groot leeftijdsverschil...

05-01-2008 16:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Las net op dit forum iets over leeftijdverschil. Ik zelf heb bijna 3 jaar een relatie.. En mijn vriend is 16 jaar ouder.. Ik ben zelf wel ruimdenkend maar toch voor ik hem ontmoette dacht ik altijd...5 jaar ouder of zo is mooi verder hoeft niet. Maar ik was verliefd en het klikte en ach..hou het dan maar eens tegen.

Nou ik ben nog steeds blij met mijn vriend!! en het gaat goed.. Nu wil ik graag weten.. zijn er meiden die ook een relatie hebben met leeftijdsverschil.. en wat zijn bij jullie de nadelen en de voordelen. En hoe zien jullie de verre toekomst. Ik heb zoiets van ach ja kan toch niet weten. Maar heel soms vind ik het maar niks.. als ik aan later denk. EN hebben jullie kinderen= en ja zijn er ook meiden die al langer zo@n relatie hebben=

Nou groetjes
Heb ook een relatie met leeftijdsverschil. Mijn vriend is 15 jaar ouder dan ik. Had er moeite mee, maar nu zijn we al weer 1,5 jaar samen en zou nooit meer zonder willen! Kom weinig problemen tegen eigenlijk. Alleen dat zijn vrienden natuurlijk ook allemaal veel ouder zijn en dat hij dingen herinnert terwijl ik nog niet geboren was zeg maar..

Aan later denk ik natuurlijk ook wel eens. Soms vind ik het een raar idee. Er vanuit gaande dat we samen oud worden.. er is nooit een leeftijd dat het niet meer gek is ofzo.. Straks ben ik 65, lekker met pensioen, is hij al 80! Maar ja, er is gewoon niets aan te doen. Kinderen willen we graag, maar ik wil eerst lekker studie afmaken, rustig aan zeg maar.. hij is al klaar met studeren en wil het liefst zo snel mogelijk kids. Dat soort dingen kom je tegen.. Maar toch.. ondanks alles blijf ik bij hem.
Hoi,

ik weet niet op je hem al gevonden had, maar er is een heel leeftijdsverschiltopic.

Heb m even geupt. Misschien heb je er wat aan.

groetjes
Mijn vriend is 13 jaar ouder dan ik.Ook ik denk weleens aan hoe het later wordt tussen ons.Ik zie ook weleens mensen kijken naar ons en ja,dan weet je dat er gekletst wordt.Maar daar trek ik me niks van aan!Hij heeft humor,gedraagt zich helemaal niet ouwelijk en is ontzettend lief!

Wat kan een vrouw nog meer wensen dan?

Dan is leeftijdverschil echt niet om er druk over te maken hoor!

We hebben allebei kids uit onze vorige huwelijken en hebben ook geen kinderwensen meer.IK ben ook nieuwsgierig of er meer stelletjes zijn met groot leeftijdverschil.
Nou bij ons is er 9 jaar leeftijdsverschil dus niet echt heftig hihihi. Wat wij wel hebben gedaan is een extra verzekering/spaarplan afgesloten zodat we allebei kunnen stoppen met werken als hij met pensioen gaat. Hij heeft niet zoveel zin om eerst 9 jaar "alleen thuis te zitten". En hier ook dat hij zich dingen herinnerd toen ik er of nog niet was of nog erg klein was en er niks van heb meegekregen hihihi. Verder hebben wij nu een dochtertje van 13 maanden en zijn nu bijna 3 jaar samen. Wij waren toevallig allebei erg toe aan een kindje en een jaar nadat we een relatie kregen was ik dan ook zwanger.
Ik wil ook graag mijn ervaring delen met jullie mbt deze tropic.

Mijn vriend en ik schelen 13 jaar. Zijn nu 4 jaar samen en heel erg happy.

Net als mijn voorgangers die gereageerd hebben op dit tropic zit ook ik wel eens in over hoe de toekomst zal zijn. Mijn vriend is getrouwd geweest, heeft een dochtertje.... heel veel al gedaan en hoeft dus niet nog eens. En ja... wil ik misschien juist nog wel trouwen en kindjes.

lastig lastig.. maar ja. elkaar daarvoor laten schieten... absoluut niet.
Ik heb sinds een paar maanden een relatie met iemand die 19 jaar ouder is en kan dus nog niet zo meepraten als jullie. Ik ben 28, hij 47. Het is allemaal nogal pril, we zien elkaar niet zo heel erg vaak ivm zijn werk. Hij is vaak in het buitenland of maakt hele lange dagen.

We kijken dus gewoon hoe het loopt en doen het lekker rustig aan. Hij is vooral bang dat ik toch liever met iemand van mijn leeftijd verder zou gaan, vooral ivm een eventuele kinderwens. Hij heeft een dochter van 23 en is 25 jaar getrouwd geweest. Kinderen hoeft hij niet meer en trouwen ook niet.

Zelf ben ik moeder van een klein jongetje, ik ben getrouwd geweest en weet dus wat dat is. Tot nu toe heb ik geen kinderwens meer en trouwen hoeft voor mij ook niet meer. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken en weet niet wat er nog komt, maar nu ga ik er vanuit dat het zo blijft en geniet ik van de tijd die we samen door kunnen brengen.

Hij vindt mijn zoon erg leuk, ze matchen goed samen en daar ben ik heel blij om. We hebben elk ons eigen leven en genieten van de tijd die we samen doorbrengen! En verder zal de tijd ons leren hoe het verder ontwikkelt!
hoi hoi,

Mijn vriend en ik schelen 24 jaar,hij is 51 en ik ben 27...

Ik hou hartsikke veel van hem maar als ik aan de toekomst denk wordt ik best wel bang,want ja het leeftijdsverschil is erg groot als hij 61 is,is hij dan nog wel zo levendig als nu?

Hij is nu namelijk wel erg levendig en absoluut geen ''ouwe lul'',maar ja hoelang blijft dat nog zo...

Dus dat is best lastig allemaal en het zorgt voor een hoop twijfels..

Maar ik hou ontzettend veel van hem en ja moet ik dan een liefdevolle relatie opgeven vanwege het leeftijdsverschil?

We zijn 7en half jaar bij elkaar en we zouden nu een dochtertje van iets ouder dan een maand moeten hebben,maar mn zwangerschap is misgelopen afgelopen december na 6maanden.

Ik kan me voorstellen dat als je em234 aan de toekomst denkt dat je dat niks vind,maar ik kan je een ding garanderen als je daar nu af en toe al over denkt en je wordt er niet blij van,dan zal dat ben ik bang toch blijven terugkomen.

Praat je er weleens met hem over?
Voor de meiden die zich wat zorgen maken over de toekomst met een oudere vriend...Vast niet nodig!

Mijn ervaring: mijn ouders schelen 18 jaar. Mijn vader wordt deze maand 74 en mijn moeder is 55.

Een jonge vrouw en jonge kinderen (mijn vader was 46 toen mijn zus geboren werd, en 49 bij mijn geboorte) houden een man ook echt wel jong!

Natuurlijk loop je wel tegen gezondheidskwesties op...een paar jaar geleden kreeg mijn vader een beroerte, en iedereen was er bang voor dat mijn moeder (toen 50) voor de rest van de tijd voor hem zou moeten zorgen. Gelukkig is hij er weer helemaal bovenop gekomen en is hier geen enkele sprake van. Ik zou dit als het enige nadeel van een relatie met een flink leeftijdsverschil willen benoemen.

Mijn ervaring als dochter is vrijwel alleen maar positief!

Wat is er fijner dan ouders met een leeftijdsverschil die heel bewust voor elkaar gekozen hebben en daardoor na al die jaren nog steeds verliefd zijn op elkaar, en hierdoor na al die jaren nog steeds een heel gelukkig huwelijk hebben!

Wees dus vooral gelukkig! Over de toekomst: wie dan leeft wie dan zorgt.
Mijn lief is bijna 22 jaar ouder. Zelf merk ik daar niet zo veel van. Soms reageert hij op dezelfde manier op dingen als mijn ouders zouden doen (logisch, want hij is 4 jaar jonger dan mijn moeder en 5 jaar dan mijn vader) en dan denk ik: nou, nu reageer je echt als een oude vent. Maar voor de rest maakt het me niets uit.

Soms denken mensen dat hij mijn vader is. Moe je ze zien kijken als ik die gedachte uit de wereld help. De grappigste reacties zijn die van stellen van ongeveer 65 jaar. Vooral de vrouwelijke wederhelften kunnen zo heerlijk misprijzend kijken als ze ons samen zien (en we zijn in het openbaar echt NOOIT klef).

Ik hou erg veel van mijn lief en dat is wederzijds. Maar toch ben ik bang dat wij geen toekomst samen hebben. Hij wil absoluut geen kinderen. Ik vooralsnog ook niet, maar ergens ben ik bang dat ik zo'n laatste kans moeder word. Ik heb geen rammelende eierstokken, maar ergens ver broeit het (zeker sinds ik tante ben). En ook op andere vlakken denk ik soms: zijn wij over een paar jaar nog samen. Maar goed. Ik raad je aan te doen wat ik nu doe: genieten van het moment.
hoi christiane,

denk je dat je geen toekomst samen hebt vanwege het feit dat hij geen kinderen wil en jij misshien toch wel?

Ik vind het helaas heel herkenbaar wat je schrijft,ik weet niet hoe oud jij bent en hoe lang jullie elkaar al kennen...

Vreselijk is die gedachte dat je misschien geen toekomst samen hebt he..

@ jufmarijke heel erg fijn berichtje van je zo hoor je nog wat positiefs leuk
Mijn partner is 22 jaar ouder dan ik. Tuurlijk zie je dat ie ouder is dan ik, maar hij gedraagt zich niet 'oud'. Kleedt/verzorgt zich goed, heeft jongere vrienden (van mijn leeftijd) en oudere. Wanneer we bijv. een restaurant binnengaan zie je mensen wel kijken, hem valt het meer op dan mij, maar ik trek me er helemaal niets van aan. Wij moeten het doen samen en we houden zielsveel van elkaar. Dat is toch het belangrijkste? Mijn moeder vond hem vanaf dag 1 heel aardig en een 'goede man' voor mij (ja moeders!), hij is attent en zorgzaam. Hij werkt niet meer echt dwz heeft nog wel ondernemingen waarin hij aandeelhouder is, maar neemt enkel nog deel aan vergaderingen. Dat betekent dat ie veel thuis is en dat moet je invullen samen. Ik denk er wel over om weer te gaan werken, enkel huishouden en samen dingen doen en op stap is niet alles natuurlijk. Dat zal wel komen omdat ik jonger ben .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven