Grappig Tinder verhaal: Lengte man / gewicht vrouw
zondag 25 maart 2018 om 17:12
Gelijke behandeling?
Grappig verhaal van een collega van mij op Tinder:
Ze was aan het chatten met een erg leuk uitziende man op Tinder (die haar ook leuk vond) en vroeg hem naar zijn lengte. Hij vroeg haar hoe belangrijk ze dat vond. Zij zei dat dat doorslaggevend was.
Hij vroeg heel droog terug: hoeveel weeg je?
Niet dat ze iemand is die gewicht issues heeft maar ze voelt zich op dr teentjes getrapt en laat hem weten dat ze dat niet leuk vind dat hij het tegen haar zo plat vraagt...dat het een oppervlakkige vraag is en dat ze daardoor twijfelt aan zijn intenties.
Nou lang verhaal kort; Deze man vind de reactie van mijn collega dusdanig oppervlakkig dat hij juist het contact met haar heeft afgelast. Hij schreef iets in de zin van:
Je vindt het klaarblijkelijk gewoon om iemand platuit af te wijzen met iets waar ze geen invloed over hebben maar iets bespreken waar jij wel invloed op hebt vind je niet kunnen.
We kwamen later door een gedeelde kennis erachter dat hij ingeschreven stond bij een modellen bureau en 1m95 was hahah.
#principes
Grappig verhaal van een collega van mij op Tinder:
Ze was aan het chatten met een erg leuk uitziende man op Tinder (die haar ook leuk vond) en vroeg hem naar zijn lengte. Hij vroeg haar hoe belangrijk ze dat vond. Zij zei dat dat doorslaggevend was.
Hij vroeg heel droog terug: hoeveel weeg je?
Niet dat ze iemand is die gewicht issues heeft maar ze voelt zich op dr teentjes getrapt en laat hem weten dat ze dat niet leuk vind dat hij het tegen haar zo plat vraagt...dat het een oppervlakkige vraag is en dat ze daardoor twijfelt aan zijn intenties.
Nou lang verhaal kort; Deze man vind de reactie van mijn collega dusdanig oppervlakkig dat hij juist het contact met haar heeft afgelast. Hij schreef iets in de zin van:
Je vindt het klaarblijkelijk gewoon om iemand platuit af te wijzen met iets waar ze geen invloed over hebben maar iets bespreken waar jij wel invloed op hebt vind je niet kunnen.
We kwamen later door een gedeelde kennis erachter dat hij ingeschreven stond bij een modellen bureau en 1m95 was hahah.
#principes
zondag 25 maart 2018 om 17:26
Ik heb een blauwe maandag getinderd en vond vragen over mijn lengte en gewicht ook storend. Er stond gewoon een recente foto op mijn profiel waar je prima mijn postuur kon zien. Toen ik eens aan zo’n man vroeg waarom hij dat wilde weten, zei hij dat hij niet op volle vrouwen viel. Meneer was zelf zeker niet mager, maar je mag natuurlijk elke voorkeur hebben die je wilt. Ik wil zelf ook geen man die kleiner is dan ik of met ernstig overgewicht. Maar dat filter je er met de foto ook wel uit.
zondag 25 maart 2018 om 17:28
Goh.JollyRider schreef: ↑25-03-2018 17:24Dit verhaal circuleert al jaren in allerlei varianten. Maar jouw collega is dus de bron. Goh
Kan het zijn dat meerdere mannen die vraag zo beantwoorden tegenwoordig?
zondag 25 maart 2018 om 17:29
O wat ben ik blij dat ik niet hoef te thinderen. Keuren en afkeuren.MinkeDeWit schreef: ↑25-03-2018 17:26Ik heb een blauwe maandag getinderd en vond vragen over mijn lengte en gewicht ook storend. Er stond gewoon een recente foto op mijn profiel waar je prima mijn postuur kon zien. Toen ik eens aan zo’n man vroeg waarom hij dat wilde weten, zei hij dat hij niet op volle vrouwen viel. Meneer was zelf zeker niet mager, maar je mag natuurlijk elke voorkeur hebben die je wilt. Ik wil zelf ook geen man die kleiner is dan ik of met ernstig overgewicht. Maar dat filter je er met de foto ook wel uit.
zondag 25 maart 2018 om 17:29
Als die foto klopt wel, ja.MinkeDeWit schreef: ↑25-03-2018 17:26Ik wil zelf ook geen man die kleiner is dan ik of met ernstig overgewicht. Maar dat filter je er met de foto ook wel uit.
En dan moet er ook meer op staan dan enkel het gezicht.
zondag 25 maart 2018 om 17:32
zondag 25 maart 2018 om 17:33
Dat is waar, maar mannen hebben er meestal een auto bij staan of sportkleding aanGeitenbreier schreef: ↑25-03-2018 17:29Als die foto klopt wel, ja.
En dan moet er ook meer op staan dan enkel het gezicht.
zondag 25 maart 2018 om 17:36
En de vrouw staat met de poes (katMinkeDeWit schreef: ↑25-03-2018 17:33Dat is waar, maar mannen hebben er meestal een auto bij staan of sportkleding aan![]()
zondag 25 maart 2018 om 17:41
En die mannen stonden allemaal ingeschreven als model en waren 1.95 m lang?
Is altijd een beetje genant om een spannend of smeuïg verhaal op te hangen en dan betrapt te worden dat je andermans verhaal/grap/anecdote/broodje aap navertelt
zondag 25 maart 2018 om 17:41
Vind je? Ik ben bijna 1.90 m, no way dat ik met een kleinere man naast me wil lopen. En ik wil ook geen dikke man.
Als je dat oppervlakkig noemt, is in principe iedere voorkeur voor of afkeer van een uiterlijk kenmerk, oppervlakkig. Heb je enkel “diepgang” als je totaal niet naar uiterlijk kijkt.
zondag 25 maart 2018 om 17:45
Ik vind zelf een man van 1,65 m prima. Mijn vriend is 1,90 en dat ziet er best apart uit naast mij, vind ik eigenlijk. Samen fietsen is helemaal sneu, dan lijkt het net of ik op een kleuterfiets rijdt. Maar het is geen dealbreaker.Geitenbreier schreef: ↑25-03-2018 17:41Vind je? Ik ben bijna 1.90 m, no way dat ik met een kleinere man naast me wil lopen. En ik wil ook geen dikke man.
Als je dat oppervlakkig noemt, is in principe iedere voorkeur voor of afkeer van een uiterlijk kenmerk, oppervlakkig. Heb je enkel “diepgang” als je totaal niet naar uiterlijk kijkt.
zondag 25 maart 2018 om 17:51
Ja, ik vind dat een beetje oppervlakkig, ja. Waarom schaam je je dan? Voor je eigen lengte of voor je partner?Geitenbreier schreef: ↑25-03-2018 17:41Vind je? Ik ben bijna 1.90 m, no way dat ik met een kleinere man naast me wil lopen. En ik wil ook geen dikke man.
Ik vind dat net zo oppervlakkig als een deal-breaker maken van iemands gewicht of huidskleur.
Op de foto's van Tinder zie je wel of iemand opvallend klein/lang/dik/dun/wit/zwart is. Als het niet opvalt, kun je eerst afwachten hoe de eerste date gaat.
Mijn man is ook kleiner dan waar ik op val, en we zijn toch zielsgelukkig geworden met elkaar.
zondag 25 maart 2018 om 17:53
Idem dito. Het zijn allemaal zaken die me ook niet boeien, ik vind een leuke persoonlijkheid het enige belangrijke.zeeuwsmeisje1981 schreef: ↑25-03-2018 17:21Toch is het ongelooflijk gangbaar. Een heleboel mensen hebben hun lengte e.d. in hun profiel staan. Blijkbaar word er dus ook naar gevraagd. Ik heb ook regelmatig van mannen de vraag gehad hoe lang ik was en wat voor soort figuur ik had. Het is een van de redenen waarom ik echt helemaal niets kan met internetdaten. Ik vind partnerkeuze niet iets waarbij je een lijstje afvinkt.
Ook team man hier by the way, waarom zou hij zo iets niet mogen vragen maar zij wel.
zondag 25 maart 2018 om 17:56
Ik heb mijn vriend via Tinder leren kennen (ideaal trouwens dat Tinder) en hij is maar ietsje ietsje groter dan ik, en ik ben 1.64 meter. Nooit gedacht dat ik zou vallen op een kleine man, maar hij is geweldig leuk en ik zou hem voor geen enkele man inruilen!
Maar he, als je lengte belangrijk vindt, dan moet je dat gewoon kunnen vragen. Daar hoeft de ander je niet zo voor over je vingers te tikken!
Maar he, als je lengte belangrijk vindt, dan moet je dat gewoon kunnen vragen. Daar hoeft de ander je niet zo voor over je vingers te tikken!
backpack10 wijzigde dit bericht op 25-03-2018 17:58
4.80% gewijzigd
zondag 25 maart 2018 om 17:57