Heftig contact met ex
donderdag 23 november 2017 om 15:28
Hoi hoi allemaal,
Nooit gedacht dat ik uberhaupt zoiets persoonlijks zou posten op internet, maar daar gaat ie:
Ik heb sinds kort weer contact met mijn ex.
Hij werd een ex omdat hij toen (7jaar geleden) nog echt te jong was voor een serieuze relatie en ik mentaal al verder was. Dat is ook de reden geweest dat ik de relatie toen heb verbroken. We kennen elkaar al sinds 2002 en altijd een oogje op elkaar gehad (op school) na de schooltijd kwamen we elkaar weer tegen en het was dik aan. Jammer dat het toen voor mij niet gewerkt heeft.
Maar goed, beiden vrolijk verder gegaan met ons leven. Hij een relatie en ik. Beide net wat langer dan 5 jaar.
Een paar maanden geleden kreeg ik uit het niets een appje. Compleet onschuldig en voornamelijk humoristisch bedoeld. We raakten aan de praat en bleven praten. Dag later afgesproken met elkaar en we werden beiden overdonderd met gevoelens, waarvan we beiden niet wisten dat ze er uberhaupt nog zaten. Daar hebben we het dagen na onze afspraak nog vaak over gehad.
Oude liefde roest niet zeggen we steeds.
De gesprekken sinds die tijd gaan behoorlijk diep, je kunt best stellen dat we nog van elkaar houden. Ook dit hebben wij besproken met elkaar.
We komen op een punt waarbij we een keuze moeten maken, want een emotioneel dubbel leven leiden trekt niemand en is ook niet fair tegenover onze partners.
We twijfelen beiden niet aan het gevoel voor elkaar en ik heb het idee dat hij wacht totdat ik zeg dat ik er klaar voor ben. Mijn leven is best ingewikkeld en je biezen pakken en gaan is geen optie. Daar lijden weer andere levens onder zeg maar.
Wat ik uiteindelijk wilde bereiken, na het overlezen van dit bericht weet ik ook niet meer. Missschien toch opzoek naar vrouwen of mannen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt?
Sla ik dingen over, die de situatie kunnen verduidelijken? Geen idee. Brand maar los.
Nooit gedacht dat ik uberhaupt zoiets persoonlijks zou posten op internet, maar daar gaat ie:
Ik heb sinds kort weer contact met mijn ex.
Hij werd een ex omdat hij toen (7jaar geleden) nog echt te jong was voor een serieuze relatie en ik mentaal al verder was. Dat is ook de reden geweest dat ik de relatie toen heb verbroken. We kennen elkaar al sinds 2002 en altijd een oogje op elkaar gehad (op school) na de schooltijd kwamen we elkaar weer tegen en het was dik aan. Jammer dat het toen voor mij niet gewerkt heeft.
Maar goed, beiden vrolijk verder gegaan met ons leven. Hij een relatie en ik. Beide net wat langer dan 5 jaar.
Een paar maanden geleden kreeg ik uit het niets een appje. Compleet onschuldig en voornamelijk humoristisch bedoeld. We raakten aan de praat en bleven praten. Dag later afgesproken met elkaar en we werden beiden overdonderd met gevoelens, waarvan we beiden niet wisten dat ze er uberhaupt nog zaten. Daar hebben we het dagen na onze afspraak nog vaak over gehad.
Oude liefde roest niet zeggen we steeds.
De gesprekken sinds die tijd gaan behoorlijk diep, je kunt best stellen dat we nog van elkaar houden. Ook dit hebben wij besproken met elkaar.
We komen op een punt waarbij we een keuze moeten maken, want een emotioneel dubbel leven leiden trekt niemand en is ook niet fair tegenover onze partners.
We twijfelen beiden niet aan het gevoel voor elkaar en ik heb het idee dat hij wacht totdat ik zeg dat ik er klaar voor ben. Mijn leven is best ingewikkeld en je biezen pakken en gaan is geen optie. Daar lijden weer andere levens onder zeg maar.
Wat ik uiteindelijk wilde bereiken, na het overlezen van dit bericht weet ik ook niet meer. Missschien toch opzoek naar vrouwen of mannen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt?
Sla ik dingen over, die de situatie kunnen verduidelijken? Geen idee. Brand maar los.
donderdag 23 november 2017 om 15:30
donderdag 23 november 2017 om 15:40
Hey Babygroot,BabyGroot schreef: ↑23-11-2017 15:30Ga weg bij je huidige vriend. Gun hem iemand die echt 100% voor hem gaat en die niet emotioneel bezig is met een ander. Het getuigt niet van respect.
Is er fysiek ook iets tussen jullie gebeurd of is het "alleen maar" gebleven bij het zeggen dat jullie van elkaar houden.
Mijn huidige partner is bij mij al eens vreemdgegaan, maar ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. Ik koester ook geen wrok gevoelens oid. Wat gebeurd dat gebeurd. Mijn ex en ik hebben alleen innig gezoend. Meer niet. Ik merk nu vooral dat de connectie met mijn ex dieper gaat als met mijn huidige partner.
Ik voel ook dat ik “weg” moet gaan bij mijn huidige relatie, maar zoals ik heb aangegeven lukt dat niet zomaar. Wellicht heb ik meer tijd nodig om de zaken op orde te stellen. Wel heb ik al eens aangegeven aan mijn huidige partner (nog ver voordat ik weer contact kreeg met mijn ex) dat ik nooit oud met hem zal worden, dat is sinds 2 jaar al een gevoel.
donderdag 23 november 2017 om 15:43
donderdag 23 november 2017 om 15:44
Met je huidige partner weten jullie beide al dat het geen blijvend gebeuren is. Dan kunnen jullie er beter samen naar toe gaan werken om er een punt achter te zetten zodat jullie beide zelfstandig komen te staan.
Pas daarna zoek je weer contact op met die oude jeugd vlam. Misschien dat dat dan iets wordt maar misschien heeft hij juist het komende jaar niet gebruikt om zich los te maken uit zijn relatie dus ook geen echte interesse in iets anders.
Pas daarna zoek je weer contact op met die oude jeugd vlam. Misschien dat dat dan iets wordt maar misschien heeft hij juist het komende jaar niet gebruikt om zich los te maken uit zijn relatie dus ook geen echte interesse in iets anders.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 23 november 2017 om 15:49
Hier nog iemand die dat niet snapt.
En daarbij waarom blijft jouw partner bij iemand die niet oud met hem wilt worden?
Eat glitter for breakfast and shine all day
donderdag 23 november 2017 om 15:51
Ben benieuwd wat je hiermee bedoelt. Bedoel je kinderen?
Ik ken ook zo'n exemplaar namelijk. Ze hebben nou eenmaal een leven samen. Wil haar geen verdriet doen. Maar ondertussen heeft hij dat allang gedaan. Behalve dan dat ze het niet weet (of wil weten).
Mijn ding zou het niet zijn.
donderdag 23 november 2017 om 15:53
Beeindig het met je huidige partner. Ga er even vanuit dat er nog geen kinderen zijn?
Als je weet dat je met hem niet oud wordt, waarom is het dan moeilijk om weg te gaan? Dan zorg je er toch voor dat alles zo gescheiden mogelijk blijft.
Als je weet dat je met hem niet oud wordt, waarom is het dan moeilijk om weg te gaan? Dan zorg je er toch voor dat alles zo gescheiden mogelijk blijft.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
donderdag 23 november 2017 om 15:59
Nog een niet snapper hier, met dezelfde vraag.GlitterBep schreef: ↑23-11-2017 15:49Hier nog iemand die dat niet snapt.
En daarbij waarom blijft jouw partner bij iemand die niet oud met hem wilt worden?
Jullie weten kennelijk dat jullie relatie sowieso op de klippen gaat lopen, waarom dan niet nu die beslissing?
Heeft ie je ergens mee in de tang of zo?
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 23 november 2017 om 16:13
Geen idee. Het begint uiteraard met het gevoel dat je voor eeuwig en altijd bij elkaar zult blijven. Dan bouw je iets moois ( en in ons geval een bedrijf ) op, met alle ups en downs die er bij horen. Ik hoopte dat ik me er bij neer zou leggen dat ik misschien wel oud met iemand zou worden waar de relatie niet op en top van is zeg maar. Het lukt me niet en dat heb ik ook eerlijk tegen mijn partner gezegd. Bij ons missen er een heleboel dingen. Dingen waar je gesprekken over kan hebben die nergens toe leiden. Dat is prima, je gaat naar bed en je leven gaat weer verder zodra je je ogen open doet. Mijn huidige partner en ik hebben veel gemeenschappelijke interesses, maar onze karakters en kijk op het leven verschild weer enorm. Hij is bijv een heel onverschillige persoonlijkheid.BabyGroot schreef: ↑23-11-2017 15:43Waarom ben je dan bij iemand als je weet dat je niet oud met hem wordt? Misschien ben ik dan heel ouderwets, maar dat is toch wel een beetje de strekking van een relatie?
Ik zou innig zoenen ook niet benoemen als alleen maar. Maar goed, ik heb een hekel aan vreemdgaan.
Misschien bleven mensen ondanks zulke verschillen in de oudheid nog bij elkaar, heel knap allemaal, maar in mijn ogen moet je je vooral voldaan en gelukkig voelen. Momenteel voel ik me alleen voldaan en gelukkig aan het einde van de dag als ik klaar ben met ons bedrijf. Verder niet.
Je leeft in een soort zombie modus en zomaar vertrekken met een bedrijf waar levende wezens onder vallen gaat gewoonweg niet. Het is geen kantoor gebouw waar je alleen de lichten van hoeft uit te doen.
Tja, vreemdgaan is er in vele soorten en maten. Bovendien is het maar net hoe je er tegenover staat. Wij mensen zijn niet allemaal perfect monogaam, dus ik heb er ook minder problemen mee.
Misschien heb ik er daarom ook niet zo’n probleem van gemaakt toen hij met een ander naar bed is geweest.
donderdag 23 november 2017 om 16:19
Dat zou je aan hem zelf moeten vragen. Ik heb het hem ook wel eens gevraagd, waarom hij bij mij blijft als ik zulke dingen voel.GlitterBep schreef: ↑23-11-2017 15:49Hier nog iemand die dat niet snapt.
Zo nu en dan roept hij gewoon: “ wij horen bij elkaar “ en dan roep ik: “nee hoor” .
Misschien voor menigmens niet goed voor te stellen hoe dat allemaal kan. Maar het gebeurd. Sommige mensen leven ook op deze manier met elkaar onder een dak.
donderdag 23 november 2017 om 16:20
Nee!! Gelukkig geen kinderen!!EHR schreef: ↑23-11-2017 15:51Ben benieuwd wat je hiermee bedoelt. Bedoel je kinderen?
Ik ken ook zo'n exemplaar namelijk. Ze hebben nou eenmaal een leven samen. Wil haar geen verdriet doen. Maar ondertussen heeft hij dat allang gedaan. Behalve dan dat ze het niet weet (of wil weten).
Mijn ding zou het niet zijn.
Het gaat om een fokkerij.
donderdag 23 november 2017 om 16:22
Klinkt als een geweldige relatie!!!!zophyn schreef: ↑23-11-2017 15:40Hey Babygroot,
Mijn huidige partner is bij mij al eens vreemdgegaan, maar ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. Ik koester ook geen wrok gevoelens oid. Wat gebeurd dat gebeurd. Mijn ex en ik hebben alleen innig gezoend. Meer niet. Ik merk nu vooral dat de connectie met mijn ex dieper gaat als met mijn huidige partner.
Ik voel ook dat ik “weg” moet gaan bij mijn huidige relatie, maar zoals ik heb aangegeven lukt dat niet zomaar. Wellicht heb ik meer tijd nodig om de zaken op orde te stellen. Wel heb ik al eens aangegeven aan mijn huidige partner (nog ver voordat ik weer contact kreeg met mijn ex) dat ik nooit oud met hem zal worden, dat is sinds 2 jaar al een gevoel.
Ga weg daar.
Ook voor je vriend is dit gewoon triest.
donderdag 23 november 2017 om 16:23
Nou, het tegenovergestelde. Hij nam een zooitje schulden mee vanuit een oude relatie, waar we na 5,5 jaar nog mee bezig zijn. Tegen mijn zin vasthouden klopt ergens wel, emotioneel gezien dan.
donderdag 23 november 2017 om 16:29
Zou jij het kunnen dan? Weggaan, je honden, katten, paarden niet meer voeren, aan hun lot over laten, in de stront laten staan. Kortom laten creperen.rosiethelab schreef: ↑23-11-2017 16:10Even geloept, en TO heeft een eigen stoeterij met partner.
Neem aan dat ze daarom niet uit elkaar wil.
Slechte reden als je het mij vraagt, maar ik doe maar een aanname natuurlijk.
Tis net zomaar even beslissen dat als je een mensen kind hebt, je geen zin meer hebt om een flesje te maken, borstvoeding te geven en gewoon geen schone luier geeft. Nou. Fijne ouder ben je dan.
Het gaat hier om verantwoordelijkheden waar je niet 1-2-3 van weg kunt lopen. Wat er ook gebeurd.
donderdag 23 november 2017 om 16:33
Heb ik ook aan gedacht. Moet alleen nog uitvogelen hoe zoiets te realiseren valt.