Heb ik trust issues?

01-09-2019 11:22 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames...

Misschien het zoveelste topic over moeite met vertrouwen.

Sinds pakweg 10 maanden heb ik een nieuwe vriend. Een enorme lieverd die me erg waardeert en veel leuke dingen voor me doet. Ik merk alleen dat ik er erg moeite mee heb hem te vertrouwen. Ik laat dit niet aan hem merken, maar toch is het zo.
Een voorbeeld: vlak voordat wij een relatie kregen had hij contact afgesloten met zijn fwb omdat zij gevoelens voor hem kreeg en dat voor hem niet wederzijds was. Al snel toen hij mij tegenkwam maakte hij me duidelijk dat hij echt voor mij wilde gaan en vroeg ik een relatie met hem wilde. Met de fwb sprak hij af te kijken of ze een vriendschap konden opbouwen na een periode van rust. Ondertussen appen ze soms en recent zijn ze iets gaan drinken. Ik mag alle appjes lezen en daar staat niks spannends in. Soms spreken we ook met ons drieën af, dat is dan wel gezellig. Maar toch ben ik bang dat er weer iets opleeft tussen hun. Hij vond haar namelijk wel aantrekkelijk genoeg om mee naar bed te gaan. Waarom wil je dan perse contact met iemand blijven houden? mijn vriend zegt tegen mij heel duidelijk dat hij het niet voor niets met haar heeft afgesloten: als hij haar echt zou zien zitten zou hij wel met haar zijn en niet bij mij. Ik ben degene die hij wilt.

Nu was hij vorige week bij een reünie van zijn middelbare school, en daarna ging hij met die vriendengroep naar de kroeg. Het was in een stad verweg, en hij zou er een hotelletje boeken. Rond 11u kreeg ik een superlief appje van hem, dat hij gigantisch veel van me houdt en nooit meer kwijt wil. Als ik dan een half uur later reageer, dan zie ik dat hij online is, maar hij reageerde niet meer op mijn appje (iets van 'hou ook van jou, slaap lekker').
Ook de volgende ochtend krijg ik geen reactie. Terwijl ik zou hebben gestuurd 'jij ook schat' ofzo. Of de volgende ochtend een 'goedemorgen' Maar hij is wel op insta en fb. Hij had het er ook over dat er een meid was die hem vroeger leuk had gevonden. Dan maak ik me dus zorgen: misschien is hij wel met iemand of haar naar bed geweest. Ik vind dit zo moeilijk! Hij is zo ontzettend lief en goed voor me, maar hij heeft ook een 'ruig' verleden, heeft veel scharrels gehad en veel vriendinnen. Veel meiden die hem leuk vinden en hopen dat hij hun ook leuk vind. Soms vind ik dat lastig. Ik weet ook niet goed of ik 'overdreven' bezorgd ben of dat andere vrouwen ook zo zouden reageren.
Wel ben ik realistisch en weet ik dat dit altijd voor mij een probleem is. (bang dat iemand me bedonderd) ook in de vorige relaties die ik heb gehad. En dat zijn er best wat.
suzykjoew wijzigde dit bericht op 01-09-2019 11:26
7.14% gewijzigd
Suzykjoew schreef:
01-09-2019 12:28
Ik denk dat mijn mening bijstellen het beste is. We hebben erg goed samen, dus wil hem niet kwijt. Er zijn gewoon een aantal dingen waar ik denk ik aan moet wennen. Zijn meer vrouwelijke kanten. Bv:
Hij vindt het geweldig om koekjes en cake te bakken
Hij huilt meer tijdens films dan ik
Ook tijdens een gewoon tv-programma met mooie muziek huilt hij.
Of hij kijkt me heel lang in mijn ogen en begint dan te huilen. Eigenlijk huilt hij wel ongeveer elke week ergens om. Ik vind dit erg mooi dat hij dit durft, maar het is nieuw voor me
Hij fantaseert over de inrichting van ons toekomstige huis en weet al wat kleurenstellingen hij dan wil
Hij heeft 10 verschillende douchecremes, shampoos enz
Hij vindt het gezellig om uitgebreid te ontbijten en maakt dat altijd sochtends klaar
Hij stuurt elke maand wel een lief kaartje met poesjes erop ofzo.

Het zijn allemaal hele lieve maar ook vrouwelijke dingen waar ik wat aan moet wennen. En het feit dat hij dus veel vrouwelijke vrienden heeft ook omdat dat nieuw voor me is
het klinkt eerder als emotionele manipulatie. hele rare man
Suzykjoew schreef:
01-09-2019 12:36
Dat hij op andere socials wel actief is zag ik ergens nog als een geruststelling: hij had tijd en ruimte om dat te doen, dus dan is de kans dat hij een ander aan het neuken is kleiner..
waarom kon hij dan niet reageren op jouw bericht?
S-Meds schreef:
dit vind ik best raar dus als je huilt tijdens een film is dat vrouwelijk? ik ben vrouw en ik huil nooit, wat nu?
hij klinkt eerder als emotioneel behoorlijk instabiel en dat hij allerlei douchecremes heeft maakt hem niet ineens betrouwbaar ook mannen die poezenkaartjes sturen kunnen onbetrouwbaar zijn.
Ik vind het wel een beetje gay hoor. Wat een wending ineens
Suzykjoew schreef:
Dat hij op andere socials wel actief is zag ik ergens nog als een geruststelling: hij had tijd en ruimte om dat te doen, dus dan is de kans dat hij een ander aan het neuken is kleiner..
Jij bent echt aan het doorslaan met je gedachten.
Suzykjoew schreef:
01-09-2019 11:45
Sowieso vind ik vriendschap tussen mannen en vrouwen echt raar. Maar hij heeft dus wel 6 vrouwelijke vrienden ongeveer.
Passen jullie wel bij elkaar?
S-Meds schreef:
01-09-2019 12:37
Hij huilt niet omdat hij verdrietig is bijvoorbeeld maar omdat hij iets heel mooi vind of als iets hem emotioneerd
Ik zou niet te snel samen kinderen maken ,dingen die je in het begin schattig en leuk aan de ander vindt kan na de eerste verliefdheid ineens irritant worden, over een tijdje denk je misschien vervelend dat ie bij elk wissewasje een goede vriendin nodig heeft voor een vrouwelijke kijk op dingen of dat ie steeds zo emotioneel is kan denk ik ook wel gaan irriteren.
Doe rustig aan en kies nog niet de kleuren van het huis en nog geen babynamen bedenken.
MissMaran schreef:
01-09-2019 12:43
over een tijdje denk je misschien vervelend dat ie bij elk wissewasje een goede vriendin nodig heeft voor een vrouwelijke kijk op dingen of dat ie steeds zo emotioneel is kan denk ik ook wel gaan irriteren.
Doe rustig aan en kies nog niet de kleuren van het huis en nog geen babynamen bedenken.
Dit ja.

En TO, vertrouwensissues los je niet zomaar op door je kijk op zaken "bij te stellen". Dat kun je nu zeggen, even later zul je er hoe dan ook weer tegenaan lopen. Het zou je kunnen helpen om hier écht mee aan de slag te gaan. Wil je niet meer rust in je kop? Zoals Murrmurr schreef, je slaat echt door.
En je hebt ook mensen die vreemdgaan gewoonweg heel goed kunnen verbergen. Activiteit op social media zegt helemaal niets.
Suzykjoew schreef:
01-09-2019 12:28
Ik denk dat mijn mening bijstellen het beste is. We hebben erg goed samen, dus wil hem niet kwijt. Er zijn gewoon een aantal dingen waar ik denk ik aan moet wennen. Zijn meer vrouwelijke kanten. Bv:
Hij vindt het geweldig om koekjes en cake te bakken
Hij huilt meer tijdens films dan ik
Ook tijdens een gewoon tv-programma met mooie muziek huilt hij.
Of hij kijkt me heel lang in mijn ogen en begint dan te huilen. Eigenlijk huilt hij wel ongeveer elke week ergens om. Ik vind dit erg mooi dat hij dit durft, maar het is nieuw voor me
Hij fantaseert over de inrichting van ons toekomstige huis en weet al wat kleurenstellingen hij dan wil
Hij heeft 10 verschillende douchecremes, shampoos enz
Hij vindt het gezellig om uitgebreid te ontbijten en maakt dat altijd sochtends klaar
Hij stuurt elke maand wel een lief kaartje met poesjes erop ofzo.

Het zijn allemaal hele lieve maar ook vrouwelijke dingen waar ik wat aan moet wennen. En het feit dat hij dus veel vrouwelijke vrienden heeft ook omdat dat nieuw voor me is
Zo'n natte Neel zou echt mijn man niet zijn.
Heel onaantrekkelijk dat gejank.
Weet je zeker dat hij niet homo is?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Suzykjoew schreef:
01-09-2019 12:42
Hij huilt niet omdat hij verdrietig is bijvoorbeeld maar omdat hij iets heel mooi vind of als iets hem emotioneerd
Zo'n ex heb ik ook en ik het begin vond ik het nog wel precious maar hij was op andere vlakken ook zo labiel als de tering.
Soms vertonen mensen gedrag waar je nooit aan kunt wennen. Zo'n man zou ik namelijk niks mee kunnen. Ieder potje een dekseltje hoor, maar als bepaald gedrag niet bij jou past betekent dat niet per se dat er met jou iets mis is. Hoe lief hij ook is. Het past gewoon niet. Kun je heel hard je best gaan doen om eraan te wennen, maar uiteindelijk raak je alleen maar gefrustreerder.

Ben je oprecht blij met je poezenkaarten? Ik zou na de 2de wel denken 'ok... is wel weer goed zo', maar dat kun je niet zeggen zonder je emo vriend te kwetsen, dus blijf je steeds maar reageren met 'ohw lief zeg', terwijl je eigenlijk wil dat hij ermee ophoudt.
shift.delete schreef:
01-09-2019 12:57
En je hebt ook mensen die vreemdgaan gewoonweg heel goed kunnen verbergen. Activiteit op social media zegt helemaal niets.
Trouwens, wat is vreemdgaan. Sexting doe je ook op de "socials" toch?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Murrmurr schreef:
01-09-2019 12:39
Ik vind het wel een beetje gay hoor. Wat een wending ineens
Hij doet vast ook aan Biodanza en macrameeen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Lijkt me voor jou ook leuker als platonische vriend, waar je lekker mee in de bioscoop kunt huilen om mooie films en af en toe een high tea en over je gevoel praten.
Maar als vrouw wil je toch iemand waar je ook een beetje op kunt leunen en die je in bed een beetje tegen het plafond gooit af en toe, ik denk dat het gevoel over een tijdje gewoon uitdooft.
S-Meds schreef:
01-09-2019 12:37
Eens, wat extreem onaantrekkelijk zo’n chronisch snotterende huilebalk. Zou echt een extreme turn off zijn. Ik denk dat die poezenkaartjes de druppel waren geweest voor me. Als ik dat had gewild had ik wel op vrouwen gevallen.

Maar goed, ik ben er te nuchter voor. Ben van de harde actiefilms en wil gewoon een vent die de hele heg kan snoeien zonder handcremetjes ed. Geen snifneus die the notebook prefereert aan wat fijn grof geweld op TV. Ik zou daar gek van worden.
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 13:37
43.09% gewijzigd
Tuurlijk.

Jezus, is de vakantie nog niet over?
Janken als ie in je ogen kijkt? Holy fuck. Mens die vent is echt niet goed hoor. En elke week wel eens janken? Ik ga dat gewoon meer ‘eng’ dan schattig vinden.
Als hij jou lang in de ogen kijkt gaat hij huilen. o_o
Dan staat er ik hou van jou en jij reageerde toen en krijg je niks terug. Dat rijmt toch niet samen.

Wat vermoeiend allemaal zeg als je niet echt matcht. Als het niet in je zit kun je je nooit aanpassen. Echt hoofdpijn.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Suzykjoew schreef:
01-09-2019 12:42
ja als hij jou in de ogen kijkt dus
raar
Ik heb het wel als ik heel lang niet knipper
Knippert ie wel?
Eslarealidad schreef:
01-09-2019 13:52
Dan staat er ik hou van jou en jij reageerde toen en krijg je niks terug. Dat rijmt toch niet samen.
Ja dat snap ik dus ook niet..
Eslarealidad schreef:
01-09-2019 13:52

Wat vermoeiend allemaal zeg als je niet echt matcht. Als het niet in je zit kun je je nooit aanpassen. Echt hoofdpijn.
hij huilt misschien uit schuldgevoel
Maar toch ben ik bang dat er weer iets opleeft tussen hun. Hij vond haar namelijk wel aantrekkelijk genoeg om mee naar bed te gaan.

Wat veronderstel jij hiermee? Of denk je dat als je iemand aantrekkelijk vind + graag mag het relatiemateriaal is? Ik heb ook fwb, maar toch is er zeker geen sprake van verliefdheid en al helemaal geen spraken van relatiemateriaal. fwb is in mijn verwoording een oppervlakkige variant van een liefdesrelatie, het geeft niet genoeg voldoening om bij diegene te blijven, het is tijdelijk tot er iets beters voorbij komt, in dit geval ben jij dat voor hem geweest.

Waarom wil je dan perse contact met iemand blijven houden?

Vanwege de vriendschap lijkt mij.

mijn vriend zegt tegen mij heel duidelijk dat hij het niet voor niets met haar heeft afgesloten: als hij haar echt zou zien zitten zou hij wel met haar zijn en niet bij mij. Ik ben degene die hij wilt.

Klinkt plausibel.

Hij is zo ontzettend lief en goed voor me, maar hij heeft ook een 'ruig' verleden, heeft veel scharrels gehad en veel vriendinnen.

Een ruig verleden zegt niets over hoe monogaam of trouw iemand is in een relatie. Onzekerheid wordt in verband gebracht met vreemdgaan, mensen zouden dan vatbaarder zijn voor het krijgen van bevestiging. Een zeker persoon heeft dat niet nodig.

Veel meiden die hem leuk vinden en hopen dat hij hun ook leuk vind. Soms vind ik dat lastig.

Niet vreemd dat je dat lastig vind. Je kan het ook omdenken: hij heeft echt voor jou gekozen, omdat hij jou het leukste vind van hun allemaal.

Ik weet ook niet goed of ik 'overdreven' bezorgd ben of dat andere vrouwen ook zo zouden reageren.

Ik vind je niet overdreven bezorgt. Blijf praten met je vriend en geef toe dat je het soms moeilijk vind. Ben je eerder bedrogen geweest?

Wel ben ik realistisch en weet ik dat dit altijd voor mij een probleem is. (bang dat iemand me bedonderd) ook in de vorige relaties die ik heb gehad. En dat zijn er best wat.

Het is voor jou een lastig probleem, alleen betekend dat niet: dat het voor altijd een probleem blijft. Daaraan zou je hard moeten werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven