Gierige vrienden

16-08-2019 17:23 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
chocodream wijzigde dit bericht op 23-02-2021 22:48
0.00% gewijzigd
Ik vraag me ook af hoe ze zich gedroegen vóór je bij hen ging klussen. Als er geen wederkerigheid in de vriendschap is t.o.v. zorgen dat je lekker eten en drinken in huis hebt als je bij elkaar over de vloer komt, dan zou ik sowieso niet bij hen zijn gaan klussen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die zo van je profiteert daar wil je toch niet bevriend mee zijn? Dat zijn nep vrienden.
Alle reacties Link kopieren
-
chocodream wijzigde dit bericht op 23-02-2021 22:48
99.85% gewijzigd
Chocodream schreef:
16-08-2019 19:05
Verder zijn het zeker aardige mensen! Alleen dit gebeuren met met het eten / betalen van eten vind ik nogal vreemd.

Een hele dag daar komen (en vrijwel niets te eten krijgen) heb ik niet eerder meegemaakt bij deze mensen. Dat er te weinig terug betaald werd ook nog niet eerder. Het hele gebeuren met het - altijd uit eten gaan en zelf betalen- speelde al eerder en daar heb ik ze zeker al op aangesproken. Maar dat lijkt ondanks dat niet echt te veranderen. Ik ben overigens, nadat ze die dag duidelijk maakten dat het de bedoeling was eigen eten te betalen, weg gegaan. Een afknapper is het zeker en ik had achteraf gezien beter eerder al weg kunnen gaan.
Vrijwel niets?

Maar wat heb je nu gehad dan?
Alle reacties Link kopieren
-
chocodream wijzigde dit bericht op 23-02-2021 22:49
0.00% gewijzigd
Chocodream schreef:
16-08-2019 19:05
Verder zijn het zeker aardige mensen! Alleen dit gebeuren met met het eten / betalen van eten vind ik nogal vreemd.

Een hele dag daar komen (en vrijwel niets te eten krijgen) heb ik niet eerder meegemaakt bij deze mensen. Dat er te weinig terug betaald werd ook nog niet eerder. Het hele gebeuren met het - altijd uit eten gaan en zelf betalen- speelde al eerder en daar heb ik ze zeker al op aangesproken. Maar dat lijkt ondanks dat niet echt te veranderen. Ik ben overigens, nadat ze die dag duidelijk maakten dat het de bedoeling was eigen eten te betalen, weg gegaan. Een afknapper is het zeker en ik had achteraf gezien beter eerder al weg kunnen gaan.
Waarom heb je niet om eten gevraagd? Als ik ergens een hele dag kom klussen verwacht ik wel dat er eten geregeld wordt en dan zou ik rond de middag aangeven honger te hebben en vragen waar 't eten blijft. En nee, op enkel 'n stuk taart kan ik niet leven. Als er niet voor een fatsoenlijke lunch wordt gezorgd dan ben ik naar huis. Als ze verwachten dat ik mijn eigen eten betaal terwijl we uit eten gaan nadat ik een dag geklust heb voor diegene ben ik ook weg. Maar dan is dat ook gelijk het laatste wat ik voor hen heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
-
chocodream wijzigde dit bericht op 23-02-2021 22:49
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
salinarosseno schreef:
16-08-2019 17:47
Ik heb het ooit 20 jaar (!!) uitgehouden met zulke 'vrienden' en daarna pas met ze gebroken. Had ik 19 jaar eerder moeten doen. Wat een ergernis elke keer weer.
Als iemand zo arm is als een luis vind ik het niet erg maar deze lui hebben zoveel poen en ik wilde er niet meer mee geconfronteerd worden. Ik haat schriepers.
Dat zal vast veel energie hebben gezogen zeg, als die vriendschap zo lang stand heeft gehouden! Maar het is ook lastiger om uit een vriendschap te stappen, naarmate die langer loopt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon triest dit. Wat kost nou brood en beleg voor de lunch. Ongeveer 10 eur voor jullie drieën, ik zou mij zwaar genaaid voelen na een dag helpen
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
16-08-2019 17:29
Gewoon zelf een tikkie sturen, probleem opgelost!
Dit is trouwens best wel een goed idee! Nog niet aan gedacht :O
Alle reacties Link kopieren
Huh, hoe gaat dat dan? Zeggen ze dan: we gaan zo uit eten, ga je mee? Maar dan moet je wel voor je eigen eten betalen.gaat dat zo? Ongelofelijk zeg! Wat een lef!
Je wordt keihard gebruikt... Vind dat echt rot voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Parasieten rustig afkappen, namelijk niet iedereen die aardig en lief is meent het met je. Dus deze zogenaamde ( vrienden) ook niet.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Chocodream schreef:
16-08-2019 19:10
Ook alleen taart. Voor ik kwam hebben ze ontbeten en toen ik weg ging zijn ze samen uit eten gegaan. Alleen taart klinkt misschien wat vreemd, want je zou verwachten dat iedereen op den duur trek krijgt. Maar zij blijkbaar niet.
En dan heb je het over een dag van 10 tot 18 ofzo? En dan 1 stuk taart.. super ongast vrij. Zelfs als je alleen op bezoek was geweest was het ongastvrij, laat staan een hele dag klussen. Mensen die jou komen helpen geef je eten, de hele dag.
Alle reacties Link kopieren
Chocodream schreef:
16-08-2019 19:05
Verder zijn het zeker aardige mensen! Alleen dit gebeuren met met het eten / betalen van eten vind ik nogal vreemd.

Een hele dag daar komen (en vrijwel niets te eten krijgen) heb ik niet eerder meegemaakt bij deze mensen. Dat er te weinig terug betaald werd ook nog niet eerder. Het hele gebeuren met het - altijd uit eten gaan en zelf betalen- speelde al eerder en daar heb ik ze zeker al op aangesproken. Maar dat lijkt ondanks dat niet echt te veranderen. Ik ben overigens, nadat ze die dag duidelijk maakten dat het de bedoeling was eigen eten te betalen, weg gegaan. Een afknapper is het zeker en ik had achteraf gezien beter eerder al weg kunnen gaan.
Tja. Typisch Hollands? 😄

Het zou zo kunnen zijn dat ze zich er niet van bewust zijn, maar je schrijft dat je het al eerder hebt aangegeven.

Als dit soort dingen een punt van discussie zouden moeten zijn zou ik m’n conclusies trekken. Het is gewoon onaardig gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal internationale vrienden die in Nederland werken, het werkt ontnuchterend om te horen hoe ze tegen 'onze' gebruiken aankijken. Bij Duitsers, Fransen, hoef je echt niet met dit soort fratsen komen aankakken.
Alle reacties Link kopieren
Bizar dit. Ik vind het eerlijk gezegd schaamteloos dat je iemand zo voor je laat werken en diegene dan niet van eten en drinken voorziet. Dat is wel het minste wat je kunt doen!
Misschien zijn ze niet gierig, maar gewoon zo vol van zichzelf dat ze geen oog voor je hebben. Maar dat is zo mogelijk nog erger dan gierigheid.
Ze klinken niet leuk. Wat is er verder wél leuk aan deze mensen?
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
16-08-2019 19:45
Ik heb een aantal internationale vrienden die in Nederland werken, het werkt ontnuchterend om te horen hoe ze tegen 'onze' gebruiken aankijken. Bij Duitsers, Fransen, hoef je echt niet met dit soort fratsen komen aankakken.
Ach hou toch op, dikke bullshit!
Ik ken niet 1 Nederlander die zo ongastvrij is. Ga ff lekker ergens anders zitten rellen.
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
16-08-2019 19:45
Ik heb een aantal internationale vrienden die in Nederland werken, het werkt ontnuchterend om te horen hoe ze tegen 'onze' gebruiken aankijken. Bij Duitsers, Fransen, hoef je echt niet met dit soort fratsen komen aankakken.
Doe eens niet zo negatief zeg. Wat de "vrienden" van TO doen is heus niet gebruikelijk onder de Nederlanders.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ok.
dillkarlings wijzigde dit bericht op 16-08-2019 20:47
98.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
16-08-2019 20:41
Doe eens niet zo negatief zeg. Wat de "vrienden" van TO doen is heus niet gebruikelijk onder de Nederlanders.
Waarmee ik eigenlijk wilde aangeven dat mensen van buiten Nederland ‘onze’ gebruiken al eerder als ongastvrij opvatten dan wij dat zelf doen. Maar die is blijkbaar niet geland.
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
16-08-2019 19:45
Ik heb een aantal internationale vrienden die in Nederland werken, het werkt ontnuchterend om te horen hoe ze tegen 'onze' gebruiken aankijken. Bij Duitsers, Fransen, hoef je echt niet met dit soort fratsen komen aankakken.
Minder wijn drinken helpt ook om te ontnuchteren.

Waar lees jij dat dit een Nederlands gebruik zou zijn? Of herken je het in jouw eigen gedrag? Dat maakt het nog geen Nederlands gebruik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
16-08-2019 20:45
Waarmee ik eigenlijk wilde aangeven dat mensen van buiten Nederland ‘onze’ gebruiken al eerder als ongastvrij opvatten dan wij dat zelf doen. Maar die is blijkbaar niet geland.
Jawel dat kan maar wat hier beschreven wordt is echt geen typisch Nederlands gebruik. Integendeel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je nu doen TO?
Dan moeten het voor de reste wel he-le leuke vrienden zijn, willen ze dit gierige gedrag compenseren.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
16-08-2019 20:47
Waar lees jij dat dit een Nederlands gebruik zou zijn? Of herken je het in jouw eigen gedrag? Dat maakt het nog geen Nederlands gebruik.
Nogmaals, wat ik ermee wilde zeggen is dat onze ‘buren’ onze ‘normalere’ gebruiken ook al sneller als ongastvrij ervaren. Daar mag je vervolgens ook het jouwe van vinden hoor, maar dat de goegemeente het ongepast vindt lijkt me duidelijk... 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven