grrrr kerels :s

22-12-2010 08:42 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi dames,

alvast sorry, maar ik ga jullie even als mijn klaagmuurtje gebruiken.

afgelopen nacht bleef onze mezemans maar huilen (hij is pas een weekje oud) dus ik hem de hele tijd proberen te troosten en lekker bij mij neergelegd zodat hij (en ik) mss in slaap viel. helaas. om half zes was ik zo kapot , en mezemans dubbel zo wakker, dat ik mijn lief vroeg of hij mss het flesje wilde geven zodat ik even een kwartiertje kon dutten. nou kreeg me toch een reactie, ja hij moest toch zo op en werken dus waar
Als tie? Wat is tie?

Arme Des-ree ik hoop dat je hierover met je man kunt praten en dat het opgelost wordt. Zo heb je het wel heel zwaar.
Excuses voor mijn wellicht overspannen reactie maar kan niet zo goed tegen zulke mannen aangezien mijn eigen vader vond dat ik beter niet geboren had kunnen worden.
haha pikstraf had ie al vanaf dat ik zes maanden zwanger was, en moet er voorlopig ook ff niet aan denken ! mss is hij daarom zo chagerijnig ? nee ik weet niet, denk dat hij ook heel onzeker is mbt de kleine, eerste kindje en ik ben natuurlijk ook veranderd opeens. hij had de eerste week wel vrij trouwens maar toen was de kraamhulp nog hier en die hielp me met veel dingen. heb maar 2 dagen in bed gelegen en toen kon ik het niet meer aanzien. post die niet geopend werd enz, om gek van te worden !
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 22 december 2010 @ 09:04:

Misschien een idee om dat ook gewoon te doen en een fijne beddag met je kleine te huoden en dan voor manlief een fijne magnetronmaaltijd klaar te zetten voor vanavond. Heb je ook nog eens gekookt voor hem!

Beddag is een goed idee. Maar een magnetronmaaltijd voorzetten? dat kan hij toch wel lekker zelf regelen?

TO is kraamvrouw, net een week geleden bevallen. Dan mag er voor je gekookt worden en hoef je zelf niet te koken, vind ik.

Waar is de kraamhulp trouwens? Waren de uren al op? Een beetje kraamhulp zorgt ervoor dat de vader ook betrokken is bij de verzorging van baby.
[quote]Des_ree schreef op 22 december 2010 @ 09:08:

haha pikstraf had ie al vanaf dat ik zes maanden zwanger was, en moet er voorlopig ook ff niet aan denken ! mss is hij daarom zo chagerijnig ? nee ik weet niet, denk dat hij ook heel onzeker is mbt de kleine, eerste kindje en ik ben natuurlijk ook veranderd opeens. hij had de eerste week wel vrij trouwens maar toen was de kraamhulp nog hier en die hielp me met veel dingen. heb maar 2 dagen in bed gelegen en toen kon ik het niet meer aanzien. post die niet geopend werd enz, om gek van te worden ![/quote]

Je doet het zelf, je had hem er ook op kunnen wijzen dat er wat gedaan moet worden
Hier past een ernstig hormoongerelateerde tyfusbui bij. Als je mezemans even een uurtje met oma uit wandelen stuurt kun je er nog flink lawaai bij maken ook.

Zonder gekheid: op een rustig moment laten weten dat het je tot hier zit, en dat rustig slapen en rustig naar het werk gaan er voor hem net zo goed als voor jou niet meer bij is totdat die kleine een paar jaartjes ouder is. Als je probeert over en weer ook nog naar elkaar te luisteren (het is voor jullie beiden nogal niet niks wat er is gebeurd, een weekje terug of zo) dan hoop ik dat jullie hier uit komen. En als 'ie beweert dat jij maar een luizenleventje hebt met je vrije tijd, dan moet 'ie inderdaad maar eens vierentwintig uur voor de kleine gaan zorgen om dat luizenleventje te voelen.
quote:_Barbabella_ schreef op 22 december 2010 @ 09:05:

[...]

Jij moet hem je kind in bad laten doen. Zolang jij alles uit handen blijft nemen, veranderd er niets

Juist en dan niet als een schooljuffrouw ernaast gaan staan maar hem gewoon zijn gang laten gaan.

En wat betreft het huishouden,ga een gesprek met hem aan waarin je nog eens duidelijk de gemaakte afspraken benoemd en vertel hem dat je vanaf nu de dingen niet meer gaat doen die hij zou doen in huis.

Maar dan ook daadwerkelijk niet doen.
9.08 lijkt erop alsof hij echt bang is voor de teerheid van jullie kindje. Zeker als hij tijdens de zwangerschap gewoon betrokken was, mag hij wel wat credits krijgen nu. Nou ja, ik hoop gewoon keihard dat je geen hork hebt als vader voor je kindje.

Is trouwens maar één manier om van die angst af te komen, gewoon maar doen met dat kindje, net als jij moest, en erachterkomen dat het het ook nog blijft doen.
ja we hebben alle uren gehad, en hij probeert wel denk ik. heb ze vrijdagavond samen in het grote bad gezet omdat manlief het zo eng vind om de kleine in de bad te doen. zondag hebben we geprobeerd om pappa de kleine in het kleine badje te laten doen, was helaas een drama voor beide kanten :(.

het zou gewoon al veel schelen als hij andere dingen van me over zou nemen. kleine taakjes zoals het toilet poetsen of de badkamer. de was in de droger doen dat soort dingetjes. dan heb ik mijn handen wat vrij
quote:Des_ree schreef op 22 december 2010 @ 09:08:

heb maar 2 dagen in bed gelegen en toen kon ik het niet meer aanzien. post die niet geopend werd enz, om gek van te worden !

Je hebt maar 2 dagen in bed gelegen? Dat lijkt me erg weinig. Heeft de kraamhulp je niet terug het bed in gestuurd?

Post kan best wel 2 dagen ongeopend blijven hoor.

Volgens mij heb je de neiging om nogal een controlfreak te zijn. Niet doen. Loslaten.

Met een kleine erbij heb je nu eenmaal niet alles in de hand. Neem voldoende rust, heel belangrijk. En laat je man ook bij het kind zonder dat je hem op de vingers kijkt of commentaar levert.
quote:Guinevieve schreef op 22 december 2010 @ 09:09:

[...]

Beddag is een goed idee. Maar een magnetronmaaltijd voorzetten? dat kan hij toch wel lekker zelf regelen?

TO is kraamvrouw, net een week geleden bevallen. Dan mag er voor je gekookt worden en hoef je zelf niet te koken, vind ik.

Waar is de kraamhulp trouwens? Waren de uren al op? Een beetje kraamhulp zorgt ervoor dat de vader ook betrokken is bij de verzorging van baby.

Die magentronmaaltijd bedoelde ik ook wel een beetje sarcastisch. Zo van, "kijk eens hoe goed ik het doe? Voor ONZE baby zorgen en daarnaast ook nog eens voor jou! Moet ik jou wellicht ook helpen de bips af te vegen of kan je dat nog wel zelf aan?"

En als hij nooit iets doet met de kleine, zal hij het ook nooit onder de knie krijgen, zorgen voor zo'n kleine!

Geef hem idd mezemans in handen en ga lekker iets voor jezelf doen!
Nope
hij is ook geen hork denk ik. hij is zoiezo in alles onzeker. vandaar dat ik meestal het voortouw neem. regel ook al het papierwerk en beheer zelfs zijn geld. hij heeft nl geen gat maar gewoon geen hand meer. hij moet gewoon inzien dat dit niet kan zo. voorbeeldje van de keuring van de auto, ik heb al twee weken geleden een nieuwe uitlaat geregeld, het ding staat er nog steeds en de auto nog steeds ongekeurd. maar hij is er wel mee naar het werk. lkkr verantwoordelijk denk ik dan :s
Maar je doet het zelf!

Hij leunt lekker tegen jou aan, omdat hij toch weet dat jij het regelt en doet.
Meid, huishouden en post zijn absoluut niet belangrijk nu. Man moet juist proberen om die band met zoon goed en veilig te krijgen (zelf niet bang te zijn voor krijspartijen dus, beetje doormodderen totdat het kindje wel rustig bij hem is). Over een maand of zo kun je je wel weer druk gaan maken over die andere dingen. Lang leve de magnetron, lang leve het geld voor een schoonmaakster als je je dat kunt permitteren, normaalgesproken kom je ook niet in de schulden als je een halve maand even de post de post laat.

Het lijkt wel alsof je/jullie je prioriteiten nog helemaal niet duidelijk hebben. Niet zo gek hoor, een week geleden ouders geworden (voor allebei de eerste?). Maar goed: prioriteit is nu de relatie van jullie met je kindje en jullie eigen relatie. Alle ander dingen zijn secondary.
quote:Des_ree schreef op 22 december 2010 @ 09:18:

hij is ook geen hork denk ik. hij is zoiezo in alles onzeker. vandaar dat ik meestal het voortouw neem. regel ook al het papierwerk en beheer zelfs zijn geld. hij heeft nl geen gat maar gewoon geen hand meer. hij moet gewoon inzien dat dit niet kan zo. voorbeeldje van de keuring van de auto, ik heb al twee weken geleden een nieuwe uitlaat geregeld, het ding staat er nog steeds en de auto nog steeds ongekeurd. maar hij is er wel mee naar het werk. lkkr verantwoordelijk denk ik dan :s

De eerste bekeuring voor het rijden zonder keuring valt vanzelf op de mat.

Die man klinkt als een groot kind.
Ook als er structureel iets mis is (jij regelt en hij doet of kan dat niet) is de eerste prio: jullie en je kindje. Niet de rest. Daar heb je nog een beste tijd aan leven de tijd voor.
Des_ree, is er een moeder, zus of vriendin in je omgeving die je om hulp kunt vragen?

Ik denk dat je er flink doorheen zit en dat je meer rust moet nemen.

Natuurlijk neemt dat de problemen die je nu met je man hebt niet weg maar het lijkt erop dat sommige dingen al speelden voor de zwangerschap dus je kunt ook niet verwachten dat dat nu zomaar opgelost wordt.

Maar rust is zo belangrijk als je net bevallen bent. Je moet lichamelijk en geestelijk herstellen. Als je meer rust krijgt kan je dit alles ook veel beter aan.
quote:_Barbabella_ schreef op 22 december 2010 @ 09:19:

Maar je doet het zelf!

Hij leunt lekker tegen jou aan, omdat hij toch weet dat jij het regelt en doet.Precies en zolang dat zo blijft gaat er niks veranderen.
sja hij is dan ook pas 23, maarja ik ben 21 en manage mezelf ook ! hij woonde wel opzichzelf eerst maar mamma kwam poetsen en kookte zijn vriezer vol. post opende hij gewoon niet met als gevolg dat er nu een fikse schuld is. vandaar dat ik er zo bovenop zit. heb afbetalingen geregeld en we redden het financieel prima (+- 150 euro in de week te besteden). komende week heeft hij weer vakantie, denk idd dat ik me dan eens verstop achter de pc voor mijn schoolwerk en de heren laat aanmodderen !
TO; wat ga jij nu doen? Je heb hier wat advies gekregen over een gesprek aangaan. Ik zou dat gesprek zeker aangaan. Je geeft hier aan dat als hij wat huishoudelijke taken over zou nemen, jij je al beter met je kindje bezig kan houden. Ik zou eerder pleiten voor een verdeling van de taken. Laat hem, als hij 's avonds terug is van zijn werk, je kindje in bad doen, of een flesje geven. Als hij dan het huishouden moet gaan doen leert hij nooit hoe leuk het kan zijn met zijn kind.

Je kindje is nu een week oud? Hoe gaat het verder met jou? Ik herken wel een beetje dat je alles wil doen of eigenlijk moet doen voor je gevoel, maar laat het even varen. Laat jezelf en hem wennen aan de nieuwe situatie. En dat je nu steeds heel erg boos op hem bent of je ergert aan dingen die er eigenlijk altijd al waren (of is ie van het een op het andere moment opeens onverantwoordelijk geworden?) komt natuurlijk ook omdat je net bevalling bent en bol staat van de hormonen.
ik kom door de zwangerschap niet meer thuis en vriendinnen ben ik ook veel verloren met de keuze om voor mijn kindje te gaan. heb er absoluut geen spijt van dat ik deze keuze heb gemaakt ! heb een wondertje in mijn leven erbij gekregen :D moet vriendlief maar weer eens goed aan de tand voelen straks en netzoals op mijn werk maar een planbord gaan maken met welke taken en gedaan moeten worden en wie wat doet. en hij mag het opsoppen met de auto ! ik rij er íg niet meer in tot het geregeld is !
Hij klinkt idd als een erg onzekere man, vooral met z'n pasgeboren kind. Als hij daar nog wat aan moet wennen, kan hij idd wat meer hh taken op zich nemen. En toch proberen om hem af en toe ook wat "babytaken" te laten doen, zodat hij er meer aan kan wennen. Vertel hem hoe je erover denkt op een rustig moment.

Wat er wordt gezegd over dat je er wel flink doorheen moet zitten vind ik persoonlijk lichtelijk overtrokken. Jullie kindje is net een week oud, dus deze situatie duurt ook pas een week. Als je daar al van kapot bent en er doorheen zit, wens ik je heel veel succes in de toekomst. Je zult vast nog gekkere dingen mee gaan maken !
ik wil idd alles perfect doen omtrent de kleine. een soort supermamma zeg maar. weet wel dat dat niet altijd kan maar ben heel teleurgesteld als het me niet lukt. op zulke momenten is manlief er wel altijd voor me om me op te vangen. ik wil het nl aktijd voor iedereen goed en perfect doen en alles moet er altijd tip top uitzien. schaam me ook diep voor het feit dat er schulden zijn, ook al lopen er regelingen voor en zien we ze kleiner worden. maar het past niet in mijn picture perfect.
quote:breezerananas schreef op 22 december 2010 @ 09:32:

Wat er wordt gezegd over dat je er wel flink doorheen moet zitten vind ik persoonlijk lichtelijk overtrokken. Jullie kindje is net een week oud, dus deze situatie duurt ook pas een week. Als je daar al van kapot bent en er doorheen zit, wens ik je heel veel succes in de toekomst. Je zult vast nog gekkere dingen mee gaan maken !

Jij weet toch niet wat voor zwangerschap TO heeft gehad en hoe de bevalling ging? Met een doos vol hechtingen en een lijf vol hormonen kun je er heel vlot even doorheen zitten hoor. Zeker als je totaal geen hulp van anderen hebt te verwachten. Zo te lezen heeft TO geen of weinig contact met haar moeder, die zal dus niet fijn bij haar komen kramen.

Een vriend die zijn mama nog lang niet is ontgroeid en blijkbaar geen idee heeft van het runnen van een huishouden en bang is voor zijn eigen kind. En ondertussen nog een studie proberen af te maken. Ga er maar aan staan.
quote:mamzelle schreef op 22 december 2010 @ 09:09:

Hier past een ernstig hormoongerelateerde tyfusbui bij. Als je mezemans even een uurtje met oma uit wandelen stuurt kun je er nog flink lawaai bij maken ook.

En dat het jouw schuld is omdat je dingen op je neemt zal allemaal wel, maar een beetje een vent neemt z'n plek en gunt jou je rust! Dus heel hard confronteren.... Gefeliciteerd met je kind, en welkom in de realiteit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven