Heeft dit nog een kans?

22-08-2018 19:15 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de reacties
anoniem_374973 wijzigde dit bericht op 31-08-2018 22:02
98.27% gewijzigd
Waarom woon je op je 28ste nog bij je ouders?
karin6789 schreef:
22-08-2018 20:57
Dat is in België minder abnormaal dan in NL, cultuurverschil.
Ik zou niks sturen. Gun haar een vriend die wel op z'n 28e, na een relatie van bijna 5 jaar, bij haar in wil trekken. Gun haar een volwassen man.
Timetraveler schreef:
22-08-2018 21:00
Ik zou niks sturen. Gun haar een vriend die wel op z'n 28e, na een relatie van bijna 5 jaar, bij haar in wil trekken. Gun haar een volwassen man.
Dit.
Bloody_Mary schreef:
22-08-2018 20:59
"Hij was er nog niet aan toe" zegt hij.

??????
karin6789 schreef:

Inderdaad zeg! Op je 28e nog niet toe zijn om op jezelf te wonen of bij je vriendin in te trekken? Dat zou voor mij al genoeg reden zijn om af te knappen.

Ik denk dat het klaar is voor haar en eerlijk gezegd begrijp ik dat goed. Ik vind je echt nog niet volwassen genoeg voor een relatie.
karin6789 schreef:
22-08-2018 21:02
"Hij was er nog niet aan toe" zegt hij.

??????
Ah ok dat is wel raar idd xD de meesten blijven zo lang thuis wonen uit financiële noodzaak of omdat ze direct willen kopen ipv eerst huren.
Nee, zij wilde haar leven samen met jou verder opbouwen maar blijkbaar was jij daar nog niet aan toe. Dus jullie ideen verschillen te veel.

Het is wel onaantrekkelijk als iemand van 28 nog bij de ouders woond met als reden 'nog niet aan toe om vleugels uit te slaan'
Onze tijd is nu.
Pas nu je hier niet bent
Nu voel ik het in mij
Nu je mij niet hoort
Voel ik het woord voor woord
Voor woord

Een man weet niet wat hij mist
Weet niet wat hij mist
Weet niet wat hij mist
Een man weet niet wat hij mist
Maar als ze er niet is
Als ze er niet is
Weet een man pas wat hij mist
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je wilde bij haar intrekken om de verkeerde redenen. Laat het los en ga uit huis.
Ja, die is hier wel heel toepasselijk BGB. |-)

Dus To, de kroeg in, of op café gaan, je schijnt Vlaams te zijn, uithuilen en dan op links en Door.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Bloody_Mary schreef:
22-08-2018 21:16
Ah ok dat is wel raar idd xD de meesten blijven zo lang thuis wonen uit financiële noodzaak of omdat ze direct willen kopen ipv eerst huren.
Het was mijn bedoeling direct iets te kopen aangezien ik huren weggegooid geld vind.
Met die instelling heb je je relatie weggegooid. Tis maar wat je prioriteit is.
Anoniemer123456789 schreef:
22-08-2018 22:04
Het was mijn bedoeling direct iets te kopen aangezien ik huren weggegooid geld vind.
Aha, en je bent niet bij haar ingetrokken omdat je dus niet financieel wilde bijdragen ipv ‘dat je er nog niet aan toe was’? Want, weggegooid geld?
Dus samenwonen om te ontdekken dat jullie echt bij elkaar passen is weggegooid geld?

Een hypotheek als het niet goed gaat is pas weggegooid geld.

Je hebt haar te lang laten bungelen en laten wachten.

Houden mensen niet van.

Ze is afgeknapt op je passiviteit.
En nee dan helpt niets meer.

Uithuilen en zelf een huis kopen.
Beste TO,

Of dit nog een kans heeft, is moeilijk te zeggen. Ik denk zelf dat je ex vriendin niet uit zichzelf nog wat laat horen.

Iedereen kan fouten maken ( jij dacht dat je nog niet toe was aan samenwonen) en daarop terugkomen, het is alleen goed mogelijk dat voor je ex de emmer vol zit en ze geen relatie meer wilt. Je moet voor jezelf ook goed bedenken tot hoever jij kan en wilt gaan om je vriendin de relatie te geven die zij graag wilt. Kan jij haar ondanks een druk schema de liefde/ affectie geven die zij graag wilt? En dan niet alleen de eerste 3 maanden, maar ook daarna. Dat is wel een belangrijk punt.

Je wilt haar terug, dan zou ik niet wachten tot haar verjaardag, maar eerder stappen ondernemen. Dan weet je ook sneller waar je aan toe bent.

Succes TO
karin6789 schreef:
Ik ben nog niet zo lang geleden afgestudeerd en had niet direct een baantje.
Financieel had ik ook nog niet veel opgebouwd.
loisnvt schreef:
22-08-2018 22:35
Aha, en je bent niet bij haar ingetrokken omdat je dus niet financieel wilde bijdragen ipv ‘dat je er nog niet aan toe was’? Want, weggegooid geld?
Ik droeg maandelijks bij hoor.
Bloody_Mary schreef:
22-08-2018 20:59
Klopt, bedankt voor de bevestiging :)
Het moeilijke gesteggel is voorbij.
Het is uit.
Mijn mening is gestippeld.
Anoniemer123456789 schreef:
22-08-2018 23:34
Ik droeg maandelijks bij hoor.
Waar aan dan?
Jullie woonden niet samen.
En met (in de eventuele toekomst) samenwonen is alles wat ze in jullie relatie miste - affectie, genegenheid, liefde- niet opgelost.

Jullie pasten niet bij elkaar en daarom is het uit.
Als je haar in november een verjaardagskaart wil sturen, dat kan. Is attent van je.
Maar zie dat maar niet als "een nieuwe kans".
Jullie hadden in het verleden de kans er samen wat moois van te maken, maar helaas pindakaas, wat jullie nu hebben - jullie verbroken relatie- is het resultaat.

Of het oooooooit weer goedkomt?
Dat ligt aan jullie allebei. Of jullie dat samen nog willen en wat jullie er dan van bakken.

Maar ik zeg: het is uit.
Uit wat je schrijft maak ik op dat zij er goed over heeft nagedacht en echt klaar is met de situatie, dus ook met jullie relatie.

Wat voor haar precies de druppel is geweest (persoonlijke issues, werk, communicatie tussen jullie, niet-samenwonen etc etc) doet er niet meer zoveel toe. Zij was niet gelukkig en heeft dit hoofdstuk duidelijk afgesloten. Lijkt me voor jullie beide het beste als je dat probeert te accepteren. Contact blijven zoeken zal het alleen maar moeilijker maken. Ga beide jullie eigen weg.

Huil een week uit. Herpak je. Maak iets moois van je leven. Er komt wel iemand op je pad die echt goed bij je past.

Ik lees hier veel veroordelende reacties over dat je nog bij je ouders woont. Trek je niet teveel aan van dat soort negativiteit. Jij hebt alle recht om je eigen keuzes te maken en je te ontwikkelen op het tempo dat bij je past. Al is het natuurlijk een mooi vooruitzicht dat je voor veel dames een aantrekkelijkere partij wordt zodra je zelfstandig woont.

Sterkte met je gebroken hart en veel plezier met de rest van je leven :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven