heb het effe gehad

10-08-2011 01:08 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
zoooo even wat frustie frustie van me af typen.... een van mijn beste vriendinnen viert haar verjaardag as zaterdag. mijn vriend heeft gemeld aan mij dat hij niet meegaat omdat hij geen zin heeft: hij gaat liever met vrienden naar de kroeg. goh en dit is niet de eerste keer dat ie alleen maar aan zijn eigen denkt

ik ben ZO boos en verdrietig. vind dit zo'n egoitisch gedrag van hem, hij kwetst mij en mijn vriendin hier ontzettend mee. hij kent haar ook al jaren, de rest van mijn groep vrienden die er komen ook, hij vindt ze allemaal gezellig. maar dit is al de zoveelste keer dat zijn zuip-avond belangrijker is dan een afspraak die al weken in onze agenda staat.

wat moet ik nou tegen die vriendin zeggen? als iemand op mijn verjaardag af zou zeggen omdat ze liever ergens anders naar de kroeg gaan zou ik ook gekwetst zijn. dus moet ik het wel eerlijk aan mijn vriendin vertellen waarom mijn vriend niet meekomt?

ik wil niet liegen, ze kan er toch achter komen en da's nog veel lulliger. en ik hoef zijn "rommel"niet op te lossen. hij zegt dat hij haar zelf wel wil bellen zodat ik het niet uit hoef te leggen. maar het gaat me gewoon om het principe, zoiets doe je niet
quote:wionn schreef op 10 augustus 2011 @ 09:26:

[...]

Haha, dat is precies wat ik ook heb. Het komt mij altijd prima uit als ik iets anders heb als er een of andere verjaardag is en ik dan helaas niet mee kan.

Jij reageert al net zoals mijn vriend.

Die kan dan ook hélaas niet mee (en erg dat ie het vindt joh )
Je hoeft toch niet altijd als stel te gaan naar verjaardagen?

Soms gaat mijn vriend mee naar een verjaardag van een vriendin van me, meestal als hij weet dat er andere mensen komen die hij graag mag.

andere keer blijft hij thuis, en dat is ook prima, want ik vind het heerlijk om even gezellig met mijn vriendinnen bij te kletsen (over vrouwendingen), en dan is het wel zo relaxed als ik niet de hele tijd in de gaten hoef te houden of hij het wel naar zijn zin heeft.

Andersom is het precies zo; bij sommige feestjes van vrienden ga ik mee en een andere keer vind ik het relaxter om thuis te blijven/zelf iets anders te doen.
Kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent TO, als je vriend eerst belooft mee te gaan en nu afhaakt om te gaan zuipen met vrienden.

Valt er niet een compromis te vinden, dat ie bijvoorbeeld eerst even naar verjaardag gaat en vervolgens stad in naar z'n vrienden?
Zelf ga ik bij voorkeur alleen naar verjaardagen van goede vriendinnen van me. Mijn partner is niet dermate geintegreerd in hun kennissenkring dat hij zich er als een vis in het water voelt, waardoor ik, als hij erbij is, meer op hem gericht ben dan op mijn vriendin(nen). Als dat ook voor jouw vriend geldt en hij is liever elders dan op haar verjaardag, wat maakt het dan uit? Ik heb liever iemand op mijn eigen verjaardag die echt wil komen en voor mij komt, dan iemand die meekomt met zijn of haar partner om de lieve vrede te bewaren. Dat straalt er dan ook echt vanaf.
quote:meds schreef op 10 augustus 2011 @ 01:17:

sinds wanneer moeten mannen mee naar vrouwenfeestjes?

Als andersom vrouwen ook mee moeten naar mannenfeestjes vind ik het wel terecht.

TO, 'moet' jij ook mee/wordt het verwacht dat je meegaat naar feestjes van zijn vrienden? Of vind je dat 'gewoon gezellig' en is het niet verplicht?
Eens met Dropje! Scheelt weer typen, dank!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Zucht, dit is nu precies waarom ik moeite heb met het aangaan van relaties. Het risico weer dingen te 'moeten' waar ik absoluut geen zin in heb. Woehaaa! Laat die jongen toch gewoon zijn stapavondje doen en ga zelf naar die verjaardag. Iedereen blij.
Ik geloof dat mijn ex en ik in totaal samen naar 3 feestjes geweest zijn in 3 jaar tijd.

Het 25jarig huwelijk van zijn tante en oom

Het 12 en een half jarig huwelijk van vrienden van mij

De verjaardag van zijn broer.

Het kon in ons geval ook zo zijn dat ik 's morgens naar de verjaardag van zijn oma ging en hij 's middags omdat dat ons beiden beter uitkwam. Verjaardagen van vrienden van mijn kant sloeg hij meestal standaard over, terwijl hij het goed met ze kon vinden. Maar ik denk ook dat je te maken hebt met een stukje begrip naar elkaar. Wij hebben beiden een eigen zaak en dan leer je het doen met een heel klein beetje vrije tijd.

In het begin vond ik het moeilijk hoor, maar het went.

Maar TO wat ik me steeds meer afvraag:

Waarom zou jouw vriendin teleurgesteld zijn?

Waarom ben jij zo teleurgesteld?

Waarom is dit zo ontzettend belangrijk voor je?
Misschien is het een idee om er een afspraak als deze over te maken: hij laat zijn gezicht even een uurtje zien (of langer als ie het naar zijn zin heeft) en daarna kan ie zijn eigen ding weer doen. En jij laat hem vervolgens dan ook gaan zonder zuur gezicht. Zo heb je de minste kans dat er mensen teleurgesteld worden of de één meer verwacht dan de ander.

Kies daarnaast de belangrijkste feestjes uit waar je hem bij wilt hebben, ik kan me voorstellen dat hij niet meerder keren per maand 'via via' feestjes wil afstruinen. Maar eens in de maand moet lukken lijkt me.
quote:Boxje schreef op 10 augustus 2011 @ 10:17:

Zucht, dit is nu precies waarom ik moeite heb met het aangaan van relaties. Het risico weer dingen te 'moeten' waar ik absoluut geen zin in heb. Woehaaa! Laat die jongen toch gewoon zijn stapavondje doen en ga zelf naar die verjaardag. Iedereen blij.

Daar ben je altijd zelf nog voor bij hoor.

Vriend en ik zijn allebei gesteld op onze eigen dingen. Hij gaat vaak weg zonder mij, en ik doe ook veel dingen zonder hem.

Je versmelt niet met elkaar... je moet niet ineens alles samen doen hoor..
Een ex van me had echt nooit zin of tijd in mijn feestjes. Deels omdat hij de mensen niet goed kende. Maar ja, als ie nooit meeging leerde hij ze dus ook niet kennen. Vriend nu vindt het gelukkig wel gezellig op z'n tijd. Ook wel leuk als je dan samen nog kan napraten over feestje en de feestgangers.
Sorry hoor maar ik vind je een beetje aanstellerig. Jij gaat niet naar het zuipfeestje omdat jou vriendinnen belangrijk zijn maar jij begrijpt niet dat hij niet naar jou vriendin dr feestje wilt omdat hij zijn vrienden belangrijk vind ...

Ik doe het mijn vriend niet eens aan als ik met mijn vriendinnen een feestje hebt, wat moet een vent nou tussen al die kwebbelende kippetjes doen ?
quote:hekje schreef op 10 augustus 2011 @ 10:37:

Een ex van me had echt nooit zin of tijd in mijn feestjes. Deels omdat hij de mensen niet goed kende. Maar ja, als ie nooit meeging leerde hij ze dus ook niet kennen. Vriend nu vindt het gelukkig wel gezellig op z'n tijd. Ook wel leuk als je dan samen nog kan napraten over feestje en de feestgangers.

Nou, ik ben afgelopen zondag nog op een feestje geweest waar ik alleen de gastvrouw en -heer kende.

Daar vind ik dus niks aan. Ik klets niet met iedereen over van alles en ik heb ook bedacht dat ik volgende keer een dergelijk feestje wel oversla. Dan ga ik wel op een ander moment.
Ik vind dat je je aanstelt.. Heb je liever dat je vriend meegaat en daar met tegenzin zit? Nee dat zal je vriendin leuk vinden! Ga lekker alleen en laat hem ook een leuke avond hebben. Het is ook heel belangrijk dat je dingen voor jezelf doet in een relatie!

En straks ben jij in de ogen van zijn vrienden zo'n vriendin 'waarvan de vent niet eens naar de kroeg mag'... Zo zien mannen dat al snel hoor!
quote:Yraatje schreef op 10 augustus 2011 @ 10:42:

[...]

Nou, ik ben afgelopen zondag nog op een feestje geweest waar ik alleen de gastvrouw en -heer kende.

Daar vind ik dus niks aan. Ik klets niet met iedereen over van alles en ik heb ook bedacht dat ik volgende keer een dergelijk feestje wel oversla. Dan ga ik wel op een ander moment.

Hangt natuurlijk ook wel af van soort feestje. Als je met wat kleiner groepje aan grote tafel zit te kletsen leer je elkaar ook kennen.

Maar kende je vriend daar dan ook alleen de gastheer-en vrouw? Ik was laatst mee naar feestje waar ik alleen gastheer kende. Maar via vriend (en strategische positie aan de rooktafel ;)) raakte ik met allerlei onbekenden aan de praat.
quote:Siepel schreef op 10 augustus 2011 @ 10:51:

En straks ben jij in de ogen van zijn vrienden zo'n vriendin 'waarvan de vent niet eens naar de kroeg mag'... Zo zien mannen dat al snel hoor!Dat is het probleem van die vrienden hoor, wat mij betreft.

Maar zolang hij niet van haar verlangt dat zij meegaat naar zijn vrienden, mag dat andersom ook niet, vind ik.
quote:hekje schreef op 10 augustus 2011 @ 10:37:

Een ex van me had echt nooit zin of tijd in mijn feestjes. Deels omdat hij de mensen niet goed kende. Maar ja, als ie nooit meeging leerde hij ze dus ook niet kennen.

Precies, dat is dan weer de andere kant.

Maar om er nou 'gefrustreerd' over te worden en 'zo boos en zo verdrietig te zijn', dat is m.i. aanstellerij van de bovenste plank.
quote:hekje schreef op 10 augustus 2011 @ 10:54:

[...]

Hangt natuurlijk ook wel af van soort feestje. Als je met wat kleiner groepje aan grote tafel zit te kletsen leer je elkaar ook kennen.

Maar kende je vriend daar dan ook alleen de gastheer-en vrouw? Ik was laatst mee naar feestje waar ik alleen gastheer kende. Maar via vriend (en strategische positie aan de rooktafel ;)) raakte ik met allerlei onbekenden aan de praat.

Mijn vriend was niet mee. Hij heeft een hekel aan de gastvrouw (dus dat wordt geen leuk bezoek).

Ik heb geprobeerd om met anderen aan de praat te komen. Maar ja... ze reageerden niet echt... dus dat was niet leuk
quote:meds schreef op 10 augustus 2011 @ 01:30:

[Dat is een ander verhaal, als je hem meesleurt naar die verjaardag heb je nog geen avondje samen, dan moet hij opzitten en pootjes geven bij JOUW vriendin. Een avondje samen is een avondje samen, en als het daarom gaat zou ik zeggen, zeg jij ook die verjaardag af en ga met je vriendje naar de film. ]

Ik denk dat je dat vooral niet moet doen. Ik denk dat wat minder assertiviteit misschien een stuk meer lucht geeft aan jullie "relatie"

Eens.

Een verjaardag van een vriendin behoort niet tot de qualitytime m.b.t de relatie.

Dat is een sociale aangelegenheid.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Megami schreef op 10 augustus 2011 @ 08:52:

[...]

Als iemand op mijn verjaardag af zou zeggen om naar de kroeg te gaan zou ik proberen met een objectieve blik te kijken of mijn feestjes eigenlijk wel leuk zijn, en als ik de conclusie trek dat dat zo is dan ga ik de afwezigheid van mensen niet op mezelf betrekken. En hoewel ik je frustratie wel enigszins kan begrijpen (omdat je aangeeft dat dit een terugkerend punt van discussie is) vind ik toch dat ik even moet zeggen dat je vriend niet 'kwetst', maar dat jij je gekwetst voélt door zijn gedrag. Dat is wel een verschil.

bedankt, hier kan ik wat mee, ik realiseer me ook wel dat ik gisteravond overdreven reageerde. het ging niet om dit ene dingetje maar het was dus inderdaad die druppel. hij heeft wel eens de verjaardag van zijn eigen moeder afgezegd om naar de kroeg te gaan, met mijn eigen verjaardag issie wel eens naar de kroeg gegaan om te pokeren. of andere afspraken die we samen hadden gemaakt laten schieten omdat ie een kater had en tot 4 uur in bed moest liggen.

en ja dat doet mij pijn, ook al vinden anderen dit aanstellerig gedrag. ik krijg zo het gevoel dat hij geen rekening met mij wil houden. maarja misschien zal ik vanaf nu ook vaker nee moeten zeggen tegen hem. tja geen zin in, zoek het uit....

maargoed bedankt voor de reacties van diegene die me serieus advies willen geven!
quote:xsxaxmx schreef op 10 augustus 2011 @ 10:23:

Maar TO wat ik me steeds meer afvraag:

Waarom zou jouw vriendin teleurgesteld zijn?

ik denk dat ze dat zal zijn omdat het dus overkomt alsof zijzelf of haar verjaardag niet gezellig is. naja dat is dan maar zo. maar nu ik de reacties lees heb ik ook liever iemand op mn eigen verjaardag die er echt zin in heeft, dan iemand die mee moet en de hele avond sip kijkt.

overigens voor de tiende keer; het is geen wijvenfeestje! als we met onze dames alleen op stap ofzo gaan, doen ook die mannen niet mee, dan heb ik liever dat ie thuis blijkt. tis echt een 50-50 m/v verhouding.

Waarom ben jij zo teleurgesteld?

ik denk dat ik doorsla in : mijn vriendin's feestje niet leuk = mijn vriendinnen niet leuk = ik niet zo leuk?

plus dat we inderdaad weining dingen samen doen omdat hij nou eenmaal graag op stap gaat. hij is 35 en ik hoopte dat er een tijd zou komen waarin het rustiger zou worden met zijn zuip-gedrag. maar ik ben er wel uit dat hij is zoals ie is en dat het dus mijn probleem is dat ik em blijkbaar niet kan accepteren zoals ie is.

ik ga onze relatie hier zeker niet door verbreken, alles gaat verder prima. maar ik mag af en toe toch wel eens gefrustreed zijn toch?

Waarom is dit zo ontzettend belangrijk voor je?

omdat ik vind dat je je soms in een relatie aan moet passen, gewoon iets wel doen waar je eigenlijk geen zin in hebt. ik heb ook wel eens geen om de hut te poetsen / de was te doen enz maar die doe ik ook gewoon zonder te mekkeren.

ik heb ook wel eens geen zin in zijn feestjes maar ik vind dat ik het niet kan maken om af te zeggen vanwege geen zin. andere afspraak / ziek, tuurlijk kan je dan afzeggen. maar geen zin vind ik zo lullig klinken vor die persoon waar het omgaat.
quote:Chantalo1984 schreef op 10 augustus 2011 @ 10:40:

Sorry hoor maar ik vind je een beetje aanstellerig. Jij gaat niet naar het zuipfeestje omdat jou vriendinnen belangrijk zijn

en waar heb je dit gelezen? ik ga wel altijd mee anar zijn feestjes!

quote:wat moet een vent nou tussen al die kwebbelende kippetjes doen ?LEZEN!!! tis geen wijvenfeestje!
quote:hekje schreef op 10 augustus 2011 @ 10:54:

[...]

Maar kende je vriend daar dan ook alleen de gastheer-en vrouw? mijn vriend kent al 5 jaar mijn hele vriendengroep van ongeveer 20 personen
quote:koekie1980 schreef op 10 augustus 2011 @ 12:38:

[...]

bedankt, hier kan ik wat mee, ik realiseer me ook wel dat ik gisteravond overdreven reageerde. het ging niet om dit ene dingetje maar het was dus inderdaad die druppel. hij heeft wel eens de verjaardag van zijn eigen moeder afgezegd om naar de kroeg te gaan, met mijn eigen verjaardag issie wel eens naar de kroeg gegaan om te pokeren. of andere afspraken die we samen hadden gemaakt laten schieten omdat ie een kater had en tot 4 uur in bed moest liggen.

en ja dat doet mij pijn, ook al vinden anderen dit aanstellerig gedrag. ik krijg zo het gevoel dat hij geen rekening met mij wil houden. maarja misschien zal ik vanaf nu ook vaker nee moeten zeggen tegen hem. tja geen zin in, zoek het uit....

maargoed bedankt voor de reacties van diegene die me serieus advies willen geven!

Kijk, dat van je eigen verjaardag vind ik heel begrijpelijk, daar zou ik ook erg boos om zijn geworden.

En als je nu aan je vriend uitlegt dat je gisteren zo boos werd niet zo zeer om die situatie maar omdat jij dus het gevoel hebt dat hij geen rekening met jou houdt? Of heb je dat al vaker geprobeerd?

En ik vind niet dat je vaker nee zou moeten zeggen tegen hem, ik denk dat het, ideaal gezien, zo zou moeten zijn dat hij mee gaat naar jouw dingen als hij zin heeft (en anders niet) en omgekeerd. Als ik het goed begrijp zou dit ook helemaal niet zo'n probleem zijn ware het niet dat hij op elke andere gelegenheid ook liever naar de kroeg gaat, zelfs jouw verjaardag. Dus misschien dat het helpt om precies dat aan hem uit te leggen?

Zou kunnen dat je dat al veel vaker geprobeerd hebt en dat het niks helpt en dan lijkt het me een kwestie van besluiten of je dit wel of niet kunt accepteren en daar je conclusies aan verbinden..
O, je dacht dat hij zou veranderen......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven