Grote fout :(

06-06-2012 20:25 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een grote fout gemaakt.

Ik ben vorige week naar mijn ex toegegaan en heb dit niet eerlijk tegen mijn ex gezegd.

De relatie met mijn ex zijn veel dingen gebeurd. Dingen die nooit mogen gebeuren in een relatie. Agressieve dingen.

Mijn huidige vriend snapt nu niet waarom ik er naartoe ben gegaan. Dat snap ik. Ik snap het namelijk zelf ook niet.

Dat ik naar mijn ex ben gegaan heb ik na een half uur pas toegegeven. Dit omdat er een hoop dingen naar boven kwamen en dat even moest laten zinken.

Nu is het vertrouwen van mijn vriend weg.

Wat ik begrijp.

We hebben net een week helemaal geen contact gehad en vandaag weer wel.

Dit was niet makkelijk.

Ik snap dat ik het kapot heb gemaakt. En hij weet dat ook.

Alleen hij wil me geen laatste kans geven omdat hij denkt dat ik het nog een keer doe.

Dat begrijp ik. Dat hij er zo over denkt.

Alleen heb ik hier énorm van geleerd. Deze fout maak ik nooit meer.

Ik hou veeeeelste veel van mijn huidige vriend en wil hem echt niet kwijt.

Hoe kan ik aan hem duidelijk maken dat ik écht ben veranderd? En dat hij me die laatste kans moet geven?

Hij vraagt zich vooral af: Waarom moet ik je nog een kans geven.

Wat moet ik doen?

Ik wil hem zooo graag duidelijk maken dat ik echt ben veranderd.

En dit nooit meer doe.

Heb het vandaag tegen hem gezegd. En gezegd dat ik echt een kans wil en die ook echt niet zal verknallen.

Maar hij weet het momenteel even niet.

Help!
Ja dat is zeker moeilijk...

Probeer vanalles te doen... En tegelijk weet ik niet wat ik moet doen...

Ik ga hem nu met rust laten.

Morgen ben ik weer aan het werk.

Ik laat hem zijn eigen ding doen. Even beetje afstand. En ga na een week ofzo weer praten met hem. Ik hoop echt dat hij gaat inzien dat hij me die laatste kans moet geven. En dat hij daar geen spijt van krijgt!
Noortje, ik wens je heel veel sterkte.
Dankjewel.
Laat het maar even. Vriend wil je gewoon even goed laten voelen dat je hem hebt gekwetst. Gelooft hij wel dat er niets is gebeurd? Zo ja, dan komt hij echt wel terug als jullie het al anderhalf jaar leuk hebben samen.
En je bent een mens, mensen maken fouten. In je berichten komt het over dat je er oprecht spijt van hebt en dat siert je. Hij zal dat ook voelen... Komt goed! Maar niet wanhopig gaan doen, dan maak je het alleen maar erger. Zit op de blaren...
Zo, de werkdag weer overleefd. Was niet makkelijk.

Hij heeft de halve middag op z'n kamer gezeten.

De rest van de dag is er wel contact geweest maar niet over ons.

Hij zocht onder andere contact over eten.

Daar begon hij zelf over.

En ik ben 1x bij hem komen zitten toen hij aan het verliezen was met een spelletje op de ps3. Toen ging het ook even niet zo lekker.

Hij snauwde me af. Dus ik stuurde een smsje van; ik probeer alleen maar aardig te doen.

Daarop stuurde hij; en ik kan niet tegen mijn verlies. Dat klopt. Dat is indd zo.

Naar aanleiding van dat smsje ging ik naar hem toe. Hij baalde goed dat hij had verloren. Daar ging ik op in en daarop snauwde hij weer. Ik liep huilend zijn kamer uit. Wat hij niet in de gaten had denk ik; toen stuurde ik; ik doe zo m'n best!!

Sindsdien heb ik hem niet meer van z'n kamer gezien. Ja 1x snel. Maar dat was het.

Ik moet afstand houden. Hij zoekt contact met me. Al gaat het inderdaad alleen maar over eten.

En inderdaad ik heb hele erge spijt!
Jullie werken samen, dan ga je toch geen sms'jes sturen terwijl je vlak bij elkaar in de buurt bent? Dat is vragen om misverstanden.

Ik denk dat als je je vriend uitlegt dat je uit angst naar je ex bent gegaan, dat je bang was dat hij je anders wat aan zou doen, je vriend waarschijnlijk erg boos wordt. Op je ex wel te verstaan. Ik kan me niet voorstellen dat hij het je dan nog kwalijk neemt en normaal gezien zou er dan een sterk beschermingsinstinct in hem wakker moeten worden.

Aan die angst moet je wel iets doen. Je zegt nu dat je zoiets nooit meer zou doen, maar als je je weer onder druk gezet voelt door ex, ga je waarschijnlijk weer. Tenzij je iets doet aan die angst. Je kan bijvoorbeeld met je vriend afspreken dat je het dan altijd met hem bespreekt. Samen lossen jullie dat wel op.
Ga in therapie!
Noortje, pas ervoor op dat je niet te ver doorschiet in je spijt gevoelens. Hij kan en mag het je niet eeuwig blijven verwijten.
Mijn advies was achteraf niet zo goed, daar je hem ziet.

Je ex heeft je bedreigd en dat voelde zo serieus dat je bent gegaan. Dat is echt niet ok van je ex. Ik vind het raar dat jou vriend je daarvoor straft, ipv steun geeft en met je praat.

Ik vind het geen volwassen reactie van je vriend.

Afgezien van het feit dat je je niet moet laten bedreigen reageert iedereen anders onder druk. Jij bent gegaan ipv hulp inschakelen. Als je normaal met je vriend kon praten, dan kun je ook een oplossing bespreken en een scenario afspreken voor als het weer gebeurd. je vriend manipuleert door zich zo te gedragen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom ga je naar iemand toe die je bedreigt? Kun je dan niet beter ervoor zorgen dat je zover mogelijk bij die persoon uit de buurt blijft?

Hoe kun je van je vriend verwachten dat hij gelooft dat je dit nooit meer zult doen, als je zelf al niet eens weet waarom je het hebt gedaan en als je zelf zegt dat je het helemaal niet wilde? Een volgende keer wil je het vast ook niet, en dan gebeurt het, ondanks alle mooie beloften nu, misschien toch weer. Snap je zelf niet hoe onbetrouwbaar dat overkomt, als je jezelf blijkbaar niet eens in de hand hebt?
quote:noortje89 schreef op 06 juni 2012 @ 20:25:

Mijn huidige vriend snapt nu niet waarom ik er naartoe ben gegaan. Dat snap ik. Ik snap het namelijk zelf ook niet.

Ik snap dat ik het kapot heb gemaakt. En hij weet dat ook.

Alleen hij wil me geen laatste kans geven omdat hij denkt dat ik het nog een keer doe.

Alleen heb ik hier énorm van geleerd. Deze fout maak ik nooit meer.

Hoe kan ik aan hem duidelijk maken dat ik écht ben veranderd? En dat hij me die laatste kans moet geven?

Ik wil hem zooo graag duidelijk maken dat ik echt ben veranderd.

En dit nooit meer doe.Als je het zelf niet eens snapt hoe kun je dan weten (laat staan beloven) dat je het niet nog eens zult doen?
Ik denk dat je toch moet achterhalen wat nu de precieze reden was dat je bij je ex langsging.

Je kunt wel zeggen dat je het niet weet, dat je radeloos was etc. (dat geloof ik ook)

Maar ik vind het niet eerlijk tov je vriend.

Als hij de reden niet weet is het moeilijk voor hem om je een tweede kans te geven.

Het zou heel logisch zijn als hij nu denkt dat je nog gevoelens hebt voor je ex.

Het kan zo zijn dat je bij je ex bent langsgeweest om het verleden tussen jullie af te sluiten.

Dat je hem nog 1x wilde zien en met hem praten, voor de allerlaatste keer. En daarna nooit meer.

Als je dit bijvoorbeeld tegen hem zegt, kan hij je misschien begrijpen.

Als jij geen reden opgeeft, is het wel heel logisch dat hij er niets van begrijpt !!

Succes ermee.
Ik snap het ook niet.

Het is anderhalf jaar geleden dat het uit is met je ex. Je bent inmiddels anderhalf jaar samen met je vriend en woon je 7 maanden samen met hem.

Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in de bedreiging van ex. Ik weet niet, iets zegt me dat je niet de hele waarheid vertelt en dat je de bedreiging veinst om er mee weg te kunnen komen.
quote:untxia schreef op 08 juni 2012 @ 12:42:

Waarom ga je naar iemand toe die je bedreigt? Kun je dan niet beter ervoor zorgen dat je zover mogelijk bij die persoon uit de buurt blijft?

Hoe kun je van je vriend verwachten dat hij gelooft dat je dit nooit meer zult doen, als je zelf al niet eens weet waarom je het hebt gedaan en als je zelf zegt dat je het helemaal niet wilde? Een volgende keer wil je het vast ook niet, en dan gebeurt het, ondanks alle mooie beloften nu, misschien toch weer. Snap je zelf niet hoe onbetrouwbaar dat overkomt, als je jezelf blijkbaar niet eens in de hand hebt?

Jawel. Beter van wel. Dat is ook zo. Maar ik heb een verleden met die man en daardoor stond ik onder druk.

En dat onder druk staan wil ik niet meer! En snap ook niet waarom hij zo moet doen tegen mij. En daar ga ik ook iets aan doen. Dat ik ook dan sterker in me schoenen blijf staan. En nee zeg!

Ook besef ik me hierdoor dat ik altijd alles eerlijk moet zeggen. Meteen.. In de week dat het gebeurde zag ik hem bijna tot helemaal niet.

Ik wilde het tegen hem face to face zeggen. Wat niet kon omdat ik hem niet zag.

Nu weet ik dat ik hem zelfs moet wakker bellen of wat dan ook!

Dat is natuurlijk stom dat ik dat nu pas weet. Maar ja zo leer je mekaar ook net iets beter kennen.
Als je niet wilt dat je ex nog zoveel invloed op je heeft moet je alle lijnen die met hem openstaan dichtgooien![mobiel,mail etc]
Dat heb ik nu ook gedaan. Heb een ander emailadres welke hij niet heeft etc.
Iets zegt mij dat je huidige relatie ook niet een lot uit de loterij is.

De manier waarop jullie communiceren. Jij voelt je overdreven schuldig en hij benut alle mogelijke manieren om te zorgen dat jij aan hem de schuld betuigd.

Ik heb niet het idee dat dit een gelijkwaardige relatie betreft. misschien een graad beter dan de relatie met je ex, maar alsnog niet gelijkwaardig.
Jij vertrouwt je vriend niet, ik snap heel goed dat hij jou ook niet vertrouwt. Ik zou ook geen trek meer hebben in een relatie waarbij de ander mij overduidelijk niet vertrouwt. Kun je nog zo'n spijt hebben, de schade is al aangericht. Vooral omdat je daarna kei hard in zijn gezicht hebt gelogen. Meerdere keren en het een half uur volhield te liegen. Liegen en daarbij dus jezelf en je ex beschermen. Nee dank je, in een relatie zoek ik een oprecht iemand die mij vertrouwt, iemand de de prioriteiten bij de relatie heeft liggen en niet bij de ex.
Ik vind dat je wel heel erg het boetekleed aantrekt. En ik vind de reactie van je vriend wat overdreven.

Ik heb ook een gewelddadige ex. Ik schijt zeven kleuren voor hem. Als hij mij nu een bedreigend smsje of wat dan ook zou sturen, en ik zou dat tegen mijn vriend zeggen, dan mijn vriend er zelf wel even heengaan.

Als hij je bedreigt via email, zou ik geen ander email adres nemen, maar hem blokkeren. Ik zou een ander telefoonnummer geven en hulp zoeken bij bepaalde instanties. Een melding of aangifte van bedreiging doen bij de politie en er zeker niet naar toe gaan. Hij gaat je heus niets doen, anders had hij dat allang gedaan. Alleen maar grootspraak.

Daarbij vind ik de opmerking van je vriend (ik heb verloren) ronduit vreemd. Het heeft toch niet met winnen of verliezen te maken. Echt meid, get your act together, praat met je vriend en geef aan dat je zijn reactie niet echt normaal vind. Dat je hem nodig hebt, en dat je uit angst naar je ex toe bent gegaan. Als hij dat niet begrijpt, dan is je vriend gewoon een stijfkop die zelf graag de controle wil. Ook daar zou ik nog eens goed over na gaan denken.
Nou die relatie is/was een top relatie! Nooit geen ruzie of niks. Tot ja nu.. En inderdaad ik voel me enorm schuldig.. Maar ik heb hier ook enorm van geleerd wat positief is.
Ik vertrouw mijn vriend wel hoor. Maar inderdaad je schijt al snel 7 kleuren van m'n ex. En dat wil ik niet meer.

Het is nog niet klaar omdat wij wel zielsveel van mekaar houden! Alleen ik dus ook als het niet uitkomt het meteen zeg tegen hem.

Dus daar heb ik van geleerd!
quote:noortje89 schreef op 09 juni 2012 @ 10:31:

Ik vertrouw mijn vriend wel hoor. Maar inderdaad je schijt al snel 7 kleuren van m'n ex. En dat wil ik niet meer.

Het is nog niet klaar omdat wij wel zielsveel van mekaar houden! Alleen ik dus ook als het niet uitkomt het meteen zeg tegen hem.

Dus daar heb ik van geleerd!Ik snap alleen niet waarom je vond dat het niet uitkwam om het je vriend te vertellen. Je zegt wel dat je hem vertrouwt maar blijkbaar is dat toch niet zo.
Nou omdat ik hem niet meer had gezien. En dat toch tegen hem persoonlijk wilde zeggen. En daar dus niet de kans voor had.

Nu weet ik dat hij dan liever had dat ik belde.

Dus daar leer ik weer van.
Hoe kan het dat je nog steeds zo onder invloed staat van iemand met wie je al jaren geen relatie meer hebt? En waarom heb je dat nooit tegen je vriend verteld?
Hij weet wel dat hij niet echt 100% is zeg maar.. Ik heb een verleden met hem. En dat kwam terug naar boven op dat moment. Wat natuurlijk niet moest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven