halfbloedjes.
zaterdag 11 juni 2011 om 09:37
voor mij maakt het eigenlijk niet uit wat voor een afkomst iemand heeft maar, waarom worden halfbloedjes vaak gezien als mensen met "onzuiver bloed" ?
ik ben zelf ook halfbloed, maar mijn vaders kant accepteerd mij en mijn jongere broertje niet echt, omdat wij ook nederlands bloed met ons meedragen. ja sorry hoor maar het slaat echt helemaal nergens op! maar toch gebeurt het, waarom?
ik ben zelf ook halfbloed, maar mijn vaders kant accepteerd mij en mijn jongere broertje niet echt, omdat wij ook nederlands bloed met ons meedragen. ja sorry hoor maar het slaat echt helemaal nergens op! maar toch gebeurt het, waarom?
zaterdag 11 juni 2011 om 10:41
quote:Star schreef op 11 juni 2011 @ 10:31:
[...]
Dat was sarcastisch en geheel niet de opvatting van degene die het postte.
Sorry , maar hier was niets sarcastisch mee bedoeld.
[...]
Dat was sarcastisch en geheel niet de opvatting van degene die het postte.
Sorry , maar hier was niets sarcastisch mee bedoeld.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 11 juni 2011 om 10:43
zaterdag 11 juni 2011 om 10:45
zaterdag 11 juni 2011 om 10:46
quote:mali30 schreef op 11 juni 2011 @ 10:43:
ik word trouwens nooit gek van het racisme, maar wel van de mensen die altijd zo nodig over de krullenkopjes van de kinderen willen aaien, en dan kraaien oh wat een schatje wat is ie moooooi! Blijf er vanaf zeg.
Soms beland ik obscure apres ski dansgelegenheden, en dan gaan ook allemaal mensen aan mijn haar zitten ... Of op straat?! Hoezo zit je aan me? Dat is toch raar?!
ik ga er geld voor vragen : Raak de negerin aan voor 2 euro.
ik word trouwens nooit gek van het racisme, maar wel van de mensen die altijd zo nodig over de krullenkopjes van de kinderen willen aaien, en dan kraaien oh wat een schatje wat is ie moooooi! Blijf er vanaf zeg.
Soms beland ik obscure apres ski dansgelegenheden, en dan gaan ook allemaal mensen aan mijn haar zitten ... Of op straat?! Hoezo zit je aan me? Dat is toch raar?!
ik ga er geld voor vragen : Raak de negerin aan voor 2 euro.
zaterdag 11 juni 2011 om 10:47
zaterdag 11 juni 2011 om 10:48
quote:Eindeloos schreef op 11 juni 2011 @ 10:20:
Op een ander topic noemt men dit peper en zout kinderen.
Ook al zo'n belachelijke term.
Maar ook op dit forum, wordt een vrouw die een relatie is aangegaan met een man uit Afrika, beticht van onzuivere motieven.
Ze zou een kind van hem willen hebben, omdat je met zo'n halfbloedje (afschuwelijk woord ), zo lekker kunt pronken .
Dan vraag ik je!!!!Ik heb een kind met een halve Surinamer. Best een lollig kind, maar de tint valt een beetje tegen. Dus ik ga nu maar op zoek naar een echte Surinamer.
Op een ander topic noemt men dit peper en zout kinderen.
Ook al zo'n belachelijke term.
Maar ook op dit forum, wordt een vrouw die een relatie is aangegaan met een man uit Afrika, beticht van onzuivere motieven.
Ze zou een kind van hem willen hebben, omdat je met zo'n halfbloedje (afschuwelijk woord ), zo lekker kunt pronken .
Dan vraag ik je!!!!Ik heb een kind met een halve Surinamer. Best een lollig kind, maar de tint valt een beetje tegen. Dus ik ga nu maar op zoek naar een echte Surinamer.
zaterdag 11 juni 2011 om 10:56
quote:Eindeloos schreef op 11 juni 2011 @ 10:39:
@Yellowlove, ik vind een term helemaal niet op zijn plaats.
waarom moet overal een stempel op?.
Zou ik zelf een halfbloed beschrijven, dan noem ik het een kindje uit een een gemengde relatie.
Een héle mooie mix baby komt natuurlijk eerst . En mijn buurmeisje noemt haar zus, Wit-wittie.
@Yellowlove, ik vind een term helemaal niet op zijn plaats.
waarom moet overal een stempel op?.
Zou ik zelf een halfbloed beschrijven, dan noem ik het een kindje uit een een gemengde relatie.
Een héle mooie mix baby komt natuurlijk eerst . En mijn buurmeisje noemt haar zus, Wit-wittie.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 11 juni 2011 om 11:00
zaterdag 11 juni 2011 om 11:02
quote:Oriane schreef op 11 juni 2011 @ 11:00:
[...]
Juist! Wij negerts doen dat niet. Door de kou gaat mijn haar echt extreem aan de pluis
Ho ho wacht even, ik was natuurlijk niet op wintersport he. Ik bedoelde foute bars in Amsterdam zoals de cooldown en jantjes verjaardag.
(ik help mezelf niet eens met deze info... )
[...]
Juist! Wij negerts doen dat niet. Door de kou gaat mijn haar echt extreem aan de pluis
Ho ho wacht even, ik was natuurlijk niet op wintersport he. Ik bedoelde foute bars in Amsterdam zoals de cooldown en jantjes verjaardag.
zaterdag 11 juni 2011 om 11:10
quote:_yellowlove_ schreef op 11 juni 2011 @ 11:02:
[...]
Nope. Straks ga je nog vertellen dat je wel eens klompen hebt aangehad, boerenkool het lekkerst vind en op vakantie gaat met de caravan.
Dat kan eeeeecht niet hoor!
[...]
Nope. Straks ga je nog vertellen dat je wel eens klompen hebt aangehad, boerenkool het lekkerst vind en op vakantie gaat met de caravan.
Dat kan eeeeecht niet hoor!
zaterdag 11 juni 2011 om 11:13
Ik heb klompen aangehad, ik reed vroeger pony op een boerderij in de buurt. Banjerde ik op klompen rond.
Ik lust wel boerenkool, maar ik vind het allerlekkerste patat met satesaus (zie je toch een exotisch tintje he)
En ik ben te blut voor vakantie (hoe zwart kun je zijn)
Ik scoor dus 1,5 uit 3. Ik ben echt een mokkababy, mulat, halve roetmop, peper en zout kindje, gemengd meiske whatever
Ik lust wel boerenkool, maar ik vind het allerlekkerste patat met satesaus (zie je toch een exotisch tintje he)
En ik ben te blut voor vakantie (hoe zwart kun je zijn)
Ik scoor dus 1,5 uit 3. Ik ben echt een mokkababy, mulat, halve roetmop, peper en zout kindje, gemengd meiske whatever
zaterdag 11 juni 2011 om 11:15
Ook mooi. De vraag, kom je uit suriname of de antillen. Blijkbaar zijn er mensen in nederland die er geen idee van hebben dat er meer landen in de wereld zijn waar negers geboren worden.
Total shock ook als ze weten dat ik geen roti kan maken. Roti.... watti? Ik had er nog nooit van gehoord toen in hierheen kwam. Maar he, je bent negert, dus doe je aan roti.
Mij zoon houdt van rock. KAN niet dus. Hij is neger en dus hou je van R&B of hiphop. Er zijn nog steeds vooroordelen.....
Total shock ook als ze weten dat ik geen roti kan maken. Roti.... watti? Ik had er nog nooit van gehoord toen in hierheen kwam. Maar he, je bent negert, dus doe je aan roti.
Mij zoon houdt van rock. KAN niet dus. Hij is neger en dus hou je van R&B of hiphop. Er zijn nog steeds vooroordelen.....
zaterdag 11 juni 2011 om 11:17
Ik zeg wel eens voor de grap als men vraagt wat 'wij' dan aten thuis dat we tot de jaren 70 een kanibalistisch eiland waren en dat we daarna over moesten op de kip, en ik nog steeds aan die smaak moet wennen
Er zijn echt mensen die dat als waarheid aannemen!
Maar even serieus, ik doe 'thuis' een hele mooie stoofschotel maken van fruitbats (jawel... Vleermuis) en dat smaakt ergens tussen kip en eend in. Is hier niet te krijgen overigens, dus jullie kunt allemaal thuis bij mij gewoon hutspot eten.
Er zijn echt mensen die dat als waarheid aannemen!
Maar even serieus, ik doe 'thuis' een hele mooie stoofschotel maken van fruitbats (jawel... Vleermuis) en dat smaakt ergens tussen kip en eend in. Is hier niet te krijgen overigens, dus jullie kunt allemaal thuis bij mij gewoon hutspot eten.
zaterdag 11 juni 2011 om 11:18
zaterdag 11 juni 2011 om 11:20
Of als ik ergens solliciteer of bij de belastingdienst ben omdat ik weer eens vergeten ben kwijtschelding aan te vragen:
Waar kom je vandaan?
Noem ik mijn geboorteplaats in nederland op.
Nee even serieus, waar kom je vandaan?
Hoezo moet ik begrijpen dat jij iets anders bedoelt?! Hoezo is dat relevant?!
Waar kom je vandaan?
Noem ik mijn geboorteplaats in nederland op.
Nee even serieus, waar kom je vandaan?
Hoezo moet ik begrijpen dat jij iets anders bedoelt?! Hoezo is dat relevant?!