halfbloedjes.

11-06-2011 09:37 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
voor mij maakt het eigenlijk niet uit wat voor een afkomst iemand heeft maar, waarom worden halfbloedjes vaak gezien als mensen met "onzuiver bloed" ?

ik ben zelf ook halfbloed, maar mijn vaders kant accepteerd mij en mijn jongere broertje niet echt, omdat wij ook nederlands bloed met ons meedragen. ja sorry hoor maar het slaat echt helemaal nergens op! maar toch gebeurt het, waarom?
@katjabb

halfbloedjes worden kleurlingen genoemd.

maar ik heb laatst gelezen dat negerinnen een afkeer hebben van halfbloedjes. ik denk dat het komt doordat die ligtgetinte halfbloedjes er aantrekkelijker uitzien vergeleken met die donkere mensen? (geen rassist, mijn oma is zelf ook heel donker!)
Mijn moeder is Surinaamse en vader is Nederlands. Ik had alleen last van discriminatie op de basisschool, daarna werd het allemaal wat multicultureler in het dorp. Mensen denken meestal dat ik Marokkaans ben ofzo.
mijn zoon is half Moluks.

wel grappig dat iemand het woord halfbloed 'stuitend' noemde..

'halfbloedjes' worden volgens mij vaak geboren met een blauwe vlek op de stuit ;)

ik vind mijn mannetje prachtig, wordt straks rijen dik meisjes voor de deur denk ik!

we noemen m voor de grap wel eens pindakaas, half pinda, half kaaskop.

Ik vind dat je niet te zwaar moet tillen aan sommige termen. sommige mensen vinden het woord 'allochtoon' ook niet kunnen.

Ik vind als je 2 culturele achtergronden hebt, juist een verrijking.

gelukkig ervaar ik geen oordelen in de families..

wat me wel opvalt is dat mijn zoontje er zelf veel mee bezig is, dat papa bruin is en mama wit.

en dat er ook bruine kindertjes in zijn klas zitten.

dat schijnt dus bij 'halfbloedjes' (sorry voor diegene die daar aanstoot aan nemen, ik denk dat je dat gewoon zo mag zeggen), meer een issue is dan bij kinderen wiens ouders dezelfde achtergrond hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven