten, we hebben elkaar niets te melden en daarbij heeft hij een vriendin die me duidelijk niet moet en van wie ik ook geen fan ben. Maar dat wil ik eigenlijk niet zo bot gaan zeggen.

Heb al meermalen aan hem gevraagd of het hem ook opgevallen is dat we de hele avond in dezelfde ruimte zijn maar niets tegen elkaar zeggen. Hij was verbaast, terwijl we letterlijk alleen hallo hoe is het en doei gezegd hebben.

Moet ik botweg zeggen dat ik er geen zin in heb om af te spreken vanwege bovenstaande?

Ik vind het wel leuk om elkaar af en toe tegen te komen, maar ik hoef niet bij elkaar over de vloer te komen als we toch niks zeggen. Wat het zo lastig maakt is dat hij het kennelijk echt niet in de gaten heeft....
Dingen zeggen of bot zeggen zijn toch 2 dingen? Als je hem (niet op een feestje) duidelijk maakt dat je het gevoel hebt dat jullie uit elkaar gegroeid zijn en dat de klik er niet meer is, in jouw woorden, dan is dat toch oke? Gewoon dat je het een aardige kennis vindt en op een feestje echt wel even met hem wilt praten maar dat je een closer contact met afspreken niet ziet zitten. Ja als je het gewoon aardig zegt en je gevoelens zegt erover dan is dat lijkt me genoeg. Als hij dat heel vervelend vindt, ja dan is dat heel jammer natuurlijk maar zeg ook dat je hem niet wilt kwetsen maar je het niet ziet zitten om een avond alleen met hem af te spreken. Even goede vrienden hopelijk op feestjes kan je mee eindigen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Misschien moet je toch een x gaan afspreken en even aan kijken hoe dat gaat.. als jullie elkaar weer niks te zeggen hebben zal hijdat vast ook merken. Dan vertel je het hem en zeg je dat je het leuk vind om hem op feestjes tegen te komen maar meer ook niet, omdat jullie geen leuke gespreksonderwerpen hebben. Als het gezellig is, zit het allemaal goed toch?!:)

En die vriendin van hem heeft er niks mee te maken toch? of zit zij erbij?
Goh,

regelmatig verschijnen hier topics van vrouwen die het maar iet begrijpen dat een man weinig terugbelt/smst en dat het initiatief van hun moet komen, maar kennelijk wordt nu wel van een man verwacht dat ie dit soort hints oppakt. Vraag me wel af wat je zegt als hij vraagt om af te spreken? als je zegt dan je niet kunt/geen tijd hebt, is het dan zo raar dat ie dat gewoon gelooft en niet bedenkt dat je gewoon geen zin hebt? bot hoef je niet perse te zijn, maar eerlijkheid is wel op zijn plaats denk ik, omdat je zelf mss ook liever duidelijkheid zou hebben en er wel mee zit. Dus als ie weer belt, zeg dan gewoon dat je de indruk hebt dat jullie elkaar niet zo heel veel meer te zeggen hebben.
@Ikke89, die vriendin van hem zit er constant naast/bovenop/hoe dan ook vlakbij. Zegt zelfs dat hij geen biertje meer mag omdat hij er twee heeft gehad, of nog erger: loopt naar de gastheer/vrouw toe en bijt diegene toe dat hij/zij geen alcohol meer mag schenken aan vriendlief. Houdt hem angstvallig in de gaten, het is echt erg (dat is ook waarom ik geen fan van haar ben). Dus ja die heeft er wel mee te maken. Een normaal gesprek is lastig, zij is er altijd bij. Dus dat moet al via de telefoon.

En MV ik kan me helemaal vinden in je post, ware het niet dat ik hem al meermalen heb gezegd dat we elkaar niets/niet veel te melden hebben en hij dan erg verbaast is. Tot een gesprek komt het dan niet. Terwijl, als iemand zoiets tegen mij zou zeggen ik het er graag over wil hebben.

Ben dus bang dat ik wel enigszins bot zal moeten zijn... omdat het anders niet binnenkomt denk ik, want gewoon zeggen komt niet binnen.
quote:return_of_kreng schreef op 02 december 2008 @ 11:39:

bot hoef je niet perse te zijn, maar eerlijkheid is wel op zijn plaats denk ik, omdat je zelf mss ook liever duidelijkheid zou hebben en er wel mee zit. Dus als ie weer belt, zeg dan gewoon dat je de indruk hebt dat jullie elkaar niet zo heel veel meer te zeggen hebben.

I did, dat is het nou juist. Het is niet zo dat ik roep dat ik geen tijd heb, dat ik niet kan of wat voor kutsmoes dan ook. Hij stelt voor af te spreken, ik zeg dat ik vind dat we elkaar niets te melden hebben waarop hij weer verder kletst, en het de volgende keer gewoon weer vraagt.

Maar ik denk wel dat dat het punt is waarop ik dus duidelijk moet zijn en zeggen dat we ook de volg keer niet af hoeven te spreken vanwege dezelfde reden.Oid.
Als je het al een aantal keer zo hebt gezegd en hij blijft terugkomen met zijn vraag, wordt het tijd om nog duidelijker te zijn.

"Ik heb je al een aantal keren gezegd dat we elkaar niets meer te melden hebben en dat ik daarom geen afspraak wil maken. Wat mij betreft komt hier geen verandering meer in en ik vind het erg vervelend dat je elke keer weer vraagt om iets af te spreken. Ik vind het prima een keer met je te kletsen als we elkaar toevallig tegenkomen, maar daar houd het voor mij verder mee op".
quote:Dioni schreef op 02 december 2008 @ 11:42:

[...]

I did, dat is het nou juist. Het is niet zo dat ik roep dat ik geen tijd heb, dat ik niet kan of wat voor kutsmoes dan ook. Hij stelt voor af te spreken, ik zeg dat ik vind dat we elkaar niets te melden hebben waarop hij weer verder kletst, en het de volgende keer gewoon weer vraagt.

Maar ik denk wel dat dat het punt is waarop ik dus duidelijk moet zijn en zeggen dat we ook de volg keer niet af hoeven te spreken vanwege dezelfde reden.Oid.

Ja ben het met je eens. Als je, wat ik lees, al diverse keren netjes hebt gezegd dat je je afvraagd...............................

dat je dan gewoon moet zeggen dat je het niet ziet zitten.

Maar dan nog hoeft dat niet bot te zijn. Als je gewoon uitlegt waarom jij zo denkt, dan kan hij hoog en laag springen, maar kan je gewoon vragen of hij niet steeds wil vragen om samen wat te doen.

Iets wat niet met jouw vraag te maken heeft, hij komt over dat hij uitwegen en kennissen zoekt om er maar eens uit te zijn. Ik kan mij vergissen hoor, maar als ik hoor hoe hij onder de duim zit bij vriendin kan ik mij wel voorstellen dat hij dingen zoekt om te gaan doen.

Niet dat jij je daarvoor moet lenen als het gewoon niet meer heel goed klikt. Dat is zijn probleem. Maar wie weet komt jullie gesprek er een keer over als je zegt dat je het niet ziet zitten om af te spreken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Zou je misschien een keer met hem alleen kunnen afspreken? En dan kijken hoe de avond verloopt? Ik heb het idee dat wellicht de vriendin een stoorzender is in jullie contact en dat zij dat beiden niet zo oppikken maar jij onbewust wel.

Niets moet en als het klaar is, is het klaar. Dan hoop ik dat je wat aan de tips hebt hier .
Wat mij betreft is hij welkom, maar niet met vriendin. Ik vind het geen punt als hij eens een keer langs zou komen. We wonen allebei aan een andere kant van het land, dus vaak zal dat toch echt niet zijn. Maar die vriendin komt altijd mee. Gesprekken vallen stil als zij zich bij een gezelschap voegt en daarbij is ze erg onplezierig in de omgang.

Zij is ook mede de reden dat het contact zo verminderd en verslechterd is. Dat is heel langzaam gegaan hoor, maar zij is wel een van de redenen dat we elkaar niets meer te melden hebben. Zij zit er altijd bij dus tot een gesprek komt het niet. Daarnaast zijn we ook gewoon allebei een andere kant opgegaan in het leven.

Zeggen dat ik het leuk zou vinden om samen af te spreken, zodat we eens goed bij kunnen praten zonder onze partners helpt niet, dan reageert hij altijd met: ja, maar ik neem vriendin ook mee, die wil jou ook graag zien.

Vandaar. Ik denk dat ik haast bot moet zijn wil hij t vatten, maar ik ben erg benieuwd of er nog andere oplossingen zijn, daarom heb ik t hier gepost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven