Hardcore Buurman

06-05-2012 16:07 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
==-=
zoekend......
Vooral doen, zelf keiharde muziek opzetten. Weet je zeker dat het nooit meer goedkomt met je buurman.

Het kan heel simpel zijn: gewoon even aanbellen en zeggen: "He buurman, het spijt me, ik wil niet vervelend zijn, maar ik vraag me af of het volume van je muziek, films en wekker iets zachter zou kunnen, want deze huizen zijn helaas een tikje gehorig." Krijg je een deur in je gezicht, dan kan je altijd een stapje hogerop gaan (woningsbouwvereniging, politie). Veel mensen zijn onbewust aso en hebben geen idee van het feit dat ze anderen last bezorgen.
===
zoekend......
Gezien de pijler kreeg ik de indruk dat je je hardcore buurman bijzonder aantrekkelijk vond. Helemaal verkeerd gedacht. Slecht van me dat ik het begrip 'relatie' zo bekrompen opvatte

Anyhow... Hij heeft inmiddels aangegeven dat hij naar een oplossing probeert te zoeken. Wat voor kwaad schuilt erin om een keertje casual aan hem te vragen hoe ver hij daarmee is, als je hem toevallig tegenkomt?

Het heeft weinig nut om herrie te gaan schoppen, anderhalve week voelt als een eeuwigheid als je overlast hebt, maar als je op zoek bent naar een oplossing voor een probleem dat al lang speelt is het maar een oogwenk.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
.
Misschien een foldertje van een Wake Up Light langs brengen? En dan gewoon van goeie buur tot goeie buur, sámen proberen op te lossen (omdat je daarmee nu eenmaal het meeste bereikt).
Zuszus naar mijn idee hoeft een wekker geen 45 minuten te staan loeien. Omdat hij niet wakker zou worden. ??

Het lijkt me een beetje een makkenlijke buurman.

Wie laat er nou 45 minuten een wekker gaan omdat je niet wakker wordt als zelfs de buurvrouw er wakker van wordt.

Met slechthorende ala maar dit vind ik onzin.

Een normaal mens weet heus wel wat harde muziek doet. Ik vind het al vresenlijk als je naar iemand toe moet gaan om het te zeggen. Mensen weten toch best dat je na een bepaalde tijd rustig doet.

Dat mensen dan verbaasd reageren als er een verzoek komt.

Ik kan er persoonlijk niet bij. Maar goed ik heb een hekel aan types waarvan ik elke dag last van zou hebben.
Staat de muziek/tv ook zo hard omdat hij anders in slaap valt. Misschien heeft hij ergens last van ?? Saai leven en dan wakker blijven bij te harde muziek.
wat een tokkie
nouja met die wekker kan ik nog wel snappen heeft mijn man ook last van die slaapt zo verschrikkelijk diep dat een wekker echt erg vaak moet gaan voor dat het pas bij hem binnen komt daarom maak ik hem ook altijd wakker..

en de kinderen hoeven maar een kik te geven en hij is wakker heel vreemdmaar ja het is nu eenmaal zo

en soms zijn huizen nou eenmaal gehoorig... mijn buurvrouw haar wekker hoor ik ook iedere ochtend...
quote:mara2 schreef op 14 juni 2012 @ 12:03:

Zuszus naar mijn idee hoeft een wekker geen 45 minuten te staan loeien. Omdat hij niet wakker zou worden. ??

Wie laat er nou 45 minuten een wekker gaan omdat je niet wakker wordt

Hoi

Ik snooze ook gemakkelijk 3 kwartier.
quote:mara2 schreef op 14 juni 2012 @ 12:03:

Wie laat er nou 45 minuten een wekker gaan omdat je niet wakker wordt als zelfs de buurvrouw er wakker van wordt.

Dat zou ik ongeveer 4 jaar geleden ook gezegd hebben, tot dat ik mijn vriend leerde kennen. Als ik hem niet wakker maak, of wanneer ik een nacht niet thuis slaap is het feest hier. Dan gaan er 3 (!) wekkers af: zijn telefoon, de gewone radio wekker op max volume en zijn pieper op max volume.... en dan nog wordt ie niet wakker.

Eerst ergerde ik me er onnoemelijk aan (soms nog steeds) vooral als ik er naast lig en pas een uur later op hoef. Maar hij hoort het echt niet, ik heb vanalles geprobeerd, we hebben 2 wake up lights en alles helpt minimaal.... Ik gooi het op een (te) diepe slaap en verpest in zn opvoeding omdat zn moeder m altijd wakker maakte.....
quote:Calm schreef op 15 juni 2012 @ 10:12:

[...]

Dat zou ik ongeveer 4 jaar geleden ook gezegd hebben, tot dat ik mijn vriend leerde kennen. Als ik hem niet wakker maak, of wanneer ik een nacht niet thuis slaap is het feest hier. Dan gaan er 3 (!) wekkers af: zijn telefoon, de gewone radio wekker op max volume en zijn pieper op max volume.... en dan nog wordt ie niet wakker.

Eerst ergerde ik me er onnoemelijk aan (soms nog steeds) vooral als ik er naast lig en pas een uur later op hoef. Maar hij hoort het echt niet, ik heb vanalles geprobeerd, we hebben 2 wake up lights en alles helpt minimaal.... Ik gooi het op een (te) diepe slaap en verpest in zn opvoeding omdat zn moeder m altijd wakker maakte..... Ik zet ook twee wekkers en ik ben echt alles behalve lui. Als ik eenmaal uit bed ben kom ik ook wel snel op gang maar het goed wakker worden is een probleem. Terwijl ik heel goed s'morgens op kan staan. Heel raar.
Woon je in mijn flat ofzo? Wij hebben ook zo'n pipo, maar die is er gelukkig mee opgehouden voorlopig. Hij vond mij in mijn badjas met slaaphoofd om 2:00 's nachts blijkbaar schokkend genoeg.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven