heb het effe gehad

10-08-2011 01:08 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
zoooo even wat frustie frustie van me af typen.... een van mijn beste vriendinnen viert haar verjaardag as zaterdag. mijn vriend heeft gemeld aan mij dat hij niet meegaat omdat hij geen zin heeft: hij gaat liever met vrienden naar de kroeg. goh en dit is niet de eerste keer dat ie alleen maar aan zijn eigen denkt

ik ben ZO boos en verdrietig. vind dit zo'n egoitisch gedrag van hem, hij kwetst mij en mijn vriendin hier ontzettend mee. hij kent haar ook al jaren, de rest van mijn groep vrienden die er komen ook, hij vindt ze allemaal gezellig. maar dit is al de zoveelste keer dat zijn zuip-avond belangrijker is dan een afspraak die al weken in onze agenda staat.

wat moet ik nou tegen die vriendin zeggen? als iemand op mijn verjaardag af zou zeggen omdat ze liever ergens anders naar de kroeg gaan zou ik ook gekwetst zijn. dus moet ik het wel eerlijk aan mijn vriendin vertellen waarom mijn vriend niet meekomt?

ik wil niet liegen, ze kan er toch achter komen en da's nog veel lulliger. en ik hoef zijn "rommel"niet op te lossen. hij zegt dat hij haar zelf wel wil bellen zodat ik het niet uit hoef te leggen. maar het gaat me gewoon om het principe, zoiets doe je niet
Zodra je zaken in een relatie langs een meetlat gaat leggen, weet je dat er iets mis is. Natuurlijk sluit je compromisen, maar dat zou niet gepaard moeten gaan met frustratie en verongelijkheid.
quote:ashley1983 schreef op 10 augustus 2011 @ 01:53:

Ik kan niet quoten op mijn telefoon, maar moest keihard lachen om " of de hond swaffelt met de zatte kop van je moeder". Kan niet slapen en was erg chagerijnig maar voel me nu weer beter haha, dank je BGB!Graag gedaan! ( die meiden halen 't beste slechtste in me naar boven )

Slaap lekker voor straks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
. Dank je, jij ook!
Ik ben juist blij als mijn vriend niet mee wilt naar feestjes van mijn vriendinnen...
precies. Ze zien je aankomen met zo'n stomdronken exemplaar met zijn leuter uit de broek
Ik haat verjaardagen en mijn vriend gelukkig ook. Ik Beperk dat soort dingen dan ook tot het minimum. Dus ik begrijp jouw vriend heel goed.

Alles beter dan zo'n suffig samenkomst waar de vrouwen geheid in een kring bij elkaar zitten en de mannen apart in een hoekje.

Niets aan en ik begrijp niet dat jij hè vriend hier naartoe wil slepen. Het is notabene jouw vriendin!
Straks krijgen die vriendinnen koters en die gaan ook weer verjaardagen vieren. Ga je hier hem dan ook toe verplichten? Voordat hè het weet zijn je weekenden hiermee gevuld, want je hebt waarschijnlijk ook familie die jarig wordt, neefjes en nichtjes, kraamvisites, Pasen, kerst, oud en nieuw, begrafenissen, enz enz...,, pfffff, word je niet moe bij de gedachte alleen al?
Quote: vind dit zo'n egoitisch gedrag van hem, hij kwetst mij en mijn vriendin hier ontzettend mee

Stel je eens niet zo vreselijk aan.....!
Mijn vriend gaat vaak niet eens mee naar verjaardagen van familie. Hij heeft een hekel aan verjaardagen. Gelukkig is er niemand dan gekwetst, het idee alleen al.
Mijn vriend vind altijd alles gezellig, maaaarrrr ik heb een paar vriendinnen (uit een "groot" dorp) die ALTIJD zonder partner bij mij thuis komen op verjaardag oid. En zo gaan hun partner met zijn vriendengroep leuke dingen doen... Ik wist niet beter, t viel me niet op, tot mijn vriend een keer vroeg waarom de "jongens" nooit meekomen. Dus heel raar is t niet, kan je wel begrijpen dat t stoort.
Jouw vriendin, dan heeft hij er toch ook niets te zoeken? Het is toch niet zijn vriendin?

En als jij het leuk vindt om mee te gaan naar zijn vrienden kan dat, maar dan is hij toch niet verplicht jou nl na te doen?

Overigens heb ik liever dat mijn man thuis blijft, dan dat ie met een lang gezicht de hele verjaardag gaat zitten zuchten. Das voor niemand leuk.
quote:koekie1980 schreef op 10 augustus 2011 @ 01:23:

@meds nee ik ga niet mee naar zijn stapavondje, mijn vriendinnen zijn belangrijk en daarom hun verjaardag ook. als het een verjaardag van een van zijn vrienden zou zijn dan zou ie wel meegaan.

Ja tuurlijk gaat ie wel naar een verjaardag van ZIJN vriend...

Snap t niet hoor, tis toch jouw vriendin, waarom MOET hij dan mee...

Mijn vriend zou ook niet meegaan als ie geen zin had, hoeft ie ook niet, als ik ergens geen zin in heb betreffende zijn vrienden ga ik ook niet mee
Wie wind zaait zal storm oogsten
Hier ook een man die nooit mee wil. Ik verzin nooit excuses, zeg gewoon dat hij een hekel heeft aan verjaardagen (wat overigens ook zo is). Hij mag ook niet meer mee, want hij wil altijd op tijd (lees: vroeg) naar huis en daar heb ik geen zin in. Mijn ex wilde ook nooit mee.

Als je het gevoel hebt dat je steeds minder samen deelt, zoek dan naar dingen die je samen leuk vindt. Je vriend tegen zijn zin mee slepen naar een verjaardag zal de sfeer niet ten goede komen en zeker niet aanvoelen als "samen iets leuks doen".
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:koekie1980 schreef op 10 augustus 2011 @ 01:08:

wat moet ik nou tegen die vriendin zeggen? als iemand op mijn verjaardag af zou zeggen omdat ze liever ergens anders naar de kroeg gaan zou ik ook gekwetst zijn. dus moet ik het wel eerlijk aan mijn vriendin vertellen waarom mijn vriend niet meekomt?

Als iemand op mijn verjaardag af zou zeggen om naar de kroeg te gaan zou ik proberen met een objectieve blik te kijken of mijn feestjes eigenlijk wel leuk zijn, en als ik de conclusie trek dat dat zo is dan ga ik de afwezigheid van mensen niet op mezelf betrekken. En hoewel ik je frustratie wel enigszins kan begrijpen (omdat je aangeeft dat dit een terugkerend punt van discussie is) vind ik toch dat ik even moet zeggen dat je vriend niet 'kwetst', maar dat jij je gekwetst voélt door zijn gedrag. Dat is wel een verschil.
Ik snap het probleem ook niet zo..Laat hem lekker zn ding doen, jij gaat naar de verjaardag van je vriendin, en heb je het weer gezellig als je thuiskomt/de volgende dag..Heb je elkaar wat te vertellen en je hebt het beiden nar jullie zin gehad.

Vindt het altijd verschrikkelijk, van die mannen die mee 'moeten' van de vrouw, en er duidelijk niet zoveel aan vinden. Dan zeggen vrouwen vaak; hij móet niet mee hoor..maar als ze zelf kozen, zaten ze daar denk ik niet. Wees blij dat je vriend eerlijk is, en ook eigen plannen maakt! Maar ja, zoals ik al zei, ik snap het nooit zo, wat een gedoe..
Naar typische meidenverjaardagen gaat mijn vriend ook niet mee, naar meer 'gemengde feestjes', waar dus niet alleen de aanhang meekomt die er niet onderuit kan, maar gewoon veel mannen én vrouwen komen, wel.

Ik ga ook niet mee naar feestjes van zijn voetbalteam, wel naar feestjes van goede vrienden. Maar niet naar zuipavondjes met die goede vrienden, dat kunnen ze beter onder elkaar.

Maar volgens mij heeft het ook te maken met een gevoel van interesse in jou, en dat je het idee hebt dat hij weinig rekening met je houdt. En dan is dit inderdaad een vrij futiel ding om op in te gaan. Ik denk dat het beter is om gewoon eerder aan te kaarten wat er aan de hand is. En inderdaad wat assertiever zijn, als je dingen op het moment zelf zegt voorkom je dat het later escaleert.
Hmm, ik snap je wel. Zou het ook niet leuk vinden als vriend niet mee zou gaan. Omgekeerd vind hij het ook niet leuk als ik niet mee ga naar verjaardagen van zijn vrienden. Wij vinden dat leuk om als stel te doen. Wil niet zeggen dat we nooit meer iets aparts doen. Nee, als ik afspreek met vriendinnen (dus niet met partners zoals op verjaardagen) dan gaat hij niet mee. En hetzelfde geld voor al hij met de jongens naar voetbal, de kroeg, een feest, wat dan ook wil. Hoef niet alles samen te doen.

Maar moet zeggen dat bij ons de verjaardagen ook wel meestal uit stelletjes bestaan.

Weet je, eigenlijk maakt het helemaal niet uit of hij gelijk heeft dat hij niet mee wil naar JOUW vriendin (zoals hierboven vaak staat. het gaat erom hoe jij je erbij voelt. En als jouw idee van een relatie anders is. Praat er dan met hem over. Of zoek een andere partner.
Over het algemeen vraag ik voordat ik een feestje "inplan" of mijn vriend meewil of niet. Hij mag dan ook gewoon nee zeggen. Soms heeft hij gewoonweg geen puf, geen zin, geen tijd of geen goede smoes maar hij gaat niet. Ik ga hem toch niet dwingen??

Wees blij dat je vriend een vriendenclub heeft waarmee hij goed kan opschieten. Hoeveel mannen hoor je wel niet die gewoonweg geen vrienden hebben en thuis achter de pc schuiven.

Het feit dat hij een drankavondje met z'n vrienden wil op die avond, kan ik begrijpen. Niet omdat hij niet met jou samen wil zijn of omdat hij niet naar het feestje wil, maar omdat hij gewoon met z'n vrienden wil afspreken.

Onwil of egoisme is niet altijd aan de orde, vind ik. Het is een andere prioriteit.

Ik ga ook heel vaak niet mee naar feestjes van mijn vriend. Soms vraagt hij zelfs of ik het niet erg vind als hij alleen gaat. Dan wil hij gewoon even met z'n vrienden onder elkaar zijn. Dat kan mij toch niet verdommen? Ik vertrouw hem volledig en hij kan lekker zijn gang gaan.

Ik nodig ook wel een vriendinnen extra vroeg uit om even samen met thee en chocolade over vetrollen te praten. Arme jongen, als hij daar bij zou moeten zijn...

Kortom, maak er niet zo'n punt van. Laat elkaar vrij, dan heb je uiteindelijk veel meer lol van elkaar!
Serieus???

Jouw vriendin is jarig en jij bent gekwetst, zij is diep gekwetst omdat de aanhang niet meekomt?

Djeeez wat een drama!

Het is toch jouw vriendin?

Laat je vriend lekker!

Kan me voorstellen dat je het leuk zou vinden als hij meegaat, maar gekwetst???

(Ga nu even de rest van de reacties lezen)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat ben ik eigenlijk zielig!

Mijn vriend gaat nooit mee naar verjaardagen als hij het kan redden.

De enige verjaardagen waar hij áltijd komt zijn die van mijn ouders. De verjaardagen van mijn broer, schoonzus, zus, zwager, nichtje en neefje zal hij wel proberen, maar niet al te hard. Laat ik het zo zeggen: als er iets tussen komt wat hij belangrijker vindt dan heeft dat voorrang.

Verjaardagen van vrienden? Daar komt ie al helemaal niet.

Hoe houden we het vol????

Nou, gewoon. Ik accepteer dat hij verjaardagen (en familiedagen) niks aan vindt en ga gewoon alleen. Dan vermaak ik me opperbest hoor. Dan heb ik geen vriend in de buurt die eerder weg wil dan ik, die er zit met een gezicht van "'t is dat 't mot, maar anders had ik hier niet gezeten".

De enige momenten dat hij mee moet van mij is als we bijvoorbeeld een bruiloft hebben waarbij hij het bruidspaar ook kent.

Daar heeft hij ook geen problemen mee (komt ook niet zó vaak voor... we hebben zo'n beetje 1 keer per 2 jaar een bruiloft).

Verder vind ik, dat als dit het enige minpunt aan hem is, dat je niet moet zeuren.
Ik neem vriend sowieso niet mee naar verjaardagen van vriendinnen... het wil wel eens voorkomen dat we samen naar een verjaardag gaan als het een gezamelijke vriend is maar verder niet. En gelukkig viert ook bijna niemand van onze vrienden verjaardagen want ik zit er zelf meestal ook niet echt op te wachten.

Als ik die vriendin was zou ik me echt niet gekwetst voelen hoor, wat een onzin. Wat maakt het uit of de vriend van je vriendin liever iets anders gaat doen? Ik zou er eerder van balen als al mn vriendinnen op kwamen draven met een stuk chagrijn als aanhangsel

(krijg visioenen van vroeger, dat mn broer en ik wel eens mee moesten naar verjaardagen of andere gelegenheden en dan met een boze kop achter in de auto zaten)
Oh en omgekeerd ga ik rustig mee naar verjaardagen van zijn kant hoor.

Ik vind verjaardagen wel leuk...

Het is geen ding dat ik mijn kant doe en hij zijn kant. Ik doe gewoon beide kanten en hij als hij het kan redden beide kanten niet
quote:Yraatje schreef op 10 augustus 2011 @ 09:22:

Wat ben ik eigenlijk zielig!

Mijn vriend gaat nooit mee naar verjaardagen als hij het kan redden.

De enige verjaardagen waar hij áltijd komt zijn die van mijn ouders. De verjaardagen van mijn broer, schoonzus, zus, zwager, nichtje en neefje zal hij wel proberen, maar niet al te hard. Laat ik het zo zeggen: als er iets tussen komt wat hij belangrijker vindt dan heeft dat voorrang. .Haha, dat is precies wat ik ook heb. Het komt mij altijd prima uit als ik iets anders heb als er een of andere verjaardag is en ik dan helaas niet mee kan.
In mijn dorp (heel klein) is het standaard dat stelletjes samen komen. Bij mijn vriend is dat niet zo. Daar komt vaak nooit de partner mee, als die degene die jarig is niet zo goed kent.

In het begin had ik daar wel moeite mee, maar nu vind ik het prima.

Ik vind het wel fijn als hij meegaat naar degenen die voor mij het belangrijkst zijn, verder kan hij lekker met zijn vrienden op stap.
Er is voor mij wel een verschil of hij heeft aangegeven mee te gaan of gelijk al zegt niet mee te willen.

Als ik een verjaardag heb (en ik heb dus geen verjaardagen waar alleen maar kakelende vrouwen zitten, maar altijd waar ook de wederhelft komt/ouders/familie) dan vraag ik of mijn vriend mee wilt. Hij zal dan gelijk zeggen ja of nee en daarbij speelt een rol van wie die verjaardag is (of hij ze dus leuk vindt of niet). Als hij dan gelijk nee zegt, prima dan kan hij zijn eigen ding doen.

Maar als hij zegt dat hij ook mee gaat en ik dus zou hebben doorgegeven dat we samen komen, dan zou ik het wel een probleem vinden als hij dan ineens besluit een avondje met zijn vrienden door te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven