Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
Zo.. ik ben al weer thuis van die verjaardag.. pff ik kon het niet opbrengen nog langer te blijven hoor had zo geen zin..

Frizz op wie ben jij verliefd aan het worden dan ?? MX?? ???

Lig je nog lekker op de bank met je muts op of zit je al in een hotelletje ??

x
Nou Stroll, dat hoeft toch ook niet?

Ik hou helemaal niet van dat soort verplichtingen, als ik me niet ok voel ga ik kort of helemaal niet.

Ik lig lekker op de bank, heb vanavond al anderhalf uur geslapen en eigenlijk wil ik nu wel naar bed geloof ik.

Heb MX niet gesproken, hij neemt niet op.

Ligt zeker ook te slapen, haha!

*negeert de verliefdheidsvraag, is heus niet verliefd of iets dergelijks... tsssssssk!*
mmm Frizz...........

Hup vertel op .....
Ahhh ik ben weer thuis!

T was erg gezellig met de meisjes. We gaan begin 2010 een weekendje weg, nog voordat ik ga vertrekken! Leuk leuk!

Pom en Sum hoe was jullie date?
Godsamme nou kan ik dus niet slapen!

Ben gewoon mijn bed maar weer uitgegaan.

Maar even een aflevering Grey's kijken ofzo.

Nah Stroll, gister zat MX maar de hele tijd te praten over dat je wat wij hebben feitelijk wel een relatie noemt, ookal weten we niet wat voor relatie.

En dat ik voor hem toch echt de enige vrouw ben, en dat ie daar genoeg aan heeft.

En dat ik heel lief en goed voor hem ben.

Ik heb hem gister duidelijk gemaakt dat ik er op den duur toch een einde aan moet gaan breien in het belang van mezelf, en dat resulteerde erin dat hij zei: 'Ok dan hebben we vanaf nu geen seks meer.'

Ik raakte een beetje in paniek, wat nou vanaf NU?

Dan kon HIJ toch niet zomaar ineens bepalen?

Maar hij zei dat mijn toekomst boven alles gaat, en dat ik inderdaad een leuke kerel verdien.

Maar ja, hij ging ineens ook vragen wat ik van hem zou verwachten als WIJ een relatie hadden.

En hoe ik me dan zou gaan gedragen, wat zou er veranderen?

Verder stapte ik de auto uit zonder zoen (ahum, per ongeluk) en daar was ie helemaal beledigd over, en hij zei later bijvoorbeeld: 'Ik bel je zo', waarop ik vroeg waarom dan, en toen reageerde hij ook zo van: 'Oh mag ik je nu ineens ook niet meer bellen?'

Djeeeeez wat een warrig verhaal!

Maar goed, het komt er dus op neer dat hij ineens allemaal verwarrende dingen zei, en dat we los van al die gesprekken ontzettend veel lol hadden gisteren.

Ik denk overigens wel dat hij er zelf ook van geschrokken is hoor, want zo doet ie normaal echt nooit...

Ik ben er dus ook van in de war, want ik kan het niet eens logisch opschrijven.

En ik moest me focussen op heul andere dingen dan MX.

Wat leuk Sneeze!

Weten jullie al waar jullie heen willen?

Heb je nog leuke dingetjes gekregen?
Poeh Frizzel, ik snap die Mx niet zo goed denk ik. Aan de ene kant lijkt t alsof je niet los wil laten, maar hij wil ook niet 100% voor je gaan. Oh oh en zijn uitspraak geen seks meer hebben, daar krijg jij t nu al benauwd van toch?

Waarom niet gewoon richting hem benoemen dat je hiervan in de war raakt, ik bedoel wat wil ie nu echt?

Uhm en dat bellen dat is toch wel dingetje bij jullie volgens mij. Je zegt bijna tegen hem dat ie niet mag bellen, maar ik krijg een beetje het gevoel dat t je vervolgens frustreert als ie dan ook echt niet belt. Of zit ik ernaast? Moeilijk hoor mannen, pff dat heb ik t zalig eenvoudig

Ja ons weekendje wordt misschien in Maastricht, ik ga volgende week even kijken of ik iets betaalbaars kan vinden.

Ja ik heb een reisdagboek gekregen met grappige pen en een boek met Boeddha teksten en iets lekkers voor onder de douche
Klinkt leuk allemaal Sneeze!

Maar ehh... moet jij niet naar bed ofzo?

Ik snap MX wél, hij zit gewoon in de knoop wat betreft de liefde.

Niet handig voor hem, en een no go voor mij dus.

Nou ja ik raakte in paniek van zijn vastberadenheid om geen seks meer te hebben.

Ik dacht dat IK de touwtjes in handen had, dat IK de beslissingen nam.

Hij is dus ook terug gekomen op dat besluit.

Ik zei niet dat ie niet mocht bellen, ik vroeg waaróm ie wilde bellen.

Het was tenslotte al midden in de nacht...

Nou ja, vannacht was ik nog niet in de war, toen voelde ik me prima.

Maar ben het met je eens dat ik dit moet benoemen naar hem.

Afijn, het feit dat ik alleen maar over details kan praten betekent wel dat ik zelf het overzicht ook helemaal kwijt ben.
Hmm geen overzicht hebben is niet fijn als je graag 'in control' blijft/bent.

Ik moet inderdaad naar bed, heb stokjes nodig om mijn ogen open te houden. Ga jij ook snel lekker slapen Frizzel? Morgen zie je t misschien weer wat helderder!

X
Geen overzicht betekent dat ik te weinig zicht heb op mijn eigen gedrag en mijn beweegredenen.

En dat betekent dat het me niet helpt iets te verbeteren!

Ik wil wel slapen maar het lukt niet, ben er gewoon weer uit gekomen.

Straks poging twee.

Intussen krijg ik honger.

Slaap lekker lieve Sneeze!
Uhh ik lees iets op een ander topic over snot eten, misschien ook iets voor jou?
Getverrrrrrr ik ga zoeken!

Geen snot zoeken hoor... ik doel op dat topic.
Goedemorgen..

jeutje wat waren jullie nog laat wakker ,toen lag ik al in dromeland hoor..

sneeze leuk dat je het leuk gehad hebt en leuke dingetjes hebt gekregen.

Aha zit dat zo frizz,ik dacht wel dat het over MX ging,wat een lastig verhaal blijft dat toch ook zo he??

Ik zou het inderdaad maar gaan benoemen bij hem en zeggen dat je door dit soort dingen in de war raakt,maar toen hij je vroeg wat je van hem zou verwachten als jullie een relatie zouden hebben,wat heb je daar op geantwoord dan ? en wat zei hij daar dan weer op??

Want in princiepe hebben jullie toch wel een soort van een relatie ,beetje een rare misschien maar het is wel een soort relatie.

Snot topic nog gevonden ? jasses haha

Ik ga me zo aankleden en dan gaan we hardlopen ,twee tantes en ik moet wel een beetje in conditie blijven wil ik straks de CPC kunnen lopen en ergens eind van de middag komt vriendlief weer
Hellóóóóóóóóóóó Ladies...

Nou zeg kwam ik gister bij Pom aan...had ze nog niet gestofzuigd!

Schande vind ik

Prima wijntjes, Pom is echt nog leuker met een slokje op

En mijn hemel wat hebben we lekker gegeten

Lekker maar vooral ook VEEL!

Ik zit er nog vol van....

Laatste rustdagje hier en dan dinsdag weer beginnen met sporten.

Straks een appelkaneel taart maken en vanavond aan de pannenkoeken met een vriendinnetje...

Maar nu eerst verder uitbuiken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat een pleurispokkenacht heb ik achter de rug zeg!

Hele avond harststikke moe, kan ik vervolgens niet slapen.

Ik had dus niks van MX gehoord, hij smste niet terug, nam telefoon niet op.

En hoe later het werd, hoe bezorgder ik werd, hoe minder slaperig ik werd.

Uiteindelijk om 4.30 uur in slaap gevallen, en om 8 uur weer wakker.

Boze sms naar MX dat die LUL toch moet snappen dat ik hartstikke bezorgd ben, krijg ik een smsje terug: 'Het gaat goed met me, ben nu thuis, bel je vanmiddag.'

Toen was de bezorgdheid weg, en werd ik boos en kon ik wéér niet slapen.

Heb de hele nacht alles geprobeerd te relativeren, alle mogelijke redenen voor het niet smsen/bellen bedacht, maar ik werd er niet rustiger van.

Is dit nou heel gek?

Ik was zo boos op mezelf ook...

Eeehhmm... Stroll, hij vroeg zeg maar: 'Hoe zou het zijn als we wel een échte relatie zouden hebben? Wat verwacht jij van een man?'

Ik heb gewoon wat dingen opgenoemd, en daar zei hij niets bijzonders op volgens mij, iig niet iets wat ik heb onthouden.

Jeetje Sum moet je nog steeds uitbuiken?

Wat hebben jullie gegeten dan?

Fijn dat het zo gezellig was!
Frizz, harde woorden dus pas op

JA JE DOET RAAR!!!

Waarom maak je je ongerust over MX als ie niet belt?

Tis toch een volwassen kerel, dus je bezorgdheid slaat helemaal nergens op

Hij loopt niet in 7 sloten tegelijk

Lief Frizzeltje je bent veel en veel te veel bezig met die man

Je wordt er met de dag onrustiger van.

Tenminste zo komt het hier over (op mijn in ieder geval)

Jullie zijn beide uitvluchten aan het bedenken om elkaar vooral te blijven zien maar daar hangen allemaal consequenties aan

Hij mag niet meer bellen van jou

Jullie gaan geen seks meer hebben beslist hij

Dat klinkt toch helemaal niet als iets wat ontspannen en gezellig is?

Daar wordt je toch dood en dood moe van?

Bottom line is dat jij iets wil wat hij niet kan en dat jij iets wil wat jij niet kan....dan ben je toch klaar meissie?

Waarom je zelf toch zo blijven kwellen?

Waarom steeds maar blijven proberen on toch weer die deksel op je bevallige neusje te krijgen.

Het doet er niet toe WAT voor problemen hij met emoties heeft, JIJ wordt er niet beter van.

Je moet er dus voor jezelf gewoon mee stoppen

Het niet meer van hem al laten hangen

Gewoon zelf een volwassen meis zijn en zeggen....NEE

Dat wil ik niet meer

Tis een leuke man, ik ben hartstikke verliefd op hem maar ik krijg van hem niet wat ik wil krijgen van een man die met me verder wil

Maar hey, dat zijn mijn twee centjes
quote:Summerdance schreef op 13 december 2009 @ 13:15:

Frizz, harde woorden dus pas op

O-oh...

JA JE DOET RAAR!!!

Waarom maak je je ongerust over MX als ie niet belt?

Tis toch een volwassen kerel, dus je bezorgdheid slaat helemaal nergens op

Hij loopt niet in 7 sloten tegelijk

Nou, omdat ie áltijd wel even iets laat horen.

Het kan toch zijn dat ie een ongeluk heeft gekregen, doodziek is, ontvoerd is, dood is of iets van die strekking?

Dat soort dingen overkomen ook volwassen kerels hoor!

Lief Frizzeltje je bent veel en veel te veel bezig met die man

Je wordt er met de dag onrustiger van.

Tenminste zo komt het hier over (op mijn in ieder geval)

Daar zou je weleens heel erg gelijk in kunnen hebben.

Daarom ging ik rust nemen enzo, maar dat lukt dus niet als ik niet kan slapen!

Jullie zijn beide uitvluchten aan het bedenken om elkaar vooral te blijven zien maar daar hangen allemaal consequenties aan

Hij mag niet meer bellen van jou

Jullie gaan geen seks meer hebben beslist hij

Eeuuhh... hij mag best bellen, ik vroeg hem alleen wat de reden was dat hij me die nacht nog wilde bellen.

Dat klinkt toch helemaal niet als iets wat ontspannen en gezellig is?

Daar wordt je toch dood en dood moe van?

Eeuuh... nou ja de laatste twee dagen ineens wel ja.

Daarvoor was het best goed zoals het was, behalve dan dat ik een echte relatie verdien ipv dit gescharrel.

Bottom line is dat jij iets wil wat hij niet kan en dat jij iets wil wat jij niet kan....dan ben je toch klaar meissie?

Waarom je zelf toch zo blijven kwellen?

Waarom steeds maar blijven proberen on toch weer die deksel op je bevallige neusje te krijgen.

Omdat mijn verstand en gevoel niet op één lijn zitten?

Omdat ik het over het algemeen veel te leuk vind met hem?

Omdat hij juist als ik afstand ga nemen ineens gaat doen alsof er méér is of kan komen?

Of... omdat ik ik er nog niet helemaal van overtuigd ben dat de toekomst heus iets beters voor mij in petto heeft?

Het doet er niet toe WAT voor problemen hij met emoties heeft, JIJ wordt er niet beter van.

Je moet er dus voor jezelf gewoon mee stoppen

Mee eens.

Daarom ben ik dat ook verder niet gaan analyseren.

Ik wil me niet in allerlei bochten gaan wringen omdat hij ergens in de knel zit.

Het niet meer van hem al laten hangen

Gewoon zelf een volwassen meis zijn en zeggen....NEE

Dat wil ik niet meer

Tis een leuke man, ik ben hartstikke verliefd op hem maar ik krijg van hem niet wat ik wil krijgen van een man die met me verder wil

Maar hey, dat zijn mijn twee centjesMaar WAAROM kan ik dat nou niet gewoon, wat jij in die laatste alinea schrijft?
Omdat je daar twee mensen voor nodig hebt die op dezelfde manier naar een relatie kijken lieverd...

Hij kijkt er niet zo naar als jij.

Das kut, das jammer, maar het is niet anders....

Jij bent niet fout, hij is niet fout, maar jullie samen is ook niet goed

Lieve Frizzel,

Waarom je geen NEE kunt zeggen? Dat kun je wel, ik weet zeker dat je dat kunt. Maar je zei eerder ik kan het wel, maar ik wil het niet. Ik denk dat je je over dit niet-willen nu toch moet proberen heen te stappen en het dus toch doen. Hem niet meer bellen, niet meer opzoeken als het niet echt nodig is. Laat het gaan. Pfff en dat is ontzettend kut, maar hier wordt je niet gelukkig van. Jij schrijft dat je er alleen nu de laatste 2 dagen ontzettend onrustig van wordt. Sorry, maar dat geloof ik eigenlijk niet. In de afgelopen maanden hier op het forum, gaat het wel met vlagen. De ene periode ben je wat meer met hem bezig en dan weer minder, maar in je teksten is hij altijd behoorlijk aanwezig geweest en dus denk ik ook in je hoofd!

Knuffel!
Hahahaha Sum, ik bedoelde juist: waarom kan ik niet gewoon zeggen NEE dit wil ik niet meer.

God ik vind het echt lief dat jullie nog steeds investeren in mijn gedoe met MX, ipv denken 'Laat maar lekker lullen die meid'.

En Sneeze wellicht heb je gelijk, moet ik erover heen stappen, maar waar haal ik dan de drive vandaan?

Eeuuhh... uit mezelf natuurlijk (bedenk ik me nu pas).

Misschien moet ik maar eens wat strenger voor mezelf worden ofzo.

Sneeze ik kan nu niet toegeven dat ik er constant erg onrustig van ben, zo voelt het niet.

Maar het zou best kunnen dat ik straks, als alles achter de rug is, je toch gelijk geef.

Misschien heb ik zelf een vertekend beeld.

Hoe zijn jullie weekenden geweest?

Tis wel erg koud he?!
Frizz, nu komt echt de meest afgezaagde zin van allemaal

Het lullige alleen is....hij is zo waar

Komt tie...

Je kan wel nee zeggen....je wil alleen niet
Maar Sum dat is des te erger.

Waaróm wil ik het dan niet?

Misschien wordt het tijd dat ik eens niet doe wat ik wil, maar doe wat mijn verstand zegt dat goed zou zijn.

Maar ik ben tegelijkertijd bang dat ik dit nu zo zeg omdat ik NU wel een rotgevoel heb, omdat ik zo in de rats zat vannacht, en hij vooralsnog niet heeft gebeld.

En dat ik straks als het gezellig is weer ga zeggen: 'Jooooh nergens voor nodig om er een punt achter te zetten'.

Ik voel me nogal dom de laatste dagen, zeker als ik mijn posts nalees.

Suffe doos...
Sum: Waarom je zelf toch zo blijven kwellen?

Frizz: Omdat mijn verstand en gevoel niet op één lijn zitten?

Omdat ik het over het algemeen veel te leuk vind met hem?

Omdat hij juist als ik afstand ga nemen ineens gaat doen alsof er méér is of kan komen?

Of... omdat ik ik er nog niet helemaal van overtuigd ben dat de toekomst heus iets beters voor mij in petto heeft?

Die laatste zin trof me, Frizz. Omdat ik tot twee jaar geleden die zin ook steeds gebruikte om een kansloze relatie te verdedigen tegenover mijn vriendinnen.

Totdat ik mijn nog-steeds-beste-vriend-Pindaman tegenkwam en ik ineens zag hoe het ook kan! En dat ik meer waard was dan dat.

Soms duurt het gewoon even voordat het het zelf gaat inzien lieve Frizz. Dat komt bij jou ook nog wel. En dan komt het loslaten vanzelf.

Geef het tijd. Dan komt het goed.
Huts!
Hee lieve Bel, hoe is het met jou?

Ik geef het al zo lang de tijd...

Denk je niet dat ik misschien te passief ben?

Trouwens, ik gebruik die zin niet om mezelf te verdedigen, want als het echt waar is vind ik dat eigenlijk best ernstig en verdrietig.

Want ik moet mezelf toch zeker iets beters gunnen?
Het gaat goed met mij, cluppie gisteren gewonnen, leuke ambulance-man was er weer en Bel heeft GEEN trouwring gespot. Wel gezellig met 'm gebuurt, dat dan weer wel!

Tuurlijk moet jij jezelf iets beters gunnen, maar schijnbaar ben je daar nog niet aan toe qua loslaten van MX. Ik bedoel daarmee te zeggen, dat als je het de tijd geeft, het tijdstip van "nu is Frizz er echt klaar mee" vanzelf komt. Net als bij mij gaat die trigger echt nog wel komen.

Alleen nog niet nu meteen.
Huts!
Lieve Frizz, ik val een beetje in herhaling merk ik

Maar een wijze les die ik ooit geleerd heb en me toch nog toe alleen maar de juiste beslissingen heeft doen maken is deze:

Als je hoofd en je hart elkaar tegen spreken is het vaak goed om naar je hoofd te luisteren

Je verstand spreekt namelijk vanuit kennis en ervaring

Je hart spreekt vaak vanuit emotie

Emoties zijn gekleurd door gevoel wat je bij iemand hebt

Dat wil niet zeggen dat het gevoel wat je voelt juist is

Terwijl de kennis en ervaring die in je hoofd zitten daar zitten omdat het onomstotelijk bewezen is dat het zo is

Net als dat één plus één twee is.

Dus kiezen met je verstand is zo slecht nog niet

Maar goed, das een kwestie van willen

En als je wil, dan kan je het

En waarom je het nu nog niet wil, dat weet ik niet

Als je inderdaad zegt dat dit het is, dat je niet beter kunt krijgen is dat misschien een mooi punt om eens over na te gaan denken

Want waarom zou je dat on godsnaam denken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven