Gokverslaafde man

11-04-2018 15:42 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben ik eens eerder een topic begonnen over de gokverslaving van mijn man. We zijn inmiddels 11 jaar getrouwd en hebben drie kinderen. We hebben een jaar geleden onze eerste koopwoning gekocht.

Mijn man heeft in de 11 jaren meerdere malen enorme bedragen vergokt. De afgelopen 3 a 4 jaar heeft hij dit, naar zijn zeggen dan, nooit gedaan. Het ging financieel ook uitstekend en dat bevestigde voor mij dat hij echt was gestopt. De afgelopen weken gaat het niet zo lekker met onze relatie en dat was voor hem vorige week een aanleiding al de kinderbijslag te vergokken. Rekenend op het bedrag van de bijslag, had ik allerlei bestellingen voor de kinderen, zoals nieuwe schoenen en kleding. Deze bedragen en veel rekeningen kan ik nu niet op tijd betalen.

Hoe ik erachter ben gekomen was vreselijk. Hij was mijn pinpas, die hij mee had voor boodschappen, ergens verloren, maar ik had deze echt nodig. Ik ben toen maar naar de bank gegaan met mijn legitimatie om daar aan de balie het geld maar op te nemen. Die mevrouw zei 'hoeveel wil je opnemen want er staat maar € 5 euro op je rekening'. Ik trok helemaal wit, want de kinderbijslag was nog maar net binnen en met drie kinderen is dat toch een enorm bedrag wat niet zo maar kan verdwijnen. Ik keek even mee en ik zag op twee avonden binnen een uur of twee tientallen bedragen van mijn rekening afgeschreven. Ik wist gelijk wat er aan de hand was. Die vrouw vroeg waarom al die bedragen zo binnen zo een korte tijd. Ik huilend aan de balie vertelt dat mijn man een gokverslaving heeft en dat hij dit waarschijnlijk heeft geflikt. Met lege handen terug naar huis, ging ik helemaal door lint. Hoe kan je me dit toch voor de zoveelste keer flikken. Hoe kut of rot je je ook voelt, dit kan je ons niet meer aan doen.

Dit is gisteren gebeurt en sinds gisteren voel ik me een grote wrak. Ik heb niet geslapen, ik krijg niets binnen. Wat moet ik nu toch met hem. Hij is een hele lieve partner en een geweldige vader. Hij houdt heel veel van zijn gezin. Hij gokt niet dagelijks, echt alleen om de zoveel jaar. Er zijn immers ook gokverslaafden die het hardnekkig dagelijks moeten doen. Dit zijn allemaal factoren, waardoor mijn gevoel zegt 'geef om nog een kans'. Mijn verstand zegt echter dat het nu echt klaar moet zijn. Het staat nu vast, hoe dan ook, hij komt er toch nooit van af. Ik heb geen zin om weer streng over de pinpassen en rekeningen te bewaken, zijn ieder gedraging te controleren, hem 's avonds binnen te houden, elke dag te checken of er niets vreemds aan de hand is met de rekeningen. Ik heb hier geen zin meer in. Eens moet het toch over zijn? Het is zo moeilijk om deze keuze te maken, want een alleenstaande moeder zijn van drie kinderen is ook zwaar en we hebben nu de koopwoning. Nu moet ik een woonruimte zoeken, er gaan zoveel dingen veranderen.

Sorry voor dit chaotisch verhaal, maar het is echt een weerspiegeling van mijn hoofd. Ik weet het niet meer. Ik ben zo op......
anoniem_110106 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 15:44
3.20% gewijzigd
ikBedoelHetGoed schreef:
11-04-2018 16:57
Is het nog een optie om de bankrekeningen allemaal op alleen jouw naam te zetten? En jij daarmee ook als enige eigenaar van de bijbehorende pinpassen. Dan kan hij niet bij het geld en geef je hem geld voor zijn lunchbroodje of biertje na het werk. En ja, daarmee behandel je hem inderdaad als basisschoolkind. Maar de verantwoordelijkheid van een puber kan hij blijkbaar al niet (altijd) aan, laat staan van een volwassene.
Ze kan van tafel en bed scheiden. Dat is het enige wat snel en goed te regelen is.
Ik neem aan dat je, met een dergelijk verleden, je eigen bankrekening hebt? Ik zou hem de deur wijzen nadat hij notabene de kinderbijslag heeft vergokt. Zo’n geweldige vader is het dus niet. Hij mag terug komen als hij drastisch aan zijn problemen heeft gewerkt met professionele hulp.
Is er in het verleden al eens begeleiding geweest voor de gokverslaving?
Hij is geen lieve partner en goede vader. Hij besteelt jullie, hij liegt en helpt jullie de afgrond in. Daar is niets positiefs over te zeggen. Je man is ziek. Een zieke patiënt die een behandeling nodig heeft.
Zonde van je zuurverdiende geld. Hij zal het wel vervelend voor je vinden, maar niet zo vervelend dat hij ermee stopt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kan hij aan de spaarrekening van de kinderen? Je weet dat ze afhankelijk van jullie huwelijkscontract de schulden ook op jou kunnen verhalen, zelfs als jullie uit elkaar gaan?
To waarom reageer je niet?
Ik hoop zo dat je niet je kop in het zand steekt en denkt dat dit écht de laatste keer was en dit topic eigenlijk nergens voor nodig..

Het feit dat je zelf al zegt dat je er eerder over begonnen bent en hem zoals al gezegd aan alle kanten in bescherming neemt beloofd niet veel goeds.
Vraag hulp . Bij algemeen maatschappelijk werk kan je hiervoor terecht.
Que Sera Sera
En je man kan onmogelijk een goede man en vader zijn zolang hij (gok)verslaafd is. Hij gedraagt zich onverantwoordelijk en is onbetrouwbaar .

Als hij er voor jou en zijn gezin wil zijn moet hij geholpen worden met zijn onbedwingbare drang om te gokken , voordat hij jullie in een poel van ellende trekt , waar jullie niet meer uit kunnen komen.

Het gaat van kwaad naar erger, tot jullie de hypotheek niet meer kunnen betalen en dakloos raken . Zo kan het helemaal mis gaan met ernstige gokverslaving !

Hij zal zijn verslaving serieus moeten nemen als hij zijn gezin wil behouden /er voor wil zorgen.

Dus :aanmelden bij verslavingszorg en steun/advies van maatschappelijk werk voor jou , als je besluit niet verder te gaan met hem .
Que Sera Sera
🤔

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven