Gierige vrienden

16-08-2019 17:23 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
chocodream wijzigde dit bericht op 23-02-2021 22:48
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
16-08-2019 20:45
Waarmee ik eigenlijk wilde aangeven dat mensen van buiten Nederland ‘onze’ gebruiken al eerder als ongastvrij opvatten dan wij dat zelf doen. Maar die is blijkbaar niet geland.
Duitsers zijn ook niet allemaal gastvrij. En Fransen..........ik heb ze 9 jaar naast me wonen en ik vind het aparte mensen. Niet onaardig, maar ík stel mezelf wel voor aan mijn nieuwe buren. En recentelijk in Calais geweest. Nou, de mensen die ik daar ben tegengekomen in restaurants vond ik heel onsympathiek. Maar ik ga er maar vanuit dat die kleine groep niet de hele bevolking vertegenwoordigd.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
-
chocodream wijzigde dit bericht op 23-02-2021 22:50
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
chocodream wijzigde dit bericht op 23-02-2021 22:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
chocodream wijzigde dit bericht op 23-02-2021 22:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rurow schreef:
16-08-2019 19:34
En dan heb je het over een dag van 10 tot 18 ofzo? En dan 1 stuk taart.. super ongast vrij. Zelfs als je alleen op bezoek was geweest was het ongastvrij, laat staan een hele dag klussen. Mensen die jou komen helpen geef je eten, de hele dag.
Dit dus.
Het heeft niets te maken met 'voor wat hoort wat'.
Dit is asociaal gedrag.
Als familie/vrienden van ons mee helpen met klussen in en om het huis, dan ging manlief meehelpen en aanwijzingen geven. Ik zorgde voor soep, broodjes, koek, koffie en thee.
Dat hoort zo
Je kan toch niet op een stukje taart teren?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Als ik ga helpen klussen bij vrienden en ik heb honger dan vraag ik gewoon om.etem hoor en als ze niks in huis heb dan stel ik voor dat ze.even naar de supermarkt ga of ik ga en zij geven mij geld. En als ze ook maar voorstellen dat ik mijn eigen deel betaal dan ga ik weg en horen ze nooit meer van me. Je laat je als je een voetveeg behandelen. En dat zou ik echt nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n vriendin gehad. Ze flikte het elke keer opnieuw. Nooit sigaretten bij zich, pissen als er betaald moest worden, auto naar de garage als we ergens heen gingen (terwijl die in de tuin stond). Ik heb haar op een gegeven moment aangesproken. Ze zei dat ik helemaal gelijk had en dat iedereen erover klaagde, maar zo was zij nu eenmaal. Ze kon er niets aan doen. Ik ben daarna nog een keer met haar gaan eten en zorgde ervoor dat zij ging betalen voor het pissen. Maar ik was er zo klaar mee dat ik de vriendschap per app heb beëindigd. Zo laat ik me gewoon niet meer behandelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare lui heb je toch! Ik vind het juist heerlijk om mijn visite te verwennen, bij mij gaan de meeste mensen rollend naar huis, buikje helemaal vol gegeten.

Je had eigenlijk moeten zeggen rond lunchtijd dat je naar huis ging omdat je honger had, en gelijk weg moeten blijven van deze profiteurs die wel graag gratis hulp willen maar te beroerd zijn om hun gasten te verzorgen.
loisnvt schreef:
16-08-2019 17:29
Gewoon zelf een tikkie sturen, probleem opgelost!
Inderdaad zeg ik stuur wel een tikkie. Maar jeetje zeg wat aso en onbeschoft. Dat noemen zich vrienden?
Chocodream schreef:
16-08-2019 21:11
Ik twijfel tussen het beëindigen van de vriendschap of toch contact opnemen en al deze dingen nog eens goed bespreken. Al betwijfel ik of daarmee iets gaat veranderen. Dus ik denk dat het er uiteindelijk op uit gaat lopen dat de vriendschap beëindigd wordt.

Er is ook de optie om zo verder te gaan en hun ook voortaan te vragen eigen lunch/diner etc. te betalen en mee te nemen als ze bij mij komen, maar daar zou ik me niet zo prettig bij voelen. :-?
Valt er bij jou in huis/tuin iets te klussen? Dan zou ik ze vragen een weekend bij jou bij te springen.
En indien je nergens hulp bij kan gebruiken gewoon tegen ze zeggen dat je na al jouw harde werk wel verwacht had getrakteerd te worden op een of ander. Kijken hoe ze daarop reageren.
prinsesmaxima schreef:
16-08-2019 23:14
Ik heb zo'n vriendin gehad. Ze flikte het elke keer opnieuw. Nooit sigaretten bij zich, pissen als er betaald moest worden, auto naar de garage als we ergens heen gingen (terwijl die in de tuin stond). Ik heb haar op een gegeven moment aangesproken. Ze zei dat ik helemaal gelijk had en dat iedereen erover klaagde, maar zo was zij nu eenmaal. Ze kon er niets aan doen. Ik ben daarna nog een keer met haar gaan eten en zorgde ervoor dat zij ging betalen voor het pissen. Maar ik was er zo klaar mee dat ik de vriendschap per app heb beëindigd. Zo laat ik me gewoon niet meer behandelen.
Ze zal niet veel vrienden overhouden op deze manier in elk geval. Wat aso!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-08-2019 23:44
Ze zal niet veel vrienden overhouden op deze manier in elk geval. Wat aso!
Ja ik zat met mijn oren te klapperen. Ze zei ook dat ze door een andere vriendin was aangesproken omdat ze ook vaak kleding jatte, van die vriendin dus. En ook daarbij weer dat ze gewoon zo was.
Ik kon er echt niet mee doorgaan. Ik weet dat ik totaal anders in elkaar zit. We waren ook een keer een hele dag weg met vrienden, met de auto van een van die vrienden. Ik zei tegen haar dat we die vriend wel even gingen betalen. Toen zei ze dat ik daar niet over moest beginnen want hij had ons meegenomen. Waarop ik zei dat hij ook moest werken voor de benzine. Ik ben bij het tanken uitgestapt en heb hem geld gegeven. No way dat ik zonder betalen uit elkaar was gegaan toen.
Trouwens nog een leuk feitje. Dit is een miljonairsdochter. Maar ik weet nu dus hoe ze zo rijk is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je toch rare figuren. Een vriendin van mij was een keer op bezoek bij mensen waar ze zouden eten. Voor zichzelf maakten ze een diepvriespizza klaar. Vriendin en aanhang kregen niks. Ze hebben geloof ik afhaal pizza besteld (en zelf betaald). Had ik niet gedaan ik was vertrokken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
17-08-2019 00:20
Wat heb je toch rare figuren. Een vriendin van mij was een keer op bezoek bij mensen waar ze zouden eten. Voor zichzelf maakten ze een diepvriespizza klaar. Vriendin en aanhang kregen niks. Ze hebben geloof ik afhaal pizza besteld (en zelf betaald). Had ik niet gedaan ik was vertrokken denk ik.
Ik was ook gegaan.
Flashy schreef:
17-08-2019 00:20
Wat heb je toch rare figuren. Een vriendin van mij was een keer op bezoek bij mensen waar ze zouden eten. Voor zichzelf maakten ze een diepvriespizza klaar. Vriendin en aanhang kregen niks. Ze hebben geloof ik afhaal pizza besteld (en zelf betaald). Had ik niet gedaan ik was vertrokken denk ik.
Verbazingwekkend...
Ook dat verhaal van die miljonairs vriendin..

Maar goed ook zulke mensen bestaan ook dus 😬
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt af hoe mensen dit kunnen doen zonder gevoel van schaamte. Dat je voor een paar roteuro jezelf zo te kakken durft te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Om even terug te komen op TO. Ik zou ze een mail sturen en terugkomen op hun gedrag. Of dit mondeling doen. Ik vind dit destijds heel eng maar had wel een bepaald gevoel van trots dat ik voor mezelf was opgekomen. Eerlijk: dit zijn geen vrienden. Dit noem ik gore uitnemers. Laat je weten wat je hebt gedaan en hoe er gereageerd is? Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-08-2019 18:29
Zoiets overkomt mij maar één keer bij een zelfde persoon. Daarna ben ik daar alert op en betaal niets meer voor diegene en als het dan niet van de andere kant terug komt dan ben ik er klaar mee.
Ja dit eigenlijk.

Die verrekening zou voor mij wel de druppel zijn.
Ik zou standaard alleen nog maar mijn eigen deel betalen. 20 euro op tafel en dan mogen zij de rest aanvullen.

Of het contact verbreken.

Ik vind dit namelijk geen leuk gedrag.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
16-08-2019 19:45
Ik heb een aantal internationale vrienden die in Nederland werken, het werkt ontnuchterend om te horen hoe ze tegen 'onze' gebruiken aankijken. Bij Duitsers, Fransen, hoef je echt niet met dit soort fratsen komen aankakken.
Gezien het commentaar is dit in Nederland ook niet gebruikelijk.
When in doubt, the auditor is always right!
Als het verder fijne vrienden zijn zou ik gewoon uitspreken wat je ervan vind.
Je laat het ook zelf toe he. Ik zou gewoon om half 1 zeggen: leuk dat ik kom helpen maar ik moet wel wat te eten, anders val ik om!
Met te weinig betalen na splitsen zeg ik ook gewoon: joh er is iets misgegaan. Ik krijgt nog 20,- ik stuur je een tikkie. Jullie willen alles splitsen dan wel graag helemaal....
SjakS schreef:
17-08-2019 14:29
Als het verder fijne vrienden zijn zou ik gewoon uitspreken wat je ervan vind.
Je laat het ook zelf toe he. Ik zou gewoon om half 1 zeggen: leuk dat ik kom helpen maar ik moet wel wat te eten, anders val ik om!
Met te weinig betalen na splitsen zeg ik ook gewoon: joh er is iets misgegaan. Ik krijgt nog 20,- ik stuur je een tikkie. Jullie willen alles splitsen dan wel graag helemaal....
Ja echt helemaal mee eens. Snap niet dat je dit keer op keer laat gebeuren
SjakS schreef:
17-08-2019 14:29
Als het verder fijne vrienden zijn zou ik gewoon uitspreken wat je ervan vind.
Je laat het ook zelf toe he. Ik zou gewoon om half 1 zeggen: leuk dat ik kom helpen maar ik moet wel wat te eten, anders val ik om!
Met te weinig betalen na splitsen zeg ik ook gewoon: joh er is iets misgegaan. Ik krijgt nog 20,- ik stuur je een tikkie. Jullie willen alles splitsen dan wel graag helemaal....
Ja echt helemaal mee eens. Snap niet dat je dit keer op keer laat gebeuren
Tja.
Een oom van mij moest een keertje bij een neefje klussen. Had hij gevraagd en tegenover zijn zus en zwager wilde hij geen nee zeggen. Aan het eind van de klus dag, zegt dat neefje wat wil je drinken? Ik heb water en sinas. Mijn oom denkt goh ik lust eigenlijk wel een biertje. Zegt dat neefje, ik heb helaas nog maar één biertje, en die drink ik zelf op🤔. Mijn oom gaat daar nooit weer klussen.
Alle reacties Link kopieren
En, heb je er nog iets van gezegd/tikkie gestuurd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven