Heeft dit nog een kans?
donderdag 23 augustus 2018 om 03:44
Dankjewel voor je reactie, toekomst gericht wil ik financieel gewoon sterk staan voor als ik een hypotheek zou nemen voor een huis.Blondie222 schreef: ↑23-08-2018 02:17Kom tot jezelf nu je relatie over is en laat je niks wijs maken dat het gek is om met je 28e nog thuis te wonen. Niet iedereen heeft die luxe.
Mijn ex-vriendin zou tenslotte mee genieten van het financiële voordeel dat ik opgebouwd heb later.
Thuis blijven wonen is nog altijd de beste manier om te Sparen.
Jammer genoeg heb ik een mooie kans laten schieten om een toekomst om te bouwen met een prachtige meid door dat ik ge lang gewacht heb bij haar in te trekken.
Daarom dat ik haar ook nog niet wil opgeven, het is altijd makkelijker om het te laten maar ben er van overtuigd dat alle goede dingen in het leven niet voor niets komen.
Daarom ben ik bereid te vechten voor haar omdat de redenen van de breuk niet onoplosbaar zijn.
Maar het moet natuurlijk van twee kanten komen.
Ik wil haar de tijd geven die ze nodig heeft maar wil ook niet te lang wachten.
Zij is meer een romantisch type vrouw en twijfel of ik nu beter voor haar vecht en zelf contact opneem of haar die keuze laat.
Wil me niet opdringen bij haar, anderzijds besef ik ook dat na zo’n breuk een stilte van 2 weken weinig uithaalt omdat het dan moelijk is te geloven dat die persoon “verandert” is.
Ik heb mijn fouten en tekortkomingen ingezien en zou graag de kans krijgen dit te bewijzen.
Maar zij moet er ook voor openstaan en dat kan ik op dit moment moeilijk inschatten.
Graag zien verdwijnt niet op 1, 2, 3 ...
Groetjes,
donderdag 23 augustus 2018 om 04:24
Maar je bent in wezen toch nog steeds dezelfde persoon?
Je karakter veranderd niet, jullie hebben gewoon een andere instelling, jij vind geld en een mooi huis belangrijk; zij vondt het belangrijker om samen te zijn.
Wat vind je ervan dat zij wél een eigen huis heeft geregeld 2 jaar geleden? Ik vraag me af hoe dat ging toen ze op zichzelf ging wonen. Is samenwonen toen vaak ter sprake gekomen? Hoe reageerde ze toen je zei dat je liever thuis bleef wonen?
Om nog te zwijgen over de niet nader benoemde minpunten, dat kunnen ook dealbreakers zijn.
Je hebt nog een brief geschreven, ik zou haar nu met rust laten. En haar verjaardag in november is nog ver weg, dat zie je dan wel weer..
Sterkte!
Je karakter veranderd niet, jullie hebben gewoon een andere instelling, jij vind geld en een mooi huis belangrijk; zij vondt het belangrijker om samen te zijn.
Wat vind je ervan dat zij wél een eigen huis heeft geregeld 2 jaar geleden? Ik vraag me af hoe dat ging toen ze op zichzelf ging wonen. Is samenwonen toen vaak ter sprake gekomen? Hoe reageerde ze toen je zei dat je liever thuis bleef wonen?
Om nog te zwijgen over de niet nader benoemde minpunten, dat kunnen ook dealbreakers zijn.
Je hebt nog een brief geschreven, ik zou haar nu met rust laten. En haar verjaardag in november is nog ver weg, dat zie je dan wel weer..
Sterkte!
donderdag 23 augustus 2018 om 06:08
Als je bij haar in wil trekken om je relatie te redden heb je er nog steeds niets van begrepen. Je zou bij haar in moeten trekken omdat je de wens hebt om bij haar te zijn. Of dat nou in een huur- of koopwoning is, in een pipo wagen of een wigwam.
De zin over dat je haar wil mee laten profiteren van jouw opgebouwde kapitaal spreekt ook boekdelen. Je zit gewoon muurvast in een ideaalplaatje van hoe dingen geregeld zouden moeten zijn, zonder dat jouw ex daar iets over te zeggen had.
Wilde gok: zoals jij het voor ogen hebt, zo zijn jouw ouders ook begonnen?
De zin over dat je haar wil mee laten profiteren van jouw opgebouwde kapitaal spreekt ook boekdelen. Je zit gewoon muurvast in een ideaalplaatje van hoe dingen geregeld zouden moeten zijn, zonder dat jouw ex daar iets over te zeggen had.
donderdag 23 augustus 2018 om 06:56
Duidelijk met elkaar communiceren over samenwonen hebben we nooit echt gedaan, zowel van mijn als haar kant niet.Lenn12345 schreef: ↑23-08-2018 04:24Maar je bent in wezen toch nog steeds dezelfde persoon?
Sterkte!
Jammer maar waar.
Dat ik zei nog thuis te blijven bracht ze begrip voor op maar liet wel om de zoveel weken\maanden merken dat ze met het samenwonen in haar hoofd bezig was.
Het samenwonen was de echte dealbreaker, de andere “minpunten” zijn niets in vergelijking met de hoofdreden.
Bedankt,
donderdag 23 augustus 2018 om 06:58
Precies.Dymphnatam schreef: ↑23-08-2018 06:08Als je bij haar in wil trekken om je relatie te redden heb je er nog steeds niets van begrepen. Je zou bij haar in moeten trekken omdat je de wens hebt om bij haar te zijn. Of dat nou in een huur- of koopwoning is, in een pipo wagen of een wigwam.
Trouwens snap ik niet waarom iedereen focust op het samenwonen.
De kans is groot dat ze er een punt achter gezet heeft omdat ze niet meer gek op hem is / verliefd is op een ander / ze graag single wil zijn / ze toch niet van roodharige mannen houdt...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 23 augustus 2018 om 07:04
Ik zou bij haar intrekken om te weten dat zij naast mij ligt, dat ik met haar kan opstaan en dat ik ook ‘s avonds met haar in slaap kan vallen.Dymphnatam schreef: ↑23-08-2018 06:08Als je bij haar in wil trekken om je relatie te redden heb je er nog steeds niets van begrepen. Je zou bij haar in moeten trekken omdat je de wens hebt om bij haar te zijn. Of dat nou in een huur- of koopwoning is, in een pipo wagen of een wigwam.
.
Ik zou bij haar intrekken omdat ik nu heel goed besef wat het is zonder haar en dan lijkt niets daar nog tegenop te kunnen.
Je weet pas wat je hebt als het er niet meer is komt hier wel op zijn plaats, te laat welliswaar maar dat is meestal zo.
Het is belangrijker wat je daarmee doet vind ik.
Ik heb een bepaald beeld van mijn toekomst en die van ons samen, zodat ik weet waarvoor ik werk.
Ik kan je wel zeggen dat dat beeld ook dezelfde als mijn ex-vriendin was.
Alleen de manier waarop we daar zouden geraken was niet altijd hetzelfde als wat zij er over dacht.
Bedankt voor de reactie,
donderdag 23 augustus 2018 om 07:06
Het had de verwerking makkelijker gemaakt maar dit is niet het geval.
donderdag 23 augustus 2018 om 09:30
Als je vriendin romantisch is ingesteld, doe dat iets wat ze nooit verwacht, iets bijzonders. Van een kaartje of berichtje op haar verjaardag zal ze dan niet warm lopen en zal haar zeker de bevestiging geven dat ze niet terug moet gaan. Als je wat anders doet, zou ze kunnen twijfelen en misschien denken dat je echt wilt werken aan bepaalde dingen en het eventueel nog een kans willen geven. Maar ja, dat zijn mijn gedachten 
Je kan inderdaad niet veranderen hoe je bent, maar je kunt je gedrag zeker wel aanpassen. Je moet alleen wel willen.
Als je niks doet, zal je misschien spijt krijgen dat je er toch niet alles aan hebt gedaan.
Je kan inderdaad niet veranderen hoe je bent, maar je kunt je gedrag zeker wel aanpassen. Je moet alleen wel willen.
Als je niks doet, zal je misschien spijt krijgen dat je er toch niet alles aan hebt gedaan.
donderdag 23 augustus 2018 om 09:41
Maar als de communicatie tussen jullie beter was geweest had dit geen probleem gevormd.Anoniemer123456789 schreef: ↑23-08-2018 07:06Het had de verwerking makkelijker gemaakt maar dit is niet het geval.
Dit is niet gestrand op ‘Ik wil nog niet samenwonen’. Jullie relatie is gestrand op ‘Mijn vriend en ik kunnen niet communiceren over onze wensen.’
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 23 augustus 2018 om 11:05
Dymphnatam schreef: ↑23-08-2018 06:08Als je bij haar in wil trekken om je relatie te redden heb je er nog steeds niets van begrepen. Je zou bij haar in moeten trekken omdat je de wens hebt om bij haar te zijn. Of dat nou in een huur- of koopwoning is, in een pipo wagen of een wigwam.
Dit!
donderdag 23 augustus 2018 om 16:17
Dit wil ik vermijden, dat ik geen moeite meer heb gedaan.sannedeb schreef: ↑23-08-2018 09:30Als je vriendin romantisch is ingesteld, doe dat iets wat ze nooit verwacht, iets bijzonders. Van een kaartje of berichtje op haar verjaardag zal ze dan niet warm lopen en zal haar zeker de bevestiging geven dat ze niet terug moet gaan. Als je wat anders doet, zou ze kunnen twijfelen en misschien denken dat je echt wilt werken aan bepaalde dingen en het eventueel nog een kans willen geven. Maar ja, dat zijn mijn gedachten
Daarom juist is het moeilijk In te schatten of ik contact met haar opneem of wacht tot ze zelf contact zoekt.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ben bang dat als ik nu iets doe dat ze niet verwacht dit misschien averechts zal werken. (En wat is dat dan?)
Haar rust en tijd wil ik respecteren.
Groetjes,
donderdag 23 augustus 2018 om 16:19
Het komt daar inderdaad op neer, een gebrek aan communicatie vooral langs haar kant.
Het samenwonen is de hoofdoorzaak van de breuk.
donderdag 23 augustus 2018 om 17:02
Ach welnee, je maakt jezelf maar wat wijs.
Jij wilde pas met haar samenwonen toen zij de relatie wilde verbreken.
donderdag 23 augustus 2018 om 20:12
donderdag 23 augustus 2018 om 22:00
Daar ben ik ondertussen ook al wel zelf achter.SjakS schreef: ↑23-08-2018 20:12Dat je geld belangrijker vind dan je relatie is toch veelzeggend. Kopen is op termijn meestal meer rendabel. Maar je ex had geen zin 10 jaar te wachten op een volwassen leven. Logisch...
Ze heeft er niets aan als jij je schaapjes op het droge hebt op termijn. Als het samen was wel. Jij alleen niet.
Geld vind ik belangrijk maar niet meer dan mijn relatie.
Het is niet zo dat ik geen geld investeerde in mijn relatie, we hadden een grote reis (3 weken rondtrekken in Australië) gepland wat ook niet goedkoop was.
Maar mensen maken fouten en leren eruit.
vrijdag 24 augustus 2018 om 00:08
Ze miste affectie, genegenheid en liefde.
Ze kon niet meer, ze was opgebrand en kon er geen energie meer in kwijt (werd er ziek van), ze was zichzelf ook verloren doordat ze zichzelf (haar geluk) aan de kant heeft geschoven voor mij
Je ex heeft te lang aan een dood paard getrokken .Nu is ze er heel begrijpelijk klaar mee.
Heb een soort gelijk iets meegemaakt en mij precies hetzelfde gevoeld als je ex .
Als ze dat punt bereikt heeft is ze ver over haar grenzen gegaan . Je bent te laat ...veel te laat. Het emmertje is overgelopen.
Ze kon niet meer, ze was opgebrand en kon er geen energie meer in kwijt (werd er ziek van), ze was zichzelf ook verloren doordat ze zichzelf (haar geluk) aan de kant heeft geschoven voor mij
Je ex heeft te lang aan een dood paard getrokken .Nu is ze er heel begrijpelijk klaar mee.
Heb een soort gelijk iets meegemaakt en mij precies hetzelfde gevoeld als je ex .
Als ze dat punt bereikt heeft is ze ver over haar grenzen gegaan . Je bent te laat ...veel te laat. Het emmertje is overgelopen.
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
vrijdag 24 augustus 2018 om 00:34
Wat je schrijft is mogelijk, maar ze zei me nog graag te zien en dat verdwijnt niet zomaar.elviva schreef: ↑24-08-2018 00:08Ze miste affectie, genegenheid en liefde.
Ik heb inderdaad te lang gewacht, daar ben ik in de fout.
Maar heb hier duidelijk uit geleerd!
Anderzijds beseft zij ook dat haar gebrek aan assertiviteit tot deze situatie geleid heeft.
Als we beide aan onze “fouten” werken geloof ik dat dit een kans heeft tot slagen.
Aan de andere kant wil dit niet zeggen dat ik geen “hoop” meer mag/kan hebben.
Als het graag zien blijft is er misschien een mogelijkheid tot een tweede kans.
Daarom geef ik haar niet zomaar op, verder gaan met je leven en wachten op de volgende is gemakkelijk.
Ik ken genoeg koppels die om diverse reden uit elkaar gegaan zijn en elkaar toch terug gevonden hebben.
vrijdag 24 augustus 2018 om 00:48
Waarom noem je een grote reis plannen 'geld investeren in je relatie'?Anoniemer123456789 schreef: ↑23-08-2018 22:00Daar ben ik ondertussen ook al wel zelf achter.
Geld vind ik belangrijk maar niet meer dan mijn relatie.
Het is niet zo dat ik geen geld investeerde in mijn relatie, we hadden een grote reis (3 weken rondtrekken in Australië) gepland wat ook niet goedkoop was.
Maar mensen maken fouten en leren eruit.
Die snap ik niet, of vind jij het geldverspilling maar wil zij dat graag en ga je daarom mee, opsommend wat je ook kan kopen voor het geld dat de reis kost
Als ik zo lees wat je schrijft wil je gewoon niet geloven dat het toch echt over en uit is.
Stop met plannen bedenken om haar terug te krijgen. Als ze je echt niet kan missen na verloop van tijd komt ze wel naar je toe.
Ik zou mijn adem niet inhouden tot het zover is.. ze klinkt erg definitief en zeker van haar zaak.
Uithuilen en opnieuw beginnen, hou je taai!
vrijdag 24 augustus 2018 om 02:04
Nemen exen altijd contact op als ze hun ex zouden missen?Lenn12345 schreef: ↑24-08-2018 00:48Waarom noem je een grote reis plannen 'geld investeren in je relatie'?
Die snap ik niet, of vind jij het geldverspilling maar wil zij dat graag en ga je daarom mee, opsommend wat je ook kan kopen voor het geld dat de reis kost
Als ik zo lees wat je schrijft wil je gewoon niet geloven dat het toch echt over en uit is.
Stop met plannen bedenken om haar terug te krijgen. Als ze je echt niet kan missen na verloop van tijd komt ze wel naar je toe.
Ik zou mijn adem niet inhouden tot het zover is.. ze klinkt erg definitief en zeker van haar zaak.
Uithuilen en opnieuw beginnen, hou je taai!
Heb ook een verhaal gehoord van iemand die zei dat ze misschien zelf redeneert van “ik heb die jongen gekwetst, ik zal hem met rust laten en zelf zien wanneer hij contact opneemt”
Onze foto’s samen staan ook op nog op haar FB.
Wilt dit dan niets zeggen?
Heb Geen idee ..
Bedankt voor je reactie.
vrijdag 24 augustus 2018 om 02:07
Anderzijds kun je ook redeneren dat ze het volgende denkt: “hij heeft tijdens de laatste weken van onze relatie weinig moeite gedaan .. ik laat hem gaan en hij laat niks meer van zich horen.Anoniemer123456789 schreef: ↑24-08-2018 02:04Nemen exen altijd contact op als ze hun ex zouden missen?
Heb ook een verhaal gehoord van iemand die zei dat ze misschien zelf redeneert van “ik heb die jongen gekwetst, ik zal hem met rust laten en zelf zien wanneer hij contact opneemt”
Heb Geen idee ..
Bedankt voor je reactie.
Misschien is het dan inderdaad beter zo”
Ik weet niets zekers, ik zeg maar iets
Groeten
vrijdag 24 augustus 2018 om 02:48
Dat is geen antwoord op mijn vraag.. en nee, die foto's zeggen niks.Anoniemer123456789 schreef: ↑24-08-2018 02:04Nemen exen altijd contact op als ze hun ex zouden missen?
Heb Geen idee ..
Bedankt voor je reactie.
Je lijkt te denken dat er een manier is om haar terug te krijgen als je maar op de juiste knopjes drukt en echt, zo werkt het niet.
Ook nemen exen die je nog iets te zeggen hebben echt wel contact met je op.
Maar voor nu denk ik toch dat je moet accepteren dat de koek op is. Nogmaals sterkte, ik geloof heus dat je veel verdriet hebt om de breuk.