Goede relatie?

07-08-2008 14:31 27 berichten
Is 't misschien de sleur?

Misschien moet hij (of jullie samen) er 'ns voor 'n lange tijd tussenuit gaan. Een sabatical nemen, een poosje de wereld over trekken etc. Zodat je dan wellicht er achter komt wat je écht wilt.
Alle reacties Link kopieren
nvt
misschien passen jullie karakters en denkbeelden heel goed bij elkaar, voelt hij zich thuis bij je, maar ervaart hij niet (meer) het overweldigende gevoel van een eerste heftige verliefdheid?
quote:dondersteentje76 schreef op 07 augustus 2008 @ 14:31:

Mijn vriend ken ik als iemand die meent wat hij zegt, altijd eerlijk en oprecht. Toen hij dus zijn twijfels uitsprak kwam dat hard bij mij aan. Persoonlijk denk ik dat we best een goede relatie hebben - en tuurlijk kunnen er dingen verbeterd worden.

Hij vindt dat we het samen heel erg goed hebben

.......

Hij vindt dat het de laatste tijd beter gaat tussen ons

Hij heeft hoop en vertrouwen dat het nog goed komt tussen ons

.......

En ik? Ik denk over hem precies hetzelfde....

Ik lees daar wel iets tegenstrijdigs......maar daar zal misschien een reden voor zijn?
nvt
nvt
nvt
quote:dondersteentje76 schreef op 07 augustus 2008 @ 14:52:

Die tegenstrijdigheid zie ik niet zo........Tussen het samen erg goed hebben, vinden dat het beter gaat en het vertrouwen dat het nog goed komt.....of is dat teveel met een mannenblik gelezen?
Twijfels laten zich niet altijd beredeneren - het klinkt alsof hij wel heel erg aan het argumenteren is waarom hij bij je blijft.

Ik lees geen passie!
quote:dondersteentje76 schreef op 07 augustus 2008 @ 14:53:

[...]

Dat zou kunnen... maar is dat ook niet normaal na een aantal jaar?

natuurlijk is dat normaal na een aantal jaren, maar dan zou er wel een ander gevoel voor in de plaats dienen te komen.

En misschien ervaart hij toch een gemis, omdat het gevoelsmatig niet meer is zoals het was.

Als je het samen heel goed kunt vinden, is dat op den duur toch niet genoeg, lijkt me. Vertrouwdheid, herkenning, loyaliteit, belangrijke pijlers, .... maar het gevoel van absoluut voor elkaar te willen gaan, is toch wat anders
quote:Happy_Me schreef op 07 augustus 2008 @ 14:55:

[...]

Tussen het samen erg goed hebben, vinden dat het beter gaat en het vertrouwen dat het nog goed komt.....of is dat teveel met een mannenblik gelezen?

Dat viel mij ook meteen op, het impliceert alsof het (in zijn ogen, want zijn opsomming), de laatste tijd niet zo heel denderend ging maar dat hij er vertrouwen in heeft dat het beter kan worden.

Dus ergens zal er iets gebeurd zijn, of heeft hij al langere tijd van twijfels, en daar zit hij nu mee. Je kunt idd het hele rijtje helemaal analyseren en een conclusie trekken, maar in een relatie willen blijven heeft mi alles met gevoel te maken. Alles kan kloppen, kan ideaal zijn volgens de norm, maar het moet goed voelen. Het lijkt alsof hij juist door alle voordelen van de relatie op te sommen, hij voor zichzelf een reden zoekt om de knoop niet door te hakken.

Je leest hier vaak iets soortgelijks, dat iemand alleen maar goede kanten kan opnoemen maar desondanks twijfelt. Je wilt zo graag dat het goed zit, maar toch knaagt er iets..dat lijkt nu ook zo te zijn. Ik zou hem eens vragen naar wat hij mist, of hij iets mist. Het kan haast niet anders of dat is zo. (iets gevoelsmatigs, of toch in de lijn van interesses, sex etc).
Ds, ik vind het ook tegenstrijdig als je eerst zegt dat het goed gaat, en vervolgens dat het beter gaat.

Want 'beter' gaan betekent dat het vroeger niet goed ging. Wat ging er vroeger dan niet goed?
Tegelijk met Julus gepost.
Het kan ook zijn dat hij denkt dat een relatie pas goed is, als je eeuwig vlinders blijft hebben en alles net zo spannend en overweldigend is als de eerste maanden.

Is dit misschien zijn eerste lange relatie?
Wel vervelend dat to in de veronderstelling was dat hun relatie goed zat, en dat hij daar anders in staat, blijkbaar. Nu erachter zien te komen wat hij dus mist. Als het op alle fronten vlekkeloos verloopt, zou je denken dat het iets te maken moet hebben met zijn gevoel. En jammer genoeg is daar niks aan te veranderen..
Reiger, dat kan ook nog meespelen, alhoewel hij in de dertig is (of dertig).

Het is wel heel prettig dat hij iemand is van eerlijkheid en een man van zijn woord. Daar heb je het meeste aan, hoe pijnlijk ook. Je weet dan waar je aan toe bent. Maar hij zal nu moeten uitzoeken waar zijn twijfel vandaan komt en dat met jou bespreken. Hopelijk voor jou is er geen ander in het spel (wil je niet bang maken, maar je weet het soms niet).
nvt
nvt
Kan hij aan je uitleggen wat hij voelt? Dat je na jaren niet meer die vlinders hebt, is normaal. Maar het kan zijn dat hij de relatie als die van een broer-zus ervaart, dat kan na zoveel jaar en met sleur. Is jullie sexleven nog goed, heeft hij de behoefte om je veel te knuffelen, vindt hij het fijn om je onverwachts vast e pakken en je een kus te geven? Door dat soort dingen weet je dat het met de passie/aantrekkingskracht goed zit. Als je daar helemaal geen behoefte aan hebt, wordt het op den duur zo platonisch. En ook al klopt het plaatje voor de rest prima, in een liefdesrelatie moet de passie er zeker zijn.
Het zou ook kunnen dat hij gewoon niet in staat is om langere tijd van iemand te houden (anders dan alleen maar vriendschappelijk), volgens mij is dat een probleem dat heel wat mensen hebben.

Maar het zou ook kunnen dat hij wat depressief aan het worden is ,aangezien hij ook op andere vlakken zich niet lekker voelt.
nvt
quote:dondersteentje76 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:58:

Sexleven is niet super, op dat gebied mist hij wel de passie...Als jullie allebei de relatie in stand willen houden is het dan misschien een idee om daar aan te gaan werken samen?
nvt
nvt
@Dondersteentje:

Happy_She stelde ergens in het begin van onze relatie een hele simpele vraag: "Zeg eens Ja?" en ik beantwoorde dat zonder voorbehoud en zonder te vragen waarop dan wel gewoon met 'Ja'. Pas later op de avond kwam ter sprake waarop ik dan wel 'Ja' had gezegd. En waarom ik gewoon 'Ja' zei? Omdat ik wist dat het goed was.

Het beantwoorden van een directe vraag vergt niet zoveel van een man, want dat is hij gewend. Het zonder voorbehoud beantwoorden van een ongedefinieerde vraag zegt veel meer.

En nee, ze had mij op dat moment niet op een slinkse manier ten huwelijk gevraagd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven