Relaties

alle pijlers

Relaties

alle pijlers 

Gewoon, lekker relativeren! (II)

woensdag 2 september 2009 om 11:40

maandag 7 september 2009 om 16:41

Ja dat is fijn als nauw samenwerken ook jouw ding is. Stel ik zou me kunnen wapenen, dan zou nauw samenwerken voor mij nog steeds niks zijn, dat weet ik dan weer wel .
Ach dat aanvoelen dat brengt voor mij een ander probleem met zich mee. Ik kan daar soms echt van slag raken, piekeren en om mijn kop bij te houden scherm ik al mijn gevoelens af, met als gevolg dat ik juist ongevoelig overkom . En zo heeft iedereen wel wat .
                    Ach dat aanvoelen dat brengt voor mij een ander probleem met zich mee. Ik kan daar soms echt van slag raken, piekeren en om mijn kop bij te houden scherm ik al mijn gevoelens af, met als gevolg dat ik juist ongevoelig overkom . En zo heeft iedereen wel wat .

maandag 7 september 2009 om 17:10

Pom! Wat heb je het weer prachtig en grappig samengevat! Lekker duidelijk! 
En jij in retraite? Helpt dat?
Ik heb net even een powernapje gedaan. Naja, kon gewoon mijn ogen niet meer openhouden. Over een uur naar SJ. Sleutels droppen en nog eventjes chillen. Twee uurtjes maar (ik vind het nu al stom, zo kort!).
                    En jij in retraite? Helpt dat?
Ik heb net even een powernapje gedaan. Naja, kon gewoon mijn ogen niet meer openhouden. Over een uur naar SJ. Sleutels droppen en nog eventjes chillen. Twee uurtjes maar (ik vind het nu al stom, zo kort!).

maandag 7 september 2009 om 17:11

Wauw Pom, je bent een geweldig met die Keek op de Week zeg! 
Respect!
Windows en Moosy zijn we kwijt hè?
Wat een lekker weertje zeg vandaag...
Lekker gekletst met vriendin over: MANNEN!
Eindconclusie: mannen zijn lastig.
En de niet-lastige mannen vinden wij niet aantrekkelijk.
Pom weet ik eigenlijk al wat voor werk jij doet?
Lekker dat je druk was Sum.
Je wapenen tegen emoties van anderen... kan wel voor een gedeelte.
Je kan leren om wel open te staan, en jezelf toch af te schermen.
Vroeger kwam álles altijd keihard bij mij naar binnen, met alle gevolgen van dien.
Mijn coach heeft me geholpen met wat tips & trucs.
Tja ben dus alle nummers kwijt die ik het laatste half jaar heb gekregen.
Beetje lastig, maar ja... niks aan te doen.
Moeten die mensen mij maar bellen hoor!
                    Respect!
Windows en Moosy zijn we kwijt hè?
Wat een lekker weertje zeg vandaag...
Lekker gekletst met vriendin over: MANNEN!
Eindconclusie: mannen zijn lastig.
En de niet-lastige mannen vinden wij niet aantrekkelijk.
Pom weet ik eigenlijk al wat voor werk jij doet?
Lekker dat je druk was Sum.
Je wapenen tegen emoties van anderen... kan wel voor een gedeelte.
Je kan leren om wel open te staan, en jezelf toch af te schermen.
Vroeger kwam álles altijd keihard bij mij naar binnen, met alle gevolgen van dien.
Mijn coach heeft me geholpen met wat tips & trucs.
Tja ben dus alle nummers kwijt die ik het laatste half jaar heb gekregen.
Beetje lastig, maar ja... niks aan te doen.
Moeten die mensen mij maar bellen hoor!

maandag 7 september 2009 om 17:18

Hoezo alle nummers dan kwijt Frizz, je hebt ze alleen op je tel. opgeslagen en die tel heb je niet meer?
Ik zou gerust tot over mijn oren verliefd kunnen worden op SJ. Maar ik hoorde dat een eerdere werknemer van mijn organisatie ook wat met hem heeft gehad. Nou jaaa!! (dat ga ik natuurlijk even uitzoeken). Voelt niet echt jofel.
                    Ik zou gerust tot over mijn oren verliefd kunnen worden op SJ. Maar ik hoorde dat een eerdere werknemer van mijn organisatie ook wat met hem heeft gehad. Nou jaaa!! (dat ga ik natuurlijk even uitzoeken). Voelt niet echt jofel.

maandag 7 september 2009 om 17:21

Tja retraite. Dat houdt voor mij in, geen televisie, geen radio, geen telefoon en zo min mogelijk de laptop aan. Door geen afleiding op te zoeken, kan ik mijn gedachten van de afgelopen tijd evalueren en ordenen. Dat het daarna minder druk in mijn hoofd is, is altijd fijn. Gister sowieso nog in het bos wezen hardlopen en ik merk dat ik altijd relaxed ben daarna. Had ik ook vorige week na het paardrijden. Moet ik toch vaker doen dat opzoeken van natuur .

maandag 7 september 2009 om 17:24

Telefoon is overleden Kym.
Maar gewoon dom van mij dat ik die nummers niet op SIM heb, dacht dat dat automatisch ging.
Benieuwd hoe lang het duurt voor MX en MBF mij gaan bellen.
Pom die retraite van jou klink als een héél goed iets.
Misschien moet ik dat ook eens gaan doen.
Word de laatste tijd echt opgeslokt door al die nieuwerwetse apparaten, en merk dat dat toch een bepaalde invloed heeft op mijn gemoedstoestand.
Lekker joh dat je gister bent wezen hardlopen!
                    Maar gewoon dom van mij dat ik die nummers niet op SIM heb, dacht dat dat automatisch ging.
Benieuwd hoe lang het duurt voor MX en MBF mij gaan bellen.
Pom die retraite van jou klink als een héél goed iets.
Misschien moet ik dat ook eens gaan doen.
Word de laatste tijd echt opgeslokt door al die nieuwerwetse apparaten, en merk dat dat toch een bepaalde invloed heeft op mijn gemoedstoestand.
Lekker joh dat je gister bent wezen hardlopen!

maandag 7 september 2009 om 17:25

Wat goed Pom dat je daartoe kunt zetten! Het is inderdaad gemakkelijk je te laten afleiden door allerlei media, maar kan me haast niet voorstellen dat het je dan ook echt lukt niet naar deze middelen te grijpen als je even niets te doen hebt thuis ofzo (herstel: ik ben daar in elk geval erg slecht in).
En de natuur is zo fijn ja!
Kun je regelmatig gaan paardrijden? Heerlijk is dat, he. En helemaal zodra de herfst er weer aankomt enzo (zo ongeveer nu dus?).
Nogmaals, ik vind het knap van je.
                    En de natuur is zo fijn ja!
Kun je regelmatig gaan paardrijden? Heerlijk is dat, he. En helemaal zodra de herfst er weer aankomt enzo (zo ongeveer nu dus?).
Nogmaals, ik vind het knap van je.

maandag 7 september 2009 om 17:25

Hooooi Pom!
Leuke KVW!
Ohja, SMSman, het is op een zeer laag pitje gaan sudderen. Wat ik ook wel gedacht had en ik ben niet meer met hem bezig. Wel zo af en toe natuurlijk want het had wel een beetje indruk op mij gemaakt maar ik denk dat het om de sex was. Ook van mijn kant!
Verder heb ik een beetje hetzelfde als Summerdance. Ik kan mij goed vermaken. Mijn leven wordt zo langzamerhand net als een oude lekker zittende jas. Kan mijn verwachtingen nu ook beter loslaten. Ik ben heel blij dat ik van de week fijne momenten heb gehad met vriendinnen en met mezelf. Ben ook veel thuis bezig. Niets bijzonders meegemaakt eigenlijk. Ohja toch wel, ik ga ook op een avond doordeweeks een opleiding volgen. Iets met spiritualiteit. Ik heb dat graag gewild maar durfde het nooit zo goed aan omdat ik dacht dat ik daar te nuchter was. Maar nu heb ik de knoop doorgehakt. Ik ga dat doen. Naast mijn school/stage dus.
Verder ben ik hier niet meer zoveel online. Ik merk dat ik het niet allemaal meer kan combineren. Ik wil graag lekker leven. Heb ik te lang niet gedaan.
Natuurlijk kom ik hier zo af en toe. Ik hoop dat het goed is?
Dag lieverds!
                    Leuke KVW!
Ohja, SMSman, het is op een zeer laag pitje gaan sudderen. Wat ik ook wel gedacht had en ik ben niet meer met hem bezig. Wel zo af en toe natuurlijk want het had wel een beetje indruk op mij gemaakt maar ik denk dat het om de sex was. Ook van mijn kant!
Verder heb ik een beetje hetzelfde als Summerdance. Ik kan mij goed vermaken. Mijn leven wordt zo langzamerhand net als een oude lekker zittende jas. Kan mijn verwachtingen nu ook beter loslaten. Ik ben heel blij dat ik van de week fijne momenten heb gehad met vriendinnen en met mezelf. Ben ook veel thuis bezig. Niets bijzonders meegemaakt eigenlijk. Ohja toch wel, ik ga ook op een avond doordeweeks een opleiding volgen. Iets met spiritualiteit. Ik heb dat graag gewild maar durfde het nooit zo goed aan omdat ik dacht dat ik daar te nuchter was. Maar nu heb ik de knoop doorgehakt. Ik ga dat doen. Naast mijn school/stage dus.
Verder ben ik hier niet meer zoveel online. Ik merk dat ik het niet allemaal meer kan combineren. Ik wil graag lekker leven. Heb ik te lang niet gedaan.
Natuurlijk kom ik hier zo af en toe. Ik hoop dat het goed is?
Dag lieverds!
                                    I am Spaaartaaacus.

maandag 7 september 2009 om 17:29

Nou, tip nummer één is dat je gewoon moet zorgen dat je zélf sterk in je schoenen staat.
Als je zelf een mindere periode hebt komen anderen meer bij je binnen.
De andere tips zijn een beetje zweverig...
Maar zorg bijvoorbeeld dat je energie altijd kan wegstromen, met andere woorden: zorg dat je geaard bent.
Dus rechtop zitten, voeten op de grond en je knieen in een hoek van 90 graden.
Niet naar iemand toebuigen (dan zuig je meer op), en uit iemands aura blijven.
Je kunt ook oefeningen doen om een soort beschermende 'bel' om je heen te creëeren.
Bij negatieve gevoelens van een ander kun je je ook voorstellen dat er een hele dikke glazen wand tussen die persoon en jou instaat, of plaats (in gedachten) een witte roos tussen jullie in (helpt heel goed bij ruzie).
En ja, daarnaast natuurlijk helpt het om te relativeren.
Heb van MX heel erg geleerd te onderscheiden wat MIJN probleem is, en wat van een ander is.
Niks overnemen van een ander, daar help je niemand mee.
                    Als je zelf een mindere periode hebt komen anderen meer bij je binnen.
De andere tips zijn een beetje zweverig...
Maar zorg bijvoorbeeld dat je energie altijd kan wegstromen, met andere woorden: zorg dat je geaard bent.
Dus rechtop zitten, voeten op de grond en je knieen in een hoek van 90 graden.
Niet naar iemand toebuigen (dan zuig je meer op), en uit iemands aura blijven.
Je kunt ook oefeningen doen om een soort beschermende 'bel' om je heen te creëeren.
Bij negatieve gevoelens van een ander kun je je ook voorstellen dat er een hele dikke glazen wand tussen die persoon en jou instaat, of plaats (in gedachten) een witte roos tussen jullie in (helpt heel goed bij ruzie).
En ja, daarnaast natuurlijk helpt het om te relativeren.
Heb van MX heel erg geleerd te onderscheiden wat MIJN probleem is, en wat van een ander is.
Niks overnemen van een ander, daar help je niemand mee.

maandag 7 september 2009 om 17:34

@Kym, nee helaas kan ik niet meer regelmatig rijden. Leen af en toe het paard van een vriendin van mij, maar vind het altijd lastig dat het beestje niet naar mijn hand staat. Voor de rest leuk beest en hij begint me al te herkennen, dus het uitproberen van mij wordt steeds minder .En ja rijden buiten tijdens herfstweer is lekker!!! Worden de beestjes ook wat speelser van . 
Tja je hoeft natuurlijk niet heel de dag in 'retraite'. Heb gister ook andere dingen gedaan en nog met een vriendin afgesproken. Vroeger ging bij mij meteen na het opstaan de televisie of radio aan (ivm journaal) en nu merk ik dat veel relaxter ben als ik 's ochtends geen geluid om mij heen heb en dan later wel het wereldnieuws verneem. Misschien is het gewoon van mijn vorm van mediteren .
Sam leuk om te lezen dat het lekker gaat. Wat voor soort cursus ga je volgen?
                    Tja je hoeft natuurlijk niet heel de dag in 'retraite'. Heb gister ook andere dingen gedaan en nog met een vriendin afgesproken. Vroeger ging bij mij meteen na het opstaan de televisie of radio aan (ivm journaal) en nu merk ik dat veel relaxter ben als ik 's ochtends geen geluid om mij heen heb en dan later wel het wereldnieuws verneem. Misschien is het gewoon van mijn vorm van mediteren .
Sam leuk om te lezen dat het lekker gaat. Wat voor soort cursus ga je volgen?

maandag 7 september 2009 om 17:41

Mooi zo Pom.
Ja ik heb altijd dat ik, zodra ik me iets minder sterk voel, ineens bedenk dat ik ze allemaal vergeten was.
Maar zodra ik het weer besef gaat het meteen beter.
Met stenen doe ik dan weer nooit iets.
Wat staat er bij jullie op het menu?
Moet naar de Appie maar heb geen idee waar ik trek in heb.
                    Ja ik heb altijd dat ik, zodra ik me iets minder sterk voel, ineens bedenk dat ik ze allemaal vergeten was.
Maar zodra ik het weer besef gaat het meteen beter.
Met stenen doe ik dan weer nooit iets.
Wat staat er bij jullie op het menu?
Moet naar de Appie maar heb geen idee waar ik trek in heb.

maandag 7 september 2009 om 17:59

Ik heb ff een pizzabodem gehaald bij de italiaan en die ga ik zo volgooien met allemaal lekkere dingetjes.
Met als extra topping......artisjokhartjes uit een potje.
Ik vind dat zo ontzettend lekker.
Hmmm, is dat zo erg dan Kym, als SJ iets gehad zou hebben met een ex werkneemster van jullie organisatie?
Of dacht je dat hij nog maagd was?
                    Met als extra topping......artisjokhartjes uit een potje.
Ik vind dat zo ontzettend lekker.
Hmmm, is dat zo erg dan Kym, als SJ iets gehad zou hebben met een ex werkneemster van jullie organisatie?
Of dacht je dat hij nog maagd was?
                                    Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

maandag 7 september 2009 om 18:30

maandag 7 september 2009 om 18:34

maandag 7 september 2009 om 18:44

Ik haar afhalen, doe het ook echt nooit
Maar Bruno (de kok aldaar) kent me vanuit het restaurant.
In de zomer eten ik en mijn vriendinnetjes daar nog wel eens op het terras.
Toen ik daar een keer me zat te verwonderen over zijn zalige pizza bodems en dat die uit de supermarkt zo ranzig zijn zei die...
Skattieieieieieieieieie.....danne komt jij toch kewoon bij mijn àlen (denk zelf het semi Italiaanse accentje er maar even bij)
Vandaar
                    Maar Bruno (de kok aldaar) kent me vanuit het restaurant.
In de zomer eten ik en mijn vriendinnetjes daar nog wel eens op het terras.
Toen ik daar een keer me zat te verwonderen over zijn zalige pizza bodems en dat die uit de supermarkt zo ranzig zijn zei die...
Skattieieieieieieieieie.....danne komt jij toch kewoon bij mijn àlen (denk zelf het semi Italiaanse accentje er maar even bij)
Vandaar
                                    Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

maandag 7 september 2009 om 18:51