Grote problemen met Ex-partner.

11-06-2011 14:58 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de politie gaan voor de dingen als dat ze schade aanbrengt aan jullie auto's

Wat betreft het stelen, nee natuurlijk kun je daar niets mee. Het is gewoon heel dom van hem geweest, en dat zij hem verlinkt was te verwachten. Dat moet je laten varen.

Dat hij haar zoveel geld en spullen heeft gegeven moet je denk ik ook laten varen. Jullie moeten nu verder. Het is gebeurd, het is zoals het is. Klaar. Dat hij zo dom is om dan te denken dat zij dingen op de bus te gaan doen, sjah, dat is gewoon echt heel erg dom. Juridisch gezien was het zijn abonnement , en dus moet hij dokken. Zuur, maar waar. Als hij het echt had willen opzeggen had hij dat zelf toen meteen moeten doen. Is achteraf gepraat, snap ik ,maar zo is het nu eenmaal.

Dus het enige probleem dat je nu hebt, is dat zij aan jullie spullen zit. Daar zou ik aangifte van doen bij de politie
Sorry, maar lees ik nou goed dat je ex wilt aanpakken omdat je vriend is ontslagen omdat hij diesel heeft gestolen???

Wat betreft de telefoonrekening heb je ook geen poot om op te staan. Het abonnement staat/stond op zijn naam, dus hij is verantwoordelijk.
[quote]akoekkoek schreef op 11 juni 2011 @ 14:58:

Hallo,

Ik open dit onderwerp omdat ík eigenlijk ten einde raad ben.

Mijn partner heeft nogal een na-sleep van zijn vorige relatie. Zij hebben 3 jaar een relatie gehad, waarin zij nog nooit heeft betaald. Natuurlijk zou een ander zeggen; "wil je wat kopen etc, dan ga je maar werken!'. Zoals het hoort. Maar zij manipuleerde hem zo dusdanig dat hij alles voor haar betaalde. Hij betaalde haar roken, rijbewijs, auto en behoren, telefoonrekening, etc. Omdat te kunnen financieren ging hij bij zijn toenmalige werkgever diesel stelen. Dat kon hij makkelijk doen door een tankpas (STOM STOM STOM!). Dit deed hij om haar tevreden te houden, zodat hij nog wel geld overhield voor zíjn vaste lasten (huur, verzekeringen etc.) en óók nog dat van haar!quote]

Sorry, maar dit heeft je vriend toch echt zelf gedaan.
wij? Jij moet je er inderdaad verre van houden. Je kunt hem hooguit ondersteunen. Hoeveel wij is er in een periode van 9 maanden? ( als je meteen in beeld was)

Ik zou hem in elk geval doorverwijzen naar professionele hulpverlening, ten eerste omdat hij in een relatie heeft gezeten waar hij zich zelf is kwijt geraakt, afgaande op jouw verhaal, en ik vraag mij dan ook af hoe verstandig het is dat hij nu alweer in een relatie zit met een vriendin die er ook wat van 'moet' vinden en er iets tegen wil doen.

Hij moet zijn eigen zaakjes leren opknappen.
Inderdaad, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. In eerste instantie heeft hij dit natuurlijk zichzelf aangedaan (hoe naief kun je zijn?).

Wat je verder kunt doen is in het hier en nu kijken. Alles wat er nu nog gebeurt registreren en melding van maken. Rekeningen blokkeren, andere sleutel, dat soort zaken (of wat er dan ook maar geregeld moet worden zodat ex er niet meer bij kan).
Eens met Yellow. Zo zou ik het ook aanpakken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee hier kan je niks mee. Nou ja, het enige wat je vriend hiermee kan is hiervan leren.
In september is hun relatie uitgegaan en half jaar later is ze naar zijn werkgever gestapt...Hoe lang hebben jullie nu eigenlijk een relatie?
Je vriend heeft dit haast zelf veroorzaakt. Hij heeft ervoor gekozen om alles voor haar te betalen en om te gaan stelen.

Wel een hele aparte jongen lijkt me......

Verder zou ik naar de politie gaan als ze auto's bekogelt en wat ze nog meer doet. Aangifte doen. En haar verder negeren.
Je doet het voorkomen alsof alles hem overkomen is. Hij is een volwassen (toch?) man die toch echt zelf de beslissingen heeft genomen. en dat zijn niet de slimste geweest, maar hij heeft het toch echt zelf gedaan. en die ex, zorgen dat zij niet meer bij bankrekeningen etc kan, en verder schouders eronder en puin ruimen. Wat jij kan doen imo is hem steunen, luisterend oor bieden, meedenken, maar verder moet hij het toch echt zelf opknappen.
Always look on the bright side of life
En vooruit kijken. Zijn er nog open draadjes? Want dat ze niet zal schromen om hem te pakken is wel duidelijk.
Niet vervelend bedoelt maar ik vraag me werkelijk af wat voor lulletje rozenwater een man is die steelt bij zijn werkgever om zijn vriendin te kunnen onderhouden.

Wil jij echt met zo iemand samen zijn?
je gelooft wel heel makkelijk het verhaal van je vriendje van een paar maanden.

En nu? Nu moet jij vanalles voor hem betalen omdat hij geen geld heeft?
Weer zo iemand die alles is overkomen.
Als je geen getuigen hebt, kun je geen aangifte doen tegen iemand die jullie auto's met eieren zou hebben bekogeld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:chocolademelk schreef op 11 juni 2011 @ 15:10:

In september is hun relatie uitgegaan en half jaar later is ze naar zijn werkgever gestapt...Hoe lang hebben jullie nu eigenlijk een relatie?Wij hebben inderdaad nog niet lang, een half jaar. Maar wij zijn al 7 jaar bevriend, ook altijd verliefd geweest op elkaar. Maar omdat hij een ex was van mijn toenmalig beste vriendin, wou en durfde ik niets te beginnen. Ook omwille de vriendschap, die was erg belangrijk voor mij. Toen hun wat kregen, mocht ik (samen met nog een aantal) geen contact meer met hem hebben. Op geen enkele manier. Ik ben er toen maar mee akkoord gegaan toen ik doorhad dat hij er echt problemen mee kreeg. Met ruzie zijn we "uit elkaar" gegaan. Toen het uit was, kregen wij weer contact en wouden wij het niet weer zo ver laten komen. Vandaar.
Waarom zoek JIJ naar een oplossing voor een probleem dat HIJ in stand houdt? Je bent zijn moeder niet....
hoe oud zijn jullie?
Always look on the bright side of life
Eerlijk gezegd kan ik er met mijn hoofd niet bij TO dat jij een relatie wilt met zo'n man en dan ook nog bizarre oplossingen hoopt te vinden voor shit die hij zelf heeft gecreëerd.
Dit forum brengt me altijd weer op de hoogte van de wijze waarop mensen kennelijk heden ten dage met elkaar omgaan en leven. Het is een groot sociologisch onderzoek dit..

TO, ik zou je niet meer druk maken om haar , behalve als ze jullie NU nog lastigvalt. Alles wat is gebeurd, is gebeurd.
quote:akoekkoek schreef op 11 juni 2011 @ 15:15:

[...]

Wij hebben inderdaad nog niet lang, een half jaar. Maar wij zijn al 7 jaar bevriend, ook altijd verliefd geweest op elkaar. Maar omdat hij een ex was van mijn toenmalig beste vriendin, wou en durfde ik niets te beginnen. Ook omwille de vriendschap, die was erg belangrijk voor mij. Toen hun wat kregen, mocht ik (samen met nog een aantal) geen contact meer met hem hebben. Op geen enkele manier. Ik ben er toen maar mee akkoord gegaan toen ik doorhad dat hij er echt problemen mee kreeg. Met ruzie zijn we "uit elkaar" gegaan. Toen het uit was, kregen wij weer contact en wouden wij het niet weer zo ver laten komen. Vandaar.

Ok, voor de duidelijkheid. Zijn ex is jouw toenmalige beste vriendin? En met ruzie zijn jij en die beste vriendin uit elkaar gegaan of jouw voormalig beste vriendin en jouw huidige vriend?

Waarom zijn jouw vriend en ex uit elkaar gegaan? Het klinkt nu namelijk meer als wraakactie van haar kant.
Eens met hierboven en laat hem z'n verlies nemen en ervan leren.

En ik denk dat hij/jullie blij mogen zijn dat z'n ex-baas het alleen bij op staande voet ontslag heeft gelaten.Voor zelfde geld had z'n baas aangifte gedaan.En had je vriend mogelijk een veroordeling/strafblad gehad.Waren jullie nog veel verder van huis geweest...
Hey Lord,don't ask me questions
quote:baby_ernie80 schreef op 11 juni 2011 @ 15:15:

Waarom zoek JIJ naar een oplossing voor een probleem dat HIJ in stand houdt? Je bent zijn moeder niet....

Dit.

Waarom moet jij hier iets mee? Omdat hij er niets mee doet?
t klinkt zo grappig, "mijn partner" na een paar maandjes verkering

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven