Heb ik slecht gehandeld?

25-11-2017 18:05 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week was ik met een groep vrienden in de stad. We zouden uit eten gaan.

Eenmaal bij het restaurant aangekomen zag ik dat het een VOC restaurant was en wilde ik niet naar binnen.

Nu zijn een aantal vrienden boos omdat ik in het volgens hun “zogenaamd racistische restaurant” niet wilde gaan.

Hebben zij gelijk of niet?
VOCisracisme schreef:
30-11-2017 08:39
tabak = slavenhandel. Domme hippies.
Ik heb het opgezocht. "tabaksplantages mensenrechten" op Google en je weet genoeg. Je hebt gelijk.

Ach. Dat zegt wel genoeg over mensen die zonder nadenken ergens tegen gaan protesteren. Voor ja, wat eigenlijk, aandacht?
Nou gefeliciteerd na 1,5 jaar aan dreigementen besluit het VOC Cafe zijn naam te veranderen: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/11/vo ... j-a3956449

Zijn de drie bedreigingen allemaal van op/na 25 november 2017?
Hum!!! Het lijkt mij een principe kwestie. Dingen die niet in je waarde pas, dat kan. Dan denk ik dat je met jouw vrienden een compromis kunnen sluiten. Om naar een restaurant te gaan die jullie allemaal goed vinden.😀
VOC restaurant wordt geboycot maar waarschijnlijk wel fan van Batavia Stad Fashion Outlet.

Als TO uitgenodigd wordt voor een kerkelijke uitvaart, gaat ze dan ook miepen als de naam van de kerk verbonden kan worden aan allerlei 'racistische zaken uit het verleden?' Of als haar werkgever gevestigd is in een pand met een naam uit de Gouden Eeuw? Stapt ze dat gebouw dan niet binnen? Of als een vereniging / club haar oorsprong heeft uit de tijd van de VOC, direct of indirect......... rekent ze dan de vereniging / club hen daarop af?

Misschien kan het zijn dat naam van TO ook wel verbonden is met e.e.a. uit het verleden dat nu niet meer kan................ Vergezocht maar niet onmogelijk...........

Het is maar een naam. Om jezelf daar nu druk om te maken? Eerlijk gezegd, ja jij hebt een leuke avond op voorhand al bedorven. Dus ja, jij was fout bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven