Gewoon, lekker relativeren! (II)

02-09-2009 11:37 3113 berichten
Alle reacties Link kopieren
JEEJ Kymm :-D

Ik heb vanmorgen laatste bericht gepost op het * oude* topic en las later het bericht van viva angel...

bedacht me dat ik maar even zou wachten wanneer je het nieuwe topic ging openen

Hoe is het met je ? Heb je nog een beetje kunnen slapen?

of was je vooral in gedachten met het smsje ??
quote:frizzy schreef op 23 september 2009 @ 11:02:

...En wat ik wél wil weet ik niet, omdat ik kosten wat het kost geen gezeik meer wil...

Kunnen we het beter gezellig houden, en dat is ook mogelijk in mijn ogen.

Dat bedoelde ik dus eigenlijk...

Je wilt geen gezeik dus dan maar in deze situatie verder...

Je weet het zelf veeeeeeeel beter te verwoorden dan ik dus hihi
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ahh, ik vind jou ook lief Frizz, echt.

Uhm, gisteravond laat nog een paar smsjes, maar niet voordat ie ging slapen. Nu is het 9:15 hier. Hij is om 7:30 begonnen met werken.

Maar ja, releksssss dus. Hm. Ik moet 'm ook even laten. Heb me al lang voorgenomen nu niet weer als eerste achter hem aan te zitten. (maar het is zo moeilijk! )
Hahahhahaa die jongen is je vast niet vergeten, hij heeft alleen even iets anders te doen.

Er is namelijk meer in het leven dan de liefde.

Ahum...

'In deze situatie verder' zeg jij Sum, maar er is even geen 'deze situatie'.

Zoals het ging gaat het zeker niet verder, sowieso niet omdat ik op een bepaald deel ben afgeknapt.

Daardoor zou ik nevernooitniet een relatie meer met hem willen.

Zie al voor me dat iemand binnen een relatie een radiostilte inlast, nee bedankt.

Dus hoe dan wel verder, dat weet ik nog niet.

En dat is niet omdat ik iets probeer te onderdrukken of te ontkennen, tenminste, dat denk ik niet.

Heb al de hele tijd geconcentreerd zitten luisteren naar stemmetjes uit het onderbewuste maar ik hoor niks.

Dus ik laat het even.

Zoals ik het nu zie zijn er een paar keuzes:

1. geen contact meer (lastig want we zullen elkaar wel tegenkomen), dus een soort van kennissen dan;

2. vriendschap;

3. vriendschap-plus, met risico op nogmaals gezeik waardoor we zeker in optie 1 terecht komen.

We will see!
Frizz, heb je dan het gevoel dat je nu een keuze moet maken wat betreft jullie contact?

Het klinkt vrij geforceerd en geforceerd is vaak erg verstandelijk he.
Eeuuuhhh...

Nee ik heb niet het gevoel dat ik een keuze moet maken.

Ik heb het gevoel dat het vanzelf duidelijk wordt, en dan is het dus één van die drie opties.

Ik voel me nog steeds relaxt, geen gepieker maar ook geen vlinders of blijdschap ofzo.
..
Oke oke Frizz...ik geloof je.

(9:45...)
Hé Sweeties,

Ik kom net uit een heule lange douche (werk thuis vandaag, dus no worries dat ik depressief ben en heel de apathisch voor mij uit gaat staren ).

Maar goed ik heb lekker dingen kunnen analyseren en overwegen (douchen werkt zó verlichtend op mij ) en het gaat eigenlijk nu weer heel goed met mij. Waar ik een beetje mee zat was dat of ik met het mailtje de deur heel definitief dicht had gegooid voor MI, terwijl dat misschien helemaal niet nodig was. Ik heb in het verleden namelijk nogal de neiging gehad om situaties te laten escaleren op dingen die er eigenlijk niet toe doen deden, waardoor mensen al geen zin meer in hadden om nog hun best voor mij te doen en vice versa. Tja en dan kom je in een vicieus cirkel terecht van dat mensen die daar toch over heen stappen echt waardevol zijn, mensen die dat niet doen gewoon stom zijn en daarom niet meer de moeite waard. En deze keer heb ik het niet zo ver laten komen. Nu ik er goed over nadenk heb ik het bericht inderdaad heel dicht bij mijzelf gehouden (tenminste voor 95%) en daarom ben ik heel trots op mijzelf. Wat MI met mijn bericht doet, dat is aan hem, maar ik realiseer mij dat ik wel degelijk dingen niet meer expres kapot heb gemaakt, dus ik ga vooruit .

Voor de rest stort ik nu met al mijn energie op het ombuigen van die 5% verwijten uit de mail. Ik heb ooit een oefening gedaan om te bepalen wat je kernwaarden zijn en vanuit daar je doelen te bepalen. Één van de doelen in een relatie voor mij is: onvoorwaardelijke liefde. Een doel wat 2 kanten op uit moet gaan en ik realiseer mij dat ik wel degelijk voorwaarden aan MI heb gesteld (bijvoorbeeld de enorme drang om te willen weten waar ik nou aan toe ben met hem, graag uit zijn mond willen horen dat hij gek op mij is, de enige ben, etc.). Wanneer ik lekker in mijn vel voel, dan doen dat soort bevestigingen niet toe. Ik merk dat de reden voor abortus toch een grotere deuk heeft geslagen in mijn eigenwaarde dan ik dacht. Ik realiseer mij nu dat ik bang ben geweest om MI te verliezen, omdat ik misschien niet leuk genoeg ben en dus zekerheden zocht waar ze niet zijn (dit is overigens een uitspraak van MI, dus heb toch nog wat van hem geleerd ). Het klinkt ontzettend zwakzinnig, dat weet ik, maar ja als je ex na zoveel jaar samenzijn blijkbaar geen kind met je wil dan ga je toch wel afvragen wat voor kneus je wel niet bent. Ik schrijf de denkwijze even erger op dat het in werkelijkheid is (ik besef wel degelijk dat het de getrokken conclusie schokkend is ), door dingen harder uit te schrijven komt de boodschap bij mij beter aan en kan ik het straks weer relativeren of zoals mijn coach zegt "de pijn voelen die ook bij je hoort in plaats van wegstoppen en dan vooral niet vergeten door te blijven ademen" .
Ben er zelf ook een beetje verbaasd over hoor.

Maar denk dat er een flink stuk gevoel voor hem is overleden in de afgelopen week.

Mede mogelijk gemaakt door Pom die me heeft behoed voor bellen/smsen!

Kym! Ga iets anders doen dan nadenken over SJ!

Werken ofzo!

Ik ga nu ook, ben alweer veel te laaaaaaaaaat!

x
Pom, wat een relativeringsvermogen! (en waar een douche al niet goed voor is!)

Frizz. Ja, i'm trying! Maar 't gaat niet zo heul goed nee!
quote:Kym schreef op 23 september 2009 @ 11:50:

Pom, wat een relativeringsvermogen! (en waar een douche al niet goed voor is!)

Frizz. Ja, i'm trying! Maar 't gaat niet zo heul goed nee!Jaja Einstein had eigenlijk ook wel gelijk. Hoe meer je weet, hoe meer je achter komt wat je niet weet. Pfffft ik snak ernaar dat ik een keertje uitgeleerd ben over mijzelf .
Persoonlijk zie ik het meeste in optie 1, maar das persoonlijk.

Frizz, volgens mij er er wel een situatie

Namelijk dat je eigenlijk best veel voor hem voelt, verstandelijk wel weet dat optie 2 of 4 eigenlijk niet haalbaar zijn en het dus zo probeert...

Lieverd, ben zo bang dat je gekwetst gaat worden.
@Frizz, ik verstop zijn nummer met alle liefde voor je.
Tja Sum, ik probeer het ook steeds te zeggen tegen Frizz, maar geloof dat ze er toch echt anders instaat dan wij alemaal denken.

En Pom, zijn nummer heeft Frizz toch al niet meer!
Nee dat klopt, ik heb zijn nummer voor noodgevallen, vandaar dat ik met alle liefde het blijf verstoppen voor haar
Laten we wel zijn....

Het is ook best moeilijk soms .. gevoel VS verstand...

Vaak weten we het wel.maar ja dan is er altijd nog een stuk gevoel , blijft lastig
quote:Pompiedoe schreef op 23 september 2009 @ 12:10:

Nee dat klopt, ik heb zijn nummer voor noodgevallen, vandaar dat ik met alle liefde het blijf verstoppen voor haar Ojaaaaaa, dat was jij ja!
Pom ik heb je post in sneltreinvaart gelezen voor ik op de fiets sprong, en jee...

Ben wel een beetje geschrokken door wat je schreef over hetgeen gebeurd is tussen jou en je ex.

Maar je klinkt wederom sterk en verstandig!

Kijk natuurlijk is het mogelijk dat ik mezelf gigantisch voor de gek houd.

Maar zoals ik zeg, ik ben relaxt en voel geen kriebels ofzo.

Ben ook niet eens stiekem heel blij dat we elkaar hebben gesproken en dat we geen 'ruzie' meer hebben.

Ik voel nog steeds wel iets voor hem, maar de roze wolken zijn wel opgetrokken intussen, en behoefte aan een relatie heb ik echt (!) niet meer.

Dus no worries.

En zelfs al schat ik mezelf verkeerd in, dan komt het ook wel weer goed.

Dan komt er nog 1 pijnlijk momentje en is het daarna klaar.

Simpel.
Mm heb gewoon heel de post van Pom gemist die laatste zeg maar ...

jeetje pom , knap hoor , je kent je zelf uitstekend zo te lezen.

En je kan het ook heel mooi verwoorden
Ik vind Pom relativeerster van de maand!

DAMN girl, wat sta jij stevig in je prachtige schoenen..

*zingt zachtjes, ik wou dat ik jou was*

Frizz, als het goed voelt voor jou dan is het goed....punt!

*geeft Frizz even een dikke pakkerd*

Stroll, je schrijft dat het moeilijk is hè verstand VS gevoel

Ik had dat ook jááááááren, tot ik er met mijn psych achter ben gekomen dat als gevoel en verstand het niet eens zijn met elkaar het vaak beter is om naar verstand te luisteren.

Ik heb dat eens op wat simpele dingen eerst toegepast en dat werkte, daarna op wat grotere dingen

Afstand nemen van mijn (tot nu toe) grote liefde...en verhip, dat bleek ook te werken.

Daarom ben ik er ook van overtuigd dat SJ, als de liefde echt diep genoeg zit wel zal bellen en Kym daarom gewoon het telefoonnummer kon gooien, dat al zou Frizz de deur dichthouden voro MX hij toch wel over de brug komt met die ene liefdesverklaring en al was de liefde van mijn leven echt de liefde van mijn leven geweest dan had hij ergens in de afgelopen 1.5 jaar wel contact gezocht

In dat laatste geval is het niet gebeurd, durf nu ook wel met 100% zekerheid te zeggen dat het dus blijkbaar niet de liefde van mijn leven was, nou ja misschien wel van mij maar ik zeker niet van hem

dat weten is niet leuk, maar het is wel een duidelijkheid

En ik doe het goed op duidelijkheidjes merk ik naar mate ik ouder wordt.
Knap dat je dat kunt Sum. Hopelijk komt het voor mij ook ooit (al geloof ik dat ik toch echt dusdanig een gevoelsmens ben, dat ik mijn verstand nooit de overhand zal kunnen laten hebben).

Het is Goddomme al bijna 12:00 !!
Lieve schat, als er 1 een gevoelsmens is ben ik het

Ik ben er alleen achter dat gevoel niet altijd gelijk heeft...

Dat beseffen maakt beslissingen nemen met je verstand een heel stuk makkelijker

verstandelijke beslissingen baseer je op ervaring

Emotionele beslissingen baseer je op gevoel...

gevalletje verstand = weten

gevoel = denken

(zo heb ik het geleerd hoor, heb ik echt niet zelf verzonnen)
pssssssst Kym....gaat tie nog?

*duikt opzij voor rondvliegende schoenen*
quote:Summerdance schreef op 23 september 2009 @ 14:38:

verstandelijke beslissingen baseer je op ervaring

Emotionele beslissingen baseer je op gevoel...

gevalletje verstand = weten

gevoel = denken

Hoewel ik me dit ook zelf kon bedenken komt ie toch aan mijn muur met wijsheden (heb ik serieus hier recht voor mijn neus, boven mijn bureau).

Dank Sum.

Ik voel me ellendig. Kan er niks aan doen. Ben gewoon heel emotioneel. Misschien is dit niet-smsen van SJ even een extra aanleiding dat me verdrietig laat voelen.

Ik mis niet alleen die melk en frikandel speciaal nu.
Voor Kym:

Omdat je je zo verdrietig voelt, en ik heus wel weet dat je allemaal andere dingen uit Nederland mist, vandaar de knuffel op het eind.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven