Heb ik hem weggejaagd?

01-10-2010 11:38 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw op het forum en gelijk een heel verhaal... ;)

Via Facebook kwam ik laatst weer in contact met een oude kennis, K. Toen ik een jaar of 15 was had ik ooit een vriendje. Het duurde maar heel even en stelde niets voor. Echter de vriend van dit vriendje vond ik een leuke jongen destijds. Dat is dus K. Ik ben hem daarna nog eens tegengekomen op Lowlands, het was duidelijk dat de klik er van beiden kanten was.

Maar goed, dat is alweer ruim 4 jaar geleden. Facebook dus.

We stuurden wat berichtjes over en weer en hij stelde voor om een keer sushi te gaan eten. Ik had gezegd dat ik het nog zou laten weten en hij gaf zijn nummer (in een weekend). In de week erop hebben we veel gsmst en hadden we afgesproken voor de komende zaterdag. Echter die dag smste hij dat het niet door kon gaan omdat hij niet in het rood kon staan (?), en wanneer we wel zouden gaan. Ik had teruggestuurd dat het geen probleem was, maar dat ik het wel druk had dus alleen de vrijdag daarna zou kunnen.

Oke, kan gebeuren en ik had in principe ook geen haast. Dus de week die volgde weer veel gesmst. En voor vrijdag afgesproken. Donderdag nog gsmst over het onderwerp sushi, maar ik wilde zijn initiatief tot een afspraak afwachten dus ben niet begonnen over een tijd (plek en dag hadden we al).

Die vrijdag kreeg ik geen smsje met een voorstel, niet om 12 uur, niet om 15 uur en niet om 17 uur.

Ik baalde als een stekker, maar heb een smsje gestuurd dat ik niets van hem heb gehoord en dat ik mijn eigen plan zou gaan trekken en een ander sushi-slachtoffer ging charteren.

Hij stuurde me terug dat het chaos was op z'n werk, cliënt overleden blabla. Ik stuurde terug dat dat vervelend is voor hem, maar of hij me dat volgende keer eerder kan laten weten omdat ik anders onnodig rekening met hem hou.

Hij stuurde terug dat hij een eikel is, volgende keer gelijk zou laten weten, en als grapje; 'please forgive me'. ;) Ik stuur niets meer terug.

Nu hebben we afgelopen maandag op mijn initiatief nog gsmst over niets bijzonders. Ik heb niks meer van hem vernomen, maar wil hem nog wel graag zien. Ik begin me alleen af te vragen of ik niet te direct heb gehandeld en hem daarmee heb afgeschrikt ofzo?

Nu is mijn vraag aan jullie natuurlijk; zelf op af gaan (en dan de chitchat manier of recht op mijn doel af; date), of lekker laten gaan die handel?
Je weet het zelf al...laten gaan...alleen al dat rood staan...afknapper!
Handig hè smssen...

Zo'n heerlijke open communicatie heb je er altijd mee.

Dus nee ik vind niet dat je te direct gehandeld hebt

Ik vind een sms namelijk een zo ontzettend onpersoonlijk en suffe manier van handelen,....

Als iemand met me uit eten, nara de kinderboerderij, naar een parenclub of naar de bioscoop wil dan bellen ze maar

Scheelt ook zo veel frustratie en zo

Je weet gelijk waar je aan toe bent, je hoeft niet om 12.00, om 15.00 en om 17.00 geirriteerd op je telefoon te kijken en je mist geen boodschappen die er misschien wel (of niet waren)

Verder geen tips, zoals je begrijpt snap ik de smssers op voorhand al niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja, ik wéét het ook wel, en zo heb ik me ook elke keer opgesteld (niet afwachtend, graag of niet, don't mess with me enzo ) maar ik krijg die vervelende K. maar niet uit mijn hoofd. Omdat ik weet...dat de klik zo aanwezig was. En dat rood staan kan ik wel door de vingers zien, we studeren beide nog. ;)
quote:Doi schreef op 01 oktober 2010 @ 11:43:

Je weet het zelf al...laten gaan...alleen al dat rood staan...afknapper!

Oh echt?

Ik ben blij dat mijn date van vorige week daar niet over zo over dacht

Ik kan namelijk bij mijn bank ook niet roodstaan (moest ooit voor een hypotheek en daarna nooit meer teruggedraaid) en wegens een storing in het systeem op mijn werk kreeg ik dus mijn salaris 5 dagen later dan de planning was...

Ik moest dus ook afbellen wegens een klein financieel dillema

Gelukkig pakte hij het goed op en gaan we vanavond de stad onveilig maken....
Ik ben al een tijdje uit het date gebeuren en wellicht zie ik het te simpel, maar jij kan toch reageren op zijn laatste sms-je die hij verzonden heeft?

Of je hem hebt weggejaagd met je -laat-het-op-tijd-weten-smsje, weet ik niet, zo goed natuurlijk.Is ook wel een beetje persoonsgebonden.

mijn man zou dat wel kunnen waarderen, die directheid. maar als ik heel eerlijk naar mezelf zou kijken zou ik denken; "nou, nou, kan het ff minder, zo'n ramp is het nou ook weer niet..".

Maar heey, ik kan dan ook slecht tegen terechte kritiek
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP over een startende fling hoe kleiner de kans op het totstandkomen van een relatie.
quote:wuiles schreef op 01 oktober 2010 @ 11:54:

De Wet van Wuiles: hoe langer de OP over een startende fling hoe kleiner de kans op het totstandkomen van een relatie.
Ik had na zijn 'ik-ben-een-eikel' smsje niet meer gereageerd dat weekend.

Ik twijfel dus ook over mijn aanpak, want natuurlijk wil ik overkomen als een ultiem relaxed persoon, maar het was wel de tweede keer dat het niet doorging op het laatste moment.

Maarja, als hij daar niet tegen kan is hij ook niet echt opgewassen tegen mij. :P

Die maandag had ik dus een smsje gestuurd hoe zijn weekend was en hoe het ging, waarop hij gereageerd heeft en we verspreid over de dag gesmst hebben (zijn laatste sms was een welterusten berichtje). Maar ik ben dus vaak degene die het initiatief neemt, waar ik op zich een beetje klaar mee ben.

Maar aan de andere kant denk ik; ik kan niets zeggen en misschien een blauwtje lopen, of ik kan ervoor gaan en misschien een blauwtje lopen. Maar mijn trots zit me een beetje in de weg.
Je kunt hem toch gewoon bellen en zeggen: "Hé, vervelend dat vrijdag zo hectisch was op je werk en dat het sushi eten er niet van kwam. Zullen we nu meteen een nieuwe datum, plek en tijdstip prikken?"

Verder helemaal eens met Summerdance: Al dat ge-sms... Waarom niet gewoon bellen? Dat is veel directer, persoonlijker en duidelijker.
quote:wuiles schreef op 01 oktober 2010 @ 11:54:

De Wet van Wuiles: hoe langer de OP over een startende fling hoe kleiner de kans op het totstandkomen van een relatie.Haha, zit zeer hoogstwaarschijnlijk wat in! :D
Alleen maar goed dat je direct en duidelijk bent geweest. Het is over het algemeen niet prettig als mensen het idee krijgen dat je toch wel op ze wacht - daar gaan ze namelijk, bewust of onbewust, naar handelen.

Wat betreft die potentiele relatie: ik denk dat dat er niet inzit. Al was het maar omdat het hele afspraakgebeuren al niet zo lekker loopt. Gezeur in het begin leidt over het algemeen tot mekker-relaties die snel dan wel dramatisch eindigen.
quote:Doi schreef op 01 oktober 2010 @ 11:43:

Je weet het zelf al...laten gaan...alleen al dat rood staan...afknapper!Ieder z'n criteria, maar ik ben het hier totaal niet mee eens. De armlastige kunstenaar met wie ik destijds een (door mij betaalde) borrel ging drinken is inmiddels al dertien jaar de mijne en verdient nu een rijk belegde boterham. Bovendien kan geldgebrek, zoals Summerdance ook al aangaf, door een tijdelijk ongemak komen.
Overigens zou ik dat rood-staan ook een afknapper vinden. Niet omdat ik het erg zou vinden dat hij geen geld heeft, maar dat hij het nog voor de eerste date al opvoert als excuus voor iets.
ik zeg, geef hem nog een kans en drie keer is scheepsrecht toch? als je hem niet uit je hoofd krijgt is hij het vast wel waard om nog iets meer energie er tegenaan te gooien.
Nee, ik vind dat je niet te direct was. En als je hem echt zo leuk vindt dan kan ik me voorstellen dat je het nog niet helemaal wil loslaten. 'k Zou dus voor de eerdergenoemde tip gaan en hem voorstellen in de herkansing te gaan voor wat betreft de sushi-date. Als 'ie dan wéér afzegt dan is 'ie waarschijnlijk toch niet zo geïnteresseerd.
Sorry, maar iemand die mij twee keer op het laatst laat zitten zoekt maar lekker een andere date. Daar hoe ik niet meer mee af te spreken.
Haha ja precies dat wat Rosaliedje zegt dus!
@ Elynn, ik vraag me dus af of het wel aan mij is.

Mijn eigen conclusie is namelijk meestal; hoor je langer dan 3 dagen niks, then he's just not that into you...

Ben ik niet heel eager dan? Punt is, ik ben zelf echt een beller maar heb hem nog nooit gebeld. Ik zal het in overweging nemen. :O

Met het eventueel rood staan heb ik zelf geen moeite, kan gebeuren maar moet geen gewoonte zijn.

Relatie? Wauw, zo ver was ik nog niet hoor!

Normaal ben ik vrij snel klaar met dit soort dingen maar nu heb ik het gevoel dat er meer is, but I don't wanna be that sucker.
Dank voor alle reacties!

Grappig om te zien dat iedereen er zo verschillend over denkt.

Ik denk er zelf ook nogal wisselend over, vandaar dus dit topic. ;)

Nouja, ik heb in principe weinig te verliezen als ik nog een keer in de herkansing ga; sowieso geen date, of toch alsnog geen date!

Dus, ik vrees dat ik het zal moeten gaan voorstellen he? Bleh. Waar is die intiatiefrijke man toch gebleven?!

Oke: ga ik bellen of smsen met gelijk het voorstel nieuwe date, of begin ik daar pas weer later over als we elkaar een paar dagen achter elkaar hebben gesproken?

Als het dit keer nogmaals niet doorgaat doe ik het hoofdstuk K. met een klap dicht, beloofd!
quote:geekdumusique schreef op 01 oktober 2010 @ 12:07:

@ Elynn, ik vraag me dus af of het wel aan mij is.

Mijn eigen conclusie is namelijk meestal; hoor je langer dan 3 dagen niks, then he's just not that into you...

Misschien denk hij precies hetzelfde. Dusse, als je wat wilt: bellen.
Nou sorry hoor, hij biedt zijn excuses aan, er is nota bene (als het klopt) één van zijn clienten overleden, dan kan ik me wel voorstellen dat hij met andere dingen bezig is dan jou te sms-en. Als hij dan vervolgens excuses aanbiedt en zegt dat ie een eikel is, zou het op zijn minst aardig zijn om een sms-je terug te sturen dat dat laatste natuurlijk niet het geval is. Als ik hem was, had je mij weggejaagd.
Hoeveel keer wil je nou de deksel op je neus krijgen eigenlijk?
@ Maruschka; ik kan me dat ook wel voorstellen, maar als je weet dat je op die dag 's avonds een afspraak hebt en je een slechte dag hebt kun je toch ook 's middags een bericht sturen met de boodschap; ik heb een rotdag (gehad), en ben niet echt in de stemming voor onze date vanavond ipv te wachten tot ik iets stuur?

@ Emaille, bedankt voor je positieve bijdrage.
Eens met cola!

Als hij geen tijd kan maken, dan niet hoor...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven